Aihe: Harley Benton 4x12 kaapit!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
saastara
18.11.2005 13:01:29 (muokattu 18.11.2005 13:02:09)
Ihan vain aiheeseen palatakseni:

Onko yksikään tänne kirjoittavista ollut edes samassa huoneessa otsikonmukaisen kaapin (HB 4x12) kanssa? Saati kuullut tai soittanut sellaista?

Harley Bentonin mollaaminen on toki aina mukavaa (halvat välineistöthän ovat tuulipukukansan vermeitä ja tosimuusikon mitta on laitteiston hinta) mutta olisi mukavaa kuulla ihan oikeitakin kokemuksia.

Sama juttu oikeastaan kaikkien HB:n laitteiden kanssa. Kaikki haukkuvat kuinka uskomatonta romua ne ovat, silti en ole koskaan törmännyt yhtenkään joka olisi koskaan HB:n tuotteita kokeillut / käyttänyt..?
Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi.
Schenker
18.11.2005 14:11:45
Täältäpä saa halvalla kunnon elementeillä varustettuja kaappeja.
http://www.musicstorekoeln.de/de/Gi … _59_A/0/0/0/artikel/musicstore.html

Tollasen 2X12 vois hankkia...
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
Vapour
18.11.2005 14:17:53 (muokattu 18.11.2005 14:18:29)
Täältäpä saa halvalla kunnon elementeillä varustettuja kaappeja.
http://www.musicstorekoeln.de/de/Gi … _59_A/0/0/0/artikel/musicstore.html

Tollasen 2X12 vois hankkia...

Helevata... Jos en värin ole laskenut, niin tuo 4'12" tulee halvemmaksi, kuin pelkät elemetit Suomessa.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
blackorwhite
20.11.2005 15:58:50
Meikällä on harley davidsonin kitara ollu vuoden eikä siinä oo temppuillu vielä mikään muu ku kitarahihnan etupidike. Sit on 10w vahvistin eli se halpis setti minkä vaan saa mut siinä on ihan paska särö mut sillä oon soitellu. Ei oo mihin verrata sitä mut kaverin fender 15w frontman on aivan selvästi parempi eli tuo mun vahvistin on ihan perseestä. Mut uusia vehkeitä oon tässä hommaamassa :P
ilpoliekkio
20.11.2005 16:29:29
Meikällä on harley davidsonin kitara ollu vuoden eikä siinä oo temppuillu vielä mikään muu ku kitarahihnan etupidike.

Eikös nyt ollut kyse Harley Bentonin kaapeista, eikä "Harley Davidsonin" kitaroista?
Awaken the suffering
Guitaristi
20.11.2005 17:15:59

kaverin fender 15w frontman on aivan selvästi parempi

Huhhuijaa. Otan osaa.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Ukko
20.11.2005 18:43:27

Sama juttu oikeastaan kaikkien HB:n laitteiden kanssa. Kaikki haukkuvat kuinka uskomatonta romua ne ovat, silti en ole koskaan törmännyt yhtenkään joka olisi koskaan HB:n tuotteita kokeillut / käyttänyt..?

Jos kitaroista puhutaan niin olen testannut HB:n lepa kopiota.Häiriötön elektroniikka jossa ulosantia yhtäpaljon kuin liki neljä kertaa kalliimmassa samalla kertaa testatussa meksiko telessä, kaulassa ei löytynyt kuolleita kohtia ja vire piti kautta linjan, ihan hyvä soitettava ja hinta 150 euron paikkeilla. Samalla testasin HB:n akustista n. sadan ekun kitaraa. Soittotuntumassa ei vikaa eikä vireisyydessä mutta siinä hinta kostautui soundissa joka oli aika tumppu.
SiwamieS
20.11.2005 20:19:49 (muokattu 20.11.2005 20:28:08)

Offtopic.. Kahta bentonin Flying-V:tä(http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_fv430bk_prodinfo.html), yhtä kuuskielistä bassoa (http://www.thomann.de/thoiw3_harley … b600tbk_6string_ebass_prodinfo.html) ja yhtä akustista (http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_hbcg45_prodinfo.html) olen testannut. Kaikki kepit olivat vissiin vielä tehdaskielissä, joten soitettavuus saattaa kunnon kielillä olla rutosti parempi.. Joka tapauksessa, skebat olivat suht-perushalpiksen tuntuisia, viimeistelyssä ei suuria valittamisen aiheita tosin (toisessa taisi vähän nauhat törröttää..), soundi sähköittä aika kehno (heikko) mutta varmasti aloittelijoille ihan passeleita vehkeitä.. Mikit aika kuraa toki, makuuhuonevolumeilla kuitenkin ihan toimivat.. Basso oli aika hauskan oloinen vehje.. Suht hyvä viimeistely, kielet aikamoiset kumilötköt.. En testannut vahvarin kanssa, enkä muutenkaan osaa sanoa kun en ollut ikinä soittanut tuota ennen kuin 4-kielistä bassoa. Akustinen oli kuitenkin mitättömään hintaansa nähden varsin oiva soitin. Soi hyvin, pysyi vireessä. Ei juuri hävinnyt koulussa joskus soittelemilleni Yamahan ja Ibanezin halpis-teräskielisille. Oli vissiin sattunut aika hyvä yksilö. Tilaan tuommoisen todennäköisesti seuraavan t-kauppatilauksen yhteydessä, ns. mökkikitaraksi.

EDIT: Näiden kokemusten perusteella olen jo sata kertaa miettinyt tuon 4x12 -kaapin tilausta mutta vielä en oo uskaltanut.. Ehkä vielä joskus..
They're coming to get you, Barbara!
Manicci
20.11.2005 20:58:10
Offtopic tämäkin, mutta sallittakoon vielä:

HB:n stratoa olen kokeillut, tehtaan säädöissä oli täysin. Yksi asia otti reilusti päähän: kielet olivat 1. nauhan kohdalta inhimillisellä korkeudella, mutta jostain 12-15 nauhan kohdalta kielet olivat sitten n. 3krt niin korkealla kun 1. nauhalta.

Ettei ihan offtopikiks meni, nii tollane 4*12 tai 2*12 lähtee ilmeisesti heti tilaukseen ku rahaa tulee.
Rock'n'Roll nousee
SiwamieS
20.11.2005 21:00:34
Ettei ihan offtopikiks meni, nii tollane 4*12 tai 2*12 lähtee ilmeisesti heti tilaukseen ku rahaa tulee.

Itsekin kävin taas ostopohdintojen innoittamana t-kaupan sivuilla kattelemassa, mutta kaikki kitarakaapit näyttäis olevan aika heikosti saatavilla (Ota yhteyttä asiantuntijoihimme tms.).. Bassokaappeja vissiin löytyis ;)
They're coming to get you, Barbara!
mokes
31.05.2006 15:16:49
Ihan ekaks anteeks, että kirjotan vanhaan ketjuun kun en viittiny avata uutta. Tässä oon nyt sitten ajatellu tilata tommosseen bentonin 412 kaapin behkun orkkis elementeillä 177 e !! Elementit menis vaihtoo joten olisko joku kiinnostunut maksamaan jotain noista elementeistä ?
Jag
31.05.2006 15:20:04

Hyvä että joku nosti tämän ketjun. Minä oisin tosta HB:n vintage 30:sillä varustetusta kaapista jonkun verran kiinnostunut.

Onko kenelläkään minkäänmoista kokemusta? Halpahan se on kuin mikä. Mutta onko edes välttävä?
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
32788
31.05.2006 16:07:40
Hyvä että joku nosti tämän ketjun. Minä oisin tosta HB:n vintage 30:sillä varustetusta kaapista jonkun verran kiinnostunut.

