Aihe: Jenkkiboikotti kitarakamoissa
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
the-Antero
07.02.2025 17:07:50

Tympee Huttunen: Itse sain eri kuvan ja sen pohjalta voin tehdä omat johtopäätökseni.

Pitikin kaivaa tätä ja näemmä infoja on poistettu netistä sitä mukaa, kun tämä on paljastunut.

Mutta internet ei unohda.

https://web.archive.org/web/2013010 … http://worshipleader.com/jhs-pedals

Kiitos tästä. Tämä laittaa asiaa hieman eri valoon. Toki ihmisillä voi mielipiteet muuttua vuosien varrella.

Muistaakseni Josh oli kotoisin jostain pienestä kylästä joten jos siellä on tuo uskontokultti toiminut niin en siitä lähtisi Joshia syyttämään. Meno on voinut olla sitä että joko harjoitat uskontoa tai lähdet perheen luota pois. Mutta en siitä tiedä enempää.
msalama
07.02.2025 19:12:21

Jenkkiboikotti? Selvä, pitää sitten varmaan alkaa nyplätä kieliäkin jostain rautalangasta ihan itse. Ta sitten ei, joten voitte kyllä pitää boikottinne ihan keskenänne mitä muhun tulee...
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
zedder
07.02.2025 20:51:41
msalama: Jenkkiboikotti? Selvä, pitää sitten varmaan alkaa nyplätä kieliäkin jostain rautalangasta ihan itse. Ta sitten ei, joten voitte kyllä pitää boikottinne ihan keskenänne mitä muhun tulee...

https://pyramid-saiten.de/de/direct/
Taiteellinen tyhjiö.
McNulty
07.02.2025 21:37:42
msalama: Jenkkiboikotti? Selvä, pitää sitten varmaan alkaa nyplätä kieliäkin jostain rautalangasta ihan itse. Ta sitten ei, joten voitte kyllä pitää boikottinne ihan keskenänne mitä muhun tulee...

Euroopasta löytyy aika paljon kielien valmistajia. Tällei vasurilla tulee mieleen mm. Pyramid (DE), Optima (DE), Rotosound (UK), Savarez (FR), Dogal (IT), Thomastik-Infeld (AUS), Newtone (UK), Galli (IT), Hannabach (DE), Aquila (IT), R.Cocco (IT), Ramirez (SPA)...

Ei siis tarvitse itse lähteä rautalankaa pingottamaan jos haluaa kitaraa (sähköistä, teräskielistä tai klassista) soitella muillakin kuin amerikkalaisilla kielillä. Pyramidin valikoimasta löytyy kielet vaikka oudille tai jollekin eksoottisemmallekin kielisoittimelle.
moving in stereo
Laulava Kylätohtori
07.02.2025 23:12:55
Krice: Politiikka on osa elämää, huvittaa kun siitä ei saisi keskustella. Boikotit on ihan ok jos siltä tuntuu, itse boikotoin Kiinaa mahdollisimman paljon. Kitarakamoista sen sijaan tulee mieleen, että täällä varmaan useimmilla on niin paljon kamoja, että ei edes ole mitään tarvetta ostaa mitään. Itse en ole isompia kamoja ostellut pariin vuoteen ja pystyn ihan hyvin soittamaan, kitaroita omistan enemmän kuin mitä tarvitsen jne.

Näinhän se on. Ei politiikka ole mikään maailmasta erillinen saari ja sitten elää maailmassa ilman politiikkaa. Politiikka on osa ihan kaikkea, halusi sitä tai ei.

Ymmärrän kyllä halun boikotoida Usaa. Mutta jos tilaa Usan sijaan Kiinasta, niin se on vähän, tai aika paljonkin, ojasta allikkoon. Se on vielä paskempi paikka.

Trumpin paskaa satavan pilven kultareuna on, että joku alkaa vihdoin pistämään Kiinalle vastaan. Panamasta se jo ajettiin pois. Ei hyväksyttävällä tavalla, mutta on se silti hyväksyttävämpää kuin Kiinan talousimperialismi.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
msalama
08.02.2025 06:51:24

Hmmniinnojoo Pyramidit ovat itse asiassa ainakin Tompalla kohtuuhintaisia. Täytyy tsekata, kiitti vinkistä.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Tympee Huttunen
08.02.2025 08:06:24 (muokattu 08.02.2025 08:08:48)
the-Antero: Kiitos tästä. Tämä laittaa asiaa hieman eri valoon. Toki ihmisillä voi mielipiteet muuttua vuosien varrella.

Muistaakseni Josh oli kotoisin jostain pienestä kylästä joten jos siellä on tuo uskontokultti toiminut niin en siitä lähtisi Joshia syyttämään. Meno on voinut olla sitä että joko harjoitat uskontoa tai lähdet perheen luota pois. Mutta en siitä tiedä enempää.

Joo ja kukin tekee toki omat päätöksensä. Mulle toi vaan pistää kokonaisuudessa silmiin niin, että mieluummin pistän rahani muualle.

Sen olen kyllä huomannut, että olen koko ajan boikotoinut enemmän ja enemmän ulkomaita ja pyrkinyt ostamaan kotimaista tavaraa ja vaatetusta. Esim Darkglass, Genelec ja Valco on pelkästään sellaisia ettei tarvitse laadussa tinkiä, mutta jotka ovat myös edullisia. Vaatteissa, varusteissa ja vastaavissa Alpa, Nousu, Varustelekan Särmä, Kasperi, Roselli, Pomar ja vaikka Myssyfarmi. Toki noissa on Pomarilla ja Särmällä Virossa tehdas, mutta kuitenkin.

Soittimille ei ole ollut nyt oikeaa tarvetta, mutta ei olisi hankala ratkaisu valita vaikka jonkun kotimaisen customin ja uuden Gibsonin rinnalla. Sama koskee kitaravahvareitakin.
the-Antero
08.02.2025 17:53:37

Tympee Huttunen: Joo ja kukin tekee toki omat päätöksensä. Mulle toi vaan pistää kokonaisuudessa silmiin niin, että mieluummin pistän rahani muualle.

Sen olen kyllä huomannut, että olen koko ajan boikotoinut enemmän ja enemmän ulkomaita ja pyrkinyt ostamaan kotimaista tavaraa ja vaatetusta. Esim Darkglass, Genelec ja Valco on pelkästään sellaisia ettei tarvitse laadussa tinkiä, mutta jotka ovat myös edullisia. Vaatteissa, varusteissa ja vastaavissa Alpa, Nousu, Varustelekan Särmä, Kasperi, Roselli, Pomar ja vaikka Myssyfarmi. Toki noissa on Pomarilla ja Särmällä Virossa tehdas, mutta kuitenkin.

Soittimille ei ole ollut nyt oikeaa tarvetta, mutta ei olisi hankala ratkaisu valita vaikka jonkun kotimaisen customin ja uuden Gibsonin rinnalla. Sama koskee kitaravahvareitakin.

Mullakaan ei ole useampaan vuoteen ollut jenkki kitaraa. Ykköskeppi on Indonesian taidonnäyte ja kakkosena on japsi. Neuralin Nano Cortexilla tulee soiteltua päivittäin ja sen kamuna on sitten Morleyn wah (käytetty).

Taitaa viimeisimmät jenkkiostokset oikeastaan olla Dimarzion mikkisetti ja kesällä Sustainiac.
DownWithTheSickness
10.02.2025 17:22:51 (muokattu 10.02.2025 17:31:27)
Kukin tyylillään, itsellä taas pitkästä aikaa herännyt sellainen varovaisen toiveikas olo länsimaiden suhteen kun Trumppi ja Muski laittaa asioita tapahtumaan. Toki jos pelkän suomen valtamedian vasemmistopropagandan varassa olette informaation suhteen en ihmettele jos absoluuttinen hullumies trumppi saa aikaan hysteeristä paniikkia.

