JuSu 22.09.2005 08:45:27 (muokattu 22.09.2005 08:47:39) | |
---|
Musik-Produktivista ei ole muita kokemuksia kuin että sielläkään ei englanti oikein suju. En siis ole tilannut mitään heiltä, mutta ei kyllä huvittaisi nytkään. Noh, omapa on tappiosi... =) Pariin otteeseen olen tuolta kamaa tilaillut, ja joka kerralla toiminta on ollut moitteetonta. JuSu EDIT: Tulee tässä vaan väkisinkin mieleen, että koskahan noiden hinta nousee? Ei kai ne Framuksella mitään puupäitä ole. Jos kaappeja menisi enemmän kuin ehditään toimittaa, niin hintaa vaan ylöspäin, kun ovat tällä hetkellä hyvinkin edullisia. I'm afraid of the candle but live for the flame. |
McNulty 22.09.2005 09:24:01 | |
---|
Noh, omapa on tappiosi... =) Jep... ja ennakkoluulot :) Kyllä sieltä on minulle ihan selkeällä lontoonkielellä vastailtu useaan kertaan. Kerran olen tilannutkin (en tosin mitään kaappia) ja hyvin se perille tuli ilman suurempia kitkutuksia. EDIT: Tulee tässä vaan väkisinkin mieleen, että koskahan noiden hinta nousee? Ei kai ne Framuksella mitään puupäitä ole. Jos kaappeja menisi enemmän kuin ehditään toimittaa, niin hintaa vaan ylöspäin, kun ovat tällä hetkellä hyvinkin edullisia. Ehkä se menekki juuri perustuu tuohon halpaan hintaan. Jos se kohta maksaa sen 400-500e niin jengi rupeaa miettimään että ostaisiko sittenkin jonkun muun kuin Framuksen. Mutta tosiaan, halpahan tuo on. Jos miettii että pelkät elementit maksaa jo valmistajalle jonkun 50e/kpl. Eihän siinä jää itse rasialle ja työlle hintaa kuin 100e ja loppu satku on niitä katteita ja voittoja. Tässä joutuu väkisin miettimään, tehdäkkö itse 2x12" kaappi vai ostaa Framus 212CS? Taidan ostaa framuksen, pistää v30:t myyntiin ja hankkia niiden hinnalla Greenbackit. Oujea! "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
JuSu 22.09.2005 10:16:49 | |
---|
Taidan ostaa framuksen, pistää v30:t myyntiin ja hankkia niiden hinnalla Greenbackit. Oujea! Paljonkos haluaisit niistä V30:stä...? 8 vai 16 ohm? =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
-K- 22.09.2005 10:22:17 | |
---|
.? 8 vai 16 ohm? =) JuSu 16 ovat nuo kyseisen kaapin Ei suotta elämys. |
McNulty 22.09.2005 10:29:55 | |
---|
Paljonkos haluaisit niistä V30:stä...? 8 vai 16 ohm? =) JuSu Entiäviel... Pitäis vissiin eka hankkia tuo kaappi. Mutta onko tosiaan niin että Celen V30:n hinnat ovat nousseet 33%? Meinaan kun aikaisemmin niitä sai satkulla, nyt Uraltonella hinta on 150e/kpl. Jos kaappi maksaa 300e niin eikös ne silloin ole aika hyvin 80e/elementti :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
-K- 22.09.2005 10:31:54 | |
---|
Entiäviel... Pitäis vissiin eka hankkia tuo kaappi. Mutta onko tosiaan niin että Celen V30:n hinnat ovat nousseet 33%? Meinaan kun aikaisemmin niitä sai satkulla, nyt Uraltonella hinta on 150e/kpl. Jos kaappi maksaa 300e niin eikös ne silloin ole aika hyvin 80e/elementti :) Ljudiassa ne on huntin vieläkin. Ei suotta elämys. |
Niskamies 22.09.2005 10:35:58 | |
---|
Ljudiassa ne on huntin vieläkin. Samoin Uraltonella, muutaman euron alle. Meitsi on meshissä! |
McNulty 22.09.2005 10:40:57 | |
---|
Samoin Uraltonella, muutaman euron alle. Ai on vai? Tässä suora lainaus Uraltonen sivuilta: "Upea soudinen Celestion V30 kaiutinelementti. Ehdoton klassikko. Monien mielestä ehdottomasti paras kaiutinelementti lähes jokaiseen musiikkityyliin. Laajasti käytetty myös kalleissa "boutique" vahvistimissa. Lisätietoja: http://professional.celestion.com/p … ducts/guitar/classic_print.asp?ID=4 Hinta 150euroa Kysy saatavuutta ja hintatietoa muista celestion elementeistä." Mutta jos Ljudia myy 100e hintaan niin sehän on vain positiivista. Pitänee tässä nyt katsoa kunhan Niskamiseltä saan vaffarin eka ostettua notta josko sitä investoisi toiseen 2x12" kaappiin :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Niskamies 22.09.2005 10:42:26 | |
---|
Meitsi on meshissä! |
McNulty 22.09.2005 10:47:03 | |
---|
Tässä ainaki on vielä vähän alta huntin: http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=2_34 Pitääkin mainita Mikolle että fiksaa hinnastonsa kuntoon jos sivuilla ilmoitellaan kahta eri hintaa... vai olisikohan tässä tuo ero 8 ja 16 ohmisten elementtien välillä. Ljudialla 8ohm V30 maksoi 99e ja 16ohm 115e. No, mene ja tiedä. Itse maksoin aikanaan 2kpl V30 elementeistä tuohon marsun 2x12" matolaatikkoon 155e (yhteensä siis). JuSu: Ilmoittelen kyllä teikäläiselle jos Framuksen 212:n hommaan ja pistän elementit lihoiksi :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Groove Man 22.09.2005 10:52:32 | |
---|
Joo, kandee kattoo uraltonelta hintoja tosiaan sieltä verkkokaupan puolelta, jonne päivitetään hintoja paremmin. V30: 100e, Greenpack: 99e. |
McNulty 22.09.2005 10:58:06 | |
---|
Joo, kandee kattoo uraltonelta hintoja tosiaan sieltä verkkokaupan puolelta, jonne päivitetään hintoja paremmin. V30: 100e, Greenpack: 99e. Juu... no jos ne sen 100e on uutena niin kai niistä sitten sillä 75e pystyy luopumaan. Ei kai tuo ole paha hinta "uusista" mutta kaapista irrotetuista elementeistä? "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
-K- 22.09.2005 11:10:20 | |
---|
Juu... no jos ne sen 100e on uutena niin kai niistä sitten sillä 75e pystyy luopumaan. Ei kai tuo ole paha hinta "uusista" mutta kaapista irrotetuista elementeistä? Itse myin parin 140 sis postit. Ihan ok kun kiire oli.. Eikä kaduttanut tonkereihin vaihto yhtään. Aika rapeana pysyi soundi vieläkin, ehkä eq-käyrään tuli lisää tavara kumpaankin päähän. Ei suotta elämys. |
McNulty 22.09.2005 11:14:53 | |
---|
Itse myin parin 140 sis postit. Ihan ok kun kiire oli.. Eikä kaduttanut tonkereihin vaihto yhtään. Aika rapeana pysyi soundi vieläkin, ehkä eq-käyrään tuli lisää tavara kumpaankin päähän. Mikähän noista Eminenceistä vastais Celen Greenbackia (G12M) tai G12H:ta? Niitäkin voisi kokeilla ihan mielenkiinnosta.... tuskin ne huonoja on laisinkaan. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
JuSu 22.09.2005 11:21:45 | |
---|
JuSu: Ilmoittelen kyllä teikäläiselle jos Framuksen 212:n hommaan ja pistän elementit lihoiksi :) Jesh, kiitos. Meen tänään itseasiassa Screamerin kanssa kaverin kämpälle testiajolle, siellä on V30 ladattu Marshallin 4x12" ja Greenbackein varustettu Hughes&Kettnerin 4x12". Jos noista jonpi kunpi kaappi miellyttää korvaa nykyistä perusmarsua (1960A) enemmän, aletaan miettiä kaappien (tai elementtien) vaihdoksia. Noilla mainituilla uusien V30:n hinnoilla saattaa kyllä Framus lähteä tilaukseen meikälläkin... Laitan Marsut (1960A ja 1936) vaihtoon ja pari Framusta tilalle, ei huono ajatus...? Paitsi jos pitääkin saada griinbäkkejä, sitte menee miettimiseksi. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Ben_D 22.09.2005 11:30:52 (muokattu 22.09.2005 11:39:28) | |
---|
Jesh, kiitos. Meen tänään itseasiassa Screamerin kanssa kaverin kämpälle testiajolle, siellä on V30 ladattu Marshallin 4x12" ja Greenbackein varustettu Hughes&Kettnerin 4x12". Jos noista jonpi kunpi kaappi miellyttää korvaa nykyistä perusmarsua (1960A) enemmän, aletaan miettiä kaappien (tai elementtien) vaihdoksia. Noilla mainituilla uusien V30:n hinnoilla saattaa kyllä Framus lähteä tilaukseen meikälläkin... Laitan Marsut (1960A ja 1936) vaihtoon ja pari Framusta tilalle, ei huono ajatus...? Paitsi jos pitääkin saada griinbäkkejä, sitte menee miettimiseksi. JuSu Kyllä mä luulen, että V30 hivelee korvaa. Näin kävi ainakin itsellä kun vaihdoin perusMarsun V30 vintage 4x12 marsuun. |
Groove Man 22.09.2005 11:37:37 (muokattu 22.09.2005 12:17:07) | |
---|
