d-e 22.07.2014 09:33:58 | |
---|
Ei noissa Fullerton Vintage reissueissa mitään standardia ole hinnoittelun suhteen.Skaala on ollut beater/non-original 1500$ lähtien,päätyen jonnekin 7500$ mint custom color yksilöihin.Kyllä näissäkin tarjonta,markkinatilanne ja suhdanteet vaikuttaa niin pyynteihin kuin toteutuneisiinkin hintoihin. "..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner |
Generalissimo 27.07.2014 17:19:12 | |
---|
Mites tuota kun mulla jo pidempään ollut strato, mutta alusta asti tallahumpparilla ja erikoiskytkennällä. Nyt pistin perinteiset SSS mikit ja peruskytkennän, 5-way switchi. Onko ihan normijuttu stratolla, että mikkivalitsimen ollessa 2 ja 4 asennoissa, eli ns väliasennoissa mikkien soundi on selkeästi hiljaisempi kuin 1 3 ja 5-asennoissa? Hieman häiritsevä, kun väliasennoissa vola ja soundi on jees mutta pelkkään kaulaan tai tallaan vaihtaessa tulee puukkoa korvaan... Mikkien korkeus pitäisi olla ok. |
ahvenonkala 27.07.2014 18:23:12 | |
---|
Ei ole normaalia. Enkä ikävä kyllä osaa sanoa että miksi näin on päässyt käymään. |
Generalissimo 27.07.2014 18:26:34 | |
---|
Ok kiitos tiedosta... soundi sinällään on ok kaikissa mikkiasennoissa, tuo volatasojen ero vaan häiritsee. Mahtaapi johtua mun onnettomista kolvauksista. |
ReBeat 27.07.2014 18:51:45 | |
---|
Generalissimo: Ok kiitos tiedosta... soundi sinällään on ok kaikissa mikkiasennoissa, tuo volatasojen ero vaan häiritsee. Mahtaapi johtua mun onnettomista kolvauksista. Jos mielenkiintoa niin voit toki mittailla millaista kilo-ohmia ne eri asennot antaa jackiin liitetyn lyhyen johdon päästä. Niistä lukemista vois ehkä arvioida jotain. |
teknomies 28.07.2014 12:29:13 | |
---|
Generalissimo: Ok kiitos tiedosta... soundi sinällään on ok kaikissa mikkiasennoissa, tuo volatasojen ero vaan häiritsee. Mahtaapi johtua mun onnettomista kolvauksista. Kokeile kääntää keskimikin vaihe, eli johdot toisinpäin. Jos se on eri vaiheessa niin 2 ja 4 cancelloi kaula- ja tallamikin kanssa. Vola droppaa. |
Yallup 28.07.2014 12:43:55 | |
---|
teknomies: Kokeile kääntää keskimikin vaihe, eli johdot toisinpäin. Jos se on eri vaiheessa niin 2 ja 4 cancelloi kaula- ja tallamikin kanssa. Vola droppaa. Miten nuo yleensä ovat? Olen pannut merkille, että omassa SSS-mikityksessä keskiasennoissa hurina on selvästi pienempää, joka voisi viitata siihen, että keskimikki on toisinpäin? Volaan se ei kyllä vaikuta, mutta on sellainen "melkein humppari" "Tosta se taitaa lähteä.." |
Generalissimo 28.07.2014 13:12:47 | |
---|
|
Yallup 29.07.2014 08:38:56 | |
---|
Olikos se niin, että nykyään singlecoil keskimikki on käämitty toisinpäin kuin kaula- ja tallamikit? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Laulava Kylätohtori 29.07.2014 08:42:30 | |
---|
Yallup: Olikos se niin, että nykyään singlecoil keskimikki on käämitty toisinpäin kuin kaula- ja tallamikit? Osassa on, osassa ei. Taitaa olla niin, että ns. vintage correcteissa on kaikki samoin päin (koska silloin aikojen alussakin oli) ja vähän moderneimmissa eripäin, jotta 2 ja 4 asennot saadaan hurinattomiksi. Kumpi muuten on straton ykkösasento, talla vai kaula? Kaula taitaisi vaikuttaa loogisemmalta? Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
Yallup 29.07.2014 09:04:28 | |
---|
Itse käyttelen pääosin "ykkösasentoa" (omasta mielestä), eli tallamikkiä soitellessa. Varsinkin säröillä, toki muutkin on käytössä ainakin puhtailla. Teline on vahvistimen kupeessa ja soittotauolla kitara hurisee ikävästi. Se hiljenee kivasti kun nappaa kytkimen "kakkoseen" (oli se sitten 2 tai 4) "Tosta se taitaa lähteä.." |
73nd3r 29.07.2014 09:40:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kumpi muuten on straton ykkösasento, talla vai kaula? Kaula taitaisi vaikuttaa loogisemmalta? Toisinpäin, tallamikki on ykkönen, esim. AmStandardissa: "Pickup Switching: 5-Position Blade: Position 1. Bridge Pickup, Position 2. Bridge and Middle Pickup, Position 3. Middle Pickup, Position 4. Middle and Neck Pickup, Position 5. Neck Pickup". Ja sama logiikka kertoo mikkiyhdistelmissä että vaikka HSS = tallahumpparillinen. |
Laulava Kylätohtori 29.07.2014 09:43:56 | |
---|
73nd3r: Toisinpäin, tallamikki on ykkönen, esim. AmStandardissa: "Pickup Switching: 5-Position Blade: Position 1. Bridge Pickup, Position 2. Bridge and Middle Pickup, Position 3. Middle Pickup, Position 4. Middle and Neck Pickup, Position 5. Neck Pickup". Ja sama logiikka kertoo mikkiyhdistelmissä että vaikka HSS = tallahumpparillinen. Ok, kiitos tiedosta. Olisihan se pitänyt jo tuosta HSS:stä tajuta. :) Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
Don Felder 29.07.2014 09:56:03 | |
---|
Ettei asia olisi liian yksinkertainen niin esimerkiksi Deluxessa on kaulamikki ykkönen. En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia. |
Muovinen 29.07.2014 10:05:54 | |
---|
Minua pelottaa että liekkeihin roihahtanut rakkauteni fuzzeihin ajaa minut vielä tämänkin kitaramallin avoimeen syleilyyn. Sanokaa pliis että joku muu Fender (jazzmaster, jaguar, mustang...) toimii siihen hommaan vielä paremmin! |
Laulava Kylätohtori 29.07.2014 10:09:25 | |
---|
Muovinen: Minua pelottaa että liekkeihin roihahtanut rakkauteni fuzzeihin ajaa minut vielä tämänkin kitaramallin avoimeen syleilyyn. Sanokaa pliis että joku muu Fender (jazzmaster, jaguar, mustang...) toimii siihen hommaan vielä paremmin! Hmmmm... Tulee mieleen Jimi+strato+fuzz. Eli vastaus on: Ei, mikään toinen malli ei toimi paremmin kuin strato. Sorry. ;) Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
kekkuliheikki 29.07.2014 10:22:07 | |
---|
Muovinen: Minua pelottaa että liekkeihin roihahtanut rakkauteni fuzzeihin ajaa minut vielä tämänkin kitaramallin avoimeen syleilyyn. Sanokaa pliis että joku muu Fender (jazzmaster, jaguar, mustang...) toimii siihen hommaan vielä paremmin! Ei pysty mikaan toinen tahan hommaan. En allekirjoita. |
Myrkky Nuoli 29.07.2014 10:23:07 | |
---|
Nuo offsetit toimii erinomaisesti fuzzien kanssa, mutta kyllä minustaki strato on paras. When in doubt, lower your expectations. |
nikovirtala 29.07.2014 10:44:08 (muokattu 29.07.2014 10:44:22) | |
---|
Myrkky Nuoli: Nuo offsetit toimii erinomaisesti fuzzien kanssa Näin on! Viimeisen Jazzmaster hankinnan jälkeen ajattelin, että annan sen Rhythm Circuitille mahdollisuuden enkä modaa sähköjä suoraan Sonic Youth mallin mukaisiksi .. ja toden totta, Rhythm Circuit + Fuzz on jotain todella hienoa ja uutta minulle. Näin siitä huolimatta, että olen soittanut Jazzmaster pääasiallisena ykköskitarana viimeiset 6-7 vuotta. :O Indiepoppari vailla bändiä. Laita viestiä, jos bändisi on vailla tyylitajuista rytmikitaristia. |
73nd3r 29.07.2014 11:21:04 | |
---|
Don Felder: Ettei asia olisi liian yksinkertainen niin esimerkiksi Deluxessa on kaulamikki ykkönen. Mistä tuo tieto? Ainakin AmDeluxe HSS = humppari tallassa. Ja AmDlx HSS/SSS/HSH mallien specs-osiossa ihan sama järjestys kuin edellä, tallasta alkaa. |