Aihe: satulat ja tallat
1 2 3 4 5
jmyrakka
23.08.2013 15:52:11
fox: No, eipä siitä juurikaan ole. Kun sen meininki on kielen liikkeen (just vibraa käyttäessä) kitkattomampi seuraaminen. Mikä ettei, jos hurjasti vaikka bendejä vetelee, siitä vois ihan normi jäykkäperseisellä kitarallakin jotain hyötyä olla. Toisaalta, asiallisesti duunattu, sopivilla (ja oikean muotoisilla!) kieliurilla oleva ihan tavallinenkin satula hoitaa nuo hommat just hyvin.

kun meikäläinen bendaa sormilla ihan ja haluan enemmänkin. tarkotus olis tehdä ns. scallopit tohon skittaan ihan vaan bendaamista varten.

fox: Siinä tulee sitte tuo, mitä aiempana koitin sanoa, että ilman hienovirittimiä siellä toisessa päässä tulee hommat hankaliksi. Jos syystä tai toisesta se vire menee, tai tarvitsee jotain isompaa korjausta, niin ne lukot on sitte aina avattava, jos ei ole tallassa vireenkorjausmahdollisuutta. Eli lyhemmin: ilman hienoviri-tallaa se lukkosatula on ihan hukkaan heitetty juttu, ennemmin haitaksi kuin hyödyksi.

no kyllähän minä nyt sen tajuan että jos sulla on lukkosatula et sit pitää myös olla hienoviretalla.

fox:Jos se satula ei nyt ihan "ämpärimuovia" ole, niin sen tsekkaaminen, viilaaminen just sopivaksi käytetyille kielille, ja mahdollinen "ekstra-liukkarin" käyttö satulaurissa pitäs riittää satulasta johtuvien vireongelmien poistoon lopullisesti. Ja kokemukseni mukaan tuollaset 85-90 prossaa vireongelmista johtuu just sieltä satulan päästä. Olettaen, että se skeba tai basso on oikeaoppisesti kielitetty.

se on ihan kunnolla viilattu ja fiksattu se satula. metallinen satula antaa tasaisemman tonen kitaralle ja tietääkseni paremman sustainin. mä tarviin vaan erityisen tarkan satulan vireen suhteen koska viritän matalalle ja haluan bendaa nuotteja sormilla ihan saatanasti. en millään floikalla tai millään muullakaan vemputtimella vaan ihan sormilla. se on ihan mahdollista.
olen älyttömämpi kuin miltä vaikutan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)