Aihe: Efektiä kitaran ja vahvistimen väliin
1 2 3 4 5
Objectif Lune
18.01.2017 08:51:55

Tappivanukas: Lainataanpas vanhaa ketjua.

Delay ois hankittavana ja vahvarista ei löydy looppia. Suurimman kiinnostuksen ovat saaneet aikaan Mad Proffan Deep Blue Delay, Dunlopin Echoplex, Strymonin El Capistan ja Catalinbreadin Echorec. Delay tulisi sekä cleanille että särölle. Säröt ei tulisi olemaan Van Halen osastoa rankemmat ja suurimman osan ajasta vieläkin kevyemmät. El Capistan taisi olla ainoa missä on tap tempo, mutta en ole varma tarvitsenko sitä. Mitä mietteitä näistä pedaaleista vahvarin edessä?

Kyl mä ainakin vakavasti harkitsisin sitä tap tempoa. Itsellä Space Echo ja oon ollu tyytyväinen, mutta enpä oo noita ehdottamiasi kokeillut.
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
vaikeamuistaa
18.01.2017 12:32:42
Tappivanukas: Lainataanpas vanhaa ketjua.

Delay ois hankittavana ja vahvarista ei löydy looppia. Suurimman kiinnostuksen ovat saaneet aikaan Mad Proffan Deep Blue Delay, Dunlopin Echoplex, Strymonin El Capistan ja Catalinbreadin Echorec. Delay tulisi sekä cleanille että särölle. Säröt ei tulisi olemaan Van Halen osastoa rankemmat ja suurimman osan ajasta vieläkin kevyemmät. El Capistan taisi olla ainoa missä on tap tempo, mutta en ole varma tarvitsenko sitä. Mitä mietteitä näistä pedaaleista vahvarin edessä?

Echorec ainakin toimi hienosti vahvarin edessä, noista muista ei ole kokemusta. Tällä hetkellä käytössä on Keeley Mag Echo, sekin pelittää kivasti ilman looppia.
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
Exhausted
19.01.2017 14:45:37 (muokattu 19.01.2017 14:46:30)

On vähän mielipidehomma, tykkääkö dilsasta säröisen vahvarin edessä. Erilaiseltahan se saundaa. Mihin käyttäisit delayta? Rytmisiin juttuihin? Saundia "isontamaan"? Kitarasankarivuorenhuipullasoolosaundiin?
Tappivanukas
19.01.2017 17:57:30
Exhausted: On vähän mielipidehomma, tykkääkö dilsasta säröisen vahvarin edessä. Erilaiseltahan se saundaa. Mihin käyttäisit delayta? Rytmisiin juttuihin? Saundia "isontamaan"? Kitarasankarivuorenhuipullasoolosaundiin?

Suurimmalta osin juurikin tuohon saundin "isontamiseen" ja levittämiseen. Onko toi tap tempo must rytmisiin juttuihin vai pärjääkö ilmankin?
Jyrken
21.01.2017 20:09:13
Tap tempo on IMO tarpeellinen vain, jos riffi on sellainen ettei sitä *voi* soittaa ilman tarkkaa delayta. Lähinnä kliseinen U2-kama yms. Suurimman osan ajasta delay pysyy mulla yhdessä melko pitkässä asetuksessa jossain 200-400 ms välissä, ja sillä menee kaikki
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
LaMotta
21.01.2017 20:18:44

Riippuu siitä mitä taikoja siltä delaylta haluaa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Exhausted
23.01.2017 09:00:15

Itse oon huomannut hitaita tempo-delay juttuja soittaessa että tap tempo on huonompi vaihtoehto kuin ladata presetistä tempo just eikä melkein kohdalleen, vaikka bändi ei edes soittaisi klikkiin. Siis etenkin jos juttu alkaa pelkällä kitaralla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)