![]() 26.10.2024 00:29:24 | |
---|---|
St.Paul's Sound taisi olla ensimmäinen kauppa joka otti "thomann-hinnat" käyttöön. Ikinä en ole asioinut, mutta käsittääkseni homma pelittää. libera te tutemet ex inferis | |
![]() 26.10.2024 08:32:18 | |
McLeach: Sulla meni vähän pointti ohi. Siihen on syynsä, miksi suomen kivijalassa tuote maksaa enemmän kuin thommannilla. Samoin kuin siihen on syynsä, miksi se sama kalja maksaa suomessa 3,90e ja saksassa 0,90e. Suomen lainsäädäntö ja kulurakenne tuskin ajaa toista baaria nostamaan bissen hintaa 12e korkeammaksi suhteessa viereiseen. Aivan älyvapaa argumentti. Ei se hinta ole mikään myyjän läpällä heittämä lukema, mikä sitten vaihdetaan kun asiakas niin haluaa. Kandee itse kokeilla yrittämistä ja katsella sitten uudestaan kun asiakas avautuu susta netissä kun et painanut hintojasi yhtä alas kuin markkinoiden isoimmat tekijät. Kyllähän suomalaisista kivijaloista saa pääasiassa samaan hintaan kuin Thomannilta. Monet myy halvemmallakin. On hyvä huomata, että Thomannin suuruus tuo etujen lisäksi myös kuluja. Sinä et nyt ymmärrä kilpailun ja markkinatalouden alkeita. Toistan nyt vielä, että kauppiaan kyvyttömyys hoitaa kulurakenne kilpailukykyiseksi EI ole millään tavalla asiakkaan ongelma. Se on kauppiaan ongelma. Ja sehän on juuri tarkoitus, että ylihintaa pyytävät kaatuvat ja jäljelle jäävät ne, jotka pystyvät myymään halvemmalla. Saahan sitä asiakkaat maksaa hyväntekeväisyytenä tai muista syistä, joita täälläkin on mainittu, vaikka millaisia hintoja, mutta turha siitä on valittaa, jos muut eivät siihen suostu. Jos ostan tuotteen Thomannilta tai saman tuotteen muualta kalliimmalla ja huonoimmilla eduilla, niin sehän se tilanne juuri on, että menenkö baariin, jossa sama olut maksaa enemmän vai vähemmän. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 26.10.2024 08:46:47 | |
Seba: Yksityisten välisissä kaupoissa ei tingitä. Jos on kiinnostava tuote hyvään hintaan, siihen vastataan ostan, jos liian kallis niin jätetään välistä sen enempiä kyselemättä. Tämä on vähän tilannekohtaista. Jos on hyvä diili tai hinta oikeasti kunnossa, niin se on todellakin tuo ostan eikä muuta. Välillä naurattaa, kun myy jotain oikeasti halvalla ja ensimmäinen alkaa silti tinkaamaan, kun saman tien tulee muita ostan-viestejä. Se on väärä paikka tingata. Ylihintaiset skipataan myös suoraan. Jos lähtöhinta on liian korkea, ei tee mieli alkaa edes tinkaamaan, koska tuntuisi liian röyhkeältä tarjota sitä, mitä olisi valmis maksamaan. Joskus, jos hinta on siinä ja tässä eikä ole mitään pakkoa saada, niin voi esittää jonkun kohtuullisen tinkausehdotuksen. En ymmärrä, miksi ihmeessä jotkut suuttuvat niin paljon tinkaus tai vaihtoehdotuksista. Kielto ilmoituksessa toimii suht hyvin, mutta ei kai luku- ja/tai ymmärrystaidottomien ehdotuksista silti kannata suuttua kuten jotkut tekevät. Kuten jo sanoin aiemmin, niin fiksusti vastaamalla voi silti saada kaupat aikaan. (Enkä siis tarkoita tällä sinua) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 26.10.2024 08:54:28 | |
MPU: Kaikkein säälittävintä on perustella väärää hintaa jonkun toisen myyjän hinnalla. Mene hakemaan tuote sieltä äläkä vingu kauppiaalle! Tuosta tomppahinnan käytöstä tinkauksessa. Minusta se on ihan reilua antaa kauppialle vielä mahdollisuus korjata hinnoitteluaan kertomalla, että kilpailija myy tähän hintaan. Kauppias ei välttämättä edes tiedä, mikä juuri sen tuotteen hinta sillä hetkellä on kilpailijoilla. Kauppias voi siinä kohtaa esittää vaikka jonkunlaisen tarjouksen, jonka ei tarvitse välttämättä olla edes juuri se Tompan hinta. Tai sitten vanhan liiton kauppias voi sanoa, että hinta on tämä, maksa tai painu vittuun. Kyse on ihan peruskilpailutuksesta, kun hintaa vedetään alas vertaamalla kilpailijoiden hintoja. Hyvin vaikea ymmärtää, että kuluttaja kokee tämän ongelmaksi. Sehän on myös kauppiaan etu antaa kauppiaalle tilaisuus eikä suoraan kävellä ostamaan kilpailijalta. Itse en ymmärrä kaiken maailman omia sääntöjä, joita jengi luo pään sisällään kaupankäyntiin ja sitten olettaa kaikkien muidenkin noudattavan niitä. Jengillä nyt vaan on erilaisia näkemyksiä kaupankäynnistä ja mitä nopeammin sen hyväksyy sen helpommalla itse pääsee. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 26.10.2024 09:17:39 (muokattu 26.10.2024 09:25:18) | |
Laulava Kylätohtori: Itse en ymmärrä kaiken maailman omia sääntöjä, joita jengi luo pään sisällään kaupankäyntiin ja sitten olettaa kaikkien muidenkin noudattavan niitä. Jengillä nyt vaan on erilaisia näkemyksiä kaupankäynnistä ja mitä nopeammin sen hyväksyy sen helpommalla itse pääsee. No tämä. Huvittavia tälläiset kaupankäynnin ekojen treffien säännöt. Jos panettaa niin pannaan ja jos hinnassa on ostajan mielestä ilmaa niin tingataan. Vastapuolen mielihaluja tietysti kunnioittaen eikä väkipakolla. Herkkiä tilanteita molemmat, missä liika vonkaaminen/tinkaaminen harvoin johtaa molempia tyydyttävään lopputulokseen, mikä lienee se tavoiteltavin lopoutulema. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 26.10.2024 10:39:15 (muokattu 26.10.2024 10:41:45) | |
Laulava Kylätohtori: Sinä et nyt ymmärrä kilpailun ja markkinatalouden alkeita. Toistan nyt vielä, että kauppiaan kyvyttömyys hoitaa kulurakenne kilpailukykyiseksi EI ole millään tavalla asiakkaan ongelma. Se on kauppiaan ongelma. Ja sehän on juuri tarkoitus, että ylihintaa pyytävät kaatuvat ja jäljelle jäävät ne, jotka pystyvät myymään halvemmalla. Ai että! Jos tässä ketjussa olisi ollut kyse kilpailukykyisistä hinnoista, olisi keskustelu loppunut aikaa sitten. Jos ne hinnat ei olisi kilpailukykyisiä, ei kyseistä kivijalkaa olisi tänä päivänä. Se että painetaan hinta samaan kuin markkinajohtajan nettikaupassa eri maassa ei ole kilpailukyvyn määritelmä. Esim st.paulin hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä thomannin hintoihin verrattuna mitä nyt nopeasti vilkaisee. | |
![]() 26.10.2024 18:22:17 | |
McLeach: Ai että! Jos tässä ketjussa olisi ollut kyse kilpailukykyisistä hinnoista, olisi keskustelu loppunut aikaa sitten. Jos ne hinnat ei olisi kilpailukykyisiä, ei kyseistä kivijalkaa olisi tänä päivänä. Se että painetaan hinta samaan kuin markkinajohtajan nettikaupassa eri maassa ei ole kilpailukyvyn määritelmä. Esim st.paulin hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä thomannin hintoihin verrattuna mitä nyt nopeasti vilkaisee. Niistähän tässä juuri on kyse. St Paul'sin hinnat oli markkinahintoja korkeampia ja siitä koko keskustelu lähti. Lisäksi asiakkuudenhallinta paskaa ja pelisilmä puuttuu, kun ei ymmärretty antaa pientä alennusta ja mikä pahinta, yritettiin ilmeisesti kusettaa väittämällä tuotetta ties miksi. Samoin monille tuntuu olevan kauhistus, jos kilpailuttaa hintoja. Pitäisi vaan turpa kiinni lakki kourassa maksaa, mitä pyydetään, koska yrittäjällä on niin pirun vaikeaa ja on niin noloa kilpailuttaa. Kohtalaisen tyhmä asenne kuluttajalle, mutta kai siinä jotain perin suomalaista on. Ps. Eipä nuo tänne laitetut luvut nyt kovin ihmeellistä kuvaa tuosta puljusta anna. Sen tarkemmin en ole tutkinut, koska ei kiinnosta. Sulla tuntuu nyt olevan tässä jotain henkilökohtaista pahaa mieltä St. Paul's Soundiin liittyen. Voi olla hyvä pulju, mutta eipä tuo toimintansa nyt ihan nappiin mennyt. On myyntimiehiä ja myyntimiehiä. Ei kaikista ole myyjiksi. Itsestäni kaikkein vähiten. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 26.10.2024 19:43:03 | |
Laulava Kylätohtori: Ps. Eipä nuo tänne laitetut luvut nyt kovin ihmeellistä kuvaa tuosta puljusta anna. Sen tarkemmin en ole tutkinut, koska ei kiinnosta. Viimeisimmät vuodet tasaista ja hyvää kasvua, yli puolen miljoonan kasvu kuitenkin 2020 vs 2024 liikevaihdoissa. Liikevoitto kasvanut viime tilikaudella hyvin merkittävästi, siihen noista luvuista ei oikein voi sanoa syytä. Mutta ilman tuotakin kuitenkin viivan alle jäänyt tasaisesti sitä 80te:n tulosta. Omavaraisuus myös kehittynyt positiiviseen suuntaan tasaisesti, joten vastuitakin hoidettu pois. Kaiken kaikkiaan kyllä ihan hyvältä minun mielestä vaikuttaa noiden lukujen valossa, vaikea ilman koko tilinpäätöstä sanoa muuta. "I never bluff" - Cordell Walker | |
![]() 27.10.2024 13:59:35 | |
Laulava Kylätohtori: Tuosta tomppahinnan käytöstä tinkauksessa. Minusta se on ihan reilua antaa kauppialle vielä mahdollisuus korjata hinnoitteluaan kertomalla, että kilpailija myy tähän hintaan. Kauppias ei välttämättä edes tiedä, mikä juuri sen tuotteen hinta sillä hetkellä on kilpailijoilla. Kauppias voi siinä kohtaa esittää vaikka jonkunlaisen tarjouksen, jonka ei tarvitse välttämättä olla edes juuri se Tompan hinta. Tai sitten vanhan liiton kauppias voi sanoa, että hinta on tämä, maksa tai painu vittuun. Kyse on ihan peruskilpailutuksesta, kun hintaa vedetään alas vertaamalla kilpailijoiden hintoja. Hyvin vaikea ymmärtää, että kuluttaja kokee tämän ongelmaksi. Sehän on myös kauppiaan etu antaa kauppiaalle tilaisuus eikä suoraan kävellä ostamaan kilpailijalta. Itse en ymmärrä kaiken maailman omia sääntöjä, joita jengi luo pään sisällään kaupankäyntiin ja sitten olettaa kaikkien muidenkin noudattavan niitä. Jengillä nyt vaan on erilaisia näkemyksiä kaupankäynnistä ja mitä nopeammin sen hyväksyy sen helpommalla itse pääsee. Oon mäkin Kaisaniemen äffässä joskus saanut rumpuroinaa ja mikkejä katsellessa melkoiset rabatit kun siinä jutellessa mainitsin vaan hinnan jolla ne saan hommattua muualta mutta silti huvittaisi ostaa suoraan. En varsinaisesti edes alkanut tinkaamaan ja myyjä kävi vähän laskemassa ja lopulta löi tiskiin hinnan joka oli 25% tompan hintoja halvempi niin luonnollisesti ostin sitten kaiken sieltä. Kai sekin oli sellaista passiivista tinkaamista vaikken ollut ajatellut just silloin kaikkea ostavanikaan mutta vissiin katetta piisasi ja pelisilmää oli myyjällä sen verran ettei päästänyt mua tyhjin käsin ulos. | |
![]() 27.10.2024 21:05:25 | |
Seba: Oon mäkin Kaisaniemen äffässä joskus saanut rumpuroinaa ja mikkejä katsellessa melkoiset rabatit kun siinä jutellessa mainitsin vaan hinnan jolla ne saan hommattua muualta mutta silti huvittaisi ostaa suoraan. En varsinaisesti edes alkanut tinkaamaan ja myyjä kävi vähän laskemassa ja lopulta löi tiskiin hinnan joka oli 25% tompan hintoja halvempi niin luonnollisesti ostin sitten kaiken sieltä. Kai sekin oli sellaista passiivista tinkaamista vaikken ollut ajatellut just silloin kaikkea ostavanikaan mutta vissiin katetta piisasi ja pelisilmää oli myyjällä sen verran ettei päästänyt mua tyhjin käsin ulos. Ei kyllä kuulosta uskottavalta, että Fasun myyjä tarjoaa jotain laitetta 25% halvemmalla kuin Thomann myy. Eihän monissa tavaroissa ole edes katteet tuota 25 prosenttia. Tais tulla sulle kirjoitusvirhe taikka joku ajatuskatkos, mutta minä en usko että fasu antaisi jonkun tavaran vielä neljänneksen Thomann hintoja halvemmalla. Tai sitten täytyy tuotteen olla joku esittelykäytössä oleva kolhiintunut laite, jota ei voi enää uuden hinnalla myydä muutenkaan. | |
![]() 27.10.2024 21:10:04 | |
