Aihe: Mikä putkifirmoista (tehtaista) kuolee ensimmäisenä?
1 2 3 4 5
Mikko1978
10.03.2019 23:20:19 (muokattu 10.03.2019 23:20:42)
Laulava Kylätohtori: No sä et nyt vieläkään ymmärtänyt mun pointtia. Jos joku väittää putkien käytöstä jotain, eikä esitä väitteelleen mitään faktaa tueksi, niin mä pidän sitä vaan mutuna ja arvailuna. Ihan sama, jos pari muuta jannua arvailee samaan suuntaan. En mä tule koskaan ottamaan mitään nettiarvailuja annettuna, vaan jonkinlaista lähdeviitettä tai muuta pitäisi olla. Ja toki silloinkin mietitään, kuinka luotettava kyseinen lähde on.

E. Eikä tuollaiset "koko foorumilta ei löydy ketään"-kommentit ainakaan lisää uskottavuutta.

Jännä juttu, että tartuit vastaukseeni nimimerkki Gainesille, muttä Gainesin väitteeseen et alkanut vaatimaan jumalaisia faktoja tueksi. Taitaa olla niin, että biasit
Si on nyt vähän säädetty vinkasalleen. Toki tämä on linjassa elinkaarianalyysiesi kanssa.

Kyllä näin suuren yhteisön havainnot ovat ihan varteen otettava argumentti. En kuitenkaan viitsi vääntää kanssasi tästä tämän enempää, kun ei sinulla ole näköjään pienintäkään yritystä ottaa mitään kantaa itse asiaan, keskityt vain arvostelemaan minua. Uskon, että foorumikin arvostaa tätä päätöstä. Katsotaan uudestaan, jos joskus uskallat ottaa kantaa asiaankin.
Tinippa84
11.03.2019 07:53:01

Mikko1978: Koko foorumilta ei löydy ketään, joka osaisi nimetä vahvistimet vähemmistöön jättävän sovelluksen ja se on pirusti vahvempi todiste kuin sinun kritiikki vailla edes yritystä ottaa mitään kantaa aiheeseen.

Eiks normaalissa mikroaaltouunissa ole edelleen magnetron tyhjiöputki käytössä?
https://www.facebook.com/crimsondimensionofficial/
Funkånaut
11.03.2019 08:17:39 (muokattu 11.03.2019 08:25:24)

Tinippa84: Eiks normaalissa mikroaaltouunissa ole edelleen magnetron tyhjiöputki käytössä?

Muistelisin nähneeni otsikon, jonka mukaan mikroissakin on nykyään luovuttu putkista.

E: Tarkastin ja snadisti korjaan. Uutta tekniikkaa on kehitetty, muttei ole tainnut eduistaan huolimatta lyödä läpi. Ainakaan vielä. Eli kuten aiemmin sanottiin: tavallisesta mikrosta löytää tyhjiöputken.
"Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music." - Sergei Rachmaninov
Laulava Kylätohtori
11.03.2019 09:11:27
Mikko1978: Katsotaan uudestaan, jos joskus uskallat ottaa kantaa asiaankin.

Palataan asiaan, kun sä tuot ensimmäisen kerran väitteidesi tueksi jotain faktaa, mihin voi ottaa kantaa. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
VIPMetal
11.03.2019 09:18:14

Se on viisaampi, joka lopettaa riidan, vanha äitini aina totesi.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Laulava Kylätohtori
11.03.2019 09:26:21
VIPMetal: Se on viisaampi, joka lopettaa riidan, vanha äitini aina totesi.

Täyttä totta. Mä silti ihmettelen, että kun mä pyydän (ihan asiallisestikin olen tuolla pyytänyt) faktoja väitteiden perustaksi, niin vastauksia kyllä tulee, toinen toistaan aggressivisempia, mutta niitä faktoja ei vaan näy. Ikään kuin olisin jotain pahaa tehnyt, kun pyysin faktoja väitteiden tueksi. Enkä toisaalta kyllä ymmärrä, miksi esim. Gaines piti tähän vetää.

Mutta mitäs siitä, mä jään edelleen odottamaan faktoja ja jos niitä tulee, niin sitten keskustelu jatkuu niiden pohjalta. Ja jos faktojen pyytäminen on riitelyä, niin sitten tulen kyllä valitettavasti riitelemään tulevaisuudessakin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
The Jack
11.03.2019 10:58:28
Tympee Huttunen: Luulen myös, että putkifirmoilla on varsin hyvä kate tuotteelleen ja maksettuna jo kallis laitteisto niiden tekemiseen. Lisäksi raaka-ainekustannukset ovat maltilliset. Miettikää vaikka 60€ pääteputkea vs. 60€ älypuhelin.

Ainakin JJ Electronicin https://en.wikipedia.org/wiki/JJ_Electronic tulos vuodelta 2015 tukee tätä teoriaa. Firma sai 8,5 milj euron liikevaihdolla 3,8 milj. voittoa, joten liikevoittoprosentti melkein 45%. Yleensä hyvänä tuloksena pidetään jo 10 % tuottoa. Firma tuskin on lähiaikoina kannattavuuden osalta nurin menemässä, mutta toisaalta ei näin pienen alle 200 henkeä työllistävän nakkikioskin osto tunnu paljon jonkun kiinalaisen monialakonsernin rahoissa. Firma on edelleen yksityisomistuksessa ilmeisesti perikunnalla, ja perustaja Jan Jurco on kuollut 5 vuotta sitten. Se voi helpottaa kaupan syntymistä ja tehtaan siirtymistä kiinalaisille. JJ:n putket on halpoja, ja pelaamalla sen pois markkinoilta voisivat kiinalaiset nostaa putkien hintoja.

Luin firman sivuilta, että JJ:n putket on suunniteltu kestämään normikäyttöä 5 000 tuntia ja 1 000 tuntia maksimikäyttöä. Ihan hirvittävää vuorta ei näitä siis tarvitse varata loppuelämää varten.
Laulava Kylätohtori
11.03.2019 11:39:06
VIPMetal
11.03.2019 14:18:40 (muokattu 11.03.2019 14:27:57)

The Jack: Ainakin JJ Electronicin https://en.wikipedia.org/wiki/JJ_Electronic tulos vuodelta 2015 tukee tätä teoriaa. Firma sai 8,5 milj euron liikevaihdolla 3,8 milj. voittoa, joten liikevoittoprosentti melkein 45%. Yleensä hyvänä tuloksena pidetään jo 10 % tuottoa. Firma tuskin on lähiaikoina kannattavuuden osalta nurin menemässä, mutta toisaalta ei näin pienen alle 200 henkeä työllistävän nakkikioskin osto tunnu paljon jonkun kiinalaisen monialakonsernin rahoissa. Firma on edelleen yksityisomistuksessa ilmeisesti perikunnalla, ja perustaja Jan Jurco on kuollut 5 vuotta sitten. Se voi helpottaa kaupan syntymistä ja tehtaan siirtymistä kiinalaisille. JJ:n putket on halpoja, ja pelaamalla sen pois markkinoilta voisivat kiinalaiset nostaa putkien hintoja.

Luin firman sivuilta, että JJ:n putket on suunniteltu kestämään normikäyttöä 5 000 tuntia ja 1 000 tuntia maksimikäyttöä. Ihan hirvittävää vuorta ei näitä siis tarvitse varata loppuelämää varten.

Joo, semmonen kevyen käytön loppuelämän kaappi olis hyvä olla. Ongelma varmaan on siinä, että aina on rahoille joku hyvä pedaali tms torilla. =

E: Tohtorilla oli hyviä artikkeleita putkiin liittyen.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)