Aihe: NOS-putket
1 2 3 4 5 6 716 17 18 19 20
jpjanhun
05.08.2014 14:27:21 (muokattu 05.08.2014 15:00:04)

Myrkky Nuoli: Ero tulee siinä, että toiset myöntää virheensä ja pyrkii tietoisesti korjaamaan ne jatkossa kun taas toisten mielestä homma on ok, koska kaikki muutkin ja ei muutakun lisää koneeseen ja samalla voi epäsuorasti leimata muut tekopyhiksi.
Huomaatko miten mun tekstiin tulee ihan yhtä hyökkäävä sävy, vaikka sitä ei kohdista suoraan nimillä varustettuna. Mutta minäpä jätän tämän offtopicin taas tähän kun taidettiin vähän samaa jo vääntää toisessa ketjussa, eikä se tästä tule mihkään etenemään. Kippis!

-no ei toi nyt vielä mitään niin hyökkäävää ole, virkistävää vaan eikä kohdistu edes henkilöön. mun mielestä parempi että välillä vähän hyökkäilet kun rupeat aivan hampaattomaksi. mutta tää siis mun mielipide.

-käytättekö muutes noita neukkulan reflektor 6P14P-EV - putkia päätteissä? noiden pitäisi vissiin kestää varsin kauan. mulla on sellaiset yhdessä vahvistimessa ja tuntuu hyvin sopivan mutta sitten yhdessä toisessa ne ei toimi yhtään.. siinä tulee sellainen joku epämiellyttävä bassokumina jota ei saa pois. JJ el84:t mulla on kuulostaneet aika OK:lta missä tahansa mutta toisaalta noiden 6P14P-EV:n pitäisi olla hervottoman kestäviä.
Gabe
05.08.2014 15:32:31 (muokattu 05.08.2014 15:41:09)
antnis: Itsehän ratkaisin asian niin, että ostin kaksi sen verran hyvää vahvistinta, että niistä saa erinomaiset soundit ihan perusputkillakin. Suosittelen, säästää aikaa, vaivaa ja rahaa!

Minä taas ratkaisin asian niin, että löin jo valmiiksi hyviin vahvistimiin vielä hyvät putketkin. Ei välttämättä säästä rahaa (jos ei ota huomioon pidempää käyttöikää) mutta soundit on silkkaa hunajaa. Kyllä hyvät putket kaivaa hienosti hyvän vahvistimen koko potentiaalin esiin ja itse huomaan ainakin selkeän eron sieluttomiin nykyputkiin verrattuna. Kukin tietty tyylillään mutta jos panostaa kaliisiin vahvistimiin niin suosittelen ainakin kokelemaan mitä tykkäät NOS putkista. Tuo Bluetonen 5E3 johdannainen mikä sulla on voisi kuulostaa vieläkin upeammalta esimerkiksi JAN GE 12AX7 + 12AY7/5751 yhdistelmän kanssa. Ainakin oma Bad Cat mouruaa niin ihanasti että oikein sydämestä sieppaa.
teleman
05.08.2014 15:42:07
Mistä noita JAN GE 12AX7-putkia kannattaisi metsästää?

Gabe: Itsehän ratkaisin asian niin, että löin jo valmiiksi hyviin vahvistimiin vielä hyvät putketkin. Ei välttämättä säästä rahaa (jos ei ota huomioon pidempää käyttöikää) mutta soundit on silkkaa hunajaa. Kyllä hyvät putket kaivaa hienosti hyvän vahvistimen koko potentiaalin esiin ja itse huomaan ainakin selkeän eron sieluttomiin nykyputkiin verrattuna. Kukin tietty tyylillään mutta jos panostaa kaliisiin vahvistimiin niin suosittelen ainakin kokelemaan mitä tykkäät NOS putkista. Tuo Bluetonen 5E3 johdannainen mikä sulla on voisi kuulostaa vieläkin upeammalta esimerkiksi JAN GE 12AX7 + 12AY7/5751 yhdistelmän kanssa. Ainakin oma Bad Cat mouruaa niin ihanasti että oikein sydämestä sieppaa.
Komppikitaristi
aristoteles666
05.08.2014 16:13:10

teleman: Mistä noita JAN GE 12AX7-putkia kannattaisi metsästää?

http://tubeworldexpress.com/collections/preamp/12AX7?page=1
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Laulava Kylätohtori
05.08.2014 16:14:04
aristoteles666: http://tubeworldexpress.com/collections/preamp/12AX7?page=1

Onko tuo halpa ja luotettava ostopaikka?
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
VIPMetal
05.08.2014 16:23:31

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=904219

Tuosta sais. On luotettava.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
p130
05.08.2014 16:25:18

VIPMetal: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=904219

Sälli, joka trollaa foorumilla ja vittuilee kaikille. Oikeastiko luotettava?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
VIPMetal
05.08.2014 16:32:14

p130: Sälli, joka trollaa foorumilla ja vittuilee kaikille. Oikeastiko luotettava?

