Aihe: Lukollinen vai lukoton kitara?
1 2 3 4 5
the-Antero
30.05.2011 14:12:37

ThrashGuitarist:Nyt olen aikomassa ostaa uuta kitaraa (ehkäpä Flying V), niin kannattaisiko ostaa lukollinen vai lukoton?

Flying V on loistovalinta thrashiin. Lukottomia vaihtoehtoja on TOM talla. Kannattaa kuitenkin myös harkita originaali floyd rosea.

En haluaisi samanlaista mikä minulla nyt jo on, missä vire vaihtuu kun säädän kielten vireitä. Onko siis toimivia lukollisia olemassa?

Floyd Rose johon ei ole tehty routtausta. Eli toisinsanoen talla lepää kiinni bodyssa. Jos jos laitat alkusäädöt normi E vireeseen on virettä helppo madaltaa.

Vai kannattaako ostaa ilman lukkosysteemiä oleva kitara? Tätäkin olen miettinyt, sillä vireen vaihtaminen olisi nopeampaa ja helpompaa, mutta kestävätkö ne kitarat hyvin rajumpaakin soittamista? Esim. menevätkö kielet liian helposti epävireeseen kun niitä venyttää ym.?

Kyllä nekin kestää. Satula on tosiaan se kriittinen kohta.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
H-Diddy
30.05.2011 14:38:12
Ottamatta kantaa kampikikkailuihin voin sanoa että ainakin oma strato ja tele pitää vireen niin hyvin etten näe syytä mitenkään parannella kyseisiä konstruktioita. Eilen tele oli neljän tunnin treenisessioilla ja vire ei koko aikana muuttunu miksikään. Taidan virittää kyseisen kitaran ehkä kerran viikossa ja sillonkaan ei oo kummempaa tarvetta. Eli satula kuntoon ja menoksi. Stratokammessa on oma soundinsa ja saman voi sanoa kielet läpi rungon systeemissä. Floikalle en keksi mitään muuta käyttöä ja perusteluita ku flutterit ja divebomb jutut jotka kuului myös omaan repertuaariin kultaisella 90-luvulla ku stone yms. rulasivat vielä enemmän ku nykyään. Kaikki tablaa tavallaan, joten alkuperäseen viestiin sanoisin että ihan kumpi vaan. Floikat on vaan kalliimpia jos haluaa vähänkään laadukkaan. Lisäksi särkyviä osia on huomattavan paljon verattuna simppelimpiin systeemeihin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)