Gabe 30.01.2015 09:18:00 | |
---|
RaskasMielinen: Ensinnäkin minua ärsyttävät ilmoitukset, joissa myyntiartikkeli pesee Fenderin ja tappaa Gibsonin jne. Lisäksi sellaisen väittäminen on vähintäänkin kyseenalaista. Kysyin yhdeltä Gibsonin tappajaa kauppaavalta kerran että jos omistaa jo valmiiksi Gibsonin niin onko vaarana että tämä tappaja pistää sen kylmäksi kun silmä välttää. Jos on pakko, niin saman voisi ilmaista vaikka näin: Mielestäni tämä yksilö on laadultaan täysin verrattavissa huomattavasti kalliimpiin vastaaviin merkkituotteisiin, tule ihmeessä itse testaamaan! |
klobasa 30.01.2015 09:41:05 | |
---|
GiovanniDiRondo: Jos esiintyy harhaanjohtavaa markkinointia, niin mielestäni on ihan oikein puuttua siihen, se on kuluttajavalistusta. Niinpä. Silti kovin moni Gibsoneita myyvä ei muista mainita, että samaa tai parempaa laatua saa paljon halvemmallakin! |
GiovanniDiRondo 30.01.2015 09:55:20 | |
---|
klobasa: Niinpä. Silti kovin moni Gibsoneita myyvä ei muista mainita, että samaa tai parempaa laatua saa paljon halvemmallakin! Katsoin hakusanalla "Gibson" torin myynti-ilmoitukset. Ne olivat kaikki hyvin asiallisia, eikä niissä esitetty perusteettomia väitteitä. Kohtuuttomista hintapyynnöistähän täällä on ollut oma ketju, mutta se on eri asia kuin harhaanjohtava markkinointi. |
klobasa 30.01.2015 10:02:17 | |
---|
GiovanniDiRondo: Kohtuuttomista hintapyynnöistähän täällä on ollut oma ketju, mutta se on eri asia kuin harhaanjohtava markkinointi. Harhaanjohtava markkinointi? Itse ostin jokin aika sitten liikkeestä Tokain straton ja se oli mielestäni liikkeen paras strato/tele -tyylinen kitara hintaluokista riippumatta. Taisin käydä läpi 6-7 Fenderiäkin. Johtaisinko siis harhaan jos laittaisin sen torille ja kirjoittaisin, että "on mielestäni parempi kuin kokeilemani Fenderit"? |
Gabe 30.01.2015 10:26:15 | |
---|
klobasa: "on mielestäni parempi kuin kokeilemani Fenderit"? Tämähän on täysin eri asia kuin "Pesee ja tappaa kaikki Fenderit 6-0". Mielestäni sanan käyttö jo pelkästään ilmoittaa että tämä on sinun näkemyksesi ja sinun aistiesi varassa tehty, lisäksi siinä ei väitetä sen olevan parempi kuin kaikki Fenderit ylipäätään vaan ainoastaan parempi kuin ne sillä hetkellä vertailussa olleet Fenderit. Faktahan olisi se, että jos puolen tonnin kitarat olisivat laadultaan sitä ylintä kärkeä niin harvempi enempää kitaraan laittaisi. Tämän vuoksi aina kun kalliimpaa mollataan ilmoituksessa niin tulee vähän todistelun makua ainakin minun suuhuni, ja ehkä jopa harhaan johtamistakin. Keskihintaiset ovat toki nykyään todella laadukkaita, mutta ei ne sentään vielä kaikkia päästä päiviltä. Väitän että niillä halvemmillekin on ostajansa ilman pesulapalveluitakin. Väitän myös että jos joku on etsimässä Fenderiä ja rahat polttelee taskussa niin valinta ei päädy Squieriin vaikka sen ilmoituksessa väitetäänkin sen tappavan vastaantulevia Fendereitä. |
tender.insanity 30.01.2015 10:28:19 (muokattu 30.01.2015 10:28:34) | |
---|
Gabe: Väitän myös että jos joku on etsimässä Fenderiä ja rahat polttelee taskussa niin valinta ei päädy Squieriin vaikka sen ilmoituksessa väitetäänkin sen tappavan vastaantulevia Fendereitä. Minä ostin Squierin kun ei viitsi maksaa enempää kitarasta, joka ei kuitenkaan pysy vireessä. |
Da Make 30.01.2015 10:33:19 | |
---|
klobasa: Harhaanjohtava markkinointi? Itse ostin jokin aika sitten liikkeestä Tokain straton... Johtaisinko siis harhaan jos laittaisin sen torille ja kirjoittaisin, että "on mielestäni parempi kuin kokeilemani Fenderit"? Eihän tossa ole mitään harhaanjohtavaa kun esität vaan mielipiteesi. Itse näen tommoiset rinnastavat/vertailevat myyntipuheet hieman vanhanaikaisena. Kyllä se Tokain ostaja sut löytäisi ilman vertailua Fenderiin. Jotkut Tokait on olleet paremman tuntuisia kuin Mexico tai HW1 Fenkut. IMO Gibson ja Fender kitaroita saa nykyään Custom Shopista ja käytettynä. LesPaul R9 on esimerkiksi ihan hyvä kitara. Uudet on joko omituisia yrityksiä nuolla vähän kaikkien perseitä tai jotain modernisoitua hirveetä kuraa. Poikkeuksia on ripolteu joukkoon, mutta kyllä alkaa ahistaa se bulkkikama musakaupan seinillä. Nykyään lähinnä kävelen sisään, vilkasen efektivitriinin ja ostan sen piuhan/ne kielet mitä tulin hakemaan. Hyvä ja etenkin mieluinen kitara aiheuttaa semmoisen välittömän *mwah* -vaikutuksen. Joku Gibson LP Junior bränikkänä kaupan seinällä oli kuin vitsi viimeistelynsä tasolla. Mun 8-luokan tekussa tekemä Telecasteri on paremmin viimeistelty ja sen kanssa sentään mietin ettei taida mulla huolellisuus riittää näihin soitinrakennushommiin kun tuohonkin jäi tommosta karkeaa hiontajälkeä lakan alle. Tajuaisivat lopettaa ajoissa. Custom Shop = se vanhan hyvän ajan merkki. |
klobasa 30.01.2015 10:41:38 | |
---|
Palstalla on juuri tuore ketju mikä käsittelee eri merkkisten kitaroiden karvalakkimalleja tms. Pakko myöntää etten ole koskaan nähnyt kitaraa missään hintaluokassa (tai laadussa) jonka mukana olisi tullut karvalakki, pipo, myssy, hattu tai mikään muukaan päähine! ":D" |
Gary the pine 30.01.2015 10:41:51 | |
---|
klobasa: Harhaanjohtava markkinointi? Itse ostin jokin aika sitten liikkeestä Tokain straton ja se oli mielestäni liikkeen paras strato/tele -tyylinen kitara hintaluokista riippumatta. Taisin käydä läpi 6-7 Fenderiäkin. Johtaisinko siis harhaan jos laittaisin sen torille ja kirjoittaisin, että "on mielestäni parempi kuin kokeilemani Fenderit"? No et, mutta en silti ymmärrä sen tarpeellisuutta. Eihän noi nyt ole mitään absoluuttisia Graalin maljoja. Kaikki ei edes halua ko. F ja G tuotteita, niin miksi pitäis sitten aina vertailla? Ei se Fenderin pieksäminen ja Gibsonin murhaaminen tuo mitään lisäarvoa, paitsi että soitin on luonnevikanen eikä voi asua samassa telineessä muitten kanssa ja mitäs sillä sitten tekee, häh? Onneksi niistä löytyy niitä rauhallisiakin yksilöitä, mulla Tokai asuu PRS:n ja Gibsonin kanssa eikä vielä ole tarvinnut väliin mennä. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Gary the pine 30.01.2015 10:44:15 | |
---|
