![]() 22.10.2004 09:53:31 | |
---|---|
-->JMP71 Meinasin sanoa ihan samaa kun näin tän threadin. Vähän arveluttavaa haukkua tai arvostella jotain liikettä nimimerkin takaa ja varsinkin kun nimimerkki on rekisteröity vasta viikko sitten. Itse muistan saaneeni bändikeskuksesta ystävällistä palvelua silloin kun sillä vielä oli vanha liike pystyssä. | |
![]() 22.10.2004 12:35:25 | |
Tuli tässä mieleen että tällasissa tapauksissa pitäisi aina antaa puheenvuoro myös vastapuolelle. Eli mistä me tiedetään puhuiko tämän threadin aloittaja totta? Saattohan se olla hänen oma vedätyksensä bändikeskuksen suuntaan, jotta saisi pedaalin haövemmalla tms. Siis EN ny moista väitä, vaan ei pitäisi tuomita ennenkuin on kuultu kaikkia osapuolia. No kuvitellaan, että "toinen" osapuoli kirjoittaisi vastineen tähän threadiin ja ilmoittaisi, ettei ole koskaan kuullutkaan threadin aloittajasta, saati ollut tämän kanssa missään tekemisissä. Tällainen vastine olisi vieläpä todennäköinen threadin aloittajan tekstin perusteella. Mitä sitten? Kuten tässä on moneen kertaan todettu, kyseessä on sana sanaa vastaan tilanne. Todistajia ei ole ja totuuden asiasta tietävät vain ostajakandidaatti sekä kauppias. Siksi toisekseen, näiden nettissä tapahtuvien mustamaalauskampanjoiden aiheuttama vahinko kauppiaalle on vähintääkin kyseenalainen. Tokihan tapaus tulee monen musiikinharrastajan tietoon, mutta muistavatko nämä enää vuoden päästä tapausta? Voi olla että muistavat, voi olla että eivät muista. Se on joka tapauksessa selvää, että moni musiikinharrastaja tulee tämän threadin myötä tietoiseksi Bändikeskuksen olemassaolosta. Sanonta "kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta" ei ole vain sanonta, sillä tutkimusten mukaan ihmisille jää julkisuudesta mieleen ennen kaikkea toimijat, eivät niinkään ne syyt, miksi kyseiset toimijat ovat julkisuudessa olleet. Ihmiset kyllä äänestävät jaloillaan, perustavat kulutuspäätöksiään mitä erilaisimpiin eettisiin näkökohtiin, mutta täysin epäjohdonmukaisesti. Toiselle kelpaavat Chiquitan p-a-naanit mutteivät H&M:n kledjut. Toiselle toisinpäin. Ja koska toiminta on epäjohdonmukaista, niin mikään ei muutu. Jotta loppupeleissä kyse on varsin yhdentekevästä asiasta. Ja jos oikein asiaa miettii, niin osoittaa aivan vitun korkeaa moraalia alkaa boikotoimaan jotain soitinliikettä sen perusteella, että nämä ovat jonkun kohdalla pettäneet lupauksensa, mutta toisaalta jatkaa niiden lapsityövoimalla tuotettujen vaatteiden ostamista. Loppuun tarkennettakoon, että mulle on aivan sama, koska mulla ei ole varaa korkeaan moraaliin. Siksi ostan tavaraa Bändikeskuksesta, jos sieltä halvalla saan ja kuljen talvipakkasessa pienten kätösten ompelemissa vaatteissa. Uhh. | |
![]() 22.10.2004 14:01:17 | |
Tuli tässä mieleen että tällasissa tapauksissa pitäisi aina antaa puheenvuoro myös vastapuolelle. Eli mistä me tiedetään puhuiko tämän threadin aloittaja totta? Saattohan se olla hänen oma vedätyksensä bändikeskuksen suuntaan, jotta saisi pedaalin haövemmalla tms. Mietipä vielä sitä, että jaksaisitko itse vaivautua keksimään tällaista tarinaa ihan vaan omasta päästäsi, ja sitten vielä laittaa sen nettiin keskustelupalstoille? Kyllä tämä syntyi ihan puhtaasti turhautuneisuudesta Bändikeskuksen tekemään temppuun. Usko mitä haluat, se on jokaisen oikeus, mutta en todellakaan ole niin hullu, että näkisin tällaista vaivaa kyseisen pedaalin eteen, jos en oikeasti olisi tullut kusetetuksi. Sinä ilmeisesti voisit tällaisen keskustelun käynnistää ihan vaan sen takia, että "ehkä olisi pieni mahdollisuus saada joku härveli edullisesti" sen seurauksena. Itselläni ei myöskään ole mitään syytä mustamaalata mitään liikettä huvin vuoksi. Kokemani jälkeen on kuitenkin vähintään oikeudenmukaista kertoa mitä tapahtui. Voithan toki vapaasti uskoa, että kyseessä on huikea salajuoni Bändikeskusta kohtaan, siitä vaan! | |
