Kylyma 29.11.2021 08:42:37 | |
---|
|
Guitarfreak 29.11.2021 10:15:09 | |
---|
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Kylyma 29.11.2021 10:32:00 | |
---|
Guitarfreak: Nää on vissii niitä kertakäyttövaffareita :P Avaatko vähän? Mulla kävi jo ostoskorissa tämä mutta ei haittais vaikka sais hyvän syyn jättää ostamatta :D Tosin vähän jarruttaa muutenki tuo 2 nappinen poljin tuossa, ilmeisesti pitäis ostaa tuo satasen hintanen häävimpi pedaali että tuosta sais kaiken irti. |
JuSu 29.11.2021 10:41:17 | |
---|
Kylyma: Avaatko vähän? Kiinnostais myös. Mulla on tuollainen ollut, ja oli ihan nussakka vehe. ilmeisesti pitäis ostaa tuo satasen hintanen häävimpi pedaali että tuosta sais kaiken irti. Eeeiiiii välttämättä. Sen moninappisen logiikka oli sellainen, että aiheutti mulla otsalohkoissa jomotusta. Eli siinä on napit 1-4 kanavat ja niitten moodit. Napit 5-6 on mastervolume 1/2 ja efektilooppi päälle/pois. Ongelma tuossa oli se, että vahvistin muistaa mastervolumen ja loopin asennon per kanava, mikä on viimeksi ollut päällä, ja palaa siihen. Eli jos komppaat kanavan 2 kakkosmoodissa, sen jälkeen meet samalla soundilla sooloon (=mastervolume 2), ja soolon jälkeen vaikka himmeään väliosaan puhtailla (kanava 1 moodi 1). Tähän asti kaikki ok, mutta jos tästä sitten taas hyppäät ahtomättöön kanavan 2 kakkosmoodiin, niin se vehje muistaa, että sulla oli viimeksi tässä mastervolume 2 päällä. Tätä mä en ainakaan halua. En tiedä, selviskö tuosta mun höpötyksestä asia, mutta kantsii kuitenkin tutkia sen polkimen logiikka (netistä löytyy), ennen kuin hankkii. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
The Jack 29.11.2021 10:57:22 (muokattu 29.11.2021 10:57:47) | |
---|
JuSu: Ongelma tuossa oli se, että vahvistin muistaa mastervolumen ja loopin asennon per kanava, mikä on viimeksi ollut päällä, ja palaa siihen. Eli jos komppaat kanavan 2 kakkosmoodissa, sen jälkeen meet samalla soundilla sooloon (=mastervolume 2), ja soolon jälkeen vaikka himmeään väliosaan puhtailla (kanava 1 moodi 1). Tähän asti kaikki ok, mutta jos tästä sitten taas hyppäät ahtomättöön kanavan 2 kakkosmoodiin, niin se vehje muistaa, että sulla oli viimeksi tässä mastervolume 2 päällä. Tätä mä en ainakaan halua. En tiedä, selviskö tuosta mun höpötyksestä asia, mutta kantsii kuitenkin tutkia sen polkimen logiikka (netistä löytyy), ennen kuin hankkii. Niin tässä puhutaan ilmeisesti JVM:n Footswitchistä, joka sitten sopii DSL:n kanssa. JVM:ää käyttäessä sitä footswitchiä pystyy itse ohjelmoimaan, ja määrittelemään mitä mistäkin napista tapahtuu. Onko sitten niin ettei DSL:n kanssa käyttäessä footswitchissä ole ohjelmoitavia nappuloita? |
Kylyma 29.11.2021 10:57:43 | |
---|
JuSu: Kiinnostais myös. Mulla on tuollainen ollut, ja oli ihan nussakka vehe.
Eeeiiiii välttämättä. Sen moninappisen logiikka oli sellainen, että aiheutti mulla otsalohkoissa jomotusta. Eli siinä on napit 1-4 kanavat ja niitten moodit. Napit 5-6 on mastervolume 1/2 ja efektilooppi päälle/pois. Ongelma tuossa oli se, että vahvistin muistaa mastervolumen ja loopin asennon per kanava, mikä on viimeksi ollut päällä, ja palaa siihen. Eli jos komppaat kanavan 2 kakkosmoodissa, sen jälkeen meet samalla soundilla sooloon (=mastervolume 2), ja soolon jälkeen vaikka himmeään väliosaan puhtailla (kanava 1 moodi 1). Tähän asti kaikki ok, mutta jos tästä sitten taas hyppäät ahtomättöön kanavan 2 kakkosmoodiin, niin se vehje muistaa, että sulla oli viimeksi tässä mastervolume 2 päällä. Tätä mä en ainakaan halua. En tiedä, selviskö tuosta mun höpötyksestä asia, mutta kantsii kuitenkin tutkia sen polkimen logiikka (netistä löytyy), ennen kuin hankkii. Joo kyllä tuosta selostuksesta selkis vähäsen tuota logiikkaa. Lähinnä tuossa kaksnappisessa mietityttää kun sillä ei ilmeisesti voi vaihtaa ultra gain kanavalla od1 ja od2 välillä, ja sitten tuon classic gain kanavan clean ja crunch välillä? Mutta nyt kun mietin hetken niin tuskin mun tarvii niin paljoa mitään vaihellakkaan. Nykyisessä blackstarissaki oon käyttäny käytännössä vaan kahta kanavaa vaikka vaihtoehtoja ois neljä.. |
JuSu 29.11.2021 11:00:21 (muokattu 29.11.2021 11:04:24) | |
---|
The Jack: Onko sitten niin ettei DSL:n kanssa käyttäessä footswitchissä ole ohjelmoitavia nappuloita? Jep. Ne on lukittu tietyille toiminnoille. 1: Ch1 mode 1 2: Ch1 mode 2 3: Ch2 mode 1 4: Ch2 mode 2 5: Mastervolume 1/2 6: EFX on/off 5 ja 6 saattaa olla toisin päin, en muista. Hirveästi ei tarvitse laittaa lisää hynkkyä, niin saa jo käytetyn JVM:n, ja siinä on tuo ohjelmoitavuus mietitty hienosti. Jollain urpolla näyttää olevan JVM torilla myynnissäkin. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
JuSu 29.11.2021 11:02:36 | |
---|
Kylyma: Lähinnä tuossa kaksnappisessa mietityttää kun sillä ei ilmeisesti voi vaihtaa ultra gain kanavalla od1 ja od2 välillä, ja sitten tuon classic gain kanavan clean ja crunch välillä? Voit vaihtaa siis vain kanavia 1/2, mutta se vahvistin muistaa, mikä moodi sulla oli päällä viimeksi sillä kanavalla, ja menee aina siihen. Eli voit vaihdella esim. OD2 ja Crunch -välillä. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Guitarfreak 29.11.2021 11:10:51 (muokattu 29.11.2021 11:11:34) | |
---|
Kylyma: Avaatko vähän? .. Asenteellista elitismiä kaukoidän elektroniikkaa kohtaan :/ tehty hajoamaan takuuajan päättyessä Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Kylyma 29.11.2021 11:11:31 | |
---|
JuSu: Voit vaihtaa siis vain kanavia 1/2, mutta se vahvistin muistaa, mikä moodi sulla oli päällä viimeksi sillä kanavalla, ja menee aina siihen. Eli voit vaihdella esim. OD2 ja Crunch -välillä. Joo. Tuskin tuo nyt mulla ongelmaksi muodostuis, ja ainahan tuommosen multinappipolkimen voi ostaa myöhemminki jos tulee tarve. Hemmetti.. Pitää miettiä vielä. Varsinaista tarvettahan mulla ei marsulle oo mutta kyllähän te tiiätte mitä tää on :D |
JuSu 29.11.2021 11:29:53 | |
---|
Kylyma: Joo. Tuskin tuo nyt mulla ongelmaksi muodostuis, ja ainahan tuommosen multinappipolkimen voi ostaa myöhemminki jos tulee tarve. Hemmetti.. Pitää miettiä vielä. Varsinaista tarvettahan mulla ei marsulle oo mutta kyllähän te tiiätte mitä tää on :D Ai että me tiedetäänkin. =) Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Guitarfreak 29.11.2021 15:40:12 | |
---|
JuSu: Ai että me tiedetäänkin. =) Joo kyl. Aina saa sen seuraavan kaasun käyntiin. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
korvaoo 30.11.2021 08:27:02 | |
---|
kaikki paitsi on turhaa. |
professori 30.11.2021 12:09:02 | |
---|
Fender Noventa Jazzmaster surf green värissä. Saakeli kun on kiven alla, ellei sitten pidä uskoltautua Reverbin kautta tilaamaan esmes musik produktivista testaamatta. "Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy |
Krice 23.12.2021 19:06:17 | |
---|
Ibanez RG1120PBZ. Tuo on aika pitkälle sellainen mitä pitäisikin, mutta ainakin Thomannilta nuo on jo myyty loppuun(?), ilmeisesti noita ei tehty kovin paljon. Levytukussa olisi varmaan yksi, mutta lupasin että en osta kitaroita ennenkuin olen saanut myytyä ainakin 2 pois. Luultavasti sitten kun olen saanut myytyä ne niin olen myöhässä. |
Kontiak 21.01.2022 23:36:46 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
msalama 22.01.2022 06:48:24 (muokattu 22.01.2022 07:52:33) | |
---|
70-luvun alkupuolen orkkiskuntoinen Tele Deluxe kaasuttais kuni kolme kiloa papuja ikään! Hecho en México-reissue mulla jo onkin ja on erinomainen käyttökeppi, mutta alkuperäinen tars saada. Ja seisköntsäperiaatteita noudattaen tietenkin skeidanruskeana :D Tai sitten burstina jos enempi hyvää makua noudatettais... Vaan ei oo pätäkkää. *SNIRF* Tuuttiin tää tehtiin. Eli jälleen kerran yksi urpo 70-luvun kakara vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
BugBadWolf 03.02.2022 20:29:56 | |
---|
Hmm..? Löysin lämiskästä 16 viisikymppistä. Taisi siellä olla yksi kaksikymppinenkin vielä seassa. Ovat maanneet siellä tyhjän panttina kuukausikaupalla. Torilla romua myynnissä oikeallakin rahalla. Näiden kanssa olisi sitä ostopotentiaalia - toki ilmankin - vaan kun mikään ei herätä ostohaluja. Olenkohan minä viimeinkin parantunut siitä? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Antti1 03.02.2022 21:08:13 (muokattu 03.02.2022 21:09:55) | |
---|
BugBadWolf: Olenkohan minä viimeinkin parantunut siitä? Höpö höpö, korkeintaan remissio ennen seuraavaa vaihetta. Albert Lee -kepakko olisi nyt saatava. Niin ja pari teleä. Explorer myös. |
BugBadWolf 03.02.2022 21:31:47 | |
---|
Antti1:...Albert Lee -kepakko olisi nyt saatava... No näitähän pyöri tässä vähän aikaa sitten parikin. Vaan niinhän se menee että ennen kaasua haluttua romua on paljon ja halvalla, kun taas itseen iskiessä hinta saa raketin hanuriinsa tai kampetta ei ole lainkaan. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |