hallu 26.03.2017 09:28:59 | |
---|
Pelimonni: Minkähän ikäinen on tämä ketju. Mesa mark kolmosen oma särö on ihan paska. Ihan paska. Studiopreampilla, kun vetelee, niin on asian ytimessä. Sehän riippuu ihan soittajasta mikä on paska ja mikä on hyvä. Vahvistinhan on vain vahvistin. En tiedä osaisinko itsekään soittaan Mark kolmosella, mutta näin helmikuussa keikalla kaverin joka osasi, enkä ainakaan itse vahvistinta syyttäisi jos paskalta kuulostaa enää sen jälkeen :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Guitarfreak 26.03.2017 09:57:22 | |
---|
hallu: Sehän riippuu ihan soittajasta mikä on paska ja mikä on hyvä. Vahvistinhan on vain vahvistin. En tiedä osaisinko itsekään soittaan Mark kolmosella, mutta näin helmikuussa keikalla kaverin joka osasi, enkä ainakaan itse vahvistinta syyttäisi jos paskalta kuulostaa enää sen jälkeen :-). No eipä siitä aina vehkeitä voi syyttää jos ei itseltä lähde :D Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Gary the pine 26.03.2017 12:04:51 | |
---|
Guitarfreak: No eipä siitä aina vehkeitä voi syyttää jos ei itseltä lähde :D No ei, mun mielestä Orangen Rocker-testin yhteydessä se kitetytettiin hyvin, en nyt muista oliks joku Guitar Gear-jannu tjsp mut kuitenkin, "If you are a good player and have a good guitar, it will sound good, if you are not and you dont, it wont". Itseni sijoitan sinne "just sucking with a better tone" - osastolle :-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
Guitarfreak 26.03.2017 12:31:44 | |
---|
Gary the pine: No ei, mun mielestä Orangen Rocker-testin yhteydessä se kitetytettiin hyvin, en nyt muista oliks joku Guitar Gear-jannu tjsp mut kuitenkin, "If you are a good player and have a good guitar, it will sound good, if you are not and you dont, it wont". Itseni sijoitan sinne "just sucking with a better tone" - osastolle :-) Näi. Soundi lähtee tähtien asennosta. Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Stone 26.03.2017 13:13:32 (muokattu 26.03.2017 13:21:46) | |
---|
Guitarfreak: Näi. Soundi lähtee tähtien asennosta. ...sekä boogiesta & fiiliksestä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Guitarfreak 26.03.2017 13:29:55 | |
---|
Stone: ...sekä boogiesta & fiiliksestä. Fiilis lähtee kun katsoo peiliin. Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
BugBadWolf 27.03.2017 04:31:38 | |
---|
Pelimonni:...Mesa mark kolmosen oma särö on ihan paska. Ihan paska. Studiopreampilla, kun vetelee, niin on asian ytimessä. Totta puhut kuomaseni. Olis pitäny asentaa tupeskriimeri siihe ja stereokoorus. Ja on ruma. Haiseekin. Hyi. Naiset ei huoli jos on markki. Eikä miehet. Koiraki vihaa. Tappasin itteni, mukku sekää ei enää onnistu mark III:n takia. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 27.03.2017 04:37:55 | |
---|
Guitarfreak: No eipä siitä aina vehkeitä voi syyttää jos ei itseltä lähde :D Nii-i. Stressi, väsymys, lapsuuden/aikuisuuden traumat, liika alkoholi ja kaikki vaikuttaa. Voihan sitä toki ajatella että vehkeet ovat liian pienet ja siitäkin syystä ei lähde niinkuin pitäisi. Onneksi siihen on nykyisin lääke. Kyä lähtee. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Guitarfreak 27.03.2017 06:41:20 | |
---|
BugBadWolf: Nii-i. Stressi, väsymys, lapsuuden/aikuisuuden traumat, liika alkoholi ja kaikki vaikuttaa. Voihan sitä toki ajatella että vehkeet ovat liian pienet ja siitäkin syystä ei lähde niinkuin pitäisi. Onneksi siihen on nykyisin lääke. Kyä lähtee. Jap. Oikealla lääkityksellä lähtee kaikki. Ensin kaikki torson ulokkeet ja lopulta henkikin :D Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
BugBadWolf 27.03.2017 15:20:56 | |
---|
Guitarfreak: Jap. Oikealla lääkityksellä lähtee kaikki. Ensin kaikki torson ulokkeet ja lopulta henkikin :D Onkohan tämän ensioire se, että soundi lähtee sormista? Voiko liittyä siihen että P Puskan mielestä putket ovat vaarallisia? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 27.03.2017 16:09:23 | |
---|
Torilla näyttäisi olevan yksi Mesan studio22 combo ja studio preamp (kombo olisi jopa halvempi kuin se preamppi) mutta onkohan ne kuinka lähellä toisiaan siis soundipoliittisesti? itselläni olisi nyt ihan hirveä polte siihen lahdessa olevaan Mark4 komboon, mutta mulla ei vaan ole joutilaana sitä puoltatoistatonnia :-(. Tai pitäisi taas ruveta myymään jotain....... no tuon TA15 ja minirectokaappi saisi sitten lähteä, mutta niistä varmaan voisi hyvässä lykyssä sen tonnin saada ja sitten vielä se viissataa jostakin....... ööööööö. ..... ehkä mun on kuitenkin viisainta pistää jäitä hattuun :-D tuo TA15 on myös yllättävän Mesa :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 27.03.2017 16:37:42 | |
---|
hallu:.... ehkä mun on kuitenkin viisainta pistää jäitä hattuun :-D Höpsis. tuo TA15 on myös yllättävän Mesa :-). Höpsis. Less is more. |
Guitarfreak 27.03.2017 16:44:25 | |
---|
hallu: Torilla näyttäisi olevan yksi Mesan studio22 combo ja studio preamp (kombo olisi jopa halvempi kuin se preamppi) mutta onkohan ne kuinka lähellä toisiaan siis soundipoliittisesti? itselläni olisi nyt ihan hirveä polte siihen lahdessa olevaan Mark4 komboon, mutta mulla ei vaan ole joutilaana sitä puoltatoistatonnia :-(. Tai pitäisi taas ruveta myymään jotain....... no tuon TA15 ja minirectokaappi saisi sitten lähteä, mutta niistä varmaan voisi hyvässä lykyssä sen tonnin saada ja sitten vielä se viissataa jostakin....... ööööööö. ..... ehkä mun on kuitenkin viisainta pistää jäitä hattuun :-D tuo TA15 on myös yllättävän Mesa :-). Heität hyvän tarjouksen studio pre:stä ja sanot että on ihan jäätävä ylihinta. Referenssinä voit käyttää tätä viestiä. Ei niistä maksa tommosta hintaa edes mesafanit... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
BugBadWolf 28.03.2017 14:55:40 | |
---|
hallu: Torilla näyttäisi olevan---ehkä mun on kuitenkin viisainta pistää jäitä hattuun. Mesan insinöörit ovat helpottaneet sinunkin valintaasi. Combot ovat sen verran pienikokoisia, että niitä mahtuu 10 vaikka yksiöön. Kevät tulee ja jää sulaa. Anna periksi. Et sinä luonnolle mitään mahda ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 28.03.2017 16:59:18 | |
---|
BugBadWolf: Mesan insinöörit ovat helpottaneet sinunkin valintaasi. Combot ovat sen verran pienikokoisia, että niitä mahtuu 10 vaikka yksiöön. Kevät tulee ja jää sulaa. Anna periksi. Et sinä luonnolle mitään mahda ;D Eiku se oli se Mark4 kombo kun sai mun hormoonit hyrräämään :-D . Mutta totta puhuen mä olen viime syksystä alkaen käynyt niin sekopäisen vaihtorumban läpi, että nyt on ihan pakko rauhoittua..... enkä ole vielä ihan valmis luopumaan TA:sta tai Kochistakaan, joten ei mahu ei kertakaikkiaan mahu :-D. Ehkä mä sitten joskus luovutan ja heitä vesilintua noilla molemmilla vahvareilla ja ostan sen vitosmarkin, jota kuitenkin oikeasti haaveilen..... nelonen olisi vain laiha lohtu ja jättäisi nälän jäljelle :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 28.03.2017 17:04:28 | |
---|
hallu: Eiku se oli se Mark4 kombo kun sai mun hormoonit hyrräämään :-D . Mutta totta puhuen mä olen viime syksystä alkaen käynyt niin sekopäisen vaihtorumban läpi, että nyt on ihan pakko rauhoittua..... enkä ole vielä ihan valmis luopumaan TA:sta tai Kochistakaan, joten ei mahu ei kertakaikkiaan mahu :-D. Ehkä mä sitten joskus luovutan ja heitä vesilintua noilla molemmilla vahvareilla ja ostan sen vitosmarkin, jota kuitenkin oikeasti haaveilen..... nelonen olisi vain laiha lohtu ja jättäisi nälän jäljelle :-D Älä helvetissä mitään mark nelosia ostele, jos kerran vitosen haluat. Pelkkää hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa. Kyllä sä sen tiiät, että ei sitä kutkaa paranna neloset, TA:t, sen enempää kuin mitkään muutkaan korvikkeet... Panet pennit jonoon ja ostat suoraan sen mark vitosen, niin ei tarvitse sitten koko ajan sählätä torilla kamarumban pyörteissä... Less is more. |
Shredator 28.03.2017 17:10:26 | |
---|
hallu: nelonen olisi vain laiha lohtu ja jättäisi nälän jäljelle :-D Tästä on tietysti monta eri mielipidettä, mutta kyllä mulla aika nopeasti lähti se V kun totesin IV:n paremmaksi. |
hallu 28.03.2017 18:00:15 | |
---|
Shredator: Tästä on tietysti monta eri mielipidettä, mutta kyllä mulla aika nopeasti lähti se V kun totesin IV:n paremmaksi. Okei, siis en mä tässä asiassa lähde ollenkaan nokittelemaan kun en ole sitä nelosta ikinä testannut. Vitosta olen ja siitä vähän lämmennytkin, oletin että ne on saman vahvistimen kehitysversioita enkä ole ihan näistä soundipoliittisista hienouksista selvillä josko nelosessa olisikin jotain mitä ei vitosesta löydä. Luulin, että vitosesta löytyy ne aikaisemman kehitysmuodot sisään rakennettuna. Mun mesatietämykseni ei riitä tämän tasoiseen arvioon ja lähinnä vaan omista mieliteoistani tässä tein tiliä enkä tarkoittanut alkaa kahta lähes samanlaista vahvistinta keskenään vertailemaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
StaggerLee 28.03.2017 18:50:38 (muokattu 28.03.2017 18:58:42) | |
---|
Mark IV - lead kanava monin kerroin parempi kuin Mark V:n lead kanava. 2 muuta kanavaa taas minusta Mark V on parempi. Jos haluat jumalaista särösoundia ja säädettävyyttä ota mark IV.. Isoin ongelma mark V:ssä on että jätetty drive säätö kokonaan pois :( (ja muutama muu säätö harmonics/midgain/pull bright, pull fat, pull shift jne mutta toi drive on itselle se isoin miinus) Niin ja tietysti pääteputkien sekoitus keskenään on hienoa Mark IV:ssä. Mark V 1 ja 2 kanava ja Mark IV lead kanava olisi itselle se täydellinen setup. Pitäisiköhän taas ostaa mark IV.. tulikin niin ikävä vahvistinta.. Nyt hakusessa ollu quad preamp ihan vain kokeilun ilosta.. |
Shredator 28.03.2017 19:01:58 | |
---|
StaggerLee: Mark IV - lead kanava monin kerroin parempi kuin Mark V:n lead kanava. 2 muuta kanavaa taas minusta Mark V on parempi. Jos haluat jumalaista särösoundia ja säädettävyyttä ota mark IV.. Isoin ongelma mark V:ssä on että jätetty drive säätö kokonaan pois :( (ja muutama muu säätö harmonics/midgain/pull bright, pull fat, pull shift jne mutta toi drive on itselle se isoin miinus) Niin ja tietysti pääteputkien sekoitus keskenään on hienoa Mark IV:ssä. Mark V 1 ja 2 kanava ja Mark IV lead kanava olisi itselle se täydellinen setup. Pitäisiköhän taas ostaa mark IV.. tulikin niin ikävä vahvistinta.. Nyt hakusessa ollu quad preamp ihan vain kokeilun ilosta.. Tässäpä se tulikin :) A-versiossa on sama lead kuin MK II C+:ssa, b-versiossa on tiukempi 2.kanava. Tämä b-versio on se minkä pohjalta myös V on enemmän näille sukua. |