![]() 07.10.2014 14:21:24 | |
---|---|
Rämppy: Tästä olisi mainoslauseeksi: Gibson - puhutteleva kitara Entäs.... Gibson - ja huipulla tavataan ! :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 07.10.2014 19:38:36 | |
Entropia666: Jos entinen segmentti pysyy samana eikä siinä voida kasvaa, niin meikäläisen matikalla siihen uuden segmentin lisääminen kasvattaa myyntiä. Mistä lähtien bisnekset on tyytyny siihen mitä niillä on jos mahiksia on saada enemmän? Pitäisivät vain Yhdysvalloissa ne tehtaansa, niin sitten voisivat rakennella juuri niin isoa mallistoa kuin haluavat. Menisivät voitot ja tappiot tarkemmin oikeaan osoitteeseen. "If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com | |
![]() 08.10.2014 14:22:36 | |
Pakko ottaa osaa tähän mielenkiintoiseen keskusteluun. Tuo jonku heittämä ajatus siitä, että sähkökitara pitäisi olla lähinnä "low-tech" hengellä rakennettu uppoaa meikäläiseen ku tukki. Miksi mennä muuttelemaan uusien asiakaskuntien tavoittelun takia jotain niin perinteikästä ja tunteita herättävää tuotetta, kun sillä on/ja syntyy joka vuosi kuitenkin uusia faneja? Ajatellaan nyt vaikka niin että Gibsonin Les Paulilla on aika iso yhteys olemassa olevaan rock 'n roll kulttuuriin, ja rock nojaa perinteisiin melkosen voimakkaasti. Ne perinteet on syntyny tässä n. 60 vuoden aikana ja Gibson käy kauppaa jumankekka kaikilla 1959 reissueilla yms. skeboilla, jotka uppoaa muusikoihin juuri siitä syystä että sitä perinteistä halutaan. Les Paul ei oo ainakaan mulle mitään muuta hi-techiä ku nostalgian ja rock-historian helmi. Ainaki Les Paul Traditional sais välttyä näiltä muutoksilta ennenku siinäkin on kosketusnäyttö. Se uus G-Force virittimien alue vois löytyä vaikka tykkänään uudesta runkoprofiilista - jota kautta se uusien asiakaskuntien hakeminen voitas viedä vielä pidemmälle. (Gibson saa sitä rahaa) Kuinka moni uskoo tai haluaa uskoa että vuonna 2080 myydään 2015 reissueta "VOS" käsitellyn G-Force virittimen kanssa? Mukaan patterit. | |
![]() 08.10.2014 14:25:19 | |
Gibbon: Mukaan alkuperäiset patterit. Lisätty vitnake-korrekt nus-nus-nussendaali. | |
![]() 08.10.2014 14:53:18 | |
Gibbon: Miksi mennä muuttelemaan uusien asiakaskuntien tavoittelun takia jotain niin perinteikästä ja tunteita herättävää tuotetta, kun sillä on/ja syntyy joka vuosi kuitenkin uusia faneja? Koska siellä uusissa asiakaskunnissa on uutta rahaa. Se uus G-Force virittimien alue vois löytyä vaikka tykkänään uudesta runkoprofiilista - jota kautta se uusien asiakaskuntien hakeminen voitas viedä vielä pidemmälle. (Gibson saa sitä rahaa) Gibsonhan on tätä tehnyt historiassaan paljonkin. Joistain malleista on tullut klassikoita, jotkut ovat jääneet unholaan. Jotkut - hyvätkin - ratkaisut *köh*volute*köh* on hylätty, koska asiakaskunta ei sitä halunnut. Les Paulin tuotanto lopetettiin, mutta aloitettiin uudestaan, koska asiakaskunta halusi. Jos osoittautuu, että ostajat eivät näitä uusia jippoja halua, ne katoavat, koska ne ovat huonoa bisnestä. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head | |
![]() 09.10.2014 09:25:59 | |
Gibbon: Pakko ottaa osaa tähän mielenkiintoiseen keskusteluun. Tuo jonku heittämä ajatus siitä, että sähkökitara pitäisi olla lähinnä "low-tech" hengellä rakennettu uppoaa meikäläiseen ku tukki. Miksi mennä muuttelemaan uusien asiakaskuntien tavoittelun takia jotain niin perinteikästä ja tunteita herättävää tuotetta, kun sillä on/ja syntyy joka vuosi kuitenkin uusia faneja? Ajatellaan nyt vaikka niin että Gibsonin Les Paulilla on aika iso yhteys olemassa olevaan rock 'n roll kulttuuriin, ja rock nojaa perinteisiin melkosen voimakkaasti. Ne perinteet on syntyny tässä n. 60 vuoden aikana ja Gibson käy kauppaa jumankekka kaikilla 1959 reissueilla yms. skeboilla, jotka uppoaa muusikoihin juuri siitä syystä että sitä perinteistä halutaan. Les Paul ei oo ainakaan mulle mitään muuta hi-techiä ku nostalgian ja rock-historian helmi. Ainaki Les Paul Traditional sais välttyä näiltä muutoksilta ennenku siinäkin on kosketusnäyttö. Se uus G-Force virittimien alue vois löytyä vaikka tykkänään uudesta runkoprofiilista - jota kautta se uusien asiakaskuntien hakeminen voitas viedä vielä pidemmälle. (Gibson saa sitä rahaa) Kuinka moni uskoo tai haluaa uskoa että vuonna 2080 myydään 2015 reissueta "VOS" käsitellyn G-Force virittimen kanssa? Mukaan patterit. "Minä niin mieleni pahoitin kun kitaraa uudistivat". Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I | |
![]() 09.10.2014 09:43:54 (muokattu 09.10.2014 09:46:23) | |
Entropia666: "Minä niin mieleni pahoitin kun kitaraa uudistivat". Tällainen vähättelevä ja vittuileva sävy on tosi ikävää ja tarpeetonta, mutta valitettavan tuttua Mnettiä. Perinteisillä kitaroilla on kannattajansa, kuten varmasti uusillakin. Kyllä minä ymmärrän sen että halutaan tehdä uutta, oma lemppari-LP on vm. 2008 joita mulla on useampikin. Se ei tod oo trad. Kaipaan vain tuota minitunevirityshässäkkää, se olisi very nice ollut jo noihin. Se mitä en ymmärrä, on seiskakielinen LP. Ymmärrän mitä ajetaan takaa, mutta en ymmärrä miten Gibsonilla ajatellaan tämän olevan "hyvää bisnestä", kun markkinat ovat noita kitaroita täynnä muiden ja erittäin osaavien toimesta. Ei tämä ole mitään innovointia enää. Ydinosaamisalue on perinteiset kitarat, joita Gibson on tehnyt vuosikymmeniä. Mun mielestä Gibson tekisi kaikkein fiksuimmin jos keskittyisi ydinosaamiseensa, kun näistä siekailuista on jo niin monta sysipaskaa esimerkkiä. Voihan se olla että olen totaalisen väärässä ja uudet seiskat menevät kuin kuumille kiville. Veikkaan että näin ei käy. En kuitenkaan ole Frank Gibson, joten en asiaa voi päättää. Ostopäätöksen voin kyllä jättää tekemättä, ja niin jättää moni muukin. Etenkin näillä hinnoilla!! Mutta ainahan Entropia666 voit ostaa itsellesi sen ekan Gibsonin. Huomaat varmasti miten taianomaisista vehkeistä on kyse. Jäsen Numb on toki oikeassa siinä, että markkinat todella näyttävät kuka oli/on oikeassa. Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. | |
![]() 09.10.2014 09:52:14 (muokattu 09.10.2014 09:56:02) | |
Hynkel: Tällainen vähättelevä ja vittuileva sävy on tosi ikävää ja tarpeetonta, mutta valitettavan tuttua Mnettiä. Perinteisillä kitaroilla on kannattajansa, kuten varmasti uusillakin. Kyllä minä ymmärrän sen että halutaan tehdä uutta, oma lemppari-LP on vm. 2008 joita mulla on useampikin. Se ei tod oo trad. Kaipaan vain tuota minitunevirityshässäkkää, se olisi very nice ollut jo noihin. Se mitä en ymmärrä, on seiskakielinen LP. Ymmärrän mitä ajetaan takaa, mutta en ymmärrä miten Gibsonilla ajatellaan tämän olevan "hyvää bisnestä", kun markkinat ovat noita kitaroita täynnä muiden ja erittäin osaavien toimesta. Ei tämä ole mitään innovointia enää. Ydinosaamisalue on perinteiset kitarat, joita Gibson on tehnyt vuosikymmeniä. Mun mielestä Gibson tekisi kaikkein fiksuimmin jos keskittyisi ydinosaamiseensa, kun näistä siekailuista on jo niin monta sysipaskaa esimerkkiä. Voihan se olla että olen totaalisen väärässä ja uudet seiskat menevät kuin kuumille kiville. Veikkaan että näin ei käy. En kuitenkaan ole Frank Gibson, joten en asiaa voi päättää. Ostopäätöksen voin kyllä jättää tekemättä, ja niin jättää moni muukin. Etenkin näillä hinnoilla!! Mutta ainahan Entropia666 voit ostaa itsellesi sen ekan Gibsonin. Huomaat varmasti miten taianomaisista vehkeistä on kyse. Jäsen Numb on toki oikeassa siinä, että markkinat todella näyttävät kuka oli/on oikeassa. Johtuisko sävy ehkä tän koko poraamisen naurettavuudesta? :D Eli ydinosaamista on tehdä 6 kielinen kitara. 7:nen kielen lisääminen on niin rakettitiedettä, että sitä ei Gibsonilla voi osata? Vain ESP osaa sen homman Japanissa. 6 kielisiä kitaroitahan vasta markkinoilla on, joten varmaan kannattais lopettaa niiden tekeminen tuolla ajattelumallilla. Mut joo keep on hating. Gibson jos tuntuu olevan vähän liian innovatiivinen firma, niin kannattaa varmaan siirtyä johonkin toiseen jotain relikkejä valmistavaan brändiin. | |
![]() 09.10.2014 09:59:20 | |
Hynkel: Tällainen vähättelevä ja vittuileva sävy on tosi ikävää ja tarpeetonta, mutta valitettavan tuttua Mnettiä. Perinteisillä kitaroilla on kannattajansa, kuten varmasti uusillakin. Kyllä minä ymmärrän sen että halutaan tehdä uutta, oma lemppari-LP on vm. 2008 joita mulla on useampikin. Se ei tod oo trad. Kaipaan vain tuota minitunevirityshässäkkää, se olisi very nice ollut jo noihin. Se mitä en ymmärrä, on seiskakielinen LP. Ymmärrän mitä ajetaan takaa, mutta en ymmärrä miten Gibsonilla ajatellaan tämän olevan "hyvää bisnestä", kun markkinat ovat noita kitaroita täynnä muiden ja erittäin osaavien toimesta. Ei tämä ole mitään innovointia enää. Ydinosaamisalue on perinteiset kitarat, joita Gibson on tehnyt vuosikymmeniä. Mun mielestä Gibson tekisi kaikkein fiksuimmin jos keskittyisi ydinosaamiseensa, kun näistä siekailuista on jo niin monta sysipaskaa esimerkkiä. Voihan se olla että olen totaalisen väärässä ja uudet seiskat menevät kuin kuumille kiville. Veikkaan että näin ei käy. En kuitenkaan ole Frank Gibson, joten en asiaa voi päättää. Ostopäätöksen voin kyllä jättää tekemättä, ja niin jättää moni muukin. Etenkin näillä hinnoilla!! Mutta ainahan Entropia666 voit ostaa itsellesi sen ekan Gibsonin. Huomaat varmasti miten taianomaisista vehkeistä on kyse. Jäsen Numb on toki oikeassa siinä, että markkinat todella näyttävät kuka oli/on oikeassa. Vahvaa tunteisiin menemistä havaittavissa. Gibsonin ydinosaamista on kitarat, siihenhä se keskittyykin. Oon mä Gibsoneita soitellu, hyviä vehkeitä kyllä. Köyhälle kallis, muille normaali. Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I | |
![]() 09.10.2014 10:35:50 | |
Minäkään en nyt kyllä kykene ymmärtämään että mikä siinä 7. kielessä on niin hankalaa. Sehän on ihan standardijuttu nykyään jos on jo 8-kielinenkin. Hyvä vain, että 7-kielisten kitaroiden ystäville löytyy vaihtoehtoja myös perinteisemmän muotokielen omaavista kepeistä. Minä luulen, että kysyntää tuolle on. | |
![]() 09.10.2014 10:43:00 | |
Hynkel: Tällainen vähättelevä ja vittuileva sävy on tosi ikävää ja tarpeetonta, mutta valitettavan tuttua Mnettiä. Perinteisillä kitaroilla on kannattajansa, kuten varmasti uusillakin. Kyllä minä ymmärrän sen että halutaan tehdä uutta, oma lemppari-LP on vm. 2008 joita mulla on useampikin. Se ei tod oo trad. Kaipaan vain tuota minitunevirityshässäkkää, se olisi very nice ollut jo noihin. Se mitä en ymmärrä, on seiskakielinen LP. Ymmärrän mitä ajetaan takaa, mutta en ymmärrä miten Gibsonilla ajatellaan tämän olevan "hyvää bisnestä", kun markkinat ovat noita kitaroita täynnä muiden ja erittäin osaavien toimesta. Ei tämä ole mitään innovointia enää. Ydinosaamisalue on perinteiset kitarat, joita Gibson on tehnyt vuosikymmeniä. Mun mielestä Gibson tekisi kaikkein fiksuimmin jos keskittyisi ydinosaamiseensa, kun näistä siekailuista on jo niin monta sysipaskaa esimerkkiä. Voihan se olla että olen totaalisen väärässä ja uudet seiskat menevät kuin kuumille kiville. Veikkaan että näin ei käy. En kuitenkaan ole Frank Gibson, joten en asiaa voi päättää. Ostopäätöksen voin kyllä jättää tekemättä, ja niin jättää moni muukin. Etenkin näillä hinnoilla!! Mutta ainahan Entropia666 voit ostaa itsellesi sen ekan Gibsonin. Huomaat varmasti miten taianomaisista vehkeistä on kyse. Jäsen Numb on toki oikeassa siinä, että markkinat todella näyttävät kuka oli/on oikeassa. Uskaltaisin väittää, että Gibson vastaa kysyntään tuomalla tuon 7-kielisen kitaran markkinoille. Jos kuvittelisin itseni tilanteeseen, missä olisin ostamassa 7-kielistä kitaraa (oikeassa elämässä ei taida sitä päivää tulla ;) ), niin voisin juurikin ostaa esimerkiksi Les paul-mallisen tai vaikkapa tuolla aikaisemmin linkitetyn straton mallisen ihan vaan sen takia, että silmää miellyttää tuollaiset perinteisen tyyliset muodot ja G-pajan tuotteista olen yleisesti ottaen pitänyt. Uskaltaisin myös väittää, että mikäli lavassa lukee Gibson, saatetaan markkinoilla päästä jo pitkälle mitä tahansa kitaroita myydessä. Kyseessä saattaa olla myös koitetaan kepillä jäätä-tyyppinen pienempi erä, joita Gibson on tehnyt aikaisemminkin. Jos kysyntää on niin mallia jatketaan jne. | |
![]() 09.10.2014 10:52:40 | |
kihtaristi: Kyseessä saattaa olla myös koitetaan kepillä jäätä-tyyppinen pienempi erä, joita Gibson on tehnyt aikaisemminkin. Jos kysyntää on niin mallia jatketaan jne. Jos näin on, niin sitten ymmärrän vähän paremmin. Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. | |
![]() 09.10.2014 10:52:51 (muokattu 09.10.2014 10:53:52) | |
Vaikka itse en robovirittimiä koe tarvitsevani, luulen että suuri osa nuoremmista ja/tai ennakkoluulottomammista kitaristeista ottaa ne mielellään vastaan pienen totuttelun jälkeen. Eikä enää pois vaihda. Gibson on sen varmasti pähkäillyt ja tajunnut että nyt kannattaa iskeä ne ihmisten kurkkuun väkisin isolla volyymilla. Jos ne toimii, niin onhan niissä järkeä. Tyyliä ja henkeä ei niinkään. Puristit kuten minä saa soittaa niillä VOSseillaan ja muilla CS historiikeilla. Ainakin itselle noi ihan perus LP standardit viime vuosina on olleet liian moderneja ja modifikoituja, joten en tosiaan kuulu kohderyhmään jolle noita standardisarjalaisia edes markkinoidaan. Muutama tuttu jotka on joko Dusk Tigerilla tai muulla robotiikan ihmekitaralla paljon soittaneet, on todella tykänneet teknologian mahdollisuuksista virityksen suhteen. Niinkin vanha keksintö kuin automaattiviritys pitää saada läpi väkisin, koska kitaristit on aika konservatiivista väkeä, ja imago- ja mielikuvamainonta ei helposti saa porukkaa puolelleen kun kyse on innovaatiosta joka murtaa perinteitä. | |
![]() 09.10.2014 10:54:05 | |
Muovinen: Hyvä vain, että 7-kielisten kitaroiden ystäville löytyy vaihtoehtoja myös perinteisemmän muotokielen omaavista kepeistä. Minä luulen, että kysyntää tuolle on. Tuli vaan mieleen, että kukahan on se Gibsonin ensimmäinen endorsement-heppu joka nähdään seiska kädessä? Vieläpä jos se on joku perinteisemmän Gibsonin soittaja niin osoittaisihan se kysynnän olevan jo ihan nykyisisssäkin käyttäjissä. Siihen päälle vielä uudet jotka innostuvat G seiskoista. En tiedä, kunhan pohdiskelen..... Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 09.10.2014 11:58:57 | |
Osteri: Tuli vaan mieleen, että kukahan on se Gibsonin ensimmäinen endorsement-heppu joka nähdään seiska kädessä? Vieläpä jos se on joku perinteisemmän Gibsonin soittaja niin osoittaisihan se kysynnän olevan jo ihan nykyisisssäkin käyttäjissä. Siihen päälle vielä uudet jotka innostuvat G seiskoista. En tiedä, kunhan pohdiskelen..... Nikkeliselän Chad pari vuotta sitten. | |
![]() 09.10.2014 12:21:28 | |
Mites sen Trivium -kitaristin seiskaexplo, eikös siitä ole vuosia kans? Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head | |
![]() 09.10.2014 12:35:07 | |
Numb: Mites sen Trivium -kitaristin seiskaexplo, eikös siitä ole vuosia kans? Ja eikös semmoisia seiskaexploja ollut ihan normimalleinakin, eli ei mikään signature-spesiaali. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" | |
![]() 09.10.2014 13:16:02 | |
Minusta tuo säädettävä zero-fret? satula on aika ruma ja jotenkin "konepajassa" tehdyn näköinen. Varsinkin kauloissa, joissa on bindaus. Mitähän sillä säädetään? Korkeutta? Gretsch käyttää erillistä zero-frettiä useissa malleissa. Olisiko tuo kuitenkin toimivampi idis? Itse olen tuollaista ratkaisua joskus jopa pohtinut. Hologrammikin löytyy uusilta sivuilta ja on lavan alla. Kuin postimerkki. "Tosta se taitaa lähteä.." | |
![]() 09.10.2014 13:39:50 | |
Se on kipsooni ottanu vihdoin huomioon meidät uus... siis avuttomat joilla on sormet kuin nippu nakkeja. Kitara joka virittää ittensä ja kaula on leviä kuin nylokki landolassa;D No nuo täytyy todellakin käydä kokemassa jos vaikka nakkisormi löytäis sen sopivan Gibsonin. Tuo viritys systeemi vois olla tälläselle himapierulle aika hyvä, vois veivata nopiasti ja kivuttomasti lyömäsoitinta millon mihinkin ihme vireeseen ja sais vielä ne hämärinä tunteina säädetyt vireet talteen. Säädettävä luu on minäite miehelle suuri helpotus, siinä säästää monta satulaeuroa vuodessa. Aika näytää minkä hintaisiksi nuo taipuvat ja antaako vaimo luvan. Kaiken kaikkiaan pakko käydä katsastamassa kun suomenniemelle joskus saapuvat. Born in Tuusulan jäteoja!!! | |
![]() 09.10.2014 13:40:02 | |
Hitlerilläkin on jo mielipide uusiin Gibsoneihin ja niiden hintoihin. http://www.youtube.com/watch?v=cB0wi5-5wNU | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)