Aihe: Ebay - oletteko tilannu esim. kitaroita tai vahvistimia?
1 2 3 4 5
lukeman
01.09.2007 13:22:38 (muokattu 01.09.2007 13:23:35)
Olen tilannut ja olin tekemässä yhdestä Valley Arts custom prosta kauppoja erään Saksalaisen kanssa. Kitarasta ilmeni kuitenkin muutamia epäselviä ja epäilyttäviä seikkoja. Myyjän kanssa olin yhteydessä mailitse ja alun perin VA oli original pre Samick VA jota se ei siis todellisuudessa olekaan. Varsinkin kun katsoo myyntikohdetta ja lähtöhinta on 800 euroa, eilen se oli vielä buy it now-optiolla 950 euroa, kitara oisi mennyt ajat sitten kaupaksi jos se oisi mitä myyjä väitti. Nyt ilmoituksesta puuttuukin kitaran vuosimalli. Että tarkkana kannattaa olla. Itse olin lähes valmis ostamaan tuon, VA-diggari kun olen, mutta onneksi sitä maalaisjärkeä oli mukana ja hieman tietämystäkin. :)

http://cgi.ebay.de/Valley-Arts-Cust … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Edit. Lisäys.
Pete05
04.09.2007 14:08:10
Olen tilannut ja olin tekemässä yhdestä Valley Arts custom prosta kauppoja erään Saksalaisen kanssa. Kitarasta ilmeni kuitenkin muutamia epäselviä ja epäilyttäviä seikkoja. Myyjän kanssa olin yhteydessä mailitse ja alun perin VA oli original pre Samick VA jota se ei siis todellisuudessa olekaan. Varsinkin kun katsoo myyntikohdetta ja lähtöhinta on 800 euroa, eilen se oli vielä buy it now-optiolla 950 euroa, kitara oisi mennyt ajat sitten kaupaksi jos se oisi mitä myyjä väitti. Nyt ilmoituksesta puuttuukin kitaran vuosimalli. Että tarkkana kannattaa olla. Itse olin lähes valmis ostamaan tuon, VA-diggari kun olen, mutta onneksi sitä maalaisjärkeä oli mukana ja hieman tietämystäkin. :)

http://cgi.ebay.de/Valley-Arts-Cust … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Edit. Lisäys.

Itsekin olen ostanut jenkeistä kaksi kitaraa eBayn kautta. Varsin tyytyväinen olen ollut, mutta olen myös huomannut että riskit on korkeat, joten tarkkana saa olla. Asiantuntemus myytävästä esineestä on ihan ehdoton varsinkin noiden kalliimpien laitteiden kanssa. Halpojahan ei kannata jenkeistä asti paljon tilaillakaan. Kaikenlaisia myyjiä siellä näyttää olevan, joten heti jos vähänkin haiskahtaa niin kannattaa jättää väliin. Tarjontaa yleensä riittää ja uusia vastaavia tulee kyllä myyntiin.
Syy miksi olen itse päätynyt eBaysta ostamaan on että noita kitaroita joita havittelen on kuitenkin aika vähän suomessa liikkeellä ja lisäksi hinnat on niin paljon korkeammat täällä. Jenkkien eBayssa on kuitenkin tarjontaa koko ajan.

Ensimmäisen kitaran kanssa (USA Jackson) totesin että hinta oli niin alhainen että vaikka se olisi tullut sieltä palasina niin tappiot jäisivät pieniksi kun olisi osat myynyt pois. Kitara oli kuitenkin lähes käyttämätön.

Ei myöskään kaikkea mitä se myyjä sanoo kannata uskoa. Tuon San Dimas Charvelin kanssa (Jonka siis eilen hain tullista) kävi niin että se myyjä ei meinannut saada sitä pakettia millään postiin. Selitteli vain kaikenlaista. Ensin se oli tullut takaisin postista. Sitten se oli muka lähetetty ja se antoi seuranta koodin joka oli jostain maaliskuulta. Kun sitten tivasin lisää niin kitara oli kuulemma jäänyt postiin odottelemaan.Tuskin. Laiskuuttaan vain ei saanut sitä heti lähtemään. Toisaalta eipä siinä sitten mennyt lopulta kuin n.1.5 viikkoa kauppojen tekemisestä kun mulla oli jo kitara lapasessa. Olen kyllä tyytyväinen että jankutin asiaa koska muuten olisi varmaan mennyt pidempään.
Maksun hoidin Paypalilla, joten jos ongelmia olisi ilmennyt olisin vaatinut sitä kautta rahoja takaisin.

Noi myyjät joilla on pidempi historia (>>100 kauppaa) ei hirveästi halua negatiivista palautetta ja ovat kyllä useimmiten halukkaita selvittämään asiaa. Paljon eBayssa myyvälle negatiivinen palaute on puhdasta rahallista tappiota koska se karkoittaa ostajia ja huutohinnat jää alhaiseksi.

Mainitut kitarat siis näkyvät tuolla omakuvassa.
No Bingo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)