J.Nikkanen 22.02.2013 16:53:25 | |
---|
Dropped C: On tuolla bassopuolellakin noita maestroja jotka ilmoittavat heti, että väh. 300W putkivaffari ja rantasauna on se ainoa oikea peli, jos joku vienosti kysyy "ripuliranteiden vehkeistä". Ja sitten nää äijät ite soittavat jotain humppaa, missä pärjäisi jollain 60w kombolla... Tosin kyllä näiltä väliin asiallistakin vastausta pukkaa. Hohohoo!!! Niinpä. Pakko olla putkinuppi, rantis ja vitnake Fender, muuten ei pysty vetään. Mutta mutta, pääsääntöisesti suht asiallista menoa bassopalstalla. Kitaradadassa hyvä meininki myös, mutta eri tavalla. Semmosta astetta rölömpää meininkiä mitä välttis ei kaikki aina jaksa. Silloin tauko Mnetistä auttaa kummasti asiaan. Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka |
joku muu sikko 22.02.2013 17:04:15 | |
---|
Risepktiä basisteille. Kitaristi voi tietysti soitella vaikka rumpukoneen päälle mutta rumpalit ymmärtää että huonon basistin kanssa soittaminen on on samaa kuin yrittäisi muurata kivajalkaa ilman laastia! |
Epämuusikko 22.02.2013 17:08:54 | |
---|
joku muu sikko: Aijaa no en tunne sitten käsitteitä. Määräaikaiset jäähyt siis on olleet kyseessä. nyt sitten sanot. Jättäköön mode siis varoitukseni huomiotta. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
juntti_lapista 22.02.2013 17:16:56 | |
---|
Kyllä itse pyörin mieluummin m.netissä kuin suomi24:ssa, tai vaikkapa ykköskitarassa. Tai no, 1kitara on ihan jees, mutta vain ihan jees. Kerran olen siellä käyny.. Eräs asia, joka itseäni kovasti häiritsee ketjuja lueskellessa, on jazz ja metallimiesten vastakkain asettelu. Jos jazzari ei tykkää metallista, niin sitten ei pidä, mutta siitä ei tarvitse tulla valittamaan ketjuihin. Sama juttu on päinvastoin. Turha sen metallimiehen on alkaa itkemään, jos se jazz-musa on ''turhaa''. Johan se moraalikin sen sanoo.. Jossain musa.netissä luki, että ''kaikki musiikki on hyvää, kuuntelijat on vain erilaisia'' Ei se ole keltään pois, jos jotkut tykkäävät Gibsonista, ja pitävät siitä pientä ketjua. Sen Ibanez-tiluttajan on turha mennä sinne itkemään, koska se ei muuta yhtään mitään. Ei Gibson-mieskään tule Ibanez-ketjuihin turhaan ulisemaan. Jos jostain asiasta on oma mielipide, sen voi kertoa asiallisesti. Jotkut vain haukkuu toisten osapuolien kamoja ja musatyyliä surkeaksi ja vääräksi vain, koska eivät itse pidä heidän musiikista ja kamoistaan. Esimerkiksi itse kuuntelen metallia, mutta en tykkää metallicasta. No, ne jotka tykkäävät metallicasta, niin hieno homma heidän kannalta. Ei mun silti tarvitse mennä metallica-ketjuun haukkumaan kirkkiä, larssia ja koko metallicaa vain siksi, koska ''minä en pidä niitten musasta''. Toivottavasti pointtini tuli esille oikealla tavalla. En ala moralisoimaan, mutta tuo yllä oleva asia on vain vaivannut minua. '' I hate positive songs. Singing about happy things and flowers is bullshit. I mean shut the fuck up!'' -Jeff Hanneman |
hallu 22.02.2013 17:42:44 | |
---|
juntti_lapista: Kyllä itse pyörin mieluummin m.netissä kuin suomi24:ssa, tai vaikkapa ykköskitarassa. Tai no, 1kitara on ihan jees, mutta vain ihan jees. Kerran olen siellä käyny.. Eräs asia, joka itseäni kovasti häiritsee ketjuja lueskellessa, on jazz ja metallimiesten vastakkain asettelu. Jos jazzari ei tykkää metallista, niin sitten ei pidä, mutta siitä ei tarvitse tulla valittamaan ketjuihin. Sama juttu on päinvastoin. Turha sen metallimiehen on alkaa itkemään, jos se jazz-musa on ''turhaa''. Johan se moraalikin sen sanoo.. Jossain musa.netissä luki, että ''kaikki musiikki on hyvää, kuuntelijat on vain erilaisia'' Ei se ole keltään pois, jos jotkut tykkäävät Gibsonista, ja pitävät siitä pientä ketjua. Sen Ibanez-tiluttajan on turha mennä sinne itkemään, koska se ei muuta yhtään mitään. Ei Gibson-mieskään tule Ibanez-ketjuihin turhaan ulisemaan. Jos jostain asiasta on oma mielipide, sen voi kertoa asiallisesti. Jotkut vain haukkuu toisten osapuolien kamoja ja musatyyliä surkeaksi ja vääräksi vain, koska eivät itse pidä heidän musiikista ja kamoistaan. Esimerkiksi itse kuuntelen metallia, mutta en tykkää metallicasta. No, ne jotka tykkäävät metallicasta, niin hieno homma heidän kannalta. Ei mun silti tarvitse mennä metallica-ketjuun haukkumaan kirkkiä, larssia ja koko metallicaa vain siksi, koska ''minä en pidä niitten musasta''. Toivottavasti pointtini tuli esille oikealla tavalla. En ala moralisoimaan, mutta tuo yllä oleva asia on vain vaivannut minua. Olet aivan oikeassa plussaa siitä. Itseäni ärsyttää myös kaikkinainen vastakkainasettelu ja sellainen on sitäpaitsi täysin turhaa. Itse ihailen wanhanaikaisia "aikuisten kitaroita", mutta myös modernit kitarat onmielestäni hienoja. Itse en pidä erityisesti metallimusasta, mutta näen sen enemmän omana puutteenani ja vajavaisuutenani jota minun pitää yrittää korjata. Tarkoitan, että me kaikki voisimme koittaa kehittää itseämme eikä niin paljon tarvitsisi olla etsimääs puutteita muista. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Osteri 22.02.2013 18:21:10 (muokattu 23.02.2013 10:24:54) | |
---|
zookiejoe: Keskustelu on minusta sellaista, kuin se olisi livenäkin - aaltoilevaa, elävää, kulloinkin keskustelijoista riippuvaa. Tosin et tiedä minkälaisessa seurassa olet kun et näe etkä kuule, jollet tunnista nimimerkkiä ja siihen liittämiäsi päätelmiä. Hyvä pointti. Itsekin koen tän lähinnä jonkinlaisena kahvilana tai baarina jonne mennään lärpättämään itseä kiinnostavista kitara-asioista. Eli kaikki pulina on tervetullutta. Vaikka joskus aiheet lähteekin keulimaan niin yleensähän kohtaus menee lopulta ohi, mikä on hyvä. Se mikä koskee nimimerkkejä, niin minusta porukoiden kannattaisi kirjoittaa oma kuvauksensa edes jonkinlaiseksi, minkä pohjalta joku toinen taas voi paremmin ymmärtää miltä pohjalta x niitä kommentteja kirjoittele. Kyllähän missä tahansa keskustelussa keskustelukumppanin arvomaailmasta haluaa tietää hieman, jotta voi sitten ymmärtää mielipiteenkin. Päivittäkää siis kuvauksenne nyt! Niin... ja lopuksi... jättäkää se 50 ikäisten kehäraakkien dissaminen iän perusteella koska ne on oikeesti jo rauhoitettu laji :) terv. nim. "eräs" Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
hevikukko 22.02.2013 21:06:17 | |
---|
Välillä sitä tulee mietittyä kuinka paljon on tullut kirjoitettua tänne ja mitä? On siis hyvä miettiä jo ennen ulosantiaan mitä kirjoittaa ja onko mitään sisältöä annettavaksi itse foorumille. Eihän foorumi ole kuitenkaan oma itsensä tarkoituksessaan, jos sinne ei kirjoiteta mitään. Niin sanotun foliohatun poisto välillä ei haittaa yhtikäs mitään, mutta ei kai sitä tyhmyyksiä kannata laukoa päivät pitkät. Mukava mestahan tää on lukea juttuja jotka oikeasti antavat hyvää osviittaa moniin juttuihin. Turha tiukkapäisyys kannattaa jättää pois jo kirjautuessaan sisälle. Enemmän siis fiksua asiaa hyvässä hengessä, kuin paljon turhaa asiaa arvostamatta toisten mielipiteitä.. Pidetään siis porukalla huolta asiallisesta foorumista ja kaikilla on rennompaa nauttia sisällöstä? Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Gabe 22.02.2013 21:36:24 | |
---|
hevikukko: Pidetään siis porukalla huolta asiallisesta foorumista ja kaikilla on rennompaa nauttia sisällöstä? Kannatetaan. |
juntti_lapista 23.02.2013 08:42:48 | |
---|
hevikukko: Pidetään siis porukalla huolta asiallisesta foorumista ja kaikilla on rennompaa nauttia sisällöstä? Mie oon mukana. '' I hate positive songs. Singing about happy things and flowers is bullshit. I mean shut the fuck up!'' -Jeff Hanneman |
the-Antero 23.02.2013 12:44:31 | |
---|
Vaikka sitä itsekin lähtee väittelemään eräiden kanssa hyvin kärkkäästi niin pitänee vain yrittää olla huomaamatta kommentteja väärästä volasijottelusta yms. Absoluuttisista totuuksista :) Mukavaa viikonloppua m.nettiläisille! Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
benny 23.02.2013 14:27:26 | |
---|
Tämän foorumin taso on yhtä korkea kuin sen käyttäjien asettama taso. Mutta haluaisin kysyä, että onko keskustelupalstan tasosta keskustelu nyt ihan oikea paikka kitarakamat -osiolle? Ja Freewheelerille nyt tiedoksi, että eipä täällä oo koskaa ollut maan #1 kitaristit turisemassa 500e kitaroista. shitfuck inc. |
hallu 23.02.2013 14:51:31 | |
---|
benny: Tämän foorumin taso on yhtä korkea kuin sen käyttäjien asettama taso. Mutta haluaisin kysyä, että onko keskustelupalstan tasosta keskustelu nyt ihan oikea paikka kitarakamat -osiolle? Ja Freewheelerille nyt tiedoksi, että eipä täällä oo koskaa ollut maan #1 kitaristit turisemassa 500e kitaroista. Sikäli kun täällä on maan ykköskitaristit turisemassa yleensäkään mistään (eipä silti kovia toissajehemmoja täällä on). En ole mysökään ihan varma siitäkään onko se maailman parhaan kitaristin mielipide työkalustaan välttämättä niin kiinnostava (ainakaan siksi että hän kova soittaja). Luultavasti vaikkapa kitaran rakentajalla voisi olla paljon enemmän ja valaisevampaa kerrottavaa siitä soittimesta kuin soittajalla. Tarkoitan että kitarasitin mielipide kitarasta on kiinnostava vain siinä määrin kuin hän jotakin siitä ymmärtää ja osaa jotenkin järjellisesti sen sanoiksi pukea. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Freewheeler 23.02.2013 15:52:51 | |
---|