Mikähän noista Eminenceistä vastais Celen Greenbackia (G12M) tai G12H:ta? Niitäkin voisi kokeilla ihan mielenkiinnosta.... tuskin ne huonoja on laisinkaan. Jossain vaiheessa näitä itsekkin katselin, mutta ei sitten tullut hommattua. Parit (esikuva-vastine) menee seuraavasti: V30 - The Governor G12H - The Wizard G12M - Private Jack Tuosta Red Coat sarjasta oli joku artikkeli, jossa noiden kehittelyjen taustoja ja kajarien luonteita oli paremmin kuvattu, jos jotain kiinnostaa. Ja jos joku on käytännön kuritusta näiden kanssa tehnyt olisi kiva kuulla miten pärjäsivät verrattuna vaikka noihin verrokki celeihin tai muuten.. EDIT: Tuossa muuten toi artikkeli: http://editweb.iglou.com/eminence/e … /pages/products02/pdf/tonequest.pdf Mielenkiintoinen ominaisuuksia näissä on myös celestioneita suuremmat tehonkestot ja herkkyydet, joiden avulla vois saada pienemmän kajarikombinaation toimimaan turvallisesti isommankin nupin kanssa ja kaapin elementtejä sekoitettaessa voluumit paremmin tasapainoon esim. V30 (100db) & PrivateJack(101db). The Governor - 75W / 102db The Wizard - 75W / 103 db Private Jack - 50W / 101db |
-K- 22.09.2005 11:53:17 (muokattu 22.09.2005 11:53:55) | |
---|
Mikähän noista Eminenceistä vastais Celen Greenbackia (G12M) tai G12H:ta? Niitäkin voisi kokeilla ihan mielenkiinnosta.... tuskin ne huonoja on laisinkaan. Joo ei mitään hajua kyllä. Governor on kuulemma aika suoraan v30:n soundinen, yläpää kuulemma tasaisempi eikä SITÄ ylämiddlepiikkiä. EDIT: kun olisi taas malttanut lukea threadin loppuun. Ei suotta elämys. |
mixu1 22.09.2005 19:07:05 | |
---|
Meen tänään itseasiassa Screamerin kanssa kaverin kämpälle testiajolle, siellä on V30 ladattu Marshallin 4x12" ja Greenbackein varustettu Hughes&Kettnerin 4x12". Jos noista jonpi kunpi kaappi miellyttää korvaa nykyistä perusmarsua (1960A) enemmän, aletaan miettiä kaappien (tai elementtien) vaihdoksia. JuSu Kerrohan ihmeessä mielipiteesi, kun testiajoilta kerkiät. Pähkäilen samojen asioiden parissa tällä hetkellä... "Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä" |
JuSu 22.09.2005 21:27:13 | |
---|
Kerrohan ihmeessä mielipiteesi, kun testiajoilta kerkiät. Pähkäilen samojen asioiden parissa tällä hetkellä... Tässä tulee. Testailin aluksi kaverin H&K TriAmpia Kettusen Greenbackeilla ladatun kaapin kautta. Ei ollut mun vahvistin, mutta ymmärrän kyllä miksi noita myydään. Hyvä paletti (6 kpl) käyttökelpoisia soundeja jalkakytkimen takana. Eq-osasto hiukkasen tehoton ja säröpuolta vaivasi presence -kihinä, jota ei oikein saanut equtettua pois. Toiset tykkää, minä en. Tietyllä tavalla 'hifi' . Sitten siirryin Marshall Jubilee -nuppiin Marshallin 1960 Vintage kaapin kera. Ei oo toi Marsukaan mun juttu, liikaa middletuuttausta, kova soundi. Varmaan pehmenee, kun volat lähenee kaakkoa, mutta mutta.... Myöhemmin kävi ilmi, että soundin kovuus johtui ainakin osittain kaapista. Sitten kytkin Screamerin Greenback -kaappiin. Tuhtia alapäätä, pehmeää mutta silti tukevaa keskialuetta eikä riipivää yläpäätä. Oikein maukkaita sointeja niin puhtailla kuin säröillä, soittelin ja nautiskelin pitkään... Joittenkin makuun varmasti mutainen ja tumma, mutta mä tykkäsin. Kovasti. Liikaa. Verrattuna omaan perusmarsuun (1960A) soundi oli jopa aivan kaiuttimen edessä seistessä hyvä, oman kaapin edessä Screamerin soundi on kova ja kirskuva. Vaihdoin Vintage 30 Marshalliin. Ensivaikutelma oli, että tämä kaappihan soi lujaa. Tiukka mutta ponneton alapää, tosin Screamerissa tuota potkua riittää sillä osastolla, joten eikun bassoa kaakompaan... Seuraavaksi korvaan alkoi ottaa keskialuehonotus, jota en saanut equlla maustettua omaan korvaan sopivaksi. Oivat puhtaat, paremman sanan puutteessa 'sweet'. Säröjä en saanut omaan makuuni säädettyä, mutta ymmärrän kyllä, että tää on joillekin 'se' juttu. Mutta ei mulle. Mulla ei ole hajua, onko nuo yleisiä havaintoja ko. elementeillä varustetuista kaapeista, mutta näin mä sen kuulin. Lopputuloksena on, että Griinbäkkejä on nyt saatava. Perskule, kun noita V30:llä ladattuja kaappeja olisi paremmin ja halvemmalla saatavilla... JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |