CSatan 29.09.2008 16:47:51 | |
---|
Se on helppoa kun sen osaa. |
powerfly 29.09.2008 17:33:31 | |
---|
Ronkeli ei saa rinkeliä |
Grugi 29.09.2008 17:37:07 | |
---|
SDMF |
powerfly 29.09.2008 18:13:26 | |
---|
Juu onhan se jo monesti todettu että schallerit toimii.. Kyljoo,mut kandee niitäkin silmäillä välillä. Meinaan lespoolissa jotenki kulu muutamassa vuodessa aika paljon,irtos semmosta metalli jauhoo niin pirusti, vaihtoon meni. Ronkeli ei saa rinkeliä |
fox 29.09.2008 19:31:37 | |
---|
Kyljoo,mut kandee niitäkin silmäillä välillä. Meinaan lespoolissa jotenki kulu muutamassa vuodessa aika paljon,irtos semmosta metalli jauhoo niin pirusti, vaihtoon meni. Kyllähän ne kuluu kovassa käytössä toki.. Olen pariin kitaraan vaihtanu vastaavalla tavalla kuluneet lukot, mutta siltikin:parempi olla moiset! Jaa niin, molemmat kaverit, joiden kitaroista on kyse, tekee kyllä suht. runsaasti keikkaa, ja, mikäli sillä olis merkitystä, molemmat oli kullatut Schallerit, sekä ostettu samaan aikaan samasta paikasta, että saattaa olla vaikka joku valmistuserä, jossa on valu herkemmin kuluvaa kovassa käytössä??? |
Crystalic 03.12.2008 16:30:45 (muokattu 03.12.2008 16:38:05) | |
---|
Joo tuli itte hommattua kans hihnalukot ja pistin ne kiinni mutta olis semmone ongelma että miten ne pitäs pistää kiinne että pistinkö mää ne oikei. Ku eka pistin sen tapin siihe, sitte hihnan, sen ihmee hökötin siihi hihnan päälle ja sitte sen rikan ja mutterin ja pysyy ihan hyvin kii, mutta oks se oikei kiinni? urlhttp://www.thomann.de/fi/schaller_security_b_lock.htm/url tämmöset mulla on eli, pistin eka ton keskimmäisen hökötykesn kii siihe kitaraa ja sen hihnan siihe kiinni, sitte sen hihnan päälle ton vasemmanpuoleisen. Menikö oikei? |
hapan 03.12.2008 16:37:03 | |
---|
Joo tuli itte hommattua kans hihnalukot ja pistin ne kiinni mutta olis semmone ongelma että miten ne pitäs pistää kiinne että pistinkö mää ne oikei. Ku eka pistin sen tapin siihe, sitte hihnan, sen ihmee hökötin siihi hihnan päälle ja sitte sen rikan ja mutterin ja pysyy ihan hyvin kii, mutta oks se oikei kiinni? Näyttäis käyneen niin sanotut vanhanaikaiset ;) Eli se hihna kiinnitetään siihen kuppiin, jossa on se kierre. Sitten siihen päälle prikka ja mutteri perään kiristäen ja lopuksi koko hoito kiinni rungon tappiin. Muista laittaa kuppien suut hihnan suuntaisesti ylös päin. |
Crystalic 03.12.2008 16:41:33 | |
---|
siis mihkä kuppii :D |
hapan 03.12.2008 16:44:58 | |
---|
|
Crystalic 03.12.2008 16:48:02 | |
---|
mutta mun hihnan reikä on sit liian pieni ku se menee sillai tyhmästi siihe |
hapan 03.12.2008 16:49:04 | |
---|
mutta mun hihnan reikä on sit liian pieni ku se menee sillai tyhmästi siihe Isonna sitä vaikka saksilla tai puukolla. Pitääkö tässä siteerata itseä taas? Ei kyl jaksais vuodattaa :D |
FensonGibder 03.12.2008 21:00:28 | |
---|
Mitä! Näyttäisi olevan aloittajan kuvissa hihnalukottomia! |
Antti1 03.12.2008 21:12:24 | |
---|
Mitä! Näyttäisi olevan aloittajan kuvissa hihnalukottomia! Jaa mikä noista? Ei pidä paikkaansa. Jos tarkotat Jacksonia ja Ibanezia, niin Ibanez on myyty jo vuosia sitten ja Jacksonin nykytilanne on kovasti erilainen: http://simopp.wippiespace.com/jaska Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
The Metal 12.12.2008 16:39:16 | |
---|
Prikka pitää ainakin omas stratos :P Kertaakaan ei oo lähteny irti ja kehtaa pyörittääkkin :P |
Ahokkis 12.12.2008 16:54:09 | |
---|
Hah, ite en oo niin kamarunkkari että tarvii pelätä minkään arvokitaran hajoamista kun ei käytä hinalukkoja. Saa kolhiintua, en välitä. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
kozmik 12.12.2008 17:24:59 | |
---|
Itsekin olen hihnalukkoja käyttänyt pari-kolme vuotta. Schallereita nimenomaan, hyvät on. Vaan viime kesänäpä sattui sitten niin, että lähdin humppakeikalle ja jostain käsittämättömästä syystä unohdin pakata hihnan mukaan! Piti sitten kitaristilta lainata lukotonta hihnaa, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut, ja oli kyllä melkoista taistelua. Eihän sellainen niissä Schallerin tapeissa pysy millään. Eipä tarvinnut paljoakaan lavalla liikkua, niin hihna irtosi. Varmaan lähemmäs kymmenen kertaa keikan aikana tipahti basso kesken biisin. :D Onneksi siihen oli sitten kuitenkin varautunut, niin mitään vahinkoa bassolle ei käynyt. Vähän noloa vaan. :) "Anything goes in, anything goes out, fish, bananas, old pyjamas, mutton, beef and trout!" |
mitja 13.12.2008 19:31:43 (muokattu 13.12.2008 19:32:24) | |
---|
Mulle kävi syksyllä niin köpelösti että olin irroittanut toisesta kitarasta schallerin tapin johonkin toiseen, ja vasta Meksikossa asti keikalla sitten huomasin että mites tämä hihna nyt saadaan kiinni kun on pelkkä ruuvin reikä tallella? Siellä ei joka kaupungissa schallereita myydä... Ratkaisu on vanha ja ilmainen punk-hihnalukko, eli jostain ruuvi, joka ruuvataan kaljapullonkorkin läpi ja sitten ruuvi hihnan reiän läpi kitaraan. Pysyy varmasti! |
Buffa D 13.12.2008 20:10:09 | |
---|
Noh itse juuri eilen katkaisin Dimarzion cliplockin ruuvin sinne kitaran runkoon.. http://www.myspace.com/cameronofficial |
nic0us 26.05.2012 14:02:35 | |
---|
Buffa D: Noh itse juuri eilen katkaisin Dimarzion cliplockin ruuvin sinne kitaran runkoon.. Sama kävi Schallerin ruuvin kanssa. Ei muuta kuin toinen reikä viereen. |
BoNey 26.05.2012 14:15:36 | |
---|
Gretschissä on näppärät nuo ruuvattavat hihnatapit. Hyvin pysyy kunhan silloin tällöin muistaa kiristellä. Onko millään muilla valmistajilla samanlaisia? |