hevikukko 14.02.2015 14:03:37 (muokattu 14.02.2015 14:08:49) | |
---|
Tädää! xD http://muusikoiden.net/dyn/users/132545.jpg Nyt on lisätty nurkista löytynyt 500K potikka volumeksi Mini-Marsuun ja tää potikka ajaa asian ensihätään. Tein siis pari johtomodausta netistä löytyneen ohjeen mukaan ja onnistuin kertaheitolla. - Phones liitäntä muuttui External Outputiksi. Kun siihen laittaa kiinni kaapin, kuuluu myös Marsun sisäisestäkin kajarista ääni samaan aikaan...ainakin mun ensitestin mukaan...täytyy vielä tsekata uusiksi. Volumepotikka toimii siis ihan viimeisellä 20%:lla säätövarastaan, mutta se vajaa cm kääntöä kattaa kaiken. Nyt kuitenkin MS-2:lla saa kivasti soiteltua ihan hiljaisellakin äänenpaineella, vaikka Marsun oma volume "Hurja Lead-särö" on kränkättynä täysille omasta volume säätimestään. Siis kokonaisuudessaan toimii kuten pitää! Heh. Kokeilin jo modatulla TS-9:llä ja aika hemmetin maukas kokonaisuus tuli soundeiltaan. Phones liitäntään ei parane työntää kaappi piuhaa ihan pohjaan asti, koska se o kaiketi stereo-plugille suunniteltu. Siispä pikkuisen ulos plugia ja kokonaisuus toimii kuten pitää. Voisihan sitä kokeilla tietysti toisellakin plugilla?? Olipas hauska modaus näin Lauantaiksi. Ainoa mikä puuttuu on kullanvärinen Volume-hattu säätimeen. Saatan jopa pistää pienen ääninäytteen videolle, jos vain kerkeän nauhoitella tässä päivän mittaan =) Viikonloppuja kaikille! ! Allekirjoitus: |
Muovinen 15.02.2015 20:05:37 | |
---|
En omista Marshallia vielä mutta ensimmäinen ehdokas on testissä ja tärkein eli soundi on todellakin kohdillaan. Tämä on JMP Master Model 50W mk2 Lead eli 2204 ja vuodelta '79. Ilmeisesti kytkis on jo aika lähellä JCM:ää? Itse en oikein tuosta tekniikkapuolesta ymmärrä niin oisko arvon palstalaisilla heittää vinkkejä siitä että mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Tässä nupissa on ollut aiemmin modi, joka on sittemmin poistatettu ammattilaisella ja samalla tehty perusteellinen huolto. Sen takia etupaneelissa on ylimääräinen reikä. En ole uskaltanut avata itse vahvistinosaa, koska haluan vielä toistaiseksi pysyä elävien kirjoissa. Lisäksi tämän arvo tietenkin kiinnostaa :) Kuvia: https://www.dropbox.com/sh/bimacmsq … bwiy/AADdnX-ksTI3I9sHy0tPutsaa?dl=0 |
Jucciz 15.02.2015 20:10:28 | |
---|
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Muovinen 15.02.2015 20:13:51 | |
---|
Jucciz: Kyllä chassiksen uskaltaa avata, kunhan et töki sinne sisälle mihin sattuu. Juu, olen hieman ylivarovainen, koska tunnistan vajavaisuuteni näissä asioissa hyvin selvästi. Putkethan tuossa ei ole _ihan_ priimaa, että ne menis varmaan suht pian vaihtoon. Etusputket ainakin, kun ovat vaivattomammat vaihtaa. |
Jucciz 15.02.2015 20:19:26 | |
---|
Muovinen: Juu, olen hieman ylivarovainen, koska tunnistan vajavaisuuteni näissä asioissa hyvin selvästi. Putkethan tuossa ei ole _ihan_ priimaa, että ne menis varmaan suht pian vaihtoon. Etusputket ainakin, kun ovat vaivattomammat vaihtaa. Tiedät kenen puoleen kääntyä. ;) Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
AngieRainbow 15.02.2015 20:54:13 | |
---|
Soitin tänään '68 Marshall JMP:llä ja Fender Custom Shop '51 Nocasterilla. Marsusta volumet sinne klo 3, Fenderistä tallamikki päälle, komerona '72 Marshall 4 x 12". Alkoi olemaan saundi kohdallaan. Onneksi kaikki on muutenkin ihan hyvin. Mitä nyt vähän flunssaa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
johanssen 15.02.2015 21:11:47 | |
---|
AngieRainbow: Soitin tänään '68 Marshall JMP:llä ja Fender Custom Shop '51 Nocasterilla. Marsusta volumet sinne klo 3, Fenderistä tallamikki päälle, komerona '72 Marshall 4 x 12". Alkoi olemaan saundi kohdallaan. Onneksi kaikki on muutenkin ihan hyvin. Mitä nyt vähän flunssaa. Pikaista paranemista - mutta muuten voisit kai sanoa, että homma kuulosti ns. rock'n'roll musiikilta. Siis se, mitä tuli komerosta ulos. Ainakin uskoisin näin. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
MikaHekkanen 15.02.2015 21:15:39 | |
---|
AngieRainbow: Soitin tänään '68 Marshall JMP:llä Mitä nyt vähän flunssaa. Mahtoikohan olla sama yksilö, jota olen kokeillut? Hatanpään karttalehdellä? Mullakin on flunssa. |
AngieRainbow 15.02.2015 21:24:13 | |
---|
johanssen: Pikaista paranemista - mutta muuten voisit kai sanoa, että homma kuulosti ns. rock'n'roll musiikilta. Siis se, mitä tuli komerosta ulos. Ainakin uskoisin näin. Joo, kyllä siinä ränttä-tänttä lähti aika komeasti ja paljon muutakin. MikaHekkanen: Mahtoikohan olla sama yksilö, jota olen kokeillut? Hatanpään karttalehdellä? En osaa sanoa teikäläisen kokeiluista, mutta Hatanpäällä on mulla treenis. Tämmöinen yksilö http://jucciz.com/?section=old&page=jmp68bass What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Kellarikitaristi 16.02.2015 20:37:13 | |
---|
Omistan Marsun mutten tarvihe sitä. Ja silti on kaikki hyvin! Juupa juu jaapa jaa tralla lalla laaa! |
MikaHekkanen 16.02.2015 20:40:47 | |
---|
AngieRainbow: En osaa sanoa teikäläisen kokeiluista, mutta Hatanpäällä on mulla treenis. Tämmöinen yksilö http://jucciz.com/?section=old&page=jmp68bass Linkki on vahva vihje siihen suuntaan, että juuri samasta yksilöstä on kyse. |
Metalkallo 16.02.2015 20:44:40 | |
---|
Nyt on kaikki marsun osalta ihan hyvin ollut jonkin aikaa jo kun sain sen mosfetin pamauksen korjattua. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
Jucciz 16.02.2015 21:09:24 | |
---|
MikaHekkanen: Linkki on vahva vihje siihen suuntaan, että juuri samasta yksilöstä on kyse. Kyllä se aika suurella todennäköisyydellä oli tuo. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
LaMotta 16.02.2015 21:11:52 | |
---|
Kellarikitaristi: Omistan Marsun mutten tarvihe sitä. Ja silti on kaikki hyvin! Kaikki on hyvin kun en omista marsua. Paskovat ja levittävät karvaa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
AngieRainbow 16.02.2015 21:25:20 (muokattu 16.02.2015 21:27:32) | |
---|
Jucciz: Kyllä se aika suurella todennäköisyydellä oli tuo. Eikös tämmönen '68 plexi ole aika yleinen? Kai näitä Thomannilta saa? LaMotta: Paskovat ja levittävät karvaa. Kuulostaa ihan mun vaimolta. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 16.02.2015 21:47:53 | |
---|
AngieRainbow: Eikös tämmönen '68 plexi ole aika yleinen? Kai näitä Thomannilta saa? Siwasta ostin omani kun oli tarjouksessa. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Tigerstedt 16.02.2015 22:17:04 | |
---|
Vitsi-huumoria. That gum you like is going to come back in style. |
Gary the pine 16.02.2015 23:17:04 | |
---|
AngieRainbow: Eikös tämmönen '68 plexi ole aika yleinen? Kai näitä Thomannilta saa? Saa, siellä tais ollakkii just joku beginners bundle nyt tarjouksessa, missä tollanen oli mukana, karmee keko varastossa... Tulin, näin, paskoin housuun. |
jniska 17.02.2015 08:07:31 | |
---|
5 kpl läjässä ja kuudes kiikarissa. Hyvin mänöö. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
Sarko 17.02.2015 10:28:52 | |
---|
Kylläpä jyrähtää Jazzmaster Marshallin läpi veivattuna. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |