Aihe: Koteloiden hajut
1 2 3 4 5 6
Laulava Kylätohtori
15.12.2014 20:13:03
JaaGeRMaisTeR: Hartsia.. Ei myrkkyä :)

E: Niin tai saattahan tuo olla myrkkyä.. Ei kannata maistella.

Eikä haistella. 30 vuotta, kun lakkailee ilman hengityssuojaimia, niin luulen, että alkaa olemaan aivotoiminta kohdallaan.. ;)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
JaaGeRMaisTeR
15.12.2014 21:10:09
Laulava Kylätohtori: Eikä haistella. 30 vuotta, kun lakkailee ilman hengityssuojaimia, niin luulen, että alkaa olemaan aivotoiminta kohdallaan.. ;)

Biltemasta sais hyvät NC lakkapöllyt halvalla :D Kuukkelia käytin ja kattelin nuita lakkoja. Ei se mahdotonta ole lisätä vanilijaa tuohon lakkaan... Olihan siellä pellavaöljyä ja jotain muutakin öljyjä.. Ei siis aivan tuulesta väitettä ole tempaistu.

Pitää Aurora guitarsiin lähettää vaimon Cherry in the air tai pottu menneniä. Sinne vaan öljyn joukkoon hajusteetkin. :D
kimurantti1
15.12.2014 21:23:49 (muokattu 15.12.2014 21:30:48)
Mä ostin juurin uuden SKB:n flight casen ja se tuoksuu lähinnä teollisuushapolta. Tuulettamalla lähtee paha haju, mutta olisko teillä jotain suosikkihajuja ja miten niitä saisi tartutettua caseen? Martinin akkari ja laukku tuoksuu jumalaiselta, jos mä hinkkaan akkaria tarpeeksi kauan, tai vaikka sen yläpuolelta yritän siepata hajua muovisäkkiin ja siirtää sen sitten caseen? :-D

E: Läppäläppä joo, mutta niin paljon mä tosta Martinin hajusta diggailen, että ihan tosissani rupesin kelaamaan muiden koteloiden hajustamista, onhan se nyt mukavaa kun kotelu tuoksuu vasta leikatulta puulta. :-)
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jucciz
16.12.2014 02:33:27
Peskää mäntysuovalla ne caset.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
kekkuliheikki
16.12.2014 10:22:08
5 sivua keskustelua koteloiden hajusta!
En allekirjoita.
Laulava Kylätohtori
16.12.2014 10:36:08
kekkuliheikki: 5 sivua keskustelua koteloiden hajusta!

Eikä vieläkään varmuutta, mistä se tulee...
Alfons Åberg
16.12.2014 11:52:04
Korkin_haistelu ketjumm
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Gary Enfield
16.12.2014 12:02:41
kekkuliheikki: 5 sivua keskustelua koteloiden hajusta!

No ei ne kaikki oo keskustelua, on näitä jeesusteluitakin mukana.
Progorava
16.12.2014 13:15:33
Laulava Kylätohtori: Eikä vieläkään varmuutta, mistä se tulee...

Minulta ääni kotelolle. Hirvee löyhkä tämä "vanilja". Gibson Studio ei haissu juurikaan mutta sitä koteloa ei saanut millään tuulettamalla inhimilliseksi.
kimurantti1
16.12.2014 15:22:34
Jucciz: Peskää mäntysuovalla ne caset.

Tai sitten metsästä vasta sahattuja männynoksia case täyteen ja viikoksi muhimaan. :-D
Laulava Kylätohtori
16.12.2014 15:28:20
kimurantti1: Tai sitten metsästä vasta sahattuja männynoksia case täyteen ja viikoksi muhimaan. :-D

Aaton jälkeen joulukuusi palasiksi ja koteloon muhimaan Nuutinpäivään asti...
darrell
19.12.2014 18:44:34
Jos Toneritellä täristää koteloa muutaman päivän, niin olen 101% varma, että väärät hajumolekyylit irtoavat karvoituksesta ja laukun luontainen musikaalinen aroma pääsee oikeuksiinsa.

Toneritellä voi oleellisesti nopeuttaa uuden laukun sisäänajoa. Vanhat pakun perässä jo täristetyt laukut tunnetusti kun haisee vain musiikille ja elämälle ilman ikäviä sivutuoksuja.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
LaMotta
19.12.2014 19:54:41 (muokattu 19.12.2014 19:54:48)

Tehtaan jäljiltä USA PRSsien koteloissa ainakin on sangen miellyttävä esanssi.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Sarko
19.12.2014 20:38:45 (muokattu 19.12.2014 20:39:00)
darrell: Jos Toneritellä täristää koteloa muutaman päivän, niin olen 101% varma, että väärät hajumolekyylit irtoavat karvoituksesta ja laukun luontainen musikaalinen aroma pääsee oikeuksiinsa.

Toneritellä voi oleellisesti nopeuttaa uuden laukun sisäänajoa. Vanhat pakun perässä jo täristetyt laukut tunnetusti kun haisee vain musiikille ja elämälle ilman ikäviä sivutuoksuja.

EKT:n Iron Smell Remover värähtelee optimaalisella taajuudella kitaralaukussasi, sipsirasvatahrat ja paskaisten kynsien sekä röökin haju suorastaan varisevat laukustasi pois.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gary Enfield
19.12.2014 23:52:51
Juu, ois kiva tietää paljonko valmistajat on satsannu tähän tuoksupolitiikkaan. Kun ostaa ostaa kallista viinaa niin monissa on satsattu siihen, että pullo pulputtaa just sopivasti kun kaataa. Kun ostaa hyvän auton ovesta tulee just sopiva ääni kun sen sulkee. Että tuleeko se laatu just tästä hinkkaamisesta?
Morri
20.12.2014 16:12:39
Ihastuttava ketju :) Oikeasti ihan järjetön :D Mutta aiheeseen liittyen tähän mennessä kaikkien koteloiden hajut ovat olleet omaan nenään sopivia, kuin uuden auton tuoksu...
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Tomtom
20.12.2014 23:31:17
Lisää hajudadaa, kaikkihan tietää just tämän legendaarisen uuden auton tuoksun? Ja sen että Biltsun "uuden auton tuoksu" ei ole sielläpäinkään. Mutta jospa olisikin uuden kitaran tuoksu- purnukka josta ammentaa? Esim. Tuo LaMottan mainitseva PRS:n odööri on kerta kaikkiaan hieno.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
kimurantti1
20.12.2014 23:50:50
Morri: Ihastuttava ketju :) Oikeasti ihan järjetön :D Mutta aiheeseen liittyen tähän mennessä kaikkien koteloiden hajut ovat olleet omaan nenään sopivia, kuin uuden auton tuoksu...

Mulla ei, vieläkin tuuletan tota SKB:n flight casea. Joku päivä käyn vielä hakemassa vasta sahattuja männynoksia ja laitan ne keikkatauon ajaksi caseen muhimaan.
Hi-Power
21.12.2014 00:31:09

Kokeilin eilen uutta SG Gibsonia.. ei haissu kotelolle, joten ei tullu kauppoja. Hyvä kitara oli mutta jokin siinä häiritti mieltä ja ei saanu tunnetta että tää on se mun kotelon hajunen SG....
artal
21.12.2014 00:55:03
Haju tulee sormista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)