benny: Tämän foorumin taso on yhtä korkea kuin sen käyttäjien asettama taso. Mutta haluaisin kysyä, että onko keskustelupalstan tasosta keskustelu nyt ihan oikea paikka kitarakamat -osiolle? Ja Freewheelerille nyt tiedoksi, että eipä täällä oo koskaa ollut maan #1 kitaristit turisemassa 500e kitaroista. No Mnet on enemmänkin sellainen wannabe-starojen kohtauspaikka. "Oikeat" soitinammattilaiset juttelevat keskenään, ei keskenkasvuisten kanssa . http://www.soundcheckmag.org |
Jucciz 23.02.2013 15:54:39 | |
---|
Freewheeler: No Mnet on enemmänkin sellainen wannabe-starojen kohtauspaikka. "Oikeat" soitinammattilaiset juttelevat keskenään, ei keskenkasvuisten kanssa . Näinhän se. Laitoin itsekin varsin keskenkasvuisena noille muille keskenkasvuisille vähän vanhan liiton pörinää tarjolle tuossa uusimmassa ketjussani. Vaikee sanoa, nousiko keskustelun taso pätkänkään vertaa. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Freewheeler 23.02.2013 15:56:03 | |
---|
Freewheeler: No Mnet on enemmänkin sellainen wannabe-starojen kohtauspaikka. "Oikeat" soitinammattilaiset juttelevat keskenään, ei keskenkasvuisten kanssa . Trolli, sori moderaattorit. http://www.soundcheckmag.org |
benny 23.02.2013 16:08:08 (muokattu 23.02.2013 16:08:26) | |
---|
hallu: Sikäli kun täällä on maan ykköskitaristit turisemassa yleensäkään mistään (eipä silti kovia toissajehemmoja täällä on). En ole mysökään ihan varma siitäkään onko se maailman parhaan kitaristin mielipide työkalustaan välttämättä niin kiinnostava (ainakaan siksi että hän kova soittaja). Luultavasti vaikkapa kitaran rakentajalla voisi olla paljon enemmän ja valaisevampaa kerrottavaa siitä soittimesta kuin soittajalla. Tarkoitan että kitarasitin mielipide kitarasta on kiinnostava vain siinä määrin kuin hän jotakin siitä ymmärtää ja osaa jotenkin järjellisesti sen sanoiksi pukea. Onhan nämä rakentajat esim. Tonefesteillä tavattavissa ja jututeltavissa ja kyllähän siellä on paikalla myös jos jonkin näköistä soittajaa. Itse ainakin huomasin että joku käkkärätukka hengaili ja jutteli jonku verran Ruonkankaan luona, jostain syystä. Hieno tapahtuma ja hienot ihmiset tekemässä sitä. shitfuck inc. |
Gabe 23.02.2013 16:22:01 | |
---|
Freewheeler: No Mnet on enemmänkin sellainen wannabe-starojen kohtauspaikka. "Oikeat" soitinammattilaiset juttelevat keskenään, ei keskenkasvuisten kanssa . Kumpaan kastiin mahdat laskea itsesi? |
Freewheeler 23.02.2013 18:08:33 | |
---|
Gabe: Kumpaan kastiin mahdat laskea itsesi? Ihan amatööriksi. http://www.soundcheckmag.org |
Wradlin 23.02.2013 19:24:56 | |
---|
Freewheeler: No Mnet on enemmänkin sellainen wannabe-starojen kohtauspaikka. "Oikeat" soitinammattilaiset juttelevat keskenään, ei keskenkasvuisten kanssa . Tottahan tämä on. Tai no eihän sitä tiedä jos täällä on joku Laihon, Holopaisen ja Lyytisen pyörittämä rölöporukka. |
Osteri 23.02.2013 19:54:52 | |
---|
Heh...niille taitaa riittää kun vaan lueskelevat meidän juttuja, jos ei lauantai-iltana mitään muuta tekemistä ole. Ja popcornia menee.. :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |