Aihe: Miten Gibsonin kevennykset vaikuttaa sustainiin?
1 2 3 4 5
LaMotta
09.05.2018 18:01:47 (muokattu 09.05.2018 18:12:37)

FastEddie: Olen myös punninnut painoltaan parhaan kitarani. Se oli 3,5 kg.

Hymiö

Joskus soittelin 3,2kg painavalla classic telellä. En huomannut sustainissa tai soivuudessa mitään erityisiä puutteita.

Kauan sitten soittelin 5,2 kg hagsrtromilla. En huomannut sustainissa tai soivuudessa mitään erityisiä etuja.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
LaMotta
09.05.2018 18:28:08 (muokattu 09.05.2018 19:07:59)

Mitä tulee itse aiheeseen niin tämä menee tyypilliseksi mnetmussutukseksi.

Menee noin öpaut 10 sekuntia ottaa google käteen ja hakea 'Gibson chambered sustain'.

Tuloksia kun käy vähän lueskelemassa niin sieltä löytyy mm seuraavaa:

-Asiakaskunta toivoi kevyempiä Gibsoneita. Sitten kevennettiin.
-Mitään tutkittua tietoa ei ole keventämätön vs kevennetty soundiasiassa.
-Eniten kevennetyn Std-sarjan suhteen on käyttäjäpalautetta, jossa on raportoitu kiertoherkkyydestä kovalla volumella ja high gain-säröllä soitettaessa.

Kevennyksen suhteen asiakkaat on jakautuneet niin että on 1) vanhoillisuskovaisten muinaisreliikkijäänteiden jengi jonka mielestä keventämätön on Jumalan sanaa eikä sitä saa muuttaa. Sitten on 2) soittajat jotka on tyytyväisiä kevennettyihin soittimiinsa kunhan kevennys ei huononna soundia.

Kannattaa varmaan kuulua tähän jälkimmäiseen ja soittaa niitä saatanan soittimia. Jos itse edes koskaan vakavasti enää harkitsisin Gibsonin hankkimista niin keventämätön vs kevennetty-asia olisi eräs kaikkein vähiten kiinnostava asia. Mutta paino itsessään merkitsisi niin että toleranssi voisi olla 3,4-3,8 kg. Saatana.

http://www.gibson.com/News-Lifestyl … son-les-paul-guitars-0615-2012.aspx

https://www.seymourduncan.com/blog/ … mething-really-different-than-solid
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
2randpo
09.05.2018 18:58:22

LaMotta: -Asiakaskunta toivoi kevyempiä Gibsoneita. Sitten kevennettiin.

Niinpä. Mussutetaanhan sitä esim. robottivirittimistäkin, että Gibson mokasi pahasti jne. Kyllä noiden uudistusten takana yleensä on asiakaspalaute ja demo-yleisö. Ei niitä ihan randomina kokeilla.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
hallu
09.05.2018 19:03:56
No en minä ainakaan ole mussuttanut mistään, enkä ole kevennyksiä paheksunut. Ihan olen koittanut asiallasita keskusteltua käydä ja spekullatiotahan tää kaikki on, mutta mun mielestä siitä on kenenkään turha kiivastua, koska en ole hyökännyt kenenkään ajatuksia vastaan enkä ole omia ajatuksiani totuutena esittänyt.
Elämä on reiässä rattoisaa......
2randpo
09.05.2018 19:28:18

hallu: No en minä ainakaan ole mussuttanut mistään, enkä ole kevennyksiä paheksunut. Ihan olen koittanut asiallasita keskusteltua käydä ja spekullatiotahan tää kaikki on, mutta mun mielestä siitä on kenenkään turha kiivastua, koska en ole hyökännyt kenenkään ajatuksia vastaan enkä ole omia ajatuksiani totuutena esittänyt.

Niin, enpä ole kiivastumista huomannut.

Mitä otsikon aiheeseen tulee, kevennetyn LP:n soundi saattaisi sähköisenäkin olla hitusen kallellaan puoliakustisen soudiin. Ja siten siis vaikuttaisi sustainia lyhentävästi. Ehkä tällä ei käytännön merkitystä kuitenkaan ole. Enkä ole siis itse vertaillut niitä keskenään eli "mussutusta" tämäkin on yhtä kaikki ;).

Itse en välitä kevennetyistä malleista; oma LP on keventämätön.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
LaMotta
09.05.2018 19:30:40 (muokattu 09.05.2018 19:45:36)

2randpo: Mitä otsikon aiheeseen tulee, kevennetyn LP:n soundi saattaisi sähköisenäkin olla hitusen kallellaan puoliakustisen soudiin. Ja siten siis vaikuttaisi sustainia lyhentävästi. Ehkä tällä ei käytännön merkitystä kuitenkaan ole.

Sopivalla akustisella takaisinkytkennällä voi jopa lisätä sustainia. Olen nähnyt sellaisen soitinrakentajan valmistaman telen, joka lähtee kiertämään cleanilla soundilla ja lievällä sormivibraatolla.
Jeszse
09.05.2018 22:52:38
3,4 kiloa paras.

Kokomahonkinen paksukaulainen 2,7 -kiloinen king V on vähän liian kevyt.
Rahka pulla Sinkki kuume mittari
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)