Zammy 18.03.2005 22:42:33 | |
---|
Nyt kun päästiin aiheeseen niin onko Cuben mallinnokset minkä tasosia alkuperäsiin verrattuna? ei oo tullu paljon kuultua niitä alkuperäsiä. Minkäs takia sä sitten täällä otat mitään kantaa niitten hyvyyteen tai huonouteen? Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Jormaz 18.03.2005 22:45:02 | |
---|
Alesis Midiverb IV - midiohjattavat kaiut, delayt ja chorukset käyettynä tosi halvalla. Jos ei oo ihan kultakorva. In Goth We Trust! The 666 Club #4 |
...And Justice For All 18.03.2005 22:45:52 | |
---|
Minkäs takia sä sitten täällä otat mitään kantaa niitten hyvyyteen tai huonouteen? Kantaa oon ottanut Rectifieriin ja JC:hen, niitä oon testannu. Vaikee verrata suoraan jos on soittanut vaikka kaks kuukauttaa sitten rectifierillä ja sitten vertaa sitä cubeen myöhemmin. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Spez 19.03.2005 03:31:48 (muokattu 19.03.2005 03:38:19) | |
---|
Nyt kun päästiin aiheeseen niin onko Cuben mallinnokset minkä tasosia alkuperäsiin verrattuna? ei oo tullu paljon kuultua niitä alkuperäsiä. Tuo virke oikeastaan tarkoittaa, että et ole kuullut juurikaan "niitä alkuperäsiä" mallinnoksia. (mallinnuksia, jos oletetaan että taivuttava verbi on mallintaa. Ja alkuperäisen oikea sijamuoto tuohon yhteyteen olisi alkuperäisiä.) Mutta asiaan. Kuka muutenkaan haluaisi soitella cubella jos rectifieri olisi rinnalla? Ehkäpä joku yhtä pervo kuin minä. Mitenköhän tämän esittäisi.. Cube on sellainen kuutio joka surisee siellä jossain. Rectifieriä ison kaapin kera soittaessa tuntee jäävänsä sen soundin alle lähinnä :) Muutenkin cuben kaltaisten laitteiden soundit ovat yksipuolisia ja steriileitä. En siis tarkoita etteikö niistä saisi monenlaista soundia sitä mallinnusnuppia pyörittelemällä, mutta valittu mallinnus nyt kuulostaa kutakuinkin aina samanalaiselta, vaikka kepin vaihtaisi tyystin toisenlaiseen. Useat putkilaitteet (miksei jotkut transistorilaitteetkin) ovat vuorostaan toista maata, humpparin puolittaminen muuttaa soudimaailman tyystin toisenlaiseksi, kuten myös soittotatsin muuttaminen, tai auringonpilkkujen määrän lisääntyminen. Ehkäpä kaikista näistä tekijöistä koostuu se putkivahvarin lämpö? Ei siis lämpö kuulaan, ympäripyöreän ja pehmeän soundin tavoin, vaan.. Pienet asiat luovat kokonaisuuden. Pahoittelen mahdollista korskeutta, mutta tälläisten asioiden kattava kuvailu vaatii suuria kirjalliselta ilmaisulta. Edit: Kantaa oon ottanut Rectifieriin ja JC:hen, niitä oon testannu. Vaikee verrata suoraan jos on soittanut vaikka kaks kuukauttaa sitten rectifierillä ja sitten vertaa sitä cubeen myöhemmin. Tuo jäi vähän kummastuttamaan. Miten voit ottaa kantaa johonkin vahvariin liittyen, jota olet testannut niin köykäisesti, ettet pysty sanomaan pystyykö oma cubesi matkimaan sitä edes etäisesti? "Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni. |
...And Justice For All 19.03.2005 12:32:15 | |
---|
Tuo jäi vähän kummastuttamaan. Miten voit ottaa kantaa johonkin vahvariin liittyen, jota olet testannut niin köykäisesti, ettet pysty sanomaan pystyykö oma cubesi matkimaan sitä edes etäisesti? Ajattele nyt vähän. Testaan Rectifieriä musakaupassa vuonna 2004. Sitten joskus seuraavan vuoden puolella saan cuben ja kuuntelen sen mallinnosta. Kyllähän ne toisiaan muistuttaa mutta en todellakaan tiedä verrata jos aikaväli on pitkä. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Spez 19.03.2005 14:03:29 | |
---|
Ajattele nyt vähän. Testaan Rectifieriä musakaupassa vuonna 2004. Sitten joskus seuraavan vuoden puolella saan cuben ja kuuntelen sen mallinnosta. Kyllähän ne toisiaan muistuttaa mutta en todellakaan tiedä verrata jos aikaväli on pitkä. Minkäs takia sä sitten täällä otat mitään kantaa niitten hyvyyteen tai huonouteen? Olet rekisteröitynyt 2004 vuoden marraskuussa, ja jos olet joksus ottanut jotain kantaa noiden vahvareiden suhteen, no jokainen päätelköön itse. Itse tosin muistan pääpiirteittäin varsin hyvin tähän parin vuoden sisään, varmaankin kaikki kepukat ja vaffarit joita olen musaliikkeissä kokeillut. Mutta hyvä noissa sun kannanotoissasi kaikkiin laitteisiin on, ettei tarvitse harmony-centralia lukea, kun meillä on tälläisten ympäripyöreiden mielipiteiden lässyttäjä jo omasta takaa. Ja kuinka moni sitten suhtautuu hc:hen vakavasti.. No samapa tuo, turhaa offtopiccia. Aiheeseen liittyen: Olen yhden 80 wattisen Valvestaten tavannut, josta lähti ihan kivat mättösäröt, cleaneissa ei tosin ole paljoa kehumista. Ihan kelpovahvarihan tuollainen on hintaansa nähden. "Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni. |
...And Justice For All 19.03.2005 14:13:56 | |
---|
Olet rekisteröitynyt 2004 vuoden marraskuussa, ja jos olet joksus ottanut jotain kantaa noiden vahvareiden suhteen, no jokainen päätelköön itse. Itse tosin muistan pääpiirteittäin varsin hyvin tähän parin vuoden sisään, varmaankin kaikki kepukat ja vaffarit joita olen musaliikkeissä kokeillut. Mutta hyvä noissa sun kannanotoissasi kaikkiin laitteisiin on, ettei tarvitse harmony-centralia lukea, kun meillä on tälläisten ympäripyöreiden mielipiteiden lässyttäjä jo omasta takaa. Ja kuinka moni sitten suhtautuu hc:hen vakavasti.. No samapa tuo, turhaa offtopiccia. No just just... Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
maelstrom 19.03.2005 18:26:33 (muokattu 19.03.2005 18:29:57) | |
---|
Ehdottomasti tulee nyt mieleen oma Harley Bentonin bassoni, joka on merkistään huolimatta ihan kohtuu hyvä peli. Ja kaverin HB-kitara, joka sekin on laadukkaampi kuin lukuisat HB-antipatioita omaavat m.netin käyttäjät antaisivat ymmärtää. Ja oma HB-akustiseni, joka maksoi viisikymppiä ja jota eräs enemmän soittanut tuttavani kommentoi "ei jeesus, oliks tää vaan viiskymppiä? Soi paljon paremmin kun mun kolmensataa maksanut kepula!" EDIT: Selkeyden vuoksi ilmoitan, että arvioin noita laitteita hintaluokkansa mukaan, bassoni on yleisen mittakaavan mukaan kohtuullinen, hintaluokassaan kohtuullisen hyvä. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
Fortune 19.03.2005 18:41:09 | |
---|
Ihan poispäältäaiheena: On muuten äärimmäistä hyvyyttä tuo Trademark 10, alkuviikosta kannoin kotiin harjoitusvahvariksi ja saundit kyllä saavat virneen naamalle alta aikayksikön. Se joka yleistää kaikki trankut paskasaundisiksi on itse paskasaundinen. Juu, en ole katunut omaakaan investointiani. 250 euron edestä vahvistinta, tosiaan. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |