Gabe 18.07.2015 10:31:14 | |
---|
Vähän luulen että ei tuon piuhan valmistus ihan noin kallista ole mitä hinta antaa ymmärtää. Veikkaan että vaikka kolmen metrin piuhalle olisi lyöty tuo 169e hintalappu niin olisi vieläkin katteet kohdillaan. |
Tympee Huttunen 18.07.2015 10:59:51 | |
---|
Gabe: Vähän luulen että ei tuon piuhan valmistus ihan noin kallista ole mitä hinta antaa ymmärtää. Veikkaan että vaikka kolmen metrin piuhalle olisi lyöty tuo 169e hintalappu niin olisi vieläkin katteet kohdillaan. Ja sehän tossa on, et ei tarvitse kuin yhden, jos se tosiaan pakottaa elektronit pyörteeseen koko myöhempään signaaliketjuun. Ei tosin luulis olevan vaikea homma diy-miehille tota tehdä, mut support suomalaisille innovaattoreille. Ei tuomita ennen testejä. |
Lancelot 18.07.2015 11:00:17 (muokattu 18.07.2015 11:06:39) | |
---|
Gabe: Vähän luulen että ei tuon piuhan valmistus ihan noin kallista ole mitä hinta antaa ymmärtää. Veikkaan että vaikka kolmen metrin piuhalle olisi lyöty tuo 169e hintalappu niin olisi vieläkin katteet kohdillaan. Tottahan tämäkin varmasti, mutta jossittelulla tuo 3m johto silti maksasi sen mitä tuolla edellissivulla laskeltiin, jos lähtökohtana on tuo 90cm 169e maksava johto. OT. Mikähän TM -lehti se olikaan missä oli esittelyssä/testissä jotain ihan tautisen kallista audiokaapelia hifikäyttöön..? Et toi Red Cable on vielä aika halpaa korkinhaistelua.. E. Crystal Cable se olikin, sis. mm. lämpökäsiteltyä hopeaa.. http://www.audiokauppa.fi/epages/au … -175030-1/Products/CCREFERENCERCAGR http://www.audiokauppa.fi/epages/au … 1092-175030-1/Products/CCSPEAKMICRO |
Lunnu 18.07.2015 11:11:33 | |
---|
Nostalgy is not what it used to be |
Åboensis 18.07.2015 12:52:53 | |
---|
qal: Eissss....ja joku vielä maksaa...kyl toi toisessa ketjussa vääntö puiden vaikutuksesta soundiin taitaa olla vielä aika kesyä näiden hifistien suhteen.... Mut hei, myyntipuheet on kieltämättä aika vakuuttavia: "Avaruudessa koestettuun tekniikkaan perustuen... suojaus on satoja kertoja parempi kuin kilpailevissa kaapeleissa... työstetty ainutlaatuisella tavalla: lämpökäsiteltyä hopeaa, jonka kiderakenteen täydentää puhdas kulta... Eristeenä käytetään Kaptonia..." Ainoat puuttuvat ainesosat näyttäisivätkin olevan Vibranium, Adamantium ja Kryptoniitti... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
heviäijä 18.07.2015 13:01:13 | |
---|
Sinänsä kiinnostavaa kun avaruudessa ei ole ilmakehää tai muutakaan kaasua jossa ääni kulkisi. Toisin sanoen siellä ei kuule kuin radiolla, niin minkälaista tuo avaruudessa koesoittaminen on? Jos jossain avaruusasemalla simuloidaan maan ilmanpaine, ja vähän tuutataan kajareista signaalia ulos, niin eihän ole periaatteessa sen erikoisempaa kuin maan päällä. Lisäksi jos tuon signaalin johtavuutta on kokeiltu avaruudessa, en usko että kukaan hifisti tarvitsisi piuhaa, joka kestää samanlaista vaihtelevaa kuumuutta ja kylmyyttä + säteilyä mitä avaruudessa toimivalta komponentiltä vaaditaan. Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan. |
Sarko 18.07.2015 13:38:30 | |
---|
Toi HiFi-miesten kaapelimaailma on kyllä aika mieletön mesta. Monta kertaa olen ihmetellyt tuota skeneä ja tuotteita, jota tolle segmentille kaupataan. Pakko myöntää että mielessäni tämä MP:n RED Cable menee ihan samoille tonteille kun nuo hopeoidut admantium-piuhat ja homeopatialääkkeet, jo pelkästään firman mainospuheiden perusteella. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
