![]() 11.06.2004 19:20:24 | |
---|---|
Vanhoja keskusteluja kun kaivoi, niin olihan "Vale":lla tuolla tuo mun sitten loppupelissä valitsema kombinaatio (olin unohtanut täysin). Aika hauska sattuma :-) Jooh, tulihan tutkittua mikkien vaikutus ihan viimeisen päälle. Lupaamiani sampleja tosin ei ole kuulunut, laiskuutta kai ;-) Ai ett.... Täytyy varmaan tulla teille koittaan tota yhdistelmää... Nyt alko sitten GAS mikkien suhteen. Laitoin sulle pikaviestiäkin tossa ja niistä gibsonin mikeistä siinä sekavasti höpisin, mutta en itsekkään muistanut tuota JB Alnico pro II yhdistelmää... niin kun tossä vähän ylempänä kirjoitin tosta kaulamikin ei mutaisesta soundista, niin 496R kelpaa muuten joissain biiseissä aivan säröllä kompitteluun ja olen itse sitä siten käyttänytkin. Loistava kaulamikki, mutta vaihdan sen tallamikin kanssa uuteen jahka nyt vaan saan asiaa ajettua eteenpäin. :) Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 29.06.2004 02:08:18 | |
Itsellänikin kävi tuo jb alnico 2pro mielssä. JOten nyt kysyn että sopiiko noi les paul standartin omat b-bucker prot paremmin ozzyn, zeppeliinien ja gunnarien soittoon, vai pitäisikö vaihtaa toi jb alnico yhdistelmä? tai ehdotelkaa muitakin variaatioita. | |
![]() 29.06.2004 13:40:33 | |
JOten nyt kysyn että sopiiko noi les paul standartin omat b-bucker prot paremmin ozzyn, zeppeliinien ja gunnarien soittoon, vai pitäisikö vaihtaa toi jb alnico yhdistelmä? tai ehdotelkaa muitakin variaatioita. Riippuu vähän siitä minkälaista soundia ensisijasesti tavoittelee, mutta itse en vaihtaisi burstbuckereita mihinkään Duncaneihin. | |
![]() 29.06.2004 13:44:00 | |
Riippuu vähän siitä minkälaista soundia ensisijasesti tavoittelee, mutta itse en vaihtaisi burstbuckereita mihinkään Duncaneihin. BB:stähän on nyt tullut jo vahatut versiot, mutta sitä ennen monet kyllä vaihtoivat, ihan Duncaneihinkin. Duncaneiden paras puoli on se, että ne voi vaihtaa hyvillä mielin ja ilman 'maineen' menetystä tuplasti kalliimpien mikkien tilalle, ehkäpä jopa soundit paranee! Tältä ainakin näyttäisi kun seuraa ämeriikkalaisia PRS- ja LP-voorumeita. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 29.06.2004 13:49:42 | |
BB:stähän on nyt tullut jo vahatut versiot, mutta sitä ennen monet kyllä vaihtoivat, ihan Duncaneihinkin. Duncaneiden paras puoli on se, että ne voi vaihtaa hyvillä mielin ja ilman 'maineen' menetystä tuplasti kalliimpien mikkien tilalle, ehkäpä jopa soundit paranee! Tältä ainakin näyttäisi kun seuraa ämeriikkalaisia PRS- ja LP-voorumeita. No, löytyyhän Duncanilta myös Seth Lover-malli joka on täysin PAF:ia vastaava. Seth Lover joka tuon PAF:in suunnitteli antoi Duncanille "muistiinpanonsa" ja sen pohjalta syntyi mielestäni paras PAF ikinä. '59 Malli on myös erittäin loistava Lespaan. Mielestäni nuo kaksi mikkiä ovat jopa parempia kuin Gibsonin omat. T-Bone | |
![]() 29.06.2004 13:56:06 (muokattu 29.06.2004 13:56:30) | |
No, löytyyhän Duncanilta myös Seth Lover-malli joka on täysin PAF:ia vastaava. Seth Lover joka tuon PAF:in suunnitteli antoi Duncanille "muistiinpanonsa" ja sen pohjalta syntyi mielestäni paras PAF ikinä. '59 Malli on myös erittäin loistava Lespaan. Mielestäni nuo kaksi mikkiä ovat jopa parempia kuin Gibsonin omat. Set Loverin lisäksi on vielä Top-of-the-line Antiquityt, jotka tosin täysin teknisesti ajateltuina eivät ilmeisesti paljoa Seth Lovereista eroa. Itselleni on tulossa ämeriikoista pari '59 -modelia, olisin kyllä ehkä halunnut Antiquityt muttei ko. paikasta saanut. Noh, eipähän ulise. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 29.06.2004 14:02:25 | |
BB:stähän on nyt tullut jo vahatut versiot, mutta sitä ennen monet kyllä vaihtoivat, ihan Duncaneihinkin. Duncaneiden paras puoli on se, että ne voi vaihtaa hyvillä mielin ja ilman 'maineen' menetystä tuplasti kalliimpien mikkien tilalle, ehkäpä jopa soundit paranee! Tältä ainakin näyttäisi kun seuraa ämeriikkalaisia PRS- ja LP-voorumeita. Niin, kyllä monet ovatkin vaihtaneet. Jos haluaa kokeilla niin mikäs siinä. Muuten en ole vakuuttunut, että homma olisi vaivan ja rahan arvoista. Vanhemmatkin BB:t voi tietysti vahata jälkikäteen. | |
![]() 29.06.2004 14:16:15 | |
Niin, kyllä monet ovatkin vaihtaneet. Jos haluaa kokeilla niin mikäs siinä. Muuten en ole vakuuttunut, että homma olisi vaivan ja rahan arvoista. Vanhemmatkin BB:t voi tietysti vahata jälkikäteen. Juu en meinannutkaan sanoa että BB:ssa mitään vikaa olisi, ihmiset nyt vaan haluaa kikkaille ja spekuloida sekundäärisillä argumenteilla. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 29.06.2004 18:03:38 | |
No mitenkäs noilla b-buckereilla onnistuu ozzyn kappaleiden soitto. Erityisesti randy rhoadsin kappaleiden. Led zeppeliiniin noi burstbuckerit sopivat taatusti, mutta joskus on mukava soittaa hieman hevimpää. Deadmetal säröjä en missään nimessä halua. | |
![]() 29.06.2004 18:15:27 | |
No mitenkäs noilla b-buckereilla onnistuu ozzyn kappaleiden soitto. Erityisesti randy rhoadsin kappaleiden. Led zeppeliiniin noi burstbuckerit sopivat taatusti, mutta joskus on mukava soittaa hieman hevimpää. Deadmetal säröjä en missään nimessä halua. No miks ei onnistuisi... Mikit ovat kuitenkin "sekundäärinen" subjekti soundin tuottoon. Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 29.06.2004 21:24:30 | |
No mitenkäs noilla b-buckereilla onnistuu ozzyn kappaleiden soitto. Erityisesti randy rhoadsin kappaleiden. Kyllä pitäisi onnistua ihan hyvin- ainakin mikäli et soita niin kovaa, että kierto-ongelmat alkaisivat vaivata. Wylden soundit ovat tietysti asia erikseen.. | |
![]() 29.06.2004 23:40:01 | |
Kertokaas, että onko tuosta seth loverista rockin soittoon, ilman häiritsevää kiertoa? ...Muuten kuulostaisi ja näyttäisi hyvältä. Voihan sitä kysyä muitakin malleja, joita voi olla saatavilla kuorella. Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 30.06.2004 08:41:01 | |
Kertokaas, että onko tuosta seth loverista rockin soittoon, ilman häiritsevää kiertoa? Rakastajat ovat kyllä vahaamattomat, eli ongelmia suattaapi tulla vinkumisen kanssa kovemmilla gaineilla. Tietenkin, voihan mikit vahauttaa mutta ehkäpä saman sortin soundia voisi saada '59 malleista jotka ovat jo vahattuja. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 30.06.2004 14:02:07 | |
Mitenkähän toi 59 toimis JB:n kanssa?!? Jotain on nyt tehtävä noiden mikkien kanssa. Hitto kun ei osaa päättää. Toisaalta haluaisin kuoret mikkeihin ja toisaalta sillä ei ole paskaakaan väliä. Rupee nyppimään tämä... :) Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 30.06.2004 14:12:28 | |
Toisaalta haluaisin kuoret mikkeihin ja toisaalta sillä ei ole paskaakaan väliä. Voihan ne kuoret lisätä jälkikäteenkin, jos siitä on kiinni.. | |
![]() 01.07.2004 22:51:59 | |
Voihan ne kuoret lisätä jälkikäteenkin, jos siitä on kiinni.. Aivan ja itseasiassa se tulee halvemmaksi laitattaa kuoret myöhemmin. Soittelin eilen kitarapajalle ja kysäisin noista kuorellisista mikeistä. Eli JB:stä ja Alnico II pro:sta. Myyjä (Kiikeri) sanoi että hän ei ole varma että löytyykö Musamaailman varastosta molempia mikkejä kromikuorella varustettuna, mutta jos ei löydy hän laittaa seymourin omat kuoret joita hänellä on varastossa kiinni ja homman hinta olisi +18 euroa mikin hintaan. (sis. kiinnitys ja kuori) Noh, sitten myöhemmin soitin sinne ja kyselin mikeistä ja samainen myyjä sanoi että yllätys yllätys Musamaailmalla on tuotevalikoimassa myös kuorellisia Alnico II pro:ta. Varasto tilanteesta hän ei kylläkään tiennyt. Noh, Hintaa valmiiksi kuoritetuille mikeille tulisi: JB talla 110e ja Alnico II pro 128e, yht. 238. Noh avonaiset mikit ovat 87e (JB) ja 95e (alnico II pro) yht. 182e. + kuoret 18e kpl x2 on 38e. 182e + 38e = 220e. Joten tuon perusteella kannattaa ostaa mikit mustina ja laitattaa kuoret kitarapajalla, eikä niin että ne ovat jo tehtaalta tullessaan kuorelliset. Päädyin kuitenkin sitten siihen, että ostin avoimet mikit. Eli JB tallaan on tulossa ja kaulaan sitten se Alnico II pro. Tätä settiähän mä aluksi suunnittelin... Kupteri vaan toteutti sen ennen mua. :) Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 02.07.2004 07:52:37 | |
Joten tuon perusteella kannattaa ostaa mikit mustina Heeeetkinen!!! Kyllä mikit ostetaan kermanvalkoisina, jos vaan saa (Duncaniltakin muuten saa nykyisin) tai vähintään seeproina. :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 02.07.2004 11:30:49 | |
Offtopicina mainittakoon että alko yhtäkkiä himottamaan LP classic flying vtä odotellessa. Lahtelaista, totta kai
Erotic Support | |
![]() 04.07.2004 03:13:10 | |
Päädyin kuitenkin sitten siihen, että ostin avoimet mikit. Eli JB tallaan on tulossa ja kaulaan sitten se Alnico II pro. Tätä settiähän mä aluksi suunnittelin... Kupteri vaan toteutti sen ennen mua. :) Joo ja vasta jälkikäteen keskustelua selatessani huomasin, että olit tuosta ideasta maininnut (ja mulla oli jo mikit kiinni). Aika hauska :-) Anyway hyvin tyytyväinen olen ollut, ei mene soundi mikkien takia liian murolle (rankassa metallissa se on varmaan etu) eli "vintagemmalla" soundilla pystyy vetämään. Ja mikit on tosiaan varsin erilaiset, eli vaihtelunvaraa eri tyyleihin löytyy :-) Kerrohan kun olet saanut mikit paikalleen, että miltä sun mielestä vaikuttaa? Onko muut muuten tehny mikkivaihtoja Classiciin? | |
![]() 09.07.2004 00:47:54 | |
Ja väliaikatietoja... Viime viikon perjantaina laitoin Gibsonin mikit ( 500T ja 496R ) postissa menemään kitarapajalle ja samalla välisumman jottei tarvitsisi maksaa niitä ennakkokuluja tms. Noh, sitten maanantaina varmistin että pakettini ole saapunut määränpäähänsä ja olikin. Noh, sanoivat että laittavat JB:n ja Alnico II pro:n tulemaan tiistaina minulle. SAnoin että hyvä homma, että onkin vähän kiire kun tarvitsin kitaraa... Noh, tänään ihmettelin että kun ei mikejä kuulunut vaikka kaksi päivää oli kulunut lähettämisestä ja päätin soitella kitarapajan pojille. No puhelimessa sain kuulla että musamaailmassa ei ollutkaan varastossa sitä APH-1N:ää ja lähetys oli viivästynyt. Olivat sanoneet että kestäisi n. kaksi viikkoa että saisivat minulle ne mikit, eivät olleet laittaneet sitten sitä JB:täkään tulemaan. No sitten he sanoivat että heidän piti kyllä soitella mulle tänne ja kysyä että mitenkäs tämän asian kanssa nyt sitten tehdään, odotanko vaiko otan jonkun toisen tilalle? Sanoin että 59' kaulaan on toinen vaihtoehto. No heillä onneksi oli liikkeessään sitä ja laittaisivat sen perjantaina menemään, kun porukka on lomilla... No tehtiin sitten silleen että mulle tulee nyt JB tallaan ja 59' kaulaan. Yks juttu mikä jaä kaivamaan, on että kuinkahan kauan olisin saanut niiden soittoa odotella? Onneksi sitä on oppinut että näissä soitinvehje kaupoissa ei varmistelu ole turhaa ollenkaan... Vähän jäi paha maku tästä kaupasta. Ei siksi että en saanut sitä APH-1N, vaan että meni vääntämiseksi, aivan kuin minulla ei olisi mitään virkaa näissä kaupoissa. KYLLÄ ASIAKAS ODOTTAA!!! tai sitten ei toista kertaa... :( Saa nähdä että tuleeko sieltä se 8 euroa vielä takaisin, kun se APH-1N on sen verran kalliimpi kuin tuo 59'. Laitan sitten palautetta kun paketti on minulla... Vale vaikenee... Loppu. Rock n' Roll is the only way to DIE | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)