Aihe: Taas plektra vaihtoon
1 2 3 4 5
JanneT
05.07.2005 21:10:03

Itse olen monilla soitellut, mutta olen nyt pidemmän aikaan ollut kiintyneenä noihin Dunlopin nylon plektroihin (sekä paksuihin, että ohuisiin).
Voihan vitalis...
deevee
06.07.2005 01:19:45
Punaisella Jazz III:lla mennään. Akustista soittelen vähän löysemmällä, ettei tule liian tumma soundi

Soittelin yhdessä vaiheessa lähes koko ajan teräskielistä akustista samanlaisella, vaikka on aika paksu, mutta tuntui vaan silloin hyvältä, kun lähti semmoinen voimakas soundi. Nyt se on sitten jonnekin tosta hävinnyt. Ihme juttu, kun nää plektrat aina yhtäkkiä katoaa ja löytyy sitten kuukauden päästä jostain kirjakasan alta.

Fiiliksellähän nää plektrat valitaan, mut useimmiten soittelen 0.58 Dunlopilla sekä sähkistä että akustista. Tommosella SIT-merkkisellä ohuella lärpykällä on myös tullut soiteltua akustista, kun sillä saa tosi terävän soundin. Nyt siitä on sitten lohjennut aika hurja pala pois, mutta hyvinhän se vielä toimii eli käytössä on.
do it
storbis
06.07.2005 03:42:25
Onko kukaan muu huomannut pleku paksuuden suhteessa kielten paksuuteen tuovan mitään saundillista merkitystä?
Esim 1,5 plektra toimii 0,9 kielten kanssa, kun taas alta 1,0 mm ei...

Itse soitan gelpickseillä(se punainen n. 1mm), jotka istuvat käteen hyvin, mutta saundista en ole varma...
jarpppa
06.07.2005 10:24:41
Mikä pleku sattuu käteen tulemaan,jos tulee,vaikka kynnellä ja sormilla.
All in all is all we all are
dazed
06.07.2005 12:04:13
Nyt se on Fender Heavy. Eka se tuntui ihan möllöltä, mutta kun soittelin aikani niin alkoi toimimaan. Pff.. onkohan täällä kohtalotovereita, jotka ei vaan löydä Sitä Oikeaa plektraa..

Voi jee..
I`m not a great player, but I can make it howl.
deevee
06.07.2005 13:48:41
Onko kukaan muu huomannut pleku paksuuden suhteessa kielten paksuuteen tuovan mitään saundillista merkitystä?
Esim 1,5 plektra toimii 0,9 kielten kanssa, kun taas alta 1,0 mm ei...

Mie soittelen 0.58 plekulla ysisetin kieliä, että revi siitä.
do it
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)