trih 18.02.2005 17:00:24 | |
---|
Mun oma signature ei olisi ainakaan "les paul". Saman näköinen voisi hieman olla mutta ei lawsuit-tasoa lähellekkään vaan paljon hianompi :) Andy Beechin tekemä Glory vois olla just sitä. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
zepeteus 18.02.2005 18:01:12 | |
---|
Entäpä sitten esim. Jimi Hendrix Signature Flying V? Hendrixhän käytti paljon Flying V:tä..mutta aivan toisenmoista kuin tuo Signature.. voitaneenko sitä pitää signature-mallina, vaikka se sellaiseks on nimetty. Niin, miten sen ottaa. Jimin kolmas V oli musta custom 67 reissue malli, vibrola-talla, kullattu hardware, logo inlaynä lavassa, split-diamond inlayt otelaudassa. Näkyy mm. Mauin konsertissa. Signatuurimalli on kopsattu tuosta muuten, paitsi että vibrolan tilalla on normaali ABR-1. No, pleksissä on kyllä Jimin signatuuri ja kaularaudan peitelevyssä kitaran numero, joten eihän se visuaalisestikaan aivan 1:1 ole, mutta lähellä kyllä. Jos aivan tarkkoja ollaan, niin mikitkin ovat tietysti erilaiset, väittävätten että ensimmäisessä Reissue Flying V-sarjassa olivat noita patenttinumeromikkejä? Tässä signatuurissa ovat sitten R/T490 modern vintaget. Niin jotta onkos tämä sitten signatuuri? Aivan tarkka kopio ei ole ja julkaistukin parikymmentä vuotta innoittajansa edesmenon jälkeen. Toisaalta on oikein kirjaimellisesti allekirjoitettu itse kitaraan (nimikkomalli), toisaalta signatuurikin on vain kopio. Kopio-signatuuri? Minulle sillä ei ole merkitystä, kerrassaan nättinä kitarana pidän ja on hyvä soittaa. |
Silvio Dante 18.02.2005 19:15:01 (muokattu 18.02.2005 19:16:20) | |
---|
Ibanez UV77MC - Ostin kun oli saatavilla sopuhintaan ja onhan se aika harvinainenkin. Musicman Eddie Van Halen - Olin kova halen fani aikoinaan ja kun sitten olin ostamassa uutta kitaraa niin... ...sinä päivänä ku Eddie Van Halenin ja Musarin tiet erosivat niin Japseissa Musari EVH mallien hinnat nousivat heti aivan eri lukemiin. Siellä kun riittää hulluja sikarikkaita kitarakeräilijöitä. Toisaalta tekeehän Musicman edelleen Axis mallia joka ei juuri poikkea EVH mallista. Eri nimi ja potikannupissa ei lue Tone vaan Volume. Muistaakseni Jerry Cantrell soitteli aikanaan Musicman EVH kitaralla. But you've gotta admit, he was one hell of a santa |
fox 18.02.2005 19:47:04 | |
---|
Minulle sillä ei ole merkitystä, kerrassaan nättinä kitarana pidän ja on hyvä soittaa. Siinähän ne tärkeimmät pointit onkin.. Monesko neljästäsadasta se sun on? Tai oikeesti 425:sta.. |
lukeman 18.02.2005 20:02:38 | |
---|
Omistan kolme kappaletta, Musari Luke I ja II mallin, sekä Ibanez RS1010SL:n. Vaikka Musarit ovatkin signature-malleja, malli on sellainen joka sopii meikäläisen ruumiinrakenteelle erinomaisesti, sekä EMG-mikkien soundista pidän. Itseäni ei häiritse tippaakaan vaikka lavassa lukeekin LUKE. Tuo Ibanez on hieman vähemmällä soitolla ja ostin sen aikoinaan ehkä enemmän "keräilymielessä", Luke fani kun olen. Aikaisemmin on ollut mm. 2 kpl Ibanez JS 1000:ia ja Ibanez JPM3, nämä ei ollut kuitenkaan aivan minun makuuni, vaikka laadultaan erinomaisia kitaroita olivatkin, (hieman offtopickina). |
Kimmo72 18.02.2005 20:03:50 | |
---|
4 kpl Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
fox 18.02.2005 20:29:36 | |
---|
Jos aivan tarkkoja ollaan, niin mikitkin ovat tietysti erilaiset, väittävätten että ensimmäisessä Reissue Flying V-sarjassa olivat noita patenttinumeromikkejä? Se tieto mitä mulla on, on että -67 reissuessa olis todellakin "Patent number decal"-pickups, runko Honduras-mahonkia. Short Stop Vibrola tai Patent number ABR tune-o-matic.. Noista signature-kitaroista vielä, onhan se useasti niin, että ne on hinnoiteltu aivan omalla tavallaan, jos vertaa ihan perusmalliin, ja usein ei mitään kovin suuria eroavuuksia edes ole. Toki joskus on jotain artistin alkuperäisiä modauksia yhdistetty noihin, mutta se saattaa ollakin sille signature-kitaran omistajalle vähän epätarkoituksenmukaista. Tulee vaan mieleen se yksi Jimmy Page-modaus jonka ensin tein huolella, ja sitten kaveri puratti sen, myös huolella..=) Tietysti joku custom-väri on soittajalle vaivattomampaa, kuin jotkut reippaat sähköpuolen modaukset.
|
SilverBullet 18.02.2005 22:54:51 (muokattu 18.02.2005 22:55:30) | |
---|
Juu en, tuntisin oloni hölmöksi jos soittelisin periaatteessa "toisen" kitaraa. Sama juttu. Jotenkin häiritsee mua tosi paljon kaikki signature-kepit. Hassua kyllä, tuntuu etten kertakaikkian pystyisi ostamaan sellaista : ) Pitäs olla sitten ihan oma malli, se olis jees. |
zepeteus 19.02.2005 00:46:36 | |
---|
Siinähän ne tärkeimmät pointit onkin.. Monesko neljästäsadasta se sun on? Tai oikeesti 425:sta.. Näitähän tehtiin tosiaan tuon alkuperäisen 400 kpl:een sarjan lisäksi vielä 25 kpl RCA-sarja, jonka numerointitavasta minulla ei ole kylläkään havaintoa. Soittanut olen kahdella tällaisella ja tietoja onkinut sitten erikseen, joten siksi tuohon aiempaan mainintaasi vastasin. Mukavahan näitä olisi omistaakin... ;) |
Torniojaws 19.02.2005 09:08:57 | |
---|
Enpä en. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |