Aihe: Pienoinen clippi uuden lelun kanssa
1 2 3 4 5 6
Rappion Apostoli
12.02.2004 20:12:56
Jos sä haluat näistä jotain arvotusta, niin vh_yritelma.mp3 oli jotenkin liian pistävä ja seuraava oli hieman liian pistävä ja vähän tukkoinenkin. Särön muoto on kuitenkin mielestäni hyvä. Ne tuli vaan aika kovaa.
BlackD
12.02.2004 20:22:52
Jos sä haluat näistä jotain arvotusta, niin vh_yritelma.mp3 oli jotenkin liian pistävä ja seuraava oli hieman liian pistävä ja vähän tukkoinenkin. Särön muoto on kuitenkin mielestäni hyvä. Ne tuli vaan aika kovaa.

En kyllä itse pitäisi pistävänä.. taas hetken aikaa kuunnelleena soundi on kyllä "kova", lieköhän bändimiksauksessa sitten sulautuisi joukkoon.. Itsekin olen tuohon särön tyyliin tyytyväinen. Vaan taikokaapa omista podeista ja v-ampeista clippejä ja pistäkää paremmaksi ;) Jos soundi on sormissa niin sitten mun ohi ei oo kovin vaikea päästä :D
Invader
12.02.2004 21:12:40
Podin ja EQ:n kanssa saa kyllä ihmeitä aikaan.

Tässä eräs Line6:n foorumeilta bongattu klippi:

http://sio.midco.net/philbert/XT_VH1.mp3

Mun mielestä kuullostaa kyllä niin hyvältä että jos parin-kolmen sadan panostuksella saa tuollaista jälkeä aikaan niin nauran kyllä räkäisen naurun näille "mallintavat helvettiin ne o PERC:stä!!1"-kommenteille.

Tässä vielä linkki tuohon threadiin jossa tuosta equtuksesta puhutaan enemmän:

http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb … _topic&f=3&t=005785&p=8
Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82.
BlackD
12.02.2004 21:23:11
Tjoo-o, ton pod-foorumin Philbertin Magic Filter 9:n avulla mä omankin eq:ni oon säätäny. Aika hyvin on äijä perehtynyt Podin taajuusvasteeseen. Toi äsken linkitetty clippi on mun mielestä huonoimmasta päästä, tosin. Mun mielestä tuo oma soundi on parempi Van Halenin veivaamiseen 8) Mutta Rectified-soundien vääntämisestä Philbert on tehny kyllä taidetta. Täytyy kyllä sanoa että aikamoidet mikityssessiot ja muut saa pitää jos meinaa putkivehkeillä päästä nauhoitussoundin tasossa samalle viivalle :D
Swan
12.02.2004 21:25:32
Mun mielestä kuullostaa kyllä niin hyvältä että jos parin-kolmen sadan panostuksella saa tuollaista jälkeä aikaan niin nauran kyllä räkäisen naurun näille "mallintavat helvettiin ne o PERC:stä!!1"-kommenteille.

1. Tuolla tyypillä on kehno tekniikka.

2. Minulla on paljon parempi VH-saundi omassa PODxt:ssäni, ja clippi siitä löytyy sekä minulta että nimimerkki wilolta.

3. Kaikki riippuu siitä, osaako käyttää jotain laitetta vaiko ei. Itse katson osaavani käyttää ainakin PODxt:tä vähintäänkin yhtä hyvin kuin muitakin laitteita, joten tietyn saundin löytäminen ei tuota minulle vaikeuksia.
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
Da Make
12.02.2004 21:38:04
Kyllähän nuo hyvältä kuulostavat, mutta olen itse enemmän näitä "real-thing" miehiä. Mutta pakkomyöntää...pätevää, pätevää...
Cräx, Change, Ötöm!?
Bantuteurastaja
12.02.2004 21:50:02
Tuli erehdyttävästi mieleen 10W Crateni, josta pulitin ainakin parikymmentä euroa.
TIK
12.02.2004 21:51:29
Tuli erehdyttävästi mieleen 10W Crateni, josta pulitin ainakin parikymmentä euroa.

Pistäs pari clippiä... ;)
Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est. "Kukaan ei tanssi selvinpäin, ellei ole hullu"
toxic
12.02.2004 21:53:35
EDIT: en siis ole vieläkään saanut uutta äänikorttia thomannilta. Tää nykynen SB128PCI leikkaa äänittäessa bassoa ja tekee yläpäälle jotain outoa.. puhumattakaan kaameasta kohinasta :/

Meillä o sama kortsu. Jee,.,.,.,.,..
Invader
12.02.2004 21:56:19 (muokattu 12.02.2004 21:58:49)
1. Tuolla tyypillä on kehno tekniikka.

2. Minulla on paljon parempi VH-saundi omassa PODxt:ssäni, ja clippi siitä löytyy sekä minulta että nimimerkki wilolta.

3. Kaikki riippuu siitä, osaako käyttää jotain laitetta vaiko ei. Itse katson osaavani käyttää ainakin PODxt:tä vähintäänkin yhtä hyvin kuin muitakin laitteita, joten tietyn saundin löytäminen ei tuota minulle vaikeuksia.

1. Kehno tekniikka? Miten liittyy asiaan? Tietenkin jos on joku virtuoosi niin saa Fender Frontmaninkin kuulostamaan loistavalta, mutta että kehno tekniikka? Jos klippi kuulostaa kehnolla tekniikalla loistavalta niin miltä se sitten kuulostaakaan hyvällä tekniikalla. Tässä analysoidaan soundia, ei soittotaitoa.

