zepeteus 14.05.2006 16:09:53 | |
---|
Digitechin efekteistä puhuttaessa kannattaa pitää mielessä myös niiden DOD-merkkiset esikuvat, jos käytettyinä eteen tulee. Em. yhtiöiden fuusioitumisten myötä muutama DOD-efekti sai uuden kuosin Digitechin nimellä varustettuna...käsittääkseni seuraavasti: DOD Juice Box = Digitech Bad Monkey DOD Mystic Blues = Digitech Screamin' Blues DOD Death Metal = Digitech Death Metal Miksi muuten kitaraefekteillä on helvetin typerät nimet? Samaa mieltä kuin muutamat aiemmatkin; kyllä oikea nimi, olkoonkin että saattaa olla jollekulle typerä tms., on kuitenkin mukavampi sanoa ja muistaa kuin kryptiset koodisarjat. Big muff on mielestäni ihan asiallinen nimi. Polkaisenpa Isoa Tuheroa? Jep. |
Tompsi 14.05.2006 17:49:57 | |
---|
|
zepeteus 14.05.2006 18:27:23 (muokattu 14.05.2006 18:32:24) | |
---|
Parempi Iso Tuhero kuin Peppuluotain, sanoo wanha kansa. Uh, aika paha. Olet oikeassa, ehkäpä sittenkin joissakin tapauksissa pelkät koodit ja vol/tone/yms. riittäisivät? |
sn 14.05.2006 19:39:36 | |
---|
DOD Juice Box = Digitech Bad Monkey Tästä on tosiaan jossain ollut jotain puhetta, mutta Juice boxin omistavana ja Bad monkeyta testaneena en allekirjoita. Toinen vaihtoehto Bad monkeyksi taisi olla DODin Even harmonic distortion tjsp. |
zepeteus 14.05.2006 20:09:46 | |
---|
Tästä on tosiaan jossain ollut jotain puhetta, mutta Juice boxin omistavana ja Bad monkeyta testaneena en allekirjoita. Toinen vaihtoehto Bad monkeyksi taisi olla DODin Even harmonic distortion tjsp. Samoja uumoiluja olen kuullut itsekin. Juice Boxia pidettiin vahvimpana ehdokkaana, muttei käsittääkseni 1:1 kopsuna välttämättä. Nuo muutama muu pedaali olivatten ilmeisesti lähempänä. Tietotaitosiirtoa ainakin tapahtui, mielenkiintoista olisi joskus testiä ihan rinnan, tai vaikka kurkkia pellin alle. |
ministeri 18.10.2006 06:59:18 | |
---|
Bad monkeyn omistajille vinkki. Kun tuossa on kaksi ulostuloa niin iskin mikseri ulostuloon virittimen ja vältin täten yhden ylimääräisen kapistuksen tulon signaalin väliin. Tällöin uskaltaa käyttää vähän halvempaakin mittaria, itselläni fenderin mittari ja pelaa hyvin! Sama juttu tietty toimii muissakin digitechin pedaaleissa. |
superfly 18.10.2006 07:57:46 | |
---|
Bad monkeyn omistajille vinkki. Kun tuossa on kaksi ulostuloa niin iskin mikseri ulostuloon virittimen ja vältin täten yhden ylimääräisen kapistuksen tulon signaalin väliin. Tällöin uskaltaa käyttää vähän halvempaakin mittaria, itselläni fenderin mittari ja pelaa hyvin! Sama juttu tietty toimii muissakin digitechin pedaaleissa. Hyvä idea. Mutta kaiuttimesta ulostuleva meteli ei mykisty tällä systeemillä lainkaan viritettäessä mikä ei oikein käy esim. keikalla. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
ministeri 18.10.2006 08:40:03 | |
---|
Hyvä idea. Mutta kaiuttimesta ulostuleva meteli ei mykisty tällä systeemillä lainkaan viritettäessä mikä ei oikein käy esim. keikalla. Mua ei haittaa vaikka keikallakin kuuluu virityksen äänet...Jos virittäis korvalla niin kuuluis ne silloinkin. Mutta toi on tietty miinus tossa jos ei tykkää viritellä ääneen. |
darrell 18.10.2006 08:57:10 (muokattu 18.10.2006 08:59:13) | |
---|
Miksi muuten kitaraefekteillä on helvetin typerät nimet? Esim. Crybaby. Yksi kaveri (ei soittaja) kerran osoitti mun Crybabyä, ja sanoi "oot sä liimannu ton lapun tohon?" Big muff on mielestäni ihan asiallinen nimi. No joo, ... Muff tarkoittaa munausta, mokailua, tai tussua (vrt. naisen sukupuolielin), eli ei se nyt niin hirveän paljon 'asiallisempi' ole kuin CryBaby. ei silti, pirun hyvä nimi! EDIT: Jaaha, tuolla yllähän tää oli jo asiallisesti käsitelty. |
Wahi 18.10.2006 10:06:29 | |
---|
Mua ei haittaa vaikka keikallakin kuuluu virityksen äänet...Jos virittäis korvalla niin kuuluis ne silloinkin. Mutta toi on tietty miinus tossa jos ei tykkää viritellä ääneen. No yleisöä se haittaa. Tai näin jengi sanoo. Ei se mua ainakaan haittaa jos esiintyjä tarkistaa pikaisesti vireen, menee noin 7sek. Tekihän se Hendrix myös niin. "Cowboys won't stay in tune anyway" vai mitä se nyt sanokaan :D |