Pitääpä alkaa suosimaan jenkkiläisiä tuotteita, itseasiassa vois alkaa suunnittelemaan muuttoa jenkkilään, säästämään rahaa ja valmistelemaan asioita että jos JD Vance voittaa seuraavat presidentim vaalit niin on laukut jo pakattuna.
Ärrkhele
Laulava Kylätohtori
10.02.2025 18:12:26
DownWithTheSickness: Kukin tyylillään, itsellä taas pitkästä aikaa herännyt sellainen varovaisen toiveikas olo länsimaiden suhteen kun Trumppi ja Muski laittaa asioita tapahtumaan. Toki jos pelkän suomen valtamedian vasemmistopropagandan varassa olette informaation suhteen en ihmettele jos absoluuttinen hullumies trumppi saa aikaan hysteeristä paniikkia.

Pitääpä alkaa suosimaan jenkkiläisiä tuotteita, itseasiassa vois alkaa suunnittelemaan muuttoa jenkkilään, säästämään rahaa ja valmistelemaan asioita että jos JD Vance voittaa seuraavat presidentim vaalit niin on laukut jo pakattuna.

Ihan vaan mielenkiinnosta. Mitähän ne luotettavat lähteet mahtavat olla?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
mpekkanen
10.02.2025 18:28:51
No kyllä tuo Trumppi on ihan selkeästi narsisti. Minusta vielä ihan idiootti, mutta se on minun mielipide.
The Jack
10.02.2025 20:45:07
DownWithTheSickness: Pitääpä alkaa suosimaan jenkkiläisiä tuotteita, itseasiassa vois alkaa suunnittelemaan muuttoa jenkkilään, säästämään rahaa ja valmistelemaan asioita että jos JD Vance voittaa seuraavat presidentim vaalit niin on laukut jo pakattuna.

Onko DownWithTheSicknessillä jonkinlaista erikoisasiantuntija/nhl-pelaaja/multimilljonääri -taustaa perustelemaan maahanmuuttoaan? Muussa tapauksessa Trump/JD torppaa aikeet aika nopeasti. Ovet menee kiinni meksikolaisten lisäksi myös enemmistöltä suomalaisista.

Mitä kitarakamoihin tulee, niin tähtilipun viehätys on laskenut osaltani. Kyllä minä noita muutamia Gibsoneita voin edelleen soittaa, mutta uudet hankinnat menee jäihin. Jos pukkaa tullirallia ja hintojennousua, niin myytävää voisi itseltäni löytyä.
Laulava Kylätohtori
10.02.2025 21:04:50 (muokattu 10.02.2025 21:05:23)
mpekkanen: No kyllä tuo Trumppi on ihan selkeästi narsisti. Minusta vielä ihan idiootti, mutta se on minun mielipide.

Tiäks, ku nää ei ole mielipidekysymyksiä, vaan faktoja.

On päivänselvää, että Musk manipuloi heikkolahjaista ja narsistista Trumpia mennen ja tullen.
samiko
10.02.2025 23:17:57
Loppuiko politiikkapalstalla gigat vai miksi tuo sama sössötys on siirtynyt tännekin?

Tai no, enemmän hupia tästä saa kuin se että keskusteltaisiin plekuista tai mitä kielisarjoja jengi käyttää.
McNulty
11.02.2025 01:20:23
samiko: Loppuiko politiikkapalstalla gigat vai miksi tuo sama sössötys on siirtynyt tännekin?

Tai no, enemmän hupia tästä saa kuin se että keskusteltaisiin plekuista tai mitä kielisarjoja jengi käyttää.

Meneekin mielenkiintoiseksi jos ei jenkkilästä saa plektroja. Sen verran suurta markkinaosuutta edustavat... Dunlop, Fender, D'Andrea, Clayton, Planet Waves/D'Addario, Ernie Ball, Gibson jne.

Mä itse näen tämän ketjun kitarakamojen puolella ehkäpä enemmänkin "vaihtoehtoisten" markkinoiden, valmistajien, merkkien ja mallien hyvänä esittelyalustana ja ponnahduslautana. Aika paljon laadukasta kitarakamaa saa muualtakin kuin Amerikan Yhdysvalloista.
moving in stereo
mpekkanen
11.02.2025 01:32:28 (muokattu 11.02.2025 02:28:46)
McNulty:
Mä itse näen tämän ketjun kitarakamojen puolella ehkäpä enemmänkin "vaihtoehtoisten" markkinoiden, valmistajien, merkkien ja mallien hyvänä esittelyalustana ja ponnahduslautana. Aika paljon laadukasta kitarakamaa saa muualtakin kuin Amerikan Yhdysvalloista.

Joo, hyvää kamaa tehdään toki muuallakin kuin jenkeissä.
Sellaisen olen kuitenkin laittanut merkille, että jos joskus on tullut vaihtokaupoissa joku sellainen tavara, jota ei koe syystä tai toisesta mojokkaaksi, niin siitä tavarasta aika harvoin tulee pitopeli, vaikka olisi kuinka laadukas.
Siksipä itse en lähde mukaan tähän jenkkiboikottiin, mutta kiinaboikottiin kyllä lähden. Varsinkaan kiinalaisia kitaroita ei tule yhtään minulle. Vältän kyllä kaikkea kiinalaista, jos se vain suinkin on mahdollista ja kulloinkin järkevää.
Nyt on siinä mielessä hyvä tilanne, etten tarvitse mitään musatavaraa akuutisti.
Mikko1978
11.02.2025 03:19:57
Tympee Huttunen: Joo ja kukin tekee toki omat päätöksensä. Mulle toi vaan pistää kokonaisuudessa silmiin niin, että mieluummin pistän rahani muualle.

Omalla kohdalla Valco on tarjonnut paskinta laatua, mihin ikinä olen rahani laittanut. Virolainen tehdas nyt on vielä täysin kotimaista verrattuna siihen, kuinka Valco myy geneeristä Kiinan tuotantoa Suomileimalla.
Mikko1978
11.02.2025 03:30:35
DownWithTheSickness: Kukin tyylillään, itsellä taas pitkästä aikaa herännyt sellainen varovaisen toiveikas olo länsimaiden suhteen kun Trumppi ja Muski laittaa asioita tapahtumaan. Toki jos pelkän suomen valtamedian vasemmistopropagandan varassa olette informaation suhteen en ihmettele jos absoluuttinen hullumies trumppi saa aikaan hysteeristä paniikkia.

Tuo hysteria on kyllä hassua seurattavaa. Kun Trump saa vahvan mandaatin kansalta demokraattisissa vaaleissa ja toteuttaa aktiivisesti sitä politiikkaa, mitä vaalipuheissaan lupasi, niin Hesari ja Yle kirjoittavat, kuinka demokratia on nyt tuhottu. On aika vaikea yhtyä näkemykseen siitä, kuinka Trump tuhoaa kaiken hyvän maailmasta, vaikka hänen ensimmäinen kautensa sujui varsinkin eurooppalaisin silmin oikein hyvin ja seuraajansa kaudella lähes kaikki meni pahasti metsään. Ensitöikseen Trump palautti laittomasti maassaan olevia lähtömaihinsa ja rajoitti huumeiden salakuljetusta. Tämäkin aiheitta itkuraivareita ja epätoivoon vajoamista vasemmassa laidassa...
Tympee Huttunen
11.02.2025 06:47:04
Mikko1978: Omalla kohdalla Valco on tarjonnut paskinta laatua, mihin ikinä olen rahani laittanut. Virolainen tehdas nyt on vielä täysin kotimaista verrattuna siihen, kuinka Valco myy geneeristä Kiinan tuotantoa Suomileimalla.

No totta toinen puoli, Valcon pitäisi oma tehdas avata tämän vuoden puolella käsittääkseni.

Mulla on VMK25 ja ne ovat olleet todella hyvät. Oletan, että sulla oli ne VMK20 joissa oli aika isoja ongelmia alussa?
Laulava Kylätohtori
11.02.2025 07:14:36
Tympee Huttunen: No totta toinen puoli, Valcon pitäisi oma tehdas avata tämän vuoden puolella käsittääkseni.

Mulla on VMK25 ja ne ovat olleet todella hyvät. Oletan, että sulla oli ne VMK20 joissa oli aika isoja ongelmia alussa?

Mulla on myös VMK25:t ja ovat olleet erinomaiset. Akun kestokin on ihan omaa luokkaansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)