![]() 22.10.2004 14:07:45 | |
Tuollahan on ihan luvattoman paljon kämmejä tuolla Bändikeskuksen nettisivulla. Pikaisesti selailin esim. keyboardeja. Kolmessa kohtaa on aivan totaalisen selvä kämmi, jonka kaikki varmasti tajuavat, mutta jollaisia ei kuitenkaan mielestäni saisi missään nettisivuilla olla. Eikö ne ollenkaan katso mitä ne tuonne sivuille kirjoittavat? Yhden kiipparin ovh. on 2995 ja tarjous 2,110. Halvalla menee? Kaksi muutakin samanlaista pilkkukämmiä noissa kiippareissa. Sitten.. Casio CTK-120:n ovh. 145 euroa, tarjous 170! Kiehtova tarjous? Ostat vähän kalliimmalla niin tunnet itsesi rikkaaksi? Kitaraosastolta: Martin D-28 "Maailman paras akustinen?". Ovh. 2779, tarjous 2,099. Noita pilkkuvirheitä tuntuu olevan sivusto pullollaan... Vaikka painat tilausnappulaakin, niin "ostoskorissakin" hinta on edelleen tuo 2,099 euroa. Bassojakin löytyi monta alle parilla eurolla... Noista efekteistä en ymmärrä mitään, mutta huimalta tuntuu seuraavakin tarjous: Lexicon MPX R1, ovh.840 euroa, tarjous 169 euroa. Reilu tarjous JOS pitää paikkaansa. No, vaikka nuo pilkkuvirheet sieltä tajuaakin, niin ongelma on siinä, että eihän noihin mihinkään hintoihin voi luottaa. Toisekseen, topicin aloittajan esimerkki todistaa myös sen, että vaikka varmistaisit hinnan puhelimitse, niin siltikään et tiedä mitä he siitä pyytävät. Kyllä minä ainakin vahvasti äänestäisin jaloillani kyseistä liikettä... Tuossa vielä vähän pohjaa kertomalleni... | |
![]() 22.10.2004 14:22:04 | |
Kitaraosastolta: Martin D-28 "Maailman paras akustinen?". Ovh. 2779, tarjous 2,099. Noita pilkkuvirheitä tuntuu olevan sivusto pullollaan... Vaikka painat tilausnappulaakin, niin "ostoskorissakin" hinta on edelleen tuo 2,099 euroa. Bassojakin löytyi monta alle parilla eurolla... Englannissa tuhannet erotetaan pilkulla sadoista. Pistettä käytetään erottamaan desimaalit. Suomessa ei kirjoiteta numeroita samalla tavalla. Bändikeskus haluaa ilmeisestikin ilmoittaa hintansa kansainvälisellä tyylillä. | |
![]() 22.10.2004 14:25:10 | |
Englannissa tuhannet erotetaan pilkulla sadoista. Pistettä käytetään erottamaan desimaalit. Suomessa ei kirjoiteta numeroita samalla tavalla. Bändikeskus haluaa ilmeisestikin ilmoittaa hintansa kansainvälisellä tyylillä. Mutta miksi vain alennushinnoissa :) "Ameriikan hintaan!" "Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia! | |
![]() 22.10.2004 14:25:50 (muokattu 22.10.2004 14:44:36) | |
Vähän arveluttavaa haukkua tai arvostella jotain liikettä nimimerkin takaa ja varsinkin kun nimimerkki on rekisteröity vasta viikko sitten. Itse muistan saaneeni bändikeskuksesta ystävällistä palvelua silloin kun sillä vielä oli vanha liike pystyssä. Vähän arveluttavaa on myös luvata asiakkaalle kolmesti tuote erikoishintaan puhelimessa, ja sitten sanoa, että "et sä voi mitään todistaa siitä keskustelusta". Teoria siitä, että uudet muusikoiden netin jäsenet ovat jotenkin epäluotettavampia, kuin kauan rekisteröitynä olleet on myös mielenkiintoinen, varsinkin kun et itsekään ole järin vanha jäsen täällä(19.9. olet rekisteröitynyt). Haluaisinkin tietää minkälaisen ajanjakson jälkeen uusi jäsen muuttuu luotettavaksi? Olen muuten itsekin asioinut silloin bändikeskuksessa, kun sillä oli vanha liike pystyssä, ja se oli ihan ok. Mutta ei ole enää. Ja lopulta, ehkä jokainen joka puolustaa Bändikeskusta onkin heidän kätyrinsä, ja yrittää tätä kautta pelastaa mainettaan, hoho! Tuollainen väite ei ole yhtään älyttömämpi kuin se, että olisin itse keksinyt koko tarinan. | |
![]() 22.10.2004 14:44:21 | |
Huvittavaa on myös se, että tuon AM4:n oikea hinta olisi juuri tuo 199€ tai euro sinnetänne. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward | |
![]() 22.10.2004 14:52:57 | |
Mulla on tuosta kanssa kehnohkoja kokemuksia. Joskus '01 tienoilla taisin ekan kerran tuonne eksyä, olin paria plugipiuhaa vailla ja silloin vieressä sijainneesta vakioliikkeestä tarpeeksi pitkät olivat loppu. Äidinkieleni on suomi, puhun erittäin sujuvaa englantia, välttävää ruotsia ja saksaa, mutta silti myyjähenkilön kanssa ei löytynyt yhteistä kieltä! Käsittämätöntä. Helpompaa oli ostaa musakamaa Kiinasta kun yhteinen kieli oli huitominen ja paperille piirtäminen. No, sitten äijä päästi mut penkomaan ja löysin tarvittavat piuhat. Mutta silti... "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy | |
![]() 22.10.2004 15:34:34 | |
-->Salapau Olen tosiaan rekisteröitynyt 19.9., vuosi vaan on 2002. En väittänyt että olisit epäluotettava, sen sijaan olen sitä mieltä että tällaisissa asioissa on aina kaksi puolta. Sä et voikaan tietää olenko mä Bändikeskuksen "kätyri". Yhtä vähän mä voin tietää ettet sä olis keksinyt koko tarinaa tai liioitellut siinä jotain. Tarkoitus ei ollut v*ttuilla vaan kyseenalaistaa tällainen kaupan mustamaalaus yhden ihmisen kokemuksen pohjalta. | |
![]() 22.10.2004 15:46:25 | |
-->Salapau Olen tosiaan rekisteröitynyt 19.9., vuosi vaan on 2002. En väittänyt että olisit epäluotettava, sen sijaan olen sitä mieltä että tällaisissa asioissa on aina kaksi puolta. Sä et voikaan tietää olenko mä Bändikeskuksen "kätyri". Yhtä vähän mä voin tietää ettet sä olis keksinyt koko tarinaa tai liioitellut siinä jotain. Tarkoitus ei ollut v*ttuilla vaan kyseenalaistaa tällainen kaupan mustamaalaus yhden ihmisen kokemuksen pohjalta. Jep, vuosilukua en katsonut :) sorry. Mustamaalaamisesta ei ole kyse. Kerroin vain kaunistelematta miten Bändikeskus toimi minun kohdallani, that's it. | |
![]() 22.10.2004 16:08:32 | |
Mä en kyllä yhtään epäile tuota juttua. Luotan Salapau:n sanaan. Musamaailmassa en tule kuunaan asioimaan. Muutenkin ainut liike missä uskallan asioida hyvillä mielin ilman että epäilen myyjän yrittävän vedättää on Markun Musiikki Nurmossa. Markku on reiluin musiikkikauppias jonka tunnen. Tässä pieni esimerkki joka on juuri vastaavanlainen tilanne kuin Salapau:n tapauksessa: Bändikaveri kävi ostamassa Markulta Laneyn kitarakaapin. Markku ensin laski laskimella hinnan jotenkin pieleen (huomattavasti alakanttiin) ja ilmoitti sen hinnan kaverille. Kaveri huomasi sen ja sanoi hetkeäkään epäröimättä että selvä juttu kaupat tuli. Hetken kuluttua Markku itsekin huomasi erheensä, mutta totesi vain rauhallisesti että no sillä hinnalla tuli luvattua joten sillä hinnalla myös menköön. Toinen esimerkki reilusta kauppiaasta: Olin kaverille valkkaamassa Markun Musiikissa halpiskeppiä rämpyttelyvehkeeksi ja kauppoihin päädyttiin käytetystä 200€:n B.C. Richistä. Tein kauppaa kaverini puolesta ja kysyin että saisiko vielä uudet kielet kaupan päälle, johon Markku tietenkin suostui. Nappasin sitten hyllystä 20€:n Elixirit (siis 1/10 koko kitaran arvosta) ja kysyin Markulta että kävisikö nämä. Markku ensin että ei kyllä noin arvokkaita pysty, mutta siinä muita kieliä plärätessäni Markku yhtäkkiä sanoikin että no hitto menköön vaan, eihän noita muutenkaan tule paljoa myytyä. Näin toimii mielestäni hyvää musiikkikauppias! Myynnissä mm. Jackson RR1. | |
![]() 22.10.2004 16:36:18 (muokattu 22.10.2004 16:37:00) | |
...Näin toimii mielestäni hyvää musiikkikauppias! Mukava kuulla, että noin rehtejäkin kauppiaita löytyy. | |
![]() 22.10.2004 16:47:18 | |
MArkun musiikkia voin suositella minäkin. PAlauttaa uskoni suomalaiseen asiakaspalveluun kerta toisensa jälkeen. Lisäksi hinnat ovat monasti neuvoteltavissa tasolle, joka tekee Saksasta tilaamisesta hyväntekeväisyyttä. Uskomaton liike. | |
![]() 22.10.2004 17:19:39 | |
Englannissa tuhannet erotetaan pilkulla sadoista. Pistettä käytetään erottamaan desimaalit. Suomessa ei kirjoiteta numeroita samalla tavalla. Bändikeskus haluaa ilmeisestikin ilmoittaa hintansa kansainvälisellä tyylillä. Jos olisitkin oikeassa, niin siltikin haukkuisin tuon hinnoittelun. Jos tosiaan olisi niin, että Bändikeskus haluaisi ilmoittaa hintansa kansainvälisellä tyylillä, niin luultavasti Bändikeskus haluaisi ilmoittaa kaikkien tuotteidensa hinnat kansainvälisellä tyylillä, eikä vain satunnaisia tuotteita. Ja varmasti myös ovh-hinnat ilmoitettaisiin kansainvälisellä tyylillä epäselvyyksien välttämiseksi. ~Nyt sanat on sanottu,
laulut on laulettu,
aamun koittaessa
ilta jo hämärtää~ | |
![]() 22.10.2004 18:03:00 (muokattu 22.10.2004 18:04:17) | |
MArkun musiikkia voin suositella minäkin. PAlauttaa uskoni suomalaiseen asiakaspalveluun kerta toisensa jälkeen. Lisäksi hinnat ovat monasti neuvoteltavissa tasolle, joka tekee Saksasta tilaamisesta hyväntekeväisyyttä. Uskomaton liike. Pitää käydä jos eksyy lähistölle. ED: Poistin turhan kysymyksen. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward | |
![]() 22.10.2004 18:06:47 | |
Täällä on vain yksi kehuttu kauppa joten lisätäänpä yksi kehumisen arvoinen lisää. MUSIIKKI S hyvinkäällä. Se on myös erittäin mukava paikka asioida. Ehkä se on vähän pieni eikä ole paljoa tavaraa mutta silti palvelu pelaa eikä sieltä voi ostaa mitään alkuperäis hinnalla kun aina saa pienen alennuksen (paitsi jos ostat plektran tai yhden kielisetin) Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? | |
![]() 22.10.2004 18:10:32 (muokattu 22.10.2004 18:17:36) | |
Jos olisitkin oikeassa, niin siltikin haukkuisin tuon hinnoittelun. Jos tosiaan olisi niin, että Bändikeskus haluaisi ilmoittaa hintansa kansainvälisellä tyylillä, niin luultavasti Bändikeskus haluaisi ilmoittaa kaikkien tuotteidensa hinnat kansainvälisellä tyylillä, eikä vain satunnaisia tuotteita. Ja varmasti myös ovh-hinnat ilmoitettaisiin kansainvälisellä tyylillä epäselvyyksien välttämiseksi. Ööh.. Tuota.. Poikkeus vahvistaa säännön =) TAI Mitä jos kauppias on halunnut viestittää, että tarjoushinnat ovat ihan kansainvälistä tasoa!!! Logikkaa poijjaat!! Täydellistä!! Kyllä myyntimies on aina myyntimies, nero on aina nero!!! | |
![]() 22.10.2004 18:37:34 | |
Kitarapajasta on mulle jääny asiantunteva ja luotettava kuva. Enkä ole kuullu siitä pahaa sanottavaa koskaan. | |
![]() 22.10.2004 19:09:37 | |
Tuota Markun Musiikkia minäkin tätä keskustelua lukiessani aioin tulla kehuskelemaan. Yksi niistä harvoista asioista mitä jäi vanhoilta kotikonnuilta kaipailemaan. Sieltä on tullut jos jonkinlaista keppiä ja vehjettä ostettua, ja bassokamojakin Markku on keikoille lainaillut ihan ilmaiseksi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)