2. No kivat sulle. Itse en tuosta klipistä tykkää sen takia että se on lähellä Van Halen-soundia vaan sen vuoksi että se on vaan helvetin inspiroiva soundi, ei mitään muuta.

3. Tähän en ota kantaa kun en Podia omista, vielä. Sellainen on hankinnassa, pitäis vaan päättää että Pod 2.0/Pro vai XT.
TIK
12.02.2004 21:56:19 (muokattu 12.02.2004 21:56:56)
Mullakin valitettavasti on tuo kyseinen kortti...

EDIT: Tämä siis tuohon Toxicin ylempään viestiin.
Nemo Saltat Sorbius, Nisi Infanus Est. "Kukaan ei tanssi selvinpäin, ellei ole hullu"
Invader
12.02.2004 22:03:08
Kun kaikki ei näitä ole kuitenkaan kuullut niin tässä on Pod-pätsejä ja soundiklippejä niistä.

http://users.panafonet.gr/mtsag/pod.html

Nämä siis Pod 2.0:lla. Parin sadan purkista napatuiksi nuo soundit on ainakin omasta mielestäni aivan huippuluokkaa. Hyviä, inspiroivia soundeja. Mitäpä muuta sitä makuuhuonekitaristi tarvitseekaan...
Swan
12.02.2004 22:07:46
1. Kehno tekniikka? Miten liittyy asiaan? Tietenkin jos on joku virtuoosi niin saa Fender Frontmaninkin kuulostamaan loistavalta, mutta että kehno tekniikka? Jos klippi kuulostaa kehnolla tekniikalla loistavalta niin miltä se sitten kuulostaakaan hyvällä tekniikalla. Tässä analysoidaan soundia, ei soittotaitoa.

Täällähän hehkutetaan niin paljon, että saundit tulevat sormista. Tottahan se on, että jos soitto kulkee luontevasti, niin kyllähän sen huomaa saundissakin.

2. No kivat sulle. Itse en tuosta klipistä tykkää sen takia että se on lähellä Van Halen-soundia vaan sen vuoksi että se on vaan helvetin inspiroiva soundi, ei mitään muuta.

GAS iskee, vai? :)

3. Tähän en ota kantaa kun en Podia omista, vielä. Sellainen on hankinnassa, pitäis vaan päättää että Pod 2.0/Pro vai XT.

XT ehdottomasti joko pöytä- tai räkkimallina. Se jopa reagoi siihen, miten kovaa kieliä iskee ja missä asennossa volapotikka, mikkivalitsin etc. ovat. Lisäksi se on paljon monipuolisempi mutta silti helppokäyttöinen, puhumattakaan loistavista saundeista. Vieläkö mallintavat ovat per-C:stä?
BlackD
12.02.2004 22:10:46
XT ehdottomasti joko pöytä- tai räkkimallina. Se jopa reagoi siihen, miten kovaa kieliä iskee ja missä asennossa volapotikka, mikkivalitsin etc. ovat. Lisäksi se on paljon monipuolisempi mutta silti helppokäyttöinen, puhumattakaan loistavista saundeista. Vieläkö mallintavat ovat per-C:stä?

XT:stä ei saa yhtä hyviä junttametallisoundeja. Mielestäni vieläpä liian monipuolinen, muuttujia on yksinkertaisesti liikaa kun mikistä alkaen joutuu tekemään valintoja.. ei toiminut meikällä.
Invader
12.02.2004 22:12:59
GAS iskee, vai? :)

Hehee, miten se voi iskeä kun se on päällä 24/7? :P

Jooh, saattaapi vaakakuppi tuon XT:n puoleen kallistua...valintoja valintoja...

Ja minähän en ole koskaan väittänytkään että mallintavissa jotain vikaa olisi. Mulle on aivan sama mitä se purkki on syönyt, kunhan soundi on kohdallaan. Ja nämä Podit vaikuttaisivat yksinkertaisesti ylivoimaiselta vaihtoehdolta pienimuotoiseen kotinauhoitteluun ja -treenailuun.
Invader
12.02.2004 22:14:52
XT:stä ei saa yhtä hyviä junttametallisoundeja. Mielestäni vieläpä liian monipuolinen, muuttujia on yksinkertaisesti liikaa kun mikistä alkaen joutuu tekemään valintoja.. ei toiminut meikällä.

Juuriin näitten rässisoundien ja Phillbertin Recto-juttujen vuoksi tuo valinta 2.0:n ja XT:n välillä on niin vaikea tehdä.
Swan
12.02.2004 22:15:04 (muokattu 12.02.2004 22:15:42)

Kyllä saa. Niksi piilee Screamer-mallinnuksessa. Vähän laittaa esim. Recton omia säröjä hieman pois (n. 6-7 paikkeilla), ja pistää päälle Screamerin, niin siinä on terävä junttametallisaundi.

PS. Invader, kokeile tätä temppua XT:lläkin.
askomiko
12.02.2004 22:16:15 (muokattu 12.02.2004 22:18:27)
XT:stä ei saa yhtä hyviä junttametallisoundeja.

Kuin peruspodista? Sehän on niin pehmeä kuin voi olla.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
BlackD
12.02.2004 22:26:16
Kyllä saa. Niksi piilee Screamer-mallinnuksessa. Vähän laittaa esim. Recton omia säröjä hieman pois (n. 6-7 paikkeilla), ja pistää päälle Screamerin, niin siinä on terävä junttametallisaundi.

Tjoo tiedetään tuo temppu kyllä, ainoa keino saada kelvollista metallisoundia XT:stä.
Swan
12.02.2004 22:29:06
Tjoo tiedetään tuo temppu kyllä, ainoa keino saada kelvollista metallisoundia XT:stä.

Ja se toimii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)