Sotakoira Musti 16.05.2018 20:10:22 | |
---|
Niin ihana kuin AC4:n putkisoundi makkarissa onkin, jouduin antamaan periksi ja hommaamaan Voxin Adio Air GT:n. Vaimo ei jostain syystä tykkää kun soittelee tuolla hissuttelijalla, ainakin jos putkisäröä hakee. No, tuohon digijuhaniin saa sit auxit ja kuulokkeet ja pelit ja pessaarit. Mutta kun vaimo on poissa, mää hypin pöydillä :) Si vis pacem, para bellum. |
Corto 17.05.2018 19:49:42 | |
---|
Sotakoira Musti: Niin ihana kuin AC4:n putkisoundi makkarissa onkin, jouduin antamaan periksi ja hommaamaan Voxin Adio Air GT:n. Vaimo ei jostain syystä tykkää kun soittelee tuolla hissuttelijalla, ainakin jos putkisäröä hakee. No, tuohon digijuhaniin saa sit auxit ja kuulokkeet ja pelit ja pessaarit. Mutta kun vaimo on poissa, mää hypin pöydillä :) Mitäs oot Adiosta tykänny? Mulla olis vähän samanlainen elämäntilanne kun meillä tuon 4kk ikäisen vauvan kanssa ei oikein soittohetkiä saa järkättyä kuin iltaisin nukutuksen jälkeen ja silloin ei putkipelejä saa meidän taloudessa enää oikein luukuttaa. Mulla oli aiemmin Yamaha THR10 (se perusmalli), mutta myin sen jossain vaiheessa tarpeettomana pois ja nyt kun olisi taas tilausta sille niin jotenkin toi Voxin vähän monipuolisempi vastine houkuttaisi. Eikä vähiten sen takia että siinä olisi ilmeisesti mallinnettu mun lemppari Orange Rockerverb (Brit Verb). More Gary, Less Paul |
Sotakoira Musti 19.05.2018 13:06:06 | |
---|
Corto: Mitäs oot Adiosta tykänny? Mulla olis vähän samanlainen elämäntilanne kun meillä tuon 4kk ikäisen vauvan kanssa ei oikein soittohetkiä saa järkättyä kuin iltaisin nukutuksen jälkeen ja silloin ei putkipelejä saa meidän taloudessa enää oikein luukuttaa. Mulla oli aiemmin Yamaha THR10 (se perusmalli), mutta myin sen jossain vaiheessa tarpeettomana pois ja nyt kun olisi taas tilausta sille niin jotenkin toi Voxin vähän monipuolisempi vastine houkuttaisi. Eikä vähiten sen takia että siinä olisi ilmeisesti mallinnettu mun lemppari Orange Rockerverb (Brit Verb). Pömpeli on vielä tulossa Saksanmaalta. Saanen sen tiistaina näppeihini. Pistän sitten infoa kun olen ottanut savut irti siitä. Si vis pacem, para bellum. |
Morri 19.05.2018 18:21:25 | |
---|
Aiheesen liittyen, minulla ns makkarivahvistimina=työhuone, joka on noin 8 m2, on Bluetonen 50w Bugaboo ja Princeton reverb, toimii todella hyvin molemmat kun osaa säätää ;) Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
MannihilatoR 22.05.2018 15:10:40 | |
---|
ajattelin hommata Yamaha thr mallintavan... |
ÄrGee 22.05.2018 16:41:12 | |
---|
Kazrog Thermionik 5 ja Two Notes Torpedo Wall Of Sound 4, siinä on parhaat kotisoundit plugareilla mitä itsellä on koskaan ollut. Lähentelee jo parhaita mallintavia efektiprosessoreita Axea, Kemperiä jne. Ibanez-pervo. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
Sotakoira Musti 25.05.2018 15:35:04 | |
---|
Corto: Mitäs oot Adiosta tykänny? Mulla olis vähän samanlainen elämäntilanne kun meillä tuon 4kk ikäisen vauvan kanssa ei oikein soittohetkiä saa järkättyä kuin iltaisin nukutuksen jälkeen ja silloin ei putkipelejä saa meidän taloudessa enää oikein luukuttaa. Mulla oli aiemmin Yamaha THR10 (se perusmalli), mutta myin sen jossain vaiheessa tarpeettomana pois ja nyt kun olisi taas tilausta sille niin jotenkin toi Voxin vähän monipuolisempi vastine houkuttaisi. Eikä vähiten sen takia että siinä olisi ilmeisesti mallinnettu mun lemppari Orange Rockerverb (Brit Verb). No niin, tiistaista asti vietetty kuherruskuukautta ja tässä ensimmäiset savut: Plussaa ehdottomasti bluetooth-yhteys. Näppärä laittaa taustaa soimaan puhelimesta tai tabletista. Äänenlaatu tässä käytössä on riittävän hyvä ja voimakkuutakin saa riittämiin. Vahvarimallinnokset vaikuttaisivat olevan aikalailla kohdallaan, sen mitä noista malleista tiedän. Tosin itse tulee lähinnä käytettyä AC30:siä ja cleaneja. Britverbissä ja double rectifierissä löytyy säröä vähintään riittävästi. Ei muuten sitten puhdistu kitaran potikalla juurkaan. Volyymia tulee riittävästi ja stereoääni on uskottavahko. Seminegaa laitan kuulokeliitännästä, ei kuulostanut mitenkään erikoiselle. Piti laittaa gainia ihan älyttömästi että sai kunnon äänet ja volumet pihalle. Näin ainakin AC30-mallinnuksessa. Efektit kuulostavat just siltä kun oletinkin, eli vallan mainioille. Iso plussa siitä että vahvari- ja efektimallinnuksia voi mälvätä itse käyttöliittymän kautta mieleisekseen ja löytyy muistipaikat niille parhaille soundeille. Lopputulemana T-kaupan B-stockina 227€, niin eipä parane hirveästi moittia. Si vis pacem, para bellum. |
Juiffi 29.05.2018 22:57:37 | |
---|
https://imgur.com/a/cZselXD Marshall Valvestate 80V tarjoilee kaiken. Muita vahvistimia ei nyt olekaan, kun lähti putkarit torin kautta kiertoon. En oo katunu hetkeäkään. Paras vahvistin jonka olen koskaan omistanut (Paitsi vanha Peavey Stereo Chorus oli myös toooosi hyvä, mut se olikin lainassa ;) ) "Jazzmuusikoiden kuuluu olla suuria taiteilijoita joita vaivaa juomisen tuska ja silmitön lapsellinen kiukuttelu." |
tsim 30.05.2018 08:13:47 | |
---|
|
tuquoque 18.06.2018 01:48:14 | |
---|
Katana 100 ja Micro Cube GX, jonka edessä Zoom G1on. |
silakkkka 21.07.2018 16:06:24 | |
---|
Sotakoira Musti: Milläs jengi fiilistelee kotosalla? Kelpuutetaan mukaan myös olohuonevahvarit. Mulla oli pitkään makkarissa Fenderin 15W rumble ja Voxin Mini3 G2. Laitoin molemmat kiertoon koska taloon tulossa vanha tuttavuus, Voxin AC4. Tällä kertaa tosin blue alnicolla. Vahvari on jo tullut ja 70-80 myyty sisältä pois, mutta itse elementti on vielä tien päällä. Keksin sit hyvän tilapäisratkaisun: AC50:n big box -alakaappi ja AC4:n vahvistinosio. Vaimo ei alkuun ollut oikein mielissään, mutta taisimme päästä konsensukseen. Tuo alakaappi on nimittäin jäänyt vähän orvoksi piruksi kun vaihdoin treeniksellä olevaan AC30:een blue alnicot; kaappi syö tonea ja varsinkin volumea jäätävästi. Eli käyttötarkoitus oli lopulta vain olla telineenä AC30:lle. Sopii makkariin hienosti sisutuselementtinä kun päälle laittaa jonkun Ikean hyllylevyn ja sen päälle itse AC4 sitten aikanaan. Ja jos haluaa vähän lisää äänenpainetta AC4:stä, senkun lyö kaapin kiinni. Tässä tämän hetken tilanne: https://muusikoiden.net/dyn/users/157193.jpg Kitarana tietty tyttären pinkki 3/4 Squier :) Mulla tällähetkellä makuuhuone vahvarina Mesa Triple Rectifier 150w Vois olla pienempikin, mut ei oo vielä naapurit valittanu, Mut joo, ei se oikein pääse oikeuksiinsa. Kitaroita piisaa ja aina kulkee mukana |
Stone 21.07.2018 21:39:18 | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Epävirtuoosi 21.07.2018 23:41:07 | |
---|
Isot putkarit ja muut lähti taannoin torille ja tilalle tuli vanha Peavey Bandit 112. Tolla nyt soittelee mitä vaan varsinkin pedaalien avulla. Ei ol bändiäkään tällä hetkellä niin ei tarvi murehtia sen suhteen. |
Bluesmies 23.07.2018 16:30:35 | |
---|
Fender '57 Custom Deluxe Orange AD 15/12 Asun omakotitalossa. |
GiveUpGiveIn 23.07.2018 21:35:14 | |
---|
Mesa Triaxis -> Mesa simul class 2:90 -> Torpedo Live Stereona luureihin, oon ollut enemmän kuin tyytyväinen saundimaailmaan. |
Icy-Sun 24.07.2018 09:18:57 | |
---|
H&K puretone+Marshall 2x12 keinokuorma välissä. Asutaan omakotitalossa, joten ei ole tarvetta mitenkään kauhean pienelle äänenpaineelle. |
Shredator 29.08.2018 13:34:38 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
telecaster67 31.08.2018 23:35:11 | |
---|
Makkarivahvistimet.... Sehän se aloitus oli. Mutta on joillakuilla kyllä järeitä välineitä siihen käyttöön... Ymmärrän kyllä täysikokoisten kunnon laitteiden headroomin sun muut soundit, mutta eikö siinä jo kuulo kärsi jos tuollaisia soittaa makkarissa optimaalisissa main volumen yms. specseissä? Ei tämä mitään vinoilua ole, mutta tavallisen kokoisessa makkarissani 5 putkiwattia kolahtaa. 80 W hybridivahvaria ei voi edes harkita avaavansa soundien parhaisiin asetuksiin. Oman kuulon suojelemiseksi siis. Itse käytän tarkoitukseen putkiltaan parannettua Bugera V5- vahvaria(missä on ne wattipuolitukset) yhdistettynä 12 tuuman kaappiin ja parit pedaalit eteen. Ei sitä kaappiakaan tarvita kuin harvoin. Metsäkitaristi. Period. |
hallu 01.09.2018 02:49:57 | |
---|
telecaster67: Makkarivahvistimet.... Sehän se aloitus oli. Mutta on joillakuilla kyllä järeitä välineitä siihen käyttöön... Ymmärrän kyllä täysikokoisten kunnon laitteiden headroomin sun muut soundit, mutta eikö siinä jo kuulo kärsi jos tuollaisia soittaa makkarissa optimaalisissa main volumen yms. specseissä? Ei tämä mitään vinoilua ole, mutta tavallisen kokoisessa makkarissani 5 putkiwattia kolahtaa. 80 W hybridivahvaria ei voi edes harkita avaavansa soundien parhaisiin asetuksiin. Oman kuulon suojelemiseksi siis. Itse käytän tarkoitukseen putkiltaan parannettua Bugera V5- vahvaria(missä on ne wattipuolitukset) yhdistettynä 12 tuuman kaappiin ja parit pedaalit eteen. Ei sitä kaappiakaan tarvita kuin harvoin. Jostakin syystä iso vahvistin toimii pienillä äänenpaineilla paremmin kuin pieni vahvistin. En oikein tiedä mistä se johtuu, mutta omalla kohdallani olen sen havainnon tehnyt muutamankin laitteen kohdalla. Tottakai on hyvin paljon vahvistimesta kiinni miten helposti sen saa kotivolumeille kesytettyä (eip ole keinokuorman voittanutta), mutta mun kokemus sanoo että pienen vahvistimen toiminta-alue on pieni. Siis pienessä vahvistimessa tuppaa olemaan kapea sweetspotti (esimerkiksi Fender vibrochamp on todella hunajaisen kuuloinen vahvistin, mutta parhaimmillaan kun vola oli avattu vähintään puoleen väliin ja mieluiten täysille), mikä meinaa että ne tuppaa olemaan äänekkäitä perkeleitä jopa kovakätisen rumpalin vieressä keikalla. Iso vahvistin jostakin syystä tuntuu hengittävän jos masterin säätöalueen alkupäässä niin käyttökelpoisia äänenpaineita on enemmän. Toki keinokuormasta on isonkin vahvistimen kanssa hyötyä (vahvistimesta riippuen enemmän tai vähemmän (joissakin se on suorastaan välttämätön)), mutta hyvällä masterilla ei iso vahvistin tarvitse välttämättä keinokuormaa lainkaan. Voin kertoa omalta kohdaltani esimerkin. Minulla oli rinnakkain käytössä kotona kerrastalossa Mesa TA15 5/15/25 wattinen nuppi sekä Mesa mark V 10/45/90 wattinen vahvistin, niin TA15 kanssa keinokuorma oli täysin välttämätön (oli kyllä todella hunajainen laite sen kanssa), mutta mark V on täysin käyttökelpoinen myös ilman kuormaa. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |