Aihe: Chorus hyötykäyttöön
1 2 3 4 5
Stone
17.02.2018 13:50:32 (muokattu 17.02.2018 13:56:04)

LaMotta: Monenlaista olen kokeillut. Paras mielestäni on MXR analog chorus.

Hyvänkuuloinen ja suht' monipuolinen demon mukaan. Vähän tuntuisi särkevän 2:28 kohdassa kylläkin, mutta miten äänitetty, niin sekin voi olla...

https://www.youtube.com/watch?time_continue=153&v=uZY69dRx6Bc

Chorus on kuitenkin jonkinlainen on/off efekti itselleni, mutta jos osuu hyvään hintaan tuollainen jossakin torilla, niin mikseipä...
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
LaMotta
17.02.2018 18:26:13 (muokattu 17.02.2018 18:26:34)

Stone: Hyvänkuuloinen ja suht' monipuolinen demon mukaan.

Tässä copy pastetus toisesta ketjusta

LaMotta: MXR analog chorus on kyllä hyvä ei voi mittää. Miten tuota nyt sitten luonnehtisi? Transparentti, ei millään tapaa metallista klangia soundissa. Säilyttää kitaran perussoundin melko hyvin. Kujertaa kauniisti. Gain ei vaimene eikä juuri boostaudu, riippuen high- ja low-säädöistä. Tämä oli erittäin onnistunut hankinta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Stone
17.02.2018 20:51:55

LaMotta: Tässä copy pastetus toisesta ketjusta

LaMotta: MXR analog chorus on kyllä hyvä ei voi mittää. Miten tuota nyt sitten luonnehtisi? Transparentti, ei millään tapaa metallista klangia soundissa. Säilyttää kitaran perussoundin melko hyvin. Kujertaa kauniisti. Gain ei vaimene eikä juuri boostaudu, riippuen high- ja low-säädöistä. Tämä oli erittäin onnistunut hankinta.

Kiitokset ja hienoa, että nostit tällaisenkin vaihtoehdon esille.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
horseface
20.02.2018 16:38:41 (muokattu 20.02.2018 16:39:08)
Eikös Judas Priestin "Another Thing Comin" -biisissä ole kitarassa chorus. Siinä soundaa ainakin aika messevältä, vaikka muutoin choruksesta tuleekin aina mieleen jotain juustoista.

https://www.youtube.com/watch?v=laPXcL6fMfM
Huutamalla ne asiat selviää.
horseface
20.02.2018 16:39:45 (muokattu 20.02.2018 16:41:32)
Virhe!_Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
Huutamalla ne asiat selviää.
Stone
20.02.2018 17:17:06 (muokattu 20.02.2018 17:40:40)

Itse olen tähän asti vältellyt chorusta, kun siitä tullut mieleen lähinnä 80-luku ja sen tuomat digitaali tai muoviset soundit. Näin siis ajatteli puristi ja jäi kaikesta hauskasta paitsi ;)

Vaan nyt funtsinut, että kenties johonkin kliinin päälle voisi olla ihan ok mauste...
Wesgu
20.02.2018 17:41:55 (muokattu 20.02.2018 17:43:57)
Etsin ite pitkään jonkinlaista monipuolista modulaatio pedaalia lautaani. Laudassa kävi vibejä, rotary speduja, phasereita ja kaikenlaisia muita härpättimiä, kunnes törmäsin Diamondin Haloon, jossa on yhdistetty Phase ja Chorus efektit. Omaksi yllätykseksi tämä jäi sitten lautaan ja siinä se tulee pysymäänkin!

Mukavan mieto ja toimii niin puhtailla kuin säröilläkin. Lisäksi todella monipuolinen ja laadukas laitos. Suosittelen!

Clean soundeja:
https://youtu.be/kaF32MpJ2GY

Ruttua:
https://youtu.be/EzXe7SusPXI
Life's too short for bad tone!
Stone
20.02.2018 19:26:49

Wesgu: Etsin ite pitkään jonkinlaista monipuolista modulaatio pedaalia lautaani. Laudassa kävi vibejä, rotary speduja, phasereita ja kaikenlaisia muita härpättimiä, kunnes törmäsin Diamondin Haloon, jossa on yhdistetty Phase ja Chorus efektit. Omaksi yllätykseksi tämä jäi sitten lautaan ja siinä se tulee pysymäänkin!

Mukavan mieto ja toimii niin puhtailla kuin säröilläkin. Lisäksi todella monipuolinen ja laadukas laitos. Suosittelen!

Clean soundeja:
https://youtu.be/kaF32MpJ2GY

Ruttua:
https://youtu.be/EzXe7SusPXI

Varmasti chorus efektien kärkikastia, mutta itselleni valitettavasti aivan liian hinnakas marginaaliefektiksi.
Boozer
25.12.2023 17:02:03 (muokattu 29.12.2023 19:05:40)
Boozer: meikä rakastaa chorusta! ihan aina cleaneissa päällä!

sellanen simppeli yhen potikan true-bypass kasaripilluchorus pitäis löytää. tossa mun wylde choruksessa on liikaa potikoita, muuten hyvä.

No nyt löytyi hyvä. Vintake Ibanez CS-9. Ei true bypass mut diggaan. Gunnareiden Duff McKagan käytti Appetitella bassosoundiinsa, sekä Prince, Police ja Bryam Adams käyttivät kitaroissa. Instant kasarisoundi. Kaksi potikkaa. Speed ja Widht. Mxr Micro Chorus, aika sama, yhen potikan hässäkkä, mutta taustamelua on siinä, kun ei soita. Styrkkarin edessä toimivat minun mielestä parhaitten. Cs-9:llä on huono tapa lähteä käyntiin, kun lyö virrat pedalboardiin.
Let there be rock
mpekkanen
25.12.2023 17:24:00 (muokattu 25.12.2023 17:32:58)
Mä mietin, että hommaan joko Bossin CE-5 tai DC-2w purkin ja hommasin sitten Dimension C pedaalin. Oikeastaan valintaan vaikutti, se että en tarvitse kovinkaan juustoisia chorus soundeja. Dimension C on nappuloiden puolesta hieman erikoinen ja oli mukavan värinen. Hintahan siinä on kova, mutta kerran se vain kirpaisee. CE-5 olisi saanut varmaan aika samaa soundia halvemmalla, mutta se jäi nyt kauppaan. Muistan kun näin kasarilla Jyväskylän Kaupparissa alkuperäisen DC-2 pedaalin ja se jäi mieleen kummittelemaan.
Ilman chorusta pärjää oikein hyvin, mutta mukava mauste joihinkin juttuihin. Jos tarkkoja ollaan, niin Dimension C ei ole chorus efekti, mutta hyvin lähelle samalta se kuulostaa.

E: Chorus on minusta parempi efekti kuin flanger tai phaser. Univibe on ihan ok Chorus asetuksilla, mutta aavistuksen liian rankka efekti tai sitä pitäisi osata käyttää hyvin, ettei homma kuulosta miltään ö-luokan henkalta. Aika monella efektillä voi helposti maustaa soundinsa piloille. Siksi jotain phaser tai flanger efektiä tuskin tulen tarvitsemaan.
A-hp
25.12.2023 17:29:50
Muutenhan toi dimension c on todella hyvä, huonoa siinä on se että on vain ne kiinteät asetukset, eli 4 eri valmista vaihtoehtoa ja ei efektoidun ja efektoimattomattoman signaalin sekoitukset säätöä.
Boozer
25.12.2023 17:32:56
mpekkanen: Mä mietin, että hommaan joko Bossin CE-5 tai DC-2w purkin ja hommasin sitten Dimension C pedaalin. Oikeastaan valintaan vaikutti, se että en tarvitse kovinkaan juustoisia chorus soundeja. Dimension C on nappuloiden puolesta hieman erikoinen ja oli mukavan värinen. Hintahan siinä on kova, mutta kerran se vain kirpaisee. CE-5 olisi saanut varmaan aika samaa soundia halvemmalla, mutta se jäi nyt kauppaan. Muistan kun näin kasarilla Jyväskylän Kaupparissa alkuperäisen DC-2 pedaalin ja se jäi mieleen kummittelemaan.
Ilman chorusta pärjää oikein hyvin, mutta mukava mauste joihinkin juttuihin. Jos tarkkoja ollaan, niin Dimension C ei ole chorus efekti, mutta hyvin lähelle samalta se kuulostaa.

Asiallist' keskusteluu choruksista, jäbä! *fist bump* Danelectro Cool Cat Chorusta pitäisi vielä testata. Sitä irstaan vihreää. Josta on vissiin +9v ja +18v versiot.
Let there be rock
mpekkanen
25.12.2023 17:38:44
A-hp: Muutenhan toi dimension c on todella hyvä, huonoa siinä on se että on vain ne kiinteät asetukset, eli 4 eri valmista vaihtoehtoa ja ei efektoidun ja efektoimattomattoman signaalin sekoitukset säätöä.

Tässä uudessa versiossa on enemmän vaihtoehtoja kun voi painaa myös kaksi nappulaa yhtä aikaa, alkuperäisessä DC-2 voi ainoastaan ne neljä vaihtoehtoa. Sitten on vielä tuo pikku switsi jolla saa Dimension D soundin ja siinä on kanssa samanlaisen vaihtoehdot. Purkista taitaa saada yhteensä 20 eri soundia, mikä on ainakin minulle enemmän kuin tarpeeksi.
A-hp
25.12.2023 17:47:59 (muokattu 25.12.2023 17:49:43)
mpekkanen: Tässä uudessa versiossa on enemmän vaihtoehtoja kun voi painaa myös kaksi nappulaa yhtä aikaa, alkuperäisessä DC-2 voi ainoastaan ne neljä vaihtoehtoa. Sitten on vielä tuo pikku switsi jolla saa Dimension D soundin ja siinä on kanssa samanlaisen vaihtoehdot. Purkista taitaa saada yhteensä 20 eri soundia, mikä on ainakin minulle enemmän kuin tarpeeksi.

Onhan siinä sinänsä vaihtoehtoja, mutta itse jäin kaipaamaan niitä muista löytyviä e. level, eq, rate ja depth säätöjä, kun dcssä tuntuu että kaikki noista kasvavat mentäessä ykkösestä kohti nelosta. Kun varsinkin rate ja depth muutokset muutavat efektin soundia merkittävästi.
mpekkanen
25.12.2023 18:01:59
A-hp: Onhan siinä sinänsä vaihtoehtoja, mutta itse jäin kaipaamaan niitä muista löytyviä e. level, eq, rate ja depth säätöjä, kun dcssä tuntuu että kaikki noista kasvavat mentäessä ykkösestä kohti nelosta. Kun varsinkin rate ja depth muutokset muutavat efektin soundia merkittävästi.

Ehkä se perinteisillä nappuloilla varustettu chorus on helpompi käyttää. Tosin jos tarvitsee vain jotain tiettyä mietoa soundia,niin kyllä sen saattaa täskikin purkista saada pihalle. Kun haluttu soundi on löytynyt, niin sittenhän pedaalia käytetäään lähinnä vain pois/päälle kytkimestä.
Kyllikki
26.12.2023 12:52:18
A-hp: Onhan siinä sinänsä vaihtoehtoja, mutta itse jäin kaipaamaan niitä muista löytyviä e. level, eq, rate ja depth säätöjä, kun dcssä tuntuu että kaikki noista kasvavat mentäessä ykkösestä kohti nelosta. Kun varsinkin rate ja depth muutokset muutavat efektin soundia merkittävästi.

Kannattaa kärkkyä toreilta Bossin DC-3 Digital Dimensionia. Tätähän valmistettiin melko lyhyen aikaa 80-luvun lopulla, ja itsekin ostin tuolloin omani vieraillessani pääkaupunkiseudulla sikäläisestä F-musiikista.

Omistan myös vanhan analogisen Boss CE-2 mono choruksen joka sekin on hyvä, mutta DC-3:n soundissa erityisesti viehätti, ja viehättää edelleenkin se soundin selkeys ja ilmavuus, jota vanhaan analogiseen Bossilaiseen hieman kaipaisin. DC-3:sta puuttuu se minua häiritsevä, useimmissa choruksissa mukana oleva epävireistävä "jollotus", joka osaltaan syö efektin selkeyttä. Lisäksi portaattomien säätöjensä puolesta DIgital Dimension on muita aikalaisiaan monipuolisempi, sillä siitä löytyy juurikin nuo 4 säädettävää parametria.

DC-3:n esitteessä kehutaan efektin olevan parhaimmillaan stereona, mutta itse käytän sitä monona, sillä silloinkin efekti tuntuu tuovan mukavasti syvyyttä ja laajuutta soundiin.

Harmi sinänsä, että Boss ei ole tehnyt uusintapainosta DC-3:sta, sillä saattaisin hankia sellaisen originaalin backupiksi. Toisaalta, digi-choruksia löytyy nykyään jo niin paljon, että tuskinpa yhden DC-3:n uudelleenjulkaisulla saavutettaisiin mitään mullistavaa.
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Boozer
30.12.2023 03:53:48
Ibanez cs-9 torilta pois heti jos näätte sen! Bryan Adams Run To You lähtee sen soundilla eikä mikään oo oikein päässyt lähelle sitä kaikki mitä oon koittanut choruksia
Let there be rock
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)