Aihe: Thomannilta tilaus
1 2 3 4 5 6 7 8
santa
06.12.2012 06:03:48
Toissapäivänä tilattu eli 4.12.2012 ja maksettu myös tilisiirto. Eilen tuli mailiin että myös tekstiviesti että paketti on lähtenyt saksasta. Tsekkailen tänne aina tilanne tietoja.
Murgo
06.12.2012 08:38:43 (muokattu 06.12.2012 09:40:07)

Luottokortilla olen ainakin minä maksellut sen jälkeen kun postiennakolla ei enää pystynyt. Ei ole ollut mitään ongelmia tai "kusetuslaskutuksia" ja tavara tullut yleensä alle viikossa.

UPS:ssä tosiaan, kuten todettu, se ongelma että toimitus tapahtuu silloin kun sattuu virka-aikaan, aikaa ei kerrota kuin päivän tarkkuudella ja etukäteen soittaminenkin oli ainakin ennen ihan kuskin hyvästä tahdosta kiinni, firman puhelinta tai velvollisuutta soittaa heillä ei ollut. Eli ei oikein sovi työssäkäyvälle.

Yksi kitara tuli aikoinaan Musicstoresta UPS:llä ja oli melkoista sählinkiä. Vaikka olin soittanut hyvissä ajoin asiakaspalveluun ja muuttanut toimitusosoitteeksi silloisen työpaikan niin olivat yrittäneet toimittaa kotiin ja seurantaan ilmestyi merkintä "vastaanottaja on muuttanut" vaikka samassa osoitteessa olin asunut silloin viitisen vuotta ja nimi oli sekä alhaalla taulussa että ovessa. Eli kuski ei ilmeisesti ollut päässyt rappukäytävän alaovesta ja laittanut systeemiin ko. selityksen. Pikaisella soitolla asiakaspelveluun saatiin lähetys sillä kertaa ohjattua lopulta oikeaan osoitteeseen mutta melkoinen säätämisen maku hommasta jäi.

Posti taas on kilometrin päässä kotoa ja työmatkan varrella joten todella helppo hakea sieltä ja ostoskeskuksessa kun sijaitsee niin samalla voi käydä kaupassa.

Mutta sitä vartenhan näitä vaihtoehtoja on, yhdelle sopii yksi, toiselle toinen. UPS-ennakkokin lienee ihan ok sellaiselle jolla on aikaa kököttää arkipäivänä koko päivä kotona odottamassa pakettia, esim. minulla ei siihen olisi mitään mahdollisuutta kun töissä käyn 30 kilometrin päässä ja työkin on nykyään liikkuvaa ja ennalta-arvaamatonta joten työpaikallekaan ei voi tilata.

Edit. juuri tuli tekstiviesti että eilen illalla tekemäni tilaus on lähetetty. Eipä tosiaan tullut mieleen etteivät saksalaiset vietä Suomen itsenäisyyspäivää niin en odottanut että olisi tänään jo lähtenyt. :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Sjömanni
07.12.2012 18:19:04
kallepeltopelle: Anteeksi vaan kaikille: mutta mitä te valitatte kun ensin oli ongelma Suomen karmea hintataso, joka poikkesi oleellisesti Eurooppalaisesta. Sitten tuli Thomann, seurauksena useimmat kotimaiset jakelijat ja ns. kivijalkaliikkeet pudottivat olennaisesti hintatasoaan.
Thomann tuli niin suosituksi että useat kotimaiset menivät jopa alle.

Silti tilataan ulkomailta...ja sitten itketään että voi vittu kun on vaikeaa kun kuriiri yrittää tuoda pakettia ja munhan pitää olla työssä.
Että kyllä tää on perseestä kun pitää väijyä koko päivän sitä kuriiria...

Kannataisiko taas vaiheeksi kokeilla sitä kotimaista ?

Mennä johonkin liikkeeseen ja testata jokin laite, jutella myyjän kanssa, ja jos se hinta niin paljon poikkee... niin kertoa se asiallisesti myyjälle. Hän menee jonnekkin miettimimään/laskemaan...ja kyllä palaa.

En omista musiikkiliikettä enkä töissä/osakas ole !

Toisin sanoen, miksi tilata mitään ulkomaisista verkkokaupoista? Koska se on väärin ja aiheuttaa selkärangan mätänemistä?
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
kallepeltopelle
07.12.2012 19:34:31
Sjömanni: Toisin sanoen, miksi tilata mitään ulkomaisista verkkokaupoista? Koska se on väärin ja aiheuttaa selkärangan mätänemistä?

Pahinta on kuitenkin hampaiden irtoaminen, katkokävely, yleinen harhaisuus ja aivojen surkastuminen. Unohtaa ei myöskään sovi sitä vaaraa minkä ulkomailta tilaaminen voi virusten muodossa aiheuttaa.
Eli parasta vaan reippain mielin suunnata kohti lähintä kivijalkakauppaa...

No vakavasti puhuen, tilailen itsekkin silloin tällöin sellaista tavaraa mitä täältä vaikeaa saada. Ja koska pääkaupunkiseudulla asustan niin keskimääräistä parempi tilanne päästä kotimaiseen isompaankin myymälään.
kallepeltopelle
08.12.2012 22:04:17 (muokattu 08.12.2012 23:06:14)
Lisäänpä nyt omaan kirjoitukseeni lisäkommentin.
Tapahtui tänään, en halua liikettä kertoa koska se olisi ehkä hieman epäreilua.

Suur_Helsingin alueella menin hakemaan aktiivista monitoria ja mieluinen löytyikin. Kaupat tehtiin. Pientä alennusta toki pyysin. Myyjä ensi katsoi että hintahan on kovempi kuin heidän netti-kaupassaan ja muutti hintaa vastaavasti. Seuraavaksi kun olin jo maksamassa niin hän yhtäkkiä sanoi että katotaampa että mitä maksaa Thomannilla. Ja siellähän olikin halvempi hinta ja hän totesi että nyt kyllä hintaa muutetaan vielä halvemmaksi. Heillä on nyt sellainen käytäntö !
Ei jumalaare...tälläiseksikö tämä meininki on mennyt. Kiitos Thomann !!!

Pieni edit: eräässä toisessa topicissa mainitsin F-Musiikin nimen, kyseessä ei ole kuitenkaan kyseinen kauppa. Täällä pääkaupunkiseudulla kerkiää yhden päivän aikana nopealla autolla läpikäymään useampiakin liikkeitä :-)
Murgo
09.12.2012 09:29:48 (muokattu 09.12.2012 09:52:31)

Minulla on oikeastaan kaksi syytä miksi tällaisissa "erikoisliiketuotteissa" kuten juuri musiikkitarvikkeet (ja pitkälti myös muut harrastevälineet) nykyään suosin lähinnä verkkokauppoja, nimittäin helppous ja ennenkaikkea VALIKOIMA.

Valitettavasti kivijalkaliikkeet eivät vain pysty kilpailemaan valikoimassa jonkun Thomannin kanssa, Suomessa on niin pienet markkinat että liikkeet ja niiden valikoimat ovat auttamatta myös pieniä. Tähän kaatuu myös kivijalkaliikkeitä puolustettaessa yleensä mainittu kokeilumahdollisuus, ei niissä niin kovin montaa kokeiltavaa vehjettä kuitenkaan ole, puhumattakaan että samaa mallia olisi testattavana useampia kappaleita että voisi valita sen "parhaan yksilön".

Helppous on verkkokaupassa myös omaa luokkaansa ainakin näin "syrjäkylillä" asuvalle, niitä musiikkiliikkeitä kun on vähänkin tiheämmässä lähinnä pääkaupunkiseudulla joten "kauppakierros" edellyttäisi käytännössä koko päivän varaamista ko. tarkoitukseen ja liikkumista autolla pk-seudun kaoottisessa liikenteessä parkkipaikkoja metsästäen mitä en todellakaan mielelläni tee enää vapaa-ajalla yhtään enempää kuin on pakko kun siellä töiden puolestakin kuitenkin edelleen aina välillä joutuu käymään.

Valikoiman merkitys vielä korostuu jos harrastaa hiukankin erikoisempia instrumentteja, kitaristeille vielä löytyykin lähes joka liikkeestä tavaraa mutta koetapa kysellä pikkukaupungin ainoasta musiikkiliikkeestä saksofonin lehtiä/suukappaleita tai edes viulunkieliä, puhumattakaan vielä erikoisemmista artikkeleista. Jos vaikka sattuisikin löytymäänkin niin valikoima ainakin on lievästi sanottuna rajallinen. Ja vaikka erikoisempia kamppeita löytyisikin niin ei todennäköisesti kaikkia samasta kaupasta joten taas joutuu kiertelemään. Lisäksi näissä harvinaisemmissa tavaroissa ei "Thomann-vaikutus" hinnoissa nähtävästi ole läheskään yhtä suuri kuin esim. kitarakamoissa vaan Suomen hinnat ovat usein ihan oleellisesti korkeammat.

Hinta on toki tärkeä asia sekin mutta kun kumminkin töissä käyn niin vapaa-aika on minulle senverran arvokas "hyödyke" että mieluummin vaikka maksan muutaman euron/kympin enemmänkin ja käytän senkin ajan esim. soittelemiseen kuin lähden johonkin Helsinkiin kiertelemään kauppoja.

Eli silloinkin kun teen hankintoja Suomalaisista firmoista (esim. juuri saksofonin lehdissä on Soitin Laineella huomattavasti parempi valikoima ja edullisemmat hinnat kuin Thomannilla) tulee yleensä käytettyä ko. yritysten verkkokauppaa ihan sen käytännöllisyyden takia. Eli minulle ei ole mikään itseisarvo tilata ulkomailta, päinvastoin tilaan ihan mielelläni myös Suomesta MIKÄLI haluamani tavara löytyy järkevään hintaan.

Mutta jälleen kerran: kukin tyylillään. Jollekin se kaupoissa kiertely, myyjien kanssa jutustelu, eri kamojen testailu, tinkiminen jne. on oleellinen osa hauskuutta, minulle ei kun olen hiukan epäsosiaalinen tyyppi muutenkin. Minulle nykyään ehkä ainoa syy lähteä fyysisesti kivijalkaliikeeseen voisi olla joku KÄYTETTY laite joka sattuisi kiinnostamaan, tosin käytettyjenkin kohdalla esim. M-netin torilta löytyy yleensä helpommin/edullisemmin. Isommat/kalliimmat kamat tuleekin pääsääntöisesti hankittua käytettyinä.

Toki jos Suomessa olisi joku esim. Thomannin luokkaa oleva fyysinen liike (Thomannillakin ON fyysinen myymälä Saksassa) niin sellaiseen lähtisi varmaan pidemmänkin matkan takaa. Ei vain taitaisi Suomen markkinat riittää että tuollainen muusikon tavaratalo täällä pystyisi menestymään.
kallepeltopelle
09.12.2012 21:57:13 (muokattu 10.12.2012 09:58:12)
virhe !
jii.pee
10.12.2012 13:43:47
Todella mahtavaa, että heräsi paljon keskustelua aiheesta! Minua nyt kiinnosti tuo UPS niin paljon, että otin riskin ja tilasin pakettini UPS:n kautta, koska toimituksen ajankohta ei ole ongelma minulle. Pitää vain varata tuo summa sitten hyvissä ajoin käteisenä. Päivitän tilannetta tähän ketjuun.

-J.p
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt http://www.youtube.com/user/JJiipee/videos Tsekatkaas covereitani!
jii.pee
11.12.2012 22:33:50
Tein tilauksen siis 7.12 ja 8.12 tilaus oli Thomannilla käsitelty. Tämän päivän aikana paketti on liikkunut kello 3:46 ja klo 16:00 välisenä aikana Thomannilta Kööpenhaminaan, ja 18:30 paketit (jakoivat tilauksen 2 pakettiin) lähtivät kohti seuraavaa päämäärää. Aikataulun mukaan pitäisi uupeeässän ukko olla kotiovella ensi viikon maanantaina.

Ja salapoliisityö jatkuu...
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt http://www.youtube.com/user/JJiipee/videos Tsekatkaas covereitani!
jii.pee
13.12.2012 10:58:31
Nyt tarvitsisin apuanne. Paketin status on "Helsinki, Finland_ 13.12.2012_ 10:20_UPS odottaa maksun hyväksyntää vastaanottajalta."

Miten tuo maksyn hyväksyntä oikein tehdään?

-J.p
Dundee
13.12.2012 11:13:52
jii.pee: Nyt tarvitsisin apuanne. Paketin status on "Helsinki, Finland_ 13.12.2012_ 10:20_UPS odottaa maksun hyväksyntää vastaanottajalta."

Miten tuo maksyn hyväksyntä oikein tehdään?

-J.p

Veikkaisin että ne siellä vaan tsekkaa, että miten toi maksu tullaan suorittamaan. Otit siis sen UPS ennakon? Eli sen pitäsi olla sitten vaan just se käteismaksu UPS kuskille. Ei ole mun ainakaan koskaan tarvinnut ennen paketin saapumista tehdä mitään(yleensä sen maksan tosin jo tilausvaiheessa) paitsi tietty tilata se paketti. Niitten UPSin tyyppien pitäs kyllä osata ottaa ihan yhteyttä jos on jotain epäselvää. Eihän kaikki(ainakaan minä en kovin usein) seuraa edes tuolla sivuilla sen paketin menoa.

Korjatkaa joku asiantuntevampi jos puhun ihan puutaheinää :D
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
jii.pee
13.12.2012 11:20:18 (muokattu 13.12.2012 11:22:01)
Dundee: Veikkaisin että ne siellä vaan tsekkaa, että miten toi maksu tullaan suorittamaan. Otit siis sen UPS ennakon? Eli sen pitäsi olla sitten vaan just se käteismaksu UPS kuskille. Ei ole mun ainakaan koskaan tarvinnut ennen paketin saapumista tehdä mitään(yleensä sen maksan tosin jo tilausvaiheessa) paitsi tietty tilata se paketti. Niitten UPSin tyyppien pitäs kyllä osata ottaa ihan yhteyttä jos on jotain epäselvää. Eihän kaikki(ainakaan minä en kovin usein) seuraa edes tuolla sivuilla sen paketin menoa.

Korjatkaa joku asiantuntevampi jos puhun ihan puutaheinää :D

Tuli valittua ihan mielenkiinnosta tuo UPS, jotta saisin kokemusta miten "kätevä" se on järjestelmänä. Taidan itse ottaa yhteyttä tämän päivän aikana ja kysyä, miten miun pitäis toimia.. Ellei sit joltakin täällä löydy tietoa, että miten pitäisi toimia. :) Minä seuraan aktiivisesti tuota seurantaa, että saisin vähän tietoa miten ripeästi UPS:n jäpikät toimittaa paketin Pohjois-Karjalan peräkylille. :) EDIT: Kiitti vastauksesta!

-J.p
Laulava Kylätohtori
13.12.2012 12:00:12
Dundeen kanssa samaa mieltä. En usko, että sinun pitää tehdä muuta kuin odottaa. Tuollainen järjestelmä ei perustu siihen, että vastaanottajan pitää seurata jotain nettiseurantaa ja sen perusteella itse selvittää jotain erityisiä jatkotoimia. Kyllä ne sieltä kyselevät, jos on epäselvää, kyllä se paketti sieltä tulee, kun on tullakseen...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jii.pee
13.12.2012 18:16:01
Laulava Kylätohtori: Dundeen kanssa samaa mieltä. En usko, että sinun pitää tehdä muuta kuin odottaa. Tuollainen järjestelmä ei perustu siihen, että vastaanottajan pitää seurata jotain nettiseurantaa ja sen perusteella itse selvittää jotain erityisiä jatkotoimia. Kyllä ne sieltä kyselevät, jos on epäselvää, kyllä se paketti sieltä tulee, kun on tullakseen...

Ootte kyllä oikeessa. Olen vaan aika vainoharhanen, kun on niin paljon negatiivisia kokemuksia UPS:stä. Tulee epäiltyä vähän kaikkea mikä vaan voisi johtaa potentiaalisesti siihen, ettei paketti tänne korpimetsään tule. :D

-J.p
Jake2
13.12.2012 18:33:08
jii.pee: Tuli valittua ihan mielenkiinnosta tuo UPS, jotta saisin kokemusta miten "kätevä" se on järjestelmänä. Taidan itse ottaa yhteyttä tämän päivän aikana ja kysyä, miten miun pitäis toimia.. Ellei sit joltakin täällä löydy tietoa, että miten pitäisi toimia. :) Minä seuraan aktiivisesti tuota seurantaa, että saisin vähän tietoa miten ripeästi UPS:n jäpikät toimittaa paketin Pohjois-Karjalan peräkylille. :) EDIT: Kiitti vastauksesta!

-J.p

Ite myöskin tein Thomann-tilauksen tuossa 4.12 (tosin ei kitarakamaa), ja valitsin tuon UPS:n. Eilen tuli kirje UPS:ltä, jossa minun vaadittiin maksamaan ennakkomaksun UPS Finland Oy:n tilille. Ja suoritin sen heti.

Seurantatietojen uusin toimi on nyt seuraavanlainen: "Helsinki, Finland 13.12.2012 12:00 Osoite on kaukaisella alueella, jonne ei toimiteta lähetyksiä päivittäin. / Toimitus siirretty. "... Asun itekin Pohjois-Karjalan pikkukylässä ja vaikuttas siltä, että toimitus nyt viivästyy paljon enemmän kuin mitä alun perin luulin :/
Murgo
13.12.2012 18:56:09 (muokattu 13.12.2012 18:56:54)

5.12 tilaamani (siis luottokortilla maksettu) paketti saapui tänään postiin, aamulla ei vielä näkynyt seurannassa ollenkaan, nyt iltapäivällä olikin jo sitten noudettavissa. Liekö postin systeemi joulutukossa, yleensä on päivä-pari etukäteen tullut merkintä että on saapunut maahan ja lajiteltu Vantaalla.

Laatikko oli suunnilleen ehjä ja kaikki tilattu mukana ja ehjänä eli jälleen kerran meni kuten pitikin.
jii.pee
13.12.2012 18:56:39
Jake2: Ite myöskin tein Thomann-tilauksen tuossa 4.12 (tosin ei kitarakamaa), ja valitsin tuon UPS:n. Eilen tuli kirje UPS:ltä, jossa minun vaadittiin maksamaan ennakkomaksun UPS Finland Oy:n tilille. Ja suoritin sen heti.

Seurantatietojen uusin toimi on nyt seuraavanlainen: "Helsinki, Finland 13.12.2012 12:00 Osoite on kaukaisella alueella, jonne ei toimiteta lähetyksiä päivittäin. / Toimitus siirretty. "... Asun itekin Pohjois-Karjalan pikkukylässä ja vaikuttas siltä, että toimitus nyt viivästyy paljon enemmän kuin mitä alun perin luulin :/

Voi perskules... Harmi juttu. Aina meitä korpimetsäläisiä sorretaan... :) Aikataulun mukaan pitäis maanantaina loppupäivästä olla paketti perillä, ja (ainakin seurantapalvelun mukaan) paketti on aikataulussa. Saa nähdä monta lukua tällekin tarinalle ehtii kertyä, ennenkun kitarapaketti mötköttää huoneessa. Tuleepahan ainakin kokemusta uupeeässän toiminnan laadusta.

-J.p
Gabe
13.12.2012 19:41:35 (muokattu 13.12.2012 19:42:19)
jii.pee: Voi perskules... Harmi juttu. Aina meitä korpimetsäläisiä sorretaan... :) Aikataulun mukaan pitäis maanantaina loppupäivästä olla paketti perillä, ja (ainakin seurantapalvelun mukaan) paketti on aikataulussa. Saa nähdä monta lukua tällekin tarinalle ehtii kertyä, ennenkun kitarapaketti mötköttää huoneessa. Tuleepahan ainakin kokemusta uupeeässän toiminnan laadusta.

-J.p

Ensin ne pyytää sulta maksun tilille jonka jälkeen odotellaan vikko pari että sinne korpeen päin on asiaa. Sitten kuski sekoilee eikä löydä sinne sun luokse ja kirjaa erheellisesti "tilaus toimitettu"(UPS:in kuskeilla kun ei kuulemma ole kännykkää millä he voisivat ottaa asiakkaaseen yhteyttä ongelmatilanteessa). Sitten selvitellään pari päivää missä ihmeessä se paketti taas kököttää. Ja kun paketti on löydetty niin koko homma alkaa alusta ja tätä toistetaan niin kauan että homma menee putkeen. Älä huoli, eiköhän se helmikuun aikana perille pääsee. ;)
www.kitaramaailma.com
Hi-Power
13.12.2012 19:56:58

Tilaus 6.12 illalla maksu paypal systeemillä....paketti tänään 13.12 perillä. Ihan mukavasti kulkee ainakin tänne pohjois suomeen. Tosin en ole kokeillut sellasta postiennakko maksua tonne...
Dundee
13.12.2012 20:01:21
Gabe: Ensin ne pyytää sulta maksun tilille jonka jälkeen odotellaan vikko pari että sinne korpeen päin on asiaa. Sitten kuski sekoilee eikä löydä sinne sun luokse ja kirjaa erheellisesti "tilaus toimitettu"(UPS:in kuskeilla kun ei kuulemma ole kännykkää millä he voisivat ottaa asiakkaaseen yhteyttä ongelmatilanteessa). Sitten selvitellään pari päivää missä ihmeessä se paketti taas kököttää. Ja kun paketti on löydetty niin koko homma alkaa alusta ja tätä toistetaan niin kauan että homma menee putkeen. Älä huoli, eiköhän se helmikuun aikana perille pääsee. ;)

Hehe, mulla kävi täällä Hollannissa asuessani, että menin kuittaamaan vahingossa entisen asukkaan paketin kun tuli mun osotteeseen. Odotin itse just Warmothin tilausta samalle päivälle. Entisen asukkaan paketti sitten laitettiin takas autoon kun tajuttiin, että se ei olekkaan juuri se mun. Mahtokohan olla monen päivän ihmettely sen kämmäilyn johdosta?
En myöskään ihmettele et näitä kämmejä voi tulla. Tilailin Thomanniltakin isomman satsin roinaa tänne joka tuli kahdessa eri paketissa. Kuittasin kaiken ihan normaalisti ja sitten ihmettelinkin tovin kun osa rojuista puuttui vaikka pakkauslistassa luki kyllä kaikki tilatut artikkelit. Parin kymmenen minsan päästä oli tosin UPS kuski itte huomannu virheensä ja toi loputkin. Thomannilta on kyl muuten kiva tilata täällä kun ei ole sieltä eteläisemmästä Saksasta pitkä matka tänne niin tavarat tulee ihan parissa päivässä, ja postimaksut menee nollaan 100e jälkeen. Tuli laiskuuttaan hommattua kaikkea yleisroinaa, vaikka ois tossa ihan kivijalkakauppakin lähellä samoilla hinnoilla(jokseenkin törkeä veto jonkun mielestä).

Tuossa jii.peen tilauksessa on kyl toi peräkylän parin pvän extratoimitusaika. Ei ole välttämättä UPS:ällä konttoria niin lähellä, joten luonnollisesti kestää kuskilla hetki ajaakkin ja kun päivän aikana koittavat varmaan mahdollisimman järjestelmällisesti käydä kaikki matkan varrella olevat paikat läpi.
Itse asun Suomessa ihan UPS konttorin vieressä niin tulee yleensä haettua suosiolla suoraan sieltä.
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)