Aihe: Gibson reissue, v.o.s. jne.
1 2 3 4 5 6 7 8
Rämppy
19.07.2012 01:19:58
Sellainenkin asia tuli mieleen, että onko tuo guitardaterproject kuinka ehdottoman luotettava. Tosiaankin se ilmoittaa valmistuspaikaksi Nashvillen, vaikka f-aukon sisällä olevssa lapussa lukee Memphis...
Sinänsä ihan sama mulle, kummassa pitäjässä kitara on väsätty. Memphis on paikkakuntana ainakin enemmän rock'n roll ;-) Mutta onhan tässä alan harrastajille mieltä kutkuttavaa mysteerin makua.
En sitten malttanut olla sanomatta.
AngieRainbow
19.07.2012 11:42:44
Rämppy: Sinänsä ihan sama mulle, kummassa pitäjässä kitara on väsätty.

Sama juttu. Ei se siitä huonone, vaikka ei nyt cs olisikaan.

Sinänsä kyllä vittumainen juttu, jos esim. joku yksityinen haluaisi myydä kitaransa, niin voi tulla epäselvyyttä siitä, että myyjä väittää kitaran olevan custom shop ja ostaja sanoo myöhemmin, että häntä on kusetettu. Olisihan se hyvä, että olisi selkeät sävelet valmistavan seuran puolesta.

Mutta toi oma Essini kulkee kyllä mukanani hautaan asti.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
J-P L
19.07.2012 12:50:33 (muokattu 19.07.2012 12:56:26)
Rämppy: Sellainenkin asia tuli mieleen, että onko tuo guitardaterproject kuinka ehdottoman luotettava. Tosiaankin se ilmoittaa valmistuspaikaksi Nashvillen, vaikka f-aukon sisällä olevssa lapussa lukee Memphis...
Sinänsä ihan sama mulle, kummassa pitäjässä kitara on väsätty. Memphis on paikkakuntana ainakin enemmän rock'n roll ;-) Mutta onhan tässä alan harrastajille mieltä kutkuttavaa mysteerin makua.

Memphisissä käytetään samaa valmistusnumerointia kuin Nashvillessä Gibson USA -kitaroita valmistettaessa. Ks. http://www2.gibson.com/Support/Serial-Number-Search.aspx

Ilmeisesti _pelkkä_ valmistusnumero ei enää ilmaise valmistuspaikkaa. Nashvillessä valmistetuissa Gibson Customeissa on Custom Shopin valmistusnumero. Valmistusnumero ja kitaran mallinimi yhdessä ilmaisevat siten valmistuspaikan, joka on tässä tapauksessa Memphis. Käsittääkseni kaikki ES-sarjan perusmallit valmistetaan Memphisissä ja kaikki Historic Reissuet Nashvillessä.

Gibson kutsuu Memphiksen tehdastaan Memphis Custom Shopiksi, mutta taitaa olla kyseenalaista, voidaanko sitä pitää custom shoppina tuon sanan varsinaisessa merkityksessä.
AngieRainbow
31.07.2012 16:40:55
Siitä poijaat...

https://www.dropbox.com/sh/2ixmiajc0iqfbff/ADkHgWk9hs

Kuvissa eilen saapunut Gibson 1959 Les Paul Reissue (Lemon Burst, 2012) kuvattuna Jucciczen studiossa. Rinnalle otettu vertailuksi myös Jucciczen vastaava Dark Burst vuodelta 1996.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
jii.haanpaa
31.07.2012 17:31:17
AngieRainbow: Siitä poijaat...

Kuvissa eilen saapunut Gibson 1959 Les Paul Reissue (Lemon Burst, 2012) kuvattuna Jucciczen studiossa. Rinnalle otettu vertailuksi myös Jucciczen vastaava Dark Burst vuodelta 1996.

Sillä lailla :) Hienoja värkkejä! Mistäs tuo nyt sitten löytyi, jos sopii olla utelias?
AngieRainbow
31.07.2012 17:52:16 (muokattu 31.07.2012 23:52:29)
jii.haanpaa: Sillä lailla :) Hienoja värkkejä! Mistäs tuo nyt sitten löytyi, jos sopii olla utelias?

Nahkapöksyiltä tuli. Suomessa ovat olleet todella kortilla ja en viitsinyt Yhdysvalloista asti ostaa varsinkaan yksityiseltä. Lisäksi Thomannilla on se 30 päivän palautusoikeus, mikä toi kauppaan turvallisuuden tuntua, jos kaikki ei olisi ollut kohdallaan. Mutta tää on kyllä niin unelma peli kuin olla ja voi.

E: Mä heitän tohon vähän speksejä Tompan sivuilta, jos jotakuta kiinnostaa.

Gibson 1959 Les Paul Reissue Lemonburst electric guitar, Custom Shop, mahogany body, carved maple top, single-ply creme binding on top, 1 pcs. mahogany neck w/ long neck tenon, 59's rounded profile, rosewood fretboard, 22 frets, acrylic trapezoid inlays, scale 628mm, 1x burstbucker 1 (neck) and 1x burstbucker 2 (bridge) humbucker pickups, CTS Pots and bumble bee capacitors, vintage tulip tuners, nickel hardware, ABR-1 bridge, leightweight aluminium stopbar, finish lemonburst, incl. case,

weight: 3,76 kg

Ei ole tosiaan kovin painava täysipuiseksi :)
Laiskiainen
31.07.2012 19:25:18
AngieRainbow:

Olipas kevyt, kelpaa selälle!
- The late bird catches a nap -
Gabe
31.07.2012 21:16:50
AngieRainbow: Siitä poijaat...

Upea keppi täytyy sanoa. Niin soundiltaan kuin noin esteettisestikin. Iloinen ukkeli siinä istuu :D
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Broadcaster
31.07.2012 21:24:35
AngieRainbow: Nahkapöksyiltä tuli. Suomessa ovat olleet todella kortilla ja en viitsinyt Yhdysvalloista asti ostaa varsinkaan yksityiseltä. Lisäksi Thomannilla on se 30 päivän palautusoikeus, mikä toi kauppaan turvallisuuden tuntua, jos kaikki ei olisi ollut kohdallaan. Mutta tää on kyllä niin unelma peli kuin olla ja voi.

E: Mä heitän tohon vähän speksejä Tompan sivuilta, jos jotakuta kiinnostaa.

Gibson 1959 Les Paul Reissue Lemonburst electric guitar, Custom Shop, mahogany body, carved maple top, single-ply creme binding on top, 1 pcs. mahogany neck w/ long neck tenon, 59's rounded profile, rosewood fretboard, 22 frets, acrylic trapezoid inlays, scale 628mm, 1x burstbucker 1 (neck) and 1x burstbucker 2 (bridge) humbucker pickups, CTS Pots and bumble bee capacitors, vintage tulip tuners, nickel thomann hardware, ABR-1 bridge, leightweight aluminium stopbar, finish lemonburst, incl. case,

Komia kitara! Saitko muuten tietää painon etukäteen kysymällä?
Jucciz
31.07.2012 21:55:59
Butterscotch: Komia kitara! Saitko muuten tietää painon etukäteen kysymällä?

Thomannin jokaisella R9:llä on oma tuotesivu, jossa ilmoitetaan myös paino.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
AngieRainbow
31.07.2012 22:04:27 (muokattu 31.07.2012 22:06:51)
Butterscotch: Komia kitara! Saitko muuten tietää painon etukäteen kysymällä?

Joo sain tietää painon etukäteen. Noissa R9:ssä on eroja yksilöiden kohdalla painossa ja tietty kansissa jne, mikä ainakin mun mielestäni on hyvä, koska ne tuntuu vähän kuin uniikkijutuilta. Vaan eipä tietenkään mitkään kitarat nyt täysin samanlaisia ole...

Itse valintaprosessista vielä sen verran, että käteeni saamani R8:t ja R7:t olivat todella hyviä kitaroita ja olisivat kyllä kelvanneet myös. R9 oli kuitenkin ihan omalla levelillään ja päätin olla tekemättä mitään kompromisseja.

Mulla on ollut aika paljon USA Gibsoneita varsinkin Standardeja, jotka ovat myös olleet kaikki tosi hyviä. USA Gibsoneita oli kertynyt niin, että niitä oli kolme samaan aikaan mulla omistuksessa. Myin sitten pikku hiljaa kaikki pois torilla ajatuksena ostaa yksi unelma custom shop LP ja näin on saatu tämä prosessi valmiiksi. Tämä R9 täyttää omat vaatimukseni täydellisestä Les Paulista.
AngieRainbow
31.07.2012 22:21:08 (muokattu 31.07.2012 22:21:25)
AngieRainbow: Joo sain tietää painon etukäteen. Noissa R9:ssä on eroja yksilöiden kohdalla painossa...

Vähän tyhmästi ilmaistu, koska onhan nyt missä tahansa Les Pauleissa eroja painossa. Ei mun Stankutkaan ole saman painoisia olleet. Tarkoitin, että kaikki R9:t eivät ole ihan yhtä kevyitä.
Broadcaster
01.08.2012 11:28:23
Ahaa OK kiitoksia tiedosta. Hintaa on tosiaan sen verran jo, että on mukava tietää ostoksesta mahdollisimman paljon etukäteen, vaikka toki onkin se 30 päivän palautusoikeus. Hyvä pitää tuo mielessä, olen itsekin harkinnut taas "kunnollisen" Gibsonin hankintaa, mielessä ovat olleet LP R7-R9 tai ES335 '59 Historic Reissue. Pari R7:aa mulla on ollut aiemmin, ehkäpä sitten R8/R9 seuraavaksi. Näitä ennen on vielä listalla yksi, josta meni harmittavasti juuri kaupat ohi...
AngieRainbow
01.08.2012 15:19:45 (muokattu 01.08.2012 16:31:13)
Butterscotch: Ahaa OK kiitoksia tiedosta. Hintaa on tosiaan sen verran jo, että on mukava tietää ostoksesta mahdollisimman paljon etukäteen, vaikka toki onkin se 30 päivän palautusoikeus. Hyvä pitää tuo mielessä, olen itsekin harkinnut taas "kunnollisen" Gibsonin hankintaa, mielessä ovat olleet LP R7-R9 tai ES335 '59 Historic Reissue. Pari R7:aa mulla on ollut aiemmin, ehkäpä sitten R8/R9 seuraavaksi. Näitä ennen on vielä listalla yksi, josta meni harmittavasti juuri kaupat ohi...

Aikamoinen lista :) Varmasti kaikki hyviä. Mun oma ES-355 on myös ihan timangia, joten 335 on luultavasti myös todella hyvä.

Siitä Thomannista vielä, niin R9:t oli siitä 4k euroa ylös päin ja pientä lisää näyttäisi olevan erityisen kevyissä kitaroissa tai kansipuiltaan poikkeuksillisissa yksilöissä tms. Oli miten oli, niin sinne Thomannin kitaraosastoon voi olla suoraan yhteydessä. Ihan kaikkissa R9:ssä ei vissiin painoa ollut sivuilla ilmoitettu, mutta sieltä voi varmasti kysyä. Tarkoitan, että ei tarvitse käyttää suomalaisia asiakaspalvelijoita välikätenä vaan jos paino tai jokin muu asia ei ole tiedossa, niin sinne kitaraosastolle puhelua tai emailia, niin varmaan selviää.

Itse meinasin ostaa R8:n, mutta jäi kiinni siitä kaulasta. Se oli mulle vähän liian paksu. Slim 60s on ehdottomasti liian ohut siitä ei pääse mihinkään, mutta R8 edusti taas toista ääripäätä. R9:n kaula on itselle aivan täydellinen, eli juuri sopivasti lihava.
Broadcaster
01.08.2012 16:06:25
AngieRainbow: Aikamoinen lista :)

Onhan siinä juu, mutta en ajatellut hamstrata kaikkea kerralla :)
AngieRainbow
01.08.2012 16:40:16
Butterscotch: Onhan siinä juu, mutta en ajatellut hamstrata kaikkea kerralla :)

Mä just eilen naureskelin Jucciczelle, että jos voittais lotossa, niin voisi ostaa kaikki 50-luvun lopun reissuet, eli R6, R7, R8 ja R9 :)
Jucciz
01.08.2012 19:38:06
AngieRainbow: Mä just eilen naureskelin Jucciczelle, että jos voittais lotossa, niin voisi ostaa kaikki 50-luvun lopun reissuet, eli R6, R7, R8 ja R9 :)

Jos oikeesti voittais lotossa, vois ostaa kaikkien vuosien alkuperäisiä kitaroita yhet ennemmin. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
AngieRainbow
01.08.2012 20:01:01 (muokattu 01.08.2012 20:01:20)
Jucciz: Jos oikeesti voittais lotossa, vois ostaa kaikkien vuosien alkuperäisiä kitaroita yhet ennemmin. ;)

Ongelmana on vaan se, että siihen menisi koko lottovoitto. Jos "tyytyisi" reissueihin, niin jäisi sit vähän vielä muuhunkin...
Jucciz
01.08.2012 21:17:35
AngieRainbow: Ongelmana on vaan se, että siihen menisi koko lottovoitto. Jos "tyytyisi" reissueihin, niin jäisi sit vähän vielä muuhunkin...

Noh, jos edes pari miljoonaa saisi, niin ei ongelmaa. Aito '59 ois noista kallein, about 200-400 tuhatta riippuen yksilöstä, loput halvempia. Jäis rahaa vielä omakotitaloon ja autoon.
Dunga
01.08.2012 21:35:33
Hetki sitten tuli taloon R8 VOS Les Paul.

Aiemmin ollut pari custom shopin SG:tä, joista toinen oli ihan jees ja toinen hieman heikompi tapaus. Eli ei siis suoranaista vastinetta arvolle.

Les Pauleissa homma näyttäisi olevan onneksi enemmän kohdillaan. Helposti soundiltaan ja soinniltaan paras Les Paul joka mulla on ollut näpeissä. Kaulan paksuus tosin on melko hc-laatua mulle...
War... war never changes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)