Katoppa profiilin kiitoksia. Eiköhän siinä oo moni, jolta voi varmistaa, jos epäilyttää. Kaveri hallitsee sanan säilän, ilmeisesti on sua jotenkin loukannut. Enemmän mua epäilyttää tyypit, jotka kirjoittaa kaiken pienellä.
p130
05.08.2014 16:38:55

VIPMetal: Katoppa profiilin kiitoksia. Eiköhän siinä oo moni, jolta voi varmistaa, jos epäilyttää. Kaveri hallitsee sanan säilän, ilmeisesti on sua jotenkin loukannut. Enemmän mua epäilyttää tyypit, jotka kirjoittaa kaiken pienellä.

En epäile etteikö olisi kauppakumppanina ok. Mutta käytös foorumilla ei luotettavaa kuvaa anna. Siitä ei liene enempää keskusteltavaa.
Gabe
05.08.2014 16:45:50

Jukkikselta ja yhdeltä tutulta sain omani. Tilasin pari myös kokeeksi rapakon takaa.
kojones
05.08.2014 16:46:34 (muokattu 05.08.2014 16:54:40)
jpjanhun: -käytättekö muutes noita neukkulan reflektor 6P14P-EV - putkia päätteissä? noiden pitäisi vissiin kestää varsin kauan. mulla on sellaiset yhdessä vahvistimessa ja tuntuu hyvin sopivan mutta sitten yhdessä toisessa ne ei toimi yhtään.. siinä tulee sellainen joku epämiellyttävä bassokumina jota ei saa pois. JJ el84:t mulla on kuulostaneet aika OK:lta missä tahansa mutta toisaalta noiden 6P14P-EV:n pitäisi olla hervottoman kestäviä.

En oo käyttäny, mutta Svetlanan 6P1P-EV:t on huikeita putkia.
http://tubes-store.com/product_info.php?products_id=180
aristoteles666
05.08.2014 16:49:15 (muokattu 05.08.2014 16:50:36)

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
05.08.2014 16:51:43

VIPMetal: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=904219

tuleeko myös kuitti verotukseen?
Jucciz
05.08.2014 16:52:39
p130: Sälli, joka trollaa foorumilla ja vittuilee kaikille. Oikeastiko luotettava?

Vai kaikille. Mistä erityisesti sinä olet noin hurjasti pahoittanut mielesi? En edes muista, että olisin keskustellut kanssasi mistään. Vai oletko vaan sellainen mielensäpahoittaja, muidenkin puolesta?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
VIPMetal
05.08.2014 17:04:08

p130: En epäile etteikö olisi kauppakumppanina ok. Mutta käytös foorumilla ei luotettavaa kuvaa anna. Siitä ei liene enempää keskusteltavaa.

Kui?

Ei oo virhe
VIPMetal
05.08.2014 17:05:56

aristoteles666: tuleeko myös kuitti verotukseen?

Heh. Tulee niin kuin kaikilla muillakin, jotka myy torilla romujaan.
aristoteles666
05.08.2014 17:11:13

VIPMetal: Heh. Tulee niin kuin kaikilla muillakin, jotka myy torilla romujaan.

näissä tulee

https://www.tubedepot.com/t/tubes/preamp-tubes/12ax7-ecc83-7025-cv4004
s8na
05.08.2014 17:18:52 (muokattu 05.08.2014 17:20:43)

Btw. jos joku tuntee tarvitsevansa mua enemmän JAN GE 5751 ja Brimar NOS CV4004 putkia (yks kumpaakin) niin tollaset vähän käytetyt voisin myyä uralia halvemmalla. Pannaan ny kuitenkin pakettina ettei tartte ihan yksittäisiä kauppailla.

Ny on taas se kausi et kaikesta ylimääräsestä tekis mieli päästä eroon. :)
Jucciz
05.08.2014 17:20:21
aristoteles666: tuleeko myös kuitti verotukseen?

Ei kai mikään estä yksityishenkilöä kirjoittamasta kuittia myymästään tuotteesta? Olen itsekin moisia saanut kun olen tavaraa ostanut, jokusen myös kirjoittanut pyydettäessä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
p130
05.08.2014 17:22:40

Jucciz: Vai kaikille. Mistä erityisesti sinä olet noin hurjasti pahoittanut mielesi? En edes muista, että olisin keskustellut kanssasi mistään. Vai oletko vaan sellainen mielensäpahoittaja, muidenkin puolesta?

10plus vuotta yhtä ja samaa länkytystä eri aiheista (olisit pysynyt vaan siinä Jeesuksessa) on tehnyt sinusta kusipäiden kuninkaan tällä foorumilla. Erimielisyys makuasioista tekee keskustelukumppanista kehitysvammaisen, eikö vaan? Niistä on keskusteltu useampaankin kertaan aina samalla lopputuloksella.

Luotettavana tai mukavana en sinua osaa pitää, joku muu saa olla vapaasti eri mieltä.

Tähän ketjuun en aio enempää offtopicoida ettei tule kenellekään paha mieli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)