Aihe: Tori-ilmoitukset ja kommentointi
1 2 3 4 5 6 7
AngieRainbow
21.08.2012 21:27:26 (muokattu 21.08.2012 21:27:50)
Twinkle: Pääasiallisesti sen takia, että sitä kommentointia ei ole ihan loppuun asti mietitty. Tällä hetkellä käyttäjälle ei tule mitään ilmoitusta siitä, että ilmoitustaan on kommentoitu. Jos sinne tori-ilmoon tulee joku tarkentava kysymys, niin se jää sinne roikkumaan koska en minä omia ilmoituksiani ihaile, olkoonkin malliesimerkkejä niin nerokkaassa sanailussaan kuin asiasisällössään, aina ostajalle reiluun hintaan.

Itse en ole saanut yhteenkään tarkentavaan kysymykseen vastausta minkä olen jättänyt torille kommenttiosioon, toisaalta en ole ikinä saanut yhtään tarkentavaa kysymystäkään kommentoinnin kautta. Kommentoinnin todellinen arvo on tosiaan aika vähäinen, etenkin kun tiedän että pikaviesti ainakin luetaan jos siihen nyt ei aina vastata. Todennäköisyys sen huomaamatta jäämiselle on aika vähäinen kun se tuossa keskellä ruutua vilkkuu.

Mä tarkistan omat tori-ilmot aina yksinkertaisesti siten, että klikkaan sivun yläosassa olevaa käyttäjätunnustani. Siellä näkyy oikeassa laidassa omat tori-ilmoitukset ja niiden perässä suluissa kommenttien määrä. Mulla esim. on tällä hetkellä siinä numero 0. Näin voi yhdellä hiiren klikkauksella katsoa, onko ilmoon tullut kommentteja eikä itse ilmoitusta tarvitse edes avata.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
ReBeat
21.08.2012 21:30:14 (muokattu 21.08.2012 21:33:10)

Twinkle: Pääasiallisesti sen takia, että sitä kommentointia ei ole ihan loppuun asti mietitty. Tällä hetkellä käyttäjälle ei tule mitään ilmoitusta siitä, että ilmoitustaan on kommentoitu.

Kun klikkaa ruudun yläreunasta "Olet kirjautuneena tunnuksella ------- ", niin sieltä näkee omien ilmoitusten perässä sulkeissa kommenttien lukumäärän. Ei se toki täydellistä informaatiota tarjoa, mutta voi se vähän auttaa (jos muistaa, että montako kommenttia oli jo aiemmin).

e: joo, sellaista
Twinkle
22.08.2012 07:49:32
Juu, tiedostan tuon mutta ei siellä omalla sivulla tule vierailtua edes viikottain kun pikaviesteihin on linkki tuossa keskustelun etusivulla. Niillä ilmoitusten kommenteilla on vähän sama kommentti kuin profiililin kommentoinnilla, ei tule huomattua.
Andy Six
23.08.2012 00:17:41
AngieRainbow: Tervehdys ystävät

Mitä mieltä olette tori-ilmoituksista, joissa ei ole kommentointi käytössä? Tai entä te, jotka laitatte tori-ilmoitusten kohtaan "kommentointi: ei käytösssä", voisitteko kertoa, miksi ette halua ilmoituksianne kommentoitavan.

Kerran otin kommentoinnin ilmoituksestani pois sen jälkeen,kun eka kommentti oli vittuilu-sävyinen ilman mitään aihetta ja kun vastasin kommenttiin asiallisesti,seuraava kommentoija sitten vittuilikin jo ihan suoraan...Ja kaikki tuossa ilmoituksessa oli täysin asiallista...
You may bury my body down by the highway side... So my old evil spirit can get a Greyhound bus and ride...
Michi
23.08.2012 16:25:52
Ennen vanhaanhan tuota kommentointia ei ollut olemassa, ja kauppa kävi, varmaankin hyvin pitkälle samaan tapaan kuin nykyäänkin. Vai olisko vielä jopa jouhevammin ilman rölöäm ja berseilyäm onnistunu?

;-).
-Up The Irons!-
tele09
23.08.2012 16:31:11
Jos ostaja etsii turvallisuutta siitä että ilmoitusta voi kommentoida niin ei kyllä ole mielestäni paras tapa saada turvallista fiilistä myyjästä. Parhaiten turvallisuutta saa mielestäni puhelimessa tai kasvotusten puhumalla(ja tavaran kokeilemisella), ja jos menee postittamiseksi niin vaikka postiennakolla kaupat(ja avaus ennen paketin luovutusta postissa). Jos hinnassa on vikisemistä niin pitää kyllä ostajan olla mielestäni tietoinen tavaran "normi" hinnasta.
Jos kyseessä olisi esim. huijari myyjä niin ei kyllä paljon kommentit auta vaan viestit ylläpidolle. Mielestäni nuo kommentit ovat turhia, ainakin sen perusteella mitä niitä nyt on tullut tässä luettua.
balanced1
23.08.2012 20:15:36
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=667163

On se kätevää tuo kommentointi-ilmoitus.
oiva tumpeloinen
23.08.2012 20:16:51
balanced1: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=667163

On se kätevää tuo kommentointi-ilmoitus.

Kyllä siinä tulee kaikki tarvittava lisäinformaatio selvitettyä kätevästi.
balanced1
23.08.2012 20:18:52
oiva tumpeloinen: Kyllä siinä tulee kaikki tarvittava lisäinformaatio selvitettyä kätevästi.

Yhdellä lauseella ilmoittaja leimattiin kusettajaksi :D
flirtti
23.08.2012 20:27:28

Master Of The Universe: En käytä kommentointia, koska ei kiinnosta paskaakaan kommentit.

Komppaan, mutta vähän lantraan. Aina ei jaksa kuunnella yhtään ketään, toisinaan
on mukava lukea simppeli diggaus myyntiartikkelista.Tai jotain.
Tuo myyjän uskottavuus-pointti ei ole käynyt mielessä, hyvä funtsia toltakin kantilta.
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Laulava Kylätohtori
23.08.2012 20:43:39
balanced1: Yhdellä lauseella ilmoittaja leimattiin kusettajaksi :D

Nämä on ikäviä, mutta eiköhän ainakin tosiostajat ymmärrä, miten asia oikeasti on, joten tuskin tuolla Burnin kommentilla pahemmin merkitystä on...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jon1
25.08.2012 13:33:23
Minun mielestäni tuo tori-ilmoituksien kommentointimahdollisuus on joutava. Usein näkee kommentteja kirjoitettuna myynti-ilmoituksen alle, joiden tarkoituksena on vain pilata tavaran myyjän myyntimahdollisuudet. Mielestäni pikaviestillä yhteydenotto myyjään riittää parjaamaan myynti-ilmoitusta riittävästi. Ja onhan tänne keskustelupalstallekkin syntynyt "turvonneet hintapyynnöt..." -ketju, jossa voidaan haukkua lyttyyn myyjä sekä hänen järjettömät kusetus- ja rahankäärimissuunnitelmat.

Itse en laita koskaan myynti-ilmoituksiini kommentointimahdollisuutta ja se ei ole vaikuttanut mitenkään myymiseni onnistumisprosenttiin. Olenkin yrittänyt aina kirjoittaa mahdollisimman relevantin infon tuotteesta. Jos ostaja kiinnostuu myymästäni tuotteesta, voi hän ottaa yhteyttä ilmoittamieni yhteydenottoväylien kautta. Turhia kommentteja en kaipaa myynti-ilmoituksieni alle, ne eivät kuitenkaan osaisi tavoittaa minua.
vilpor79
25.08.2012 17:50:25
Hiukan on ainakin mun mielestä turhaa tuomita myyjää pyysi hän sitten mitä hyvänsä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu olevan niin vahvasti ostajan markkinat että jos nyt joku onnistuu jonkun kympin voittoa tekemään niin melkein pitäisi onnitella ennemmin ku tuomita.

On varmaan aika harvinaista herkkua nykypäivänä torilla että joku saa jollain järjettömällä pyynnillä jotain kaupaksi. Juuri eilen kun katselin myynti ilmoituksia ihmettelin että mitä täällä torilla oikein tapahtuu kun samaan aikaan oli ilmaantunut useampi uutena n. 2000€ maksanut keppi myyntiin 600-800€ pyynneillä ;) Helppo koittaa kusettaa noilla jollain 800€ korealaisilla.

Muutenkin jos jotain esim. kitaraa ei enää valmisteta on mielestäni ihan se ja se sama että mitä se on uutena maksanut. Sille oikea pyynti on juuri se mitä siitä joku suostuu maksamaan.

Itseäni rasittaa kaikkein eniten "ostajat" joiden ainoa yhteydenotto on jotain tyyliin "Ebayssa myytiin viime vuonna vastaava parempi kuntoinen satkun halvemmalla, tinkaatko 400?" Miksei voi sitten vaan ostaa jostain halvemmalla. Vaikka joku palstalla varmaan koittaakin itsensä kitaroita trokaamalla elättää, niin en ainakaan itse katehdi. Tuskin niillä tuloilla ainakaan miljonääriksi muututaan.

Itselläkin tosin kamat vaihtuu sen verran tiuhaan että on vaan ajan kysymys koska myös mut leimataan trokariksi. Joskus pyyntini on varmaan jonkun mielestä korkeita, mutta vielä toistaiseksi en ole itse kenenkään hampaisiin joutunut. Mitään voittoa en ole kyllä vielä tavoitellut, yleensä vaan koitan saada omani pois
vilpor79
25.08.2012 18:04:52
Lisätään nyt vielä sen verran (vaikka huomasinkin jo ettei juttuni liity ihan aiheeseen), että nykypäivänä on kuitenkin aika helppo selvittää esim. kitaran "todellinen" arvo. Eli jos nyt joku ostaja on onnistunut internetin ihmeellisessä maailmassa löytämään itsensä muusikoiden.netin torille, voisi ainakin kuvitella että osaisi myös syöttää mallinimen googleen ja saavan aika helposti selville mitä mikäkin oikeasti maksaa.

Toinen juttu on sitten tietty se, että jos nyt joku myyjä on oikeasti kusettaja, eli myy olematonta tavaraa tms. niin siinä tapauksessa kommentoinnille toki hyväksyntä.
FensonGibder
25.08.2012 18:23:11
vilpor79: Hiukan on ainakin mun mielestä turhaa tuomita myyjää pyysi hän sitten mitä hyvänsä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu olevan niin vahvasti ostajan markkinat että jos nyt joku onnistuu jonkun kympin voittoa tekemään niin melkein pitäisi onnitella ennemmin ku tuomita.

Varmaan näinkin.

Minusta on kuitenkin hienoa, että Muusikoidennetin porukka on selvästi "solidaarisia" muiden käyttäjien puollustajia - jos havaitaan kovaa pyyntiä, niin omaa foorumipossea "varoitetaan" hinnasta. Oma huomio on, että uusien jäsenien ilmoja kommentoidaan herkemmin kuin alle sadantuhannen jäsennumeron omaavia - olen tästä lähes varma.

Sehän on selvä, että osa näistä kommenteista on jopa virheellisiä - eihän muusikot keskimäärin mitään ainstaineja ole.. ;)
Riffi, nyt.
vilpor79
25.08.2012 18:46:09
FensonGibder: Varmaan näinkin.

Minusta on kuitenkin hienoa, että Muusikoidennetin porukka on selvästi "solidaarisia" muiden käyttäjien puollustajia - jos havaitaan kovaa pyyntiä, niin omaa foorumipossea "varoitetaan" hinnasta. Oma huomio on, että uusien jäsenien ilmoja kommentoidaan herkemmin kuin alle sadantuhannen jäsennumeron omaavia - olen tästä lähes varma.

Sehän on selvä, että osa näistä kommenteista on jopa virheellisiä - eihän muusikot keskimäärin mitään ainstaineja ole.. ;)

Varmaan pitää paikkansa toi sun huomio noista uusien käyttäjien ilmoista. Ja johtunee varmaan hyvin pitkälti siitä että "vanhat" käyttäjät alkavat olla kavereita keskenään ja yleensä muutenkin elämässä kavereiden toimia katsotaan hiukan eri lasien läpi kuin tuntemattomien.

Alkaa vaan olemaan jo aika naurettavaa oit kommentointi siinä mielessä, että kun tämä torin politiikka "järkeväksi" pyynniksi on ollut ymmärtääkseni tuo 0,7 X uuden hinta. Tällä hetkellä vaikuttaisi totuus olevan ainakin kitaroiden kohdalla ainakin toteutuneiden myyntien osalta jossain 0,5 X uuden hinta luokkaa. Niin nyt kun joku "huijari" koittaa myydä omaansa johonkin tuohon päättömään 0,75 X uusi hintaan saa tämä kommentin "turvonneesta hintapyynnöstä". Ehkä vähän kärjistetty mutta kuitenkin.

Mitä väliä sillä on jos joku myy kitaraa vaikka sitten hiukan kalliimmalla kuin mitä se on uutena maksanut jos sitä ei enää valmisteta. Eihän uusien kitaroidenkaan hinta mitenkään suoraan mihinkään laatuun korreloi. Siis tarkoitan että esimerkiksi jonkun omatekemä strato voi olla huomattavasti parempi kuin esim. 1500€ jenkki ja todennäköisesti saa ton jenkin hinnasta vaan murto-osan jos nyt ylipäätään saa sitä myytyä.

Toi hintapyyntöjen kommentointi on mun mielestä hiukan ostajien aliarvioimista. Pyyntö on ollut riittävän alhainen jos sen joku on siitä ollut halukas maksamaan. Lisäksi nuo myyntihinnat ei ihan ole muutenkaan vertailukelpoisia kun voi olla että sen halvimman hinnan pyytäjä ollut kovassa rahapulassa ja myynyt puoli ilmaiseksi. Silloin sen halvimman hinnan referenssinä käyttö ei ole missään mielessä järkevää.

Ei toi kommentointi mun mielestä kokonaan huono juttu ole. Kätevä väline esim. varastetun tavaran, olemattoman tavaran tms. poistamiseen myynnistä. Hintapyyntöihin ei vaan mun mielestä toimi
FensonGibder
25.08.2012 20:13:30
vilpor79: Varmaan pitää paikkansa toi sun huomio noista uusien käyttäjien ilmoista. Ja johtunee varmaan hyvin pitkälti siitä että "vanhat" käyttäjät alkavat olla kavereita keskenään ja yleensä muutenkin elämässä kavereiden toimia katsotaan hiukan eri lasien läpi kuin tuntemattomien.

Alkaa vaan olemaan jo aika naurettavaa oit kommentointi siinä mielessä, että kun tämä torin politiikka "järkeväksi" pyynniksi on ollut ymmärtääkseni tuo 0,7 X uuden hinta. Tällä hetkellä vaikuttaisi totuus olevan ainakin kitaroiden kohdalla ainakin toteutuneiden myyntien osalta jossain 0,5 X uuden hinta luokkaa. Niin nyt kun joku "huijari" koittaa myydä omaansa johonkin tuohon päättömään 0,75 X uusi hintaan saa tämä kommentin "turvonneesta hintapyynnöstä". Ehkä vähän kärjistetty mutta kuitenkin.

Mitä väliä sillä on jos joku myy kitaraa vaikka sitten hiukan kalliimmalla kuin mitä se on uutena maksanut jos sitä ei enää valmisteta. Eihän uusien kitaroidenkaan hinta mitenkään suoraan mihinkään laatuun korreloi. Siis tarkoitan että esimerkiksi jonkun omatekemä strato voi olla huomattavasti parempi kuin esim. 1500€ jenkki ja todennäköisesti saa ton jenkin hinnasta vaan murto-osan jos nyt ylipäätään saa sitä myytyä.

Toi hintapyyntöjen kommentointi on mun mielestä hiukan ostajien aliarvioimista. Pyyntö on ollut riittävän alhainen jos sen joku on siitä ollut halukas maksamaan. Lisäksi nuo myyntihinnat ei ihan ole muutenkaan vertailukelpoisia kun voi olla että sen halvimman hinnan pyytäjä ollut kovassa rahapulassa ja myynyt puoli ilmaiseksi. Silloin sen halvimman hinnan referenssinä käyttö ei ole missään mielessä järkevää.

Ei toi kommentointi mun mielestä kokonaan huono juttu ole. Kätevä väline esim. varastetun tavaran, olemattoman tavaran tms. poistamiseen myynnistä. Hintapyyntöihin ei vaan mun mielestä toimi

Hyvää löpinää.

Monesti itsekin miettinyt kun palacastereista tai vastaaviksi luokiteltaviksi modattuja kitaroita myydään kovalta tuntuvaan hintaan. Suuret massat maksavat esim. LP:stä tai stratosta tuplahinnan vain, koska lavassa lukee "se oikea" merkki. On kuitenkin varmasti myöskin niitä, jotka ostavat kitaran vain sen fyysisen hyvyyden vuoksi ja haistattavat brändille vitut.

Nyt on kuitenkin niin, että 80-90 prosenttia sähkökitaran soittajista ovat tätä merkkiuskollista ja 10-20 prosenttia, jos sitäkään, on lutheristeja. Siksi edellämainitut määrittelevät hintatason johon minoriteetti joutuu tyytymään.

Mut hei, that's life!
Riffi, nyt.
artal
26.08.2012 10:51:41
FensonGibder:
Nyt on kuitenkin niin, että 80-90 prosenttia sähkökitaran soittajista ovat tätä merkkiuskollista ja 10-20 prosenttia, jos sitäkään, on lutheristeja. Siksi edellämainitut määrittelevät hintatason johon minoriteetti joutuu tyytymään.

Mikä pätee tietty kahteen suuntaan, eli hyviä soittimia voi myös ostaa edullisesti, ellei itse pidä logoa lavassa olennaisen tärkeänä. Kärsijäksi tuossa voi joutua lähinnä ostaessaan uutena tuntemattoman pikkumerkin laatusoittimen, josta ei käytettynä saakaan omiaan takaisin samassa suhteessa kuin tunnettujen merkkien soittimista. Käytettynä ostellessa kuitenkin aika nollasummapeliä.
vilpor79
26.08.2012 12:06:22
artal: Mikä pätee tietty kahteen suuntaan, eli hyviä soittimia voi myös ostaa edullisesti, ellei itse pidä logoa lavassa olennaisen tärkeänä. Kärsijäksi tuossa voi joutua lähinnä ostaessaan uutena tuntemattoman pikkumerkin laatusoittimen, josta ei käytettynä saakaan omiaan takaisin samassa suhteessa kuin tunnettujen merkkien soittimista. Käytettynä ostellessa kuitenkin aika nollasummapeliä.

Juurikin noin. Ja kyllä vaan itseltäkin löytyy 3 Gibsonia ja 1 Fenkku, vaikka en itseäni mitenkään merkkiuskolliseksi haluaisikaan tunnustaa. JA kun kitaransoitto nyt kumminkin ainakin omasta mielestä enemmän fiilispohjaista kuin teknistä hommaa (Ehken vaan osaa), niin kyllä on vaan pakko tunnustaa että enemmän sitä mojoa vaan on niissä Gibsoneissa kuin esim. Tokaissa, niin hyviä kuin kiistatta soittimina ovatkin
AngieRainbow
16.10.2012 14:01:04 (muokattu 16.10.2012 14:02:06)
Onhan nää kommenttiketjut kyllä välillä sellaisia, että ei tiedä enää, mitä pitäisi ajatella:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=685742
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)