Onko kenelläkään minkäänmoista kokemusta? Halpahan se on kuin mikä. Mutta onko edes välttävä?

Jos tykkäät V30-elementeistä, niin miksei kannattaisi? Koko kaappi maksaa vähemmän kuin elementit yhteensä... Kyllä nuo ihan kestävää tavaraa on ainakin kokemusten perusteella. Vai luuletko, että kaikki HB:n nimellä tehty on tehty pahvista ja hajoaa hipaisusta?
meitu
13.01.2007 21:41:51

Nostampa tämän ketjun jälleen, toivoen, että joku tuollaisen kaapin (joko v30:llä tai tuon halvemman mallin) hankkinut kertoisi oman analyysinsä kaapista. Esimerkiksi onko kaapin rakenne vertailun kestävä? Olen todennäköisesti tässä kaappia hankkimassa ja harrikka ja framus ovat olleet pohdinnan kohteena.
Ne jotka soittaa ne tietää.
duc
13.01.2007 22:32:14
thekimble
13.01.2007 22:56:08

Miten voi olla näin paljon mielipiteitä kaapista jota kellään ei ole.
mä meinaan ainakin pistää tilaukseen seuraavaks kun tulee asiaa saksaan päin.
lisäkaapiksi kotiin niin ei tarvi sit roudata kaappia treenikämpiltä ja olen ihan varma että on hintansa väärtti.
tässä lainaus thomannilta:
Sijoitus myydyimpien listalla: 110
Ranking-sijoitus tuoteryhmässä 4x12 Kitarakaapit: 1
Myynnissä vuodesta: Kesäkuu 2005

Eli joku teistä 800:sta mnetin jäsenestä kellä tää kaappi on vois antaa kommenttia.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
zeme
13.01.2007 23:42:09
Miten voi olla näin paljon mielipiteitä kaapista jota kellään ei ole.
mä meinaan ainakin pistää tilaukseen seuraavaks kun tulee asiaa saksaan päin.
lisäkaapiksi kotiin niin ei tarvi sit roudata kaappia treenikämpiltä ja olen ihan varma että on hintansa väärtti.
tässä lainaus thomannilta:

Eli joku teistä 800:sta mnetin jäsenestä kellä tää kaappi on vois antaa kommenttia.

lol :D.. Aika hyvin..
No problem.
mailbag
13.01.2007 23:51:50
tuskimpa se nyt palasiksi murenee kun sillä soittaa
trih
14.01.2007 02:58:25
Jokuhan postas sen riffin kaappivertailun. Suurimmassa osassa erot olivat samanlaisia kuin jos vaihtaa mikkiä tai mikin asentoa. Eli en usko, että vintage 30 soi hurjan eri tavalla mikrofoniin kiinakaapissa kuin jossain muussa "merkkikaapissa". Ainoastaan mesan rectokaapeista olen lukenut, että soundi olisi tosi hyvä muihin vastaaviin verrattuna. Who knows?
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
Tympee Huttunen
14.01.2007 08:23:32
Eihän noi kaapit ole kuin koivuvaneria tms. eikä niiden kuulu soida hi-fi-maailman tyyliin. Drlecter juuri postasi kuvan Englin 4x12" kaapista, jonka sisällä oli ihan vaimennusmatto. En näe mitään syytä miksi HB:n kaappi itsessään olisi huono.

Eri asia on taas elementit. Kaiutin on kuitenkin se, joka sitä soundia ilmoille lykkää. HB:n kaapeista kannattaa musta tilata ehdottomasti ne kalliimmat Celestionin Vintage30-elementtien kera.

Behringerin kaapit liikkuu samassa hintaluokassa, mutta niissä on taas Jensenin elementit. Itse olen kerran nähnyt, kun Behkun bassokaapista putoaa pieniä alumiinikartion palasia pois.
Minä Rakenna itse pedaalisi Jau? Ostan: Virityskoneistot kitaralle, EMG-aktiivit. Tarjoa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)