mpekkanen: Ei kyllä kuulosta uskottavalta, että Fasun myyjä tarjoaa jotain laitetta 25% halvemmalla kuin Thomann myy. Eihän monissa tavaroissa ole edes katteet tuota 25 prosenttia. Tais tulla sulle kirjoitusvirhe taikka joku ajatuskatkos, mutta minä en usko että fasu antaisi jonkun tavaran vielä neljänneksen Thomann hintoja halvemmalla. Tai sitten täytyy tuotteen olla joku esittelykäytössä oleva kolhiintunut laite, jota ei voi enää uuden hinnalla myydä muutenkaan. En tiiä mittää, mutta Fasullahan oli joskus jotain poistoalennuksia ynnä muita. Ostin joskus jonkun uuden avri stratonkin tosi halvalla sieltä. Mallisto taisi siinä kohtaa vaihtua ja vanhat haluttiin uusien alta pois. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 28.10.2024 04:33:08 | |
Laulava Kylätohtori: En tiiä mittää, mutta Fasullahan oli joskus jotain poistoalennuksia ynnä muita. Ostin joskus jonkun uuden avri stratonkin tosi halvalla sieltä. Mallisto taisi siinä kohtaa vaihtua ja vanhat haluttiin uusien alta pois. Joo, joku tuollainen sen on täytynyt olla. Joko sellainen malli joka poistuu valikoimista tai esittelylaite, jota ei voida enää myydä uutena. Niin tai näin, niin ihan hyvä, että tuotteen sai alennuksella... | |
![]() 30.10.2024 15:47:19 (muokattu 31.10.2024 08:03:05) | |
mpekkanen: Ei kyllä kuulosta uskottavalta, että Fasun myyjä tarjoaa jotain laitetta 25% halvemmalla kuin Thomann myy. Eihän monissa tavaroissa ole edes katteet tuota 25 prosenttia. Tais tulla sulle kirjoitusvirhe taikka joku ajatuskatkos, mutta minä en usko että fasu antaisi jonkun tavaran vielä neljänneksen Thomann hintoja halvemmalla. Tai sitten täytyy tuotteen olla joku esittelykäytössä oleva kolhiintunut laite, jota ei voi enää uuden hinnalla myydä muutenkaan. Noup, ihan uusi beyerdynamicsin TG d70 basso/basarimikki. Ei ole virheitä eikä ajatuskatkoksia. Ihan suht uutta mallistoakin oli silloin. Eihän sitä pakko ole uskoa jos ei usko riitä, en nyt sen takia jaksa alkaa kuittiakaan kaivelemaan 10 vuoden takaa. Ja ei, en käyttänyt tompan tai kenenkään muunkaan hintoja tinkaamiseen, kerroin vaan millä hinnalla kyseisen tuotteen saan muualta ja ne mätsäsivät sen. Olisin siis joka tapauksessa saanut tuotteen reilusti thomannin hyllyhintaa halvemmalla, jos sinne nyt on jotain väliä. Tilanne ei siis mennyt mitenkään "toi on thomannin hinta, mutta myynpäs sen 25 pinnaa halvemmalla" | |
![]() 31.10.2024 05:43:46 | |
Laulava Kylätohtori: Tuosta tomppahinnan käytöstä tinkauksessa. Minusta se on ihan reilua antaa kauppialle vielä mahdollisuus korjata hinnoitteluaan kertomalla, että kilpailija myy tähän hintaan. Kauppias ei välttämättä edes tiedä, mikä juuri sen tuotteen hinta sillä hetkellä on kilpailijoilla. Kauppias voi siinä kohtaa esittää vaikka jonkunlaisen tarjouksen, jonka ei tarvitse välttämättä olla edes juuri se Tompan hinta. Tai sitten vanhan liiton kauppias voi sanoa, että hinta on tämä, maksa tai painu vittuun. Kyse on ihan peruskilpailutuksesta, kun hintaa vedetään alas vertaamalla kilpailijoiden hintoja. Hyvin vaikea ymmärtää, että kuluttaja kokee tämän ongelmaksi. Sehän on myös kauppiaan etu antaa kauppiaalle tilaisuus eikä suoraan kävellä ostamaan kilpailijalta. Itse en ymmärrä kaiken maailman omia sääntöjä, joita jengi luo pään sisällään kaupankäyntiin ja sitten olettaa kaikkien muidenkin noudattavan niitä. Jengillä nyt vaan on erilaisia näkemyksiä kaupankäynnistä ja mitä nopeammin sen hyväksyy sen helpommalla itse pääsee. En oleta muiden ajattelevan samoin kuin minä tai noudattavan minun sääntöjä. Kukin tyylillään, hyvin olen tähän asti saanut liikuteltua tavaroita molempiin suuntiin. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)