Aihe: Gibson Les Paul std ja mikit
1 2 3 4 5
jii.haanpaa
22.01.2014 10:07:06 (muokattu 22.01.2014 10:10:13)
FensonGibder: Bumble-beet börisee buhtaammin..

Joo :) http://www.mylespaul.com/forums/his … ric-gibson-faux-bumblebee-caps.html

Mä en varmastikaan tuollaisia eroja potikat (sekä volume, että tone) täysillä kuule, mutta ehkä sitten jos niitä ruuvaillaan. Itse olen muutamia potikoita vaihtanut ja joskus viihdytin itseäni mittailemalla niitä myös mittarilla. Melko suuria marginaaleja tuntuu olevan myös hyvinä pidettyjen valmistajien värkeissä. Se jo varmasti kuulunee helpostikin, jos 0-300k potikka onkin oikeasti 10k-200k. Samalla olen vaihtanut myös tone-konkat pienemmiksi, tyyliin 0,010/0,015uF. Ja 50s-kytkentä!

Nykyään näköjään enää harvemmin jaksaa vaivautua, tuskin kuuleekaan.
Frankster
22.01.2014 10:25:56
FensonGibder: Bumble-beet börisee buhtaammin..

Ja onhan noissa customshopeissa muitakin eroja - kait kaikki osa-alueet antavat pienen lisänsä.

Toki keskimäärin Custom Shopin instrumentti on puiden(kin) osalta laadukkaampi peli ku normilinjan stankku. Mikä ei tarkoita etteikö aloittajan stankku vois olla erittäin hyvä, ja mahdollisesti päivitetyllä elektroniikalla mieluisampi soinniltaan kuin joku randomilla valittu CS-peli. Kauneus on kuulijan korvassa, ja vain keskustelun aloittaja sen 'totuuden' vois sanoa.

MUTTA, jos kyseinen kitara on akustiselta soinniltaan oikein mainio, on turha maksaa monen satasen verran siitä että saa käsiinsä 500k potikoilla ja bumblebee-konkilla varustetun reiskan. Paitti jos siitä jotain Mojoa saa :)

CTS:n potikoissakin on vissiin 10% toleranssi arvon suhteen, että sinänsä ei olis paha jos niitä vois jo kaupassa ostaessa vähän verrata vaikka yleismittarilla. Nykyisin mulla on kahdessa kitarassa Bare Knuckle Pickupsin 550k potikat (tilasin mikkien ohella), ja samalla heidän konkat. Oli kyllä kuin huopa olis otettu soundin päältä pois esim. PRS McCartyssa, kun se alkuperäiskonkka ja 300k potikka vaihtuivat.

:F
FensonGibder
22.01.2014 16:08:50
^Sinällään vaikea uskoa, että laadunvaihtelu potikoissa saa MC5:n kick out the jamsin kuulostamaan Kansasin dust in the windille..
Riffi, nyt.
Huikki
20.05.2014 10:39:17

Lainaan vähän tätä ketjua. Olen viemässä 91 Standard Les Pauliani huoltoon, koska siinä on kaikenmaailman häiriöitä ja potikat rahisee. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki potikat tuohon. Minkälaisia potikoita tuohon tulisi tilata? Minkälaiset potikat toneihin ja minkälaiset volumeihin? Noita löytyy näköjään pitkiä ja lyhyitä. Mistä tiedän kummanlaisia tilaan?

Kannattaako kaikki olla 500k? Lisäkirkkaus ei olisi pahaksi :)
ibnz
20.05.2014 10:43:26
500k CTS on oma suositus - pitkät mallit. Jos tahtoo oikein panostaa ja varmistaa, että ohm-arvot ovat about oikeat, pitänee tilata joku CTS custom 550k -paketti esim. Bare Knuckle Pickupsilta tai RS Guitarworksilta tms. En tiedä saako Suomesta suoraan. Omat CTS:t ovat olleet järjestään 410k-450k -väliltä, joten tuuria saa olla, että sinne 500:aan päästään :>
Huikki
20.05.2014 10:50:20

ibnz: 500k CTS on oma suositus - pitkät mallit. Jos tahtoo oikein panostaa ja varmistaa, että ohm-arvot ovat about oikeat, pitänee tilata joku CTS custom 550k -paketti esim. Bare Knuckle Pickupsilta tai RS Guitarworksilta tms. En tiedä saako Suomesta suoraan. Omat CTS:t ovat olleet järjestään 410k-450k -väliltä, joten tuuria saa olla, että sinne 500:aan päästään :>

Kiitos! Eli jos tilaan 4 tällaista, pitäsi potikka-asiat olla kunnossa?

https://www.bareknucklepickups.co.u … id=aca24edb00b83b2ac4f7c9cb10571de3
ibnz
20.05.2014 11:41:42
Huikki: Kiitos! Eli jos tilaan 4 tällaista, pitäsi potikka-asiat olla kunnossa?

https://www.bareknucklepickups.co.u … id=aca24edb00b83b2ac4f7c9cb10571de3

Näin minä sen näkisin, ja itsekin tuollaiset tilailen, jos uutta LP:tä meinaan hankkia kyllä :) Punta vähän rokottaa eurokansalaista, mutta ehkä siinä säästää vähän kuljetuksessa ja toimitusajassa vs. jenkkiputiikit
Izer
20.05.2014 11:44:10
Kun itse kyselin tuossa aiemmin noista mikeistä ja potikoista niin päätin sitten vaihtaa vakiopotikat noihin 500:iin ja testata tätä. Mun mielestä talla meni liian kirkkaaksi verrattuna kaulamikkiin, joten vaihdoin sille takaisin alkuperäisen potikan. Näin mikit ovat minusta paremmin balanssissa.
Got a six-string heartbeat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)