heviäijä 18.07.2015 13:47:04 | |
---|
Pitääkin ruveta kauppaamaan hifi-tuotteita niinsaa hyvät rahat. Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan. |
PIM 18.07.2015 14:46:46 | |
---|
heviäijä: Pitääkin ruveta kauppaamaan hifi-tuotteita niinsaa hyvät rahat. Joo kannattaa, kaveri on toimarina Graditech nimisessä lafkassa, joka valmistaa noita HiFi-maailman kaiutin- ja virtajohtoja ja hyvähän se vaan on, että rikkaat ulkomaalaiset ostaa ihan simona suomalaisia high end kaapeleita, tietää näetsen rahantuloa kotimaahan päin ja samalla työllistää muutaman ihmisen. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
hallu 18.07.2015 15:06:16 | |
---|
heviäijä: Sinänsä kiinnostavaa kun avaruudessa ei ole ilmakehää tai muutakaan kaasua jossa ääni kulkisi. Toisin sanoen siellä ei kuule kuin radiolla, niin minkälaista tuo avaruudessa koesoittaminen on? Jos jossain avaruusasemalla simuloidaan maan ilmanpaine, ja vähän tuutataan kajareista signaalia ulos, niin eihän ole periaatteessa sen erikoisempaa kuin maan päällä. Lisäksi jos tuon signaalin johtavuutta on kokeiltu avaruudessa, en usko että kukaan hifisti tarvitsisi piuhaa, joka kestää samanlaista vaihtelevaa kuumuutta ja kylmyyttä + säteilyä mitä avaruudessa toimivalta komponentiltä vaaditaan. No eihän sitä tarvitse mennä avaruusasemalle sitä ilmanpainetta simuloimaan kun mehän ollaan avaruudessa, jos ihan täsmälliä ollaan niin maa sijaitsee avaruudessa siinä missä se avaruusasemakin ;-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
heviäijä 18.07.2015 15:12:21 | |
---|
Eli minäkin olen koesoittanut rojunani avaruudessa. Mahtavuutta! Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan. |
winstoni 18.07.2015 19:06:55 | |
---|
heviäijä: Eli minäkin olen koesoittanut rojunani avaruudessa. Mahtavuutta! Minä olen aina soittanut avaruudessa :) "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
Gabe 18.07.2015 19:18:15 | |
---|
winstoni: Minä olen aina soittanut avaruudessa :) Mulla lukee ihan vahvistimessa Space Tone, eli enkö tartte tonnin hifipiuhaa? Hifistit on hauskaa sakkia. Kuinka moni on nähnyt tonnin piuhan joka on nostettu pienten telineiden päälle ettei vaan koske maahan. :D Oma korkinhaistelu taitaa olla vielä ihan terveellä pohjalla. |
Sarko 18.07.2015 19:36:16 | |
---|
Gabe: Mulla lukee ihan vahvistimessa Space Tone, eli enkö tartte tonnin hifipiuhaa? Hifistit on hauskaa sakkia. Kuinka moni on nähnyt tonnin piuhan joka on nostettu pienten telineiden päälle ettei vaan koske maahan. :D Oma korkinhaistelu taitaa olla vielä ihan terveellä pohjalla. Aikamoista hommaa kyllä. Kymppitonnien piuhoja viritellään audiohuoneisiin telineille, muutenkin homma muistuttaa jotain alkemian ja OCD:n yhdistelmää. Noh, meitä on moneen junaan! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 18.07.2015 19:50:11 | |
---|
Sarko: Aikamoista hommaa kyllä. Kymppitonnien piuhoja viritellään audiohuoneisiin telineille, muutenkin homma muistuttaa jotain alkemian ja OCD:n yhdistelmää. Noh, meitä on moneen junaan! Kyllä. :D Onhan se hienoa että jos pitää lyödä yli niin lyödään sitten yli oikein kunnolla. Vaan eipä se minua haittaa, jos se kymppitonnin piuha tuo onnen niin sitten se tuo. Proffan kaapelin kanssa on pakko testata pitääkö väitteet paikkansa. Jos se on kusetusta niin aika paljon tulee laskemaan puljun osakkeet ainakin meikäläisen silmissä. |
Åboensis 18.07.2015 19:54:33 | |
---|
Gabe: Kuinka moni on nähnyt tonnin piuhan joka on nostettu pienten telineiden päälle ettei vaan koske maahan. :D Onhan se teline tehty Vibraniumin ja Adamantiumin sekoituksesta, päällystetty Kryptoniitilla ja testattu kansainvälisellä avaruusasemalla, jossa sen kantavuus on todettu vähintään satakertaiseksi muihin vastaaviin telineisiin verrattuna? XD "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Zeeboo 18.07.2015 19:58:40 (muokattu 18.07.2015 20:03:59) | |
---|
Johdinmateriaali, Kapton (eristeaine, jota käytettiin jo Apolloissa, ja joka sittemmin hylättiin sellaisenaan vaarallisena ilma-aluksissa), nanokerrokset tai mikään käärmeöljy ei pakota ensimmäistäkään elektronia minkäänlaiseen pyörteeseen. "Spin" josta tämän narupätkän mainoksissa puhutaan, meinaa aivan muuta. Maallikkokäännöksestä toki tulee mieleen vaikkapa pyörre jolla pullo saadaan tyhjenemään sukkelammin. Elektronien kulun kanssa tuolla mielleyhymällä ei vaan ole mitään tekemistä. http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/spin.html Jostain luin selityksen, että tällä narulla ns. skin efekti laitettaisiin kuriin. Voipi olla, mutta liekö tuolla merkitystä niillä taajuuksilla joita kitaran spektristä löytyy. Esittelyvideoihin suhtaudun pienellä skeptisyydellä niin kauan, kuin kuvassa näkyy vain tekstit joissa kerrotaan, onko naru kiinni vai ei. Mutta jos todeksi osoittautuu, ja omin korvin omassa testissä kuulen, niin uskon. Ja onnittelen hienosta keksinnöstä. Mutta en osta. White men can't Monk |
Tympee Huttunen 18.07.2015 20:00:11 | |
---|
Eniten mua hifistelyssä ihmetyttää, että kuunnellaan levyjä paremmilla kamoilla millä ne on miksattu. Levyltä voi siis kuulua jotain törkyä, mitä ei miksatessa olla huomattu. |
Sarko 18.07.2015 20:12:39 | |
---|
Kävin nyt kuuntelemassa noi pari Mad Professorin julkaisemaa demovideota. Ensimmäisenä häiritsevänä seikkana pidän sitä että mahdollista efektiketjua, kitaraa ja vahvistimen mikitystä ei esitelty millään tavalla. Jos mainosjargon ratsastaa tieteellisellä sanastolla ja viittaa nano-teknologiaan niin olisi ihan perusteltua esitellä demon konteksti. Jälkikäsittelystä ei myöskään mainittu mitään, joten on pidettävä auki mahdollisuus että videoiden audioraitaa on käsitelty jälkeen päin. Sitten itse soundista. Videoissa piuhojen välillä on soundissa hieman eroa, RED Cable päästi lävitse enemmän ylätaajuuksia ja helinää lävitse videon perusteella. Säröillä ei mielestäni isoja eroja ilmennyt. Oliko RED sitten parempi? Tämähän on mielipidekysymys sekä subjektiivisen uskon asia, etenkin noin lyhyen demon perusteella. Mielestäni suhteutettuna hintaansa RED ei kyllä tee niin dramaattista muutosta soundiin mitä ei esim. kompressorilla ja EQ:lla saisi aikaiseksi. Vaikuttaa hyvältä piuhalta, ei siinä mitään. Mutta kohtuuton hinta sekä noi hivenen päättömältä vaikuttavat mainospuheet aiheuttavat vatsahappojen nousun ruokatorveen. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
midprice 18.07.2015 20:35:10 | |
---|
Minä pääsin kokeilemaan ko. piuhaa. Korvin kuultava ero. Mutta mutta, kun oli efektilauta välissä, niin mitään vaikutusta ei ollutkaan. Tosin nämä pelle pelottomat kertoi että olisi pitänyt laittaa red cable laudan molemmin puolin, tuloon ja lähtöön. Ei sattunut olemaan kahta siinä käsillä, niin ei päässyt kokeilemaan. |