klobasa: Palstalla on juuri tuore ketju mikä käsittelee eri merkkisten kitaroiden karvalakkimalleja tms. Pakko myöntää etten ole koskaan nähnyt kitaraa missään hintaluokassa (tai laadussa) jonka mukana olisi tullut karvalakki, pipo, myssy, hattu tai mikään muukaan päähine! ":D" Katoppas, sieltähän tuli melkein hauskasti, miltäs tuntu kun naama meinas nykiä hallitsemattomasti suupieliä ylöspäin? Se voi ekalla kerralla olla pikkusen hämmentävää, mut siihen kyllä tottuu ;-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
klobasa 30.01.2015 10:47:46 | |
---|
Gary the pine: ...soitin on luonnevikanen eikä voi asua samassa telineessä muitten kanssa ja mitäs sillä sitten tekee, häh? Älä pelkää, ne on elottomia esineitä. Ei ne voi vahingoittaa ketään. |
Gabe 30.01.2015 11:03:57 | |
---|
tender.insanity: Minä ostin Squierin kun ei viitsi maksaa enempää kitarasta, joka ei kuitenkaan pysy vireessä. Minä ostin Fenderin kun halusin kitaran joka pysyy vireessä. ;) klobasa: Älä pelkää, ne on elottomia esineitä. Ei ne voi vahingoittaa ketään. Harhaanjohtavaa mainontaa siis jos väittää että ne pieksee muut 6-0. :D |
Alfons Åberg 30.01.2015 12:02:44 | |
---|
Mielensäpahoittajista huolimatta olen viihtynyt tätä ketjua lukiessani ja Plussaa kin paukuttaa "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
sustain65 30.01.2015 17:32:58 | |
---|
Hyvässä sovussa ovat kaikki kitarani, mahtaako johtua siitä ettei joukossa ole yhtään Fenderiä tai Gibsonia? Ehkä väkivalta alkaa, jos sellainen joku päivä ilmaantuu joukkoon? Gordon-Smith GS 2.0 kävisi Gibsonin LP:n kimppuun? Ja Tokain strato tietty Fenderin straton kimppuun. Kenenköhän kimppuun Ibanezini tai ESP-Ltd:ni mahdollisesti kävisivät? Jonkin Mayonesin varmaan? Tekisivätköhän hyökkäyksen kimpassa? Dusenberg iskisi kai Gretchiin käsiksi, jos sellainen ilmaantuisi jostakin pahaa-aavistamattomana? |
Numb 30.01.2015 17:48:31 | |
---|
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Gary the pine 30.01.2015 18:11:12 | |
---|
Kun ylimielisyydestä tulee taiteenlaji... "Tarjouksia voi alkaa heittelee YV:eenä. Jos en vastaa mitään niin arvannette että tarjous ei ole lähelläkään myyntihintaa." Ei muuta ku henkeä pidättelemään... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Gary the pine 30.01.2015 18:12:32 (muokattu 30.01.2015 18:12:45) | |
---|
Tulin, näin, paskoin housuun. |
fox 30.01.2015 18:39:07 | |
---|
klobasa: Niinpä. Silti kovin moni Gibsoneita myyvä ei muista mainita, että samaa tai parempaa laatua saa paljon halvemmallakin! Miksi ne sinun mielipidettä siellä julistais, miksi? Eihän tuo väittämä ole sen kummempi saati laajempi kuin yhen sällin näkemys? ;) Eli ihan turhaan tuollasia kyselet. Onhan tuolla todettu, että asiallisia ovat Gibson-ilmoitukset. |
klobasa 30.01.2015 20:55:18 | |
---|
fox: Miksi ne sinun mielipidettä siellä julistais, miksi? Eihän tuo väittämä ole sen kummempi saati laajempi kuin yhen sällin näkemys? ;) Veikkaan, että en ole ihan ainoa joka on tota mieltä. ":D" |
Gabe 30.01.2015 21:49:52 | |
---|
klobasa: Veikkaan, että en ole ihan ainoa joka on tota mieltä. ":D" Oli tuolla yksi Gibsonin tappaja torilla.. johon vaihdokkina kelpasi ainoastaan aito Gibson. :D |