Mordax 18.10.2006 11:08:45 | |
---|
Bad Monkeystä olen saanut paljon iloa. Hintaansa nähden (ovh. 55 euroa) loisto-ostos, josta saa paljon erillaisia soundeja kevyesti säröytyneestä vikinästä rouheaan bluesmurinaan. Etenkin paremmat äänensäätömahdollisuudet edesauttoivat overdrivepurkin valinnassa, sillä esimerkiksi Ibanezin TS7 overdrivessä on vain yksi tonenappi. Suosittelen Bad Monkey -pedaalia, mutta jos mahdollista niin kokeile muiden valmistajien vastaavia lootia niin saat paremman kuvan noista overdriveista yleensä. "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |
Spike 18.10.2006 11:45:22 | |
---|
Etenkin paremmat äänensäätömahdollisuudet edesauttoivat overdrivepurkin valinnassa, sillä esimerkiksi Ibanezin TS7 overdrivessä on vain yksi tonenappi. Kohta alkaa tulemaan Tubescreamereitä "Bad Monkey"-modauksilla. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
Guitarhero455 11.04.2007 20:11:34 | |
---|
Itseltäni löytyy tuo ns. "apina". Kelpaa mahtavasti kevyeen rockiin, bluesiin jne. Saundi on hyvä, ulkoasu kertoo paljon pedaalista ja tästä saa mahtavan lead boostin.Itse soitan Trash Metalia ja käytän tätä useinmiten boostina, koska tämän pedaalin kanssa se kuulostaa liiankin "hempältä". Mutta ei ole moittimista palikassa. Ei mene rahatkaan hukkaan, jos tähän pistät. "Pistä Se Täysille!!" |
Rypsolisti 11.04.2007 22:11:13 | |
---|
Täältä myös löytyy Bad Monkey. Pirun hyvä pedaali tuo on, itse käytän särökanvalla boostaamassa Stratojen kanssa ja Les Paulin kanssa vähän rankempia säröjä varten. Puhtaan kanavan kanssa Paha Apina antaa mukavaa pikkurösöä SRV-tyylistä bluesia varten. Soundeiltaan oikein hyvä, mukavan monipuolinen ja Bossin SD-1:en verrattuna tuosta saa alapäätäkin enemmän irti. Fender Stratocaster '62 |
Quu 11.04.2007 22:52:50 | |
---|
Voisin taas hehkuttaa hieman :) Itse käytän apinaa boostaamaan mun Laney TF200:n ekaa särökanavaa. Vahvarin kanavan säröt on puolessa, eq (b/m/t) on 8/7/5 (olen tykästynyt tuohon joten siksipä se siinä mulla aina on). Apinassa sitten gainit täysillä, low vähän yli puolenvälin, high klo 3:ssa ja level puolessa (silloin se ulostulo signaali on suurinpiirtein sama kuin vahvarissa joten volumetason muutosta ei paljon tule, vain soundi muuttuu). Em. setuppi antaa mulle kunnon rock-soundin ja apinan kanssa päästään veivaamaan kasariheviä yms. päiskettä. Tokan särökanavan kanssa tuota on turha käyttää kun ei se onnistu muuttamaan mun runttaussoundia millään tavalla :) Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Dropped C 11.04.2007 22:56:42 | |
---|
Käytän itse pahis apinaa nykyään bassosärönä -> loistopeli, ainakin hintaansa nähden. Eikä syö hirveästi passotaajuuksia, säädettävän "Low" namiskuukkelin ansiosta. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Jimi 12.04.2007 17:42:21 | |
---|
Kertokaas mitä asetuksia pidätte vahvarissa ja monkeyssä kun sillä boostaatte??? Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!! |
Quu 12.04.2007 19:19:19 | |
---|
Edellämainitun lisäksi välillä Apinan EQ on niin että bassoja on karvan verran vielä lisätty (namiska hieman päälle klo 12) & trebleä leikattu (namiska karvan alle klo 12). Muuten täysin sama kuin edellisessä viestissä. Tuo EQ riippuu aika paljon mielialasta ja soitettavasta materiaalista. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
jon1 12.04.2007 21:54:57 (muokattu 12.04.2007 22:25:00) | |
---|
Itsellä myös Paha Apina. Boostailen sillä ValveKing nupin särökanavaa, aivan loistava laitos! Eikä todellakaan hinnalla pilattu.. Apinassa levelit täysillä, low ja high klo. 12 (pystysuorassa) ja gainit nollissa. Tekee tiukemman saundin nupin omaan säröön, kuulostaa todella hyvältä. Vahvistimen säätöjä en muista koska se on reeniksellä, enkä nyt hetkeen taas ole käynyt siellä. Mutta suosittelen kyllä tuota laitetta, ei mee ainakaan rahat hukkaan. "Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.." |
t_hautakivi 31.05.2007 21:56:30 | |
---|
Mitenköhän tuo pelittäisi Screamerin kanssa? Vähän himottas apina :P Fender FotoFlame Stratocaster,
ENGL Screamer |