![]() 27.01.2011 20:20:58 | |
---|---|
aristoteles666: on kokeiltu ja käytetty, eikä lisää. "huonoilla" piuhoilla voi yläpäätä hävitä, mutta sekin oikeastaan pienentää kohinaa, eikä missään tapauksessa lisää sitä. Mulla on kokemusta siitäkin, että piuhat aiheuttavat suhinaa ja hurinaa. Kaverilla oli muutama pedaali ja välipiuhoina halvat snakesit. Ajoittain tuli paljon suhinaa ja hurinaakin ja me yritettiin rajata hurinan aiheuttajaa johonkin tiettyyn pedaaliin. Jollain tavalla EHX Double Muff ehkä liittyikin asiaan, mutta joka tapauksessa suhina ja hurinat poistuivat kun kaveri vaihtoi piuhat laadukkaampiin, muistaakseni cordial+neutrik -yhdistelmään. Ennen tuota tapausta en itsekään uskonut, että piuhat voisivat aiheuttaa suhinaa. Selvästikin se on kuitenkin mahdollista. | |
![]() 27.01.2011 22:42:04 (muokattu 27.01.2011 22:42:55) | |
wilo: Mulla on kokemusta siitäkin, että piuhat aiheuttavat suhinaa ja hurinaa. Kaverilla oli muutama pedaali ja välipiuhoina halvat snakesit. Ajoittain tuli paljon suhinaa ja hurinaakin ja me yritettiin rajata hurinan aiheuttajaa johonkin tiettyyn pedaaliin. Jollain tavalla EHX Double Muff ehkä liittyikin asiaan, mutta joka tapauksessa suhina ja hurinat poistuivat kun kaveri vaihtoi piuhat laadukkaampiin, muistaakseni cordial+neutrik -yhdistelmään. Ennen tuota tapausta en itsekään uskonut, että piuhat voisivat aiheuttaa suhinaa. Selvästikin se on kuitenkin mahdollista. neutrikin plugi on rakenteeltaan erilainen kuin joku halpa plugi, mutta ei häiriösuojaukseltaan mitenkään parempi, mekaanisesti voi olla kyllä. (ei, siinä on muovia), plugit voi olla vaikka kullatut, mutta senkin tarkoitus on ainoastaan estää hapettumasta, mitään tekemistä häiriösuojauksen kanssa sillä ei ole. cordial on kuitenkin sekin vain kuparia ja kumia, itse asiassa monessa cordialissakaan ei ole kunnollista punottua vaippaa, joten sekään ei ole hyvä. harvassa piuhassa on enää nykyään koaksiaalivaippaa joka on paljon parempi häiriösuojaukseltaan, ainakin teoriassa. jos te haluatte kunnollisen piuhan häiriöitä vastaan, te asennatte impedanssimuuntajan kitaraan ja alatte käyttämään xlr piuhoja, siinä on valovuosien ero tavalliseen piuhaan. | |
![]() 27.01.2011 22:49:34 | |
tai oikeastaan kilometrin ero. | |
![]() 27.01.2011 22:52:17 | |
aristoteles666: jos te haluatte kunnollisen piuhan häiriöitä vastaan, te asennatte impedanssimuuntajan kitaraan ja alatte käyttämään xlr piuhoja, siinä on valovuosien ero tavalliseen piuhaan. Mites sitten toi impedanssisovitus toisessa päässä? Reamp-loota ennen muuta signaaliketjua? Listen motherfucker you're about to pay your dues! | |
![]() 27.01.2011 22:53:18 | |
Antti1: Mites sitten toi impedanssisovitus toisessa päässä? Reamp-loota ennen muuta signaaliketjua? about noin | |
![]() 27.01.2011 23:32:36 | |
aristoteles666: neutrikin plugi on rakenteeltaan erilainen kuin joku halpa plugi, mutta ei häiriösuojaukseltaan mitenkään parempi, mekaanisesti voi olla kyllä. (ei, siinä on muovia), plugit voi olla vaikka kullatut, mutta senkin tarkoitus on ainoastaan estää hapettumasta, mitään tekemistä häiriösuojauksen kanssa sillä ei ole. cordial on kuitenkin sekin vain kuparia ja kumia, itse asiassa monessa cordialissakaan ei ole kunnollista punottua vaippaa, joten sekään ei ole hyvä. harvassa piuhassa on enää nykyään koaksiaalivaippaa joka on paljon parempi häiriösuojaukseltaan, ainakin teoriassa. jos te haluatte kunnollisen piuhan häiriöitä vastaan, te asennatte impedanssimuuntajan kitaraan ja alatte käyttämään xlr piuhoja, siinä on valovuosien ero tavalliseen piuhaan. Juup, toi kaikki on suurin piirtein tiedossa; siksi ihmettelenkin sitä tosiasiaa että piuhojen vaihto auttoi mun mainitsemassa tapauksessa. Näin se ny vaan meni, vaikka teoriassa piuhoilla ei olisi pitänyt olla vaikutusta asiaan. | |
![]() 27.01.2011 23:40:07 | |
Kaksi sanaa: 1. Voi 2. Vittu Suurinpiirtein ensimmäisessä vastauksessa on kerrottu mitä kandee tehdä. Loppuketju sit syystä jota en ymmärrä on väittelyä aiheesta: - ullakolle tippuu vettä, mikä ois paras ämpäri? Vihreä Sarvis- punainen Sarvis, eiku sinkkiämpäri- Kun oikeesti kerrotaan, et kandeis paikata se reikä, ennenko lähtee ämpärikauppaan. Noisgatelle ny varmasti on paikkansa, hunppaliiterien sähköt on arpanoppahommaa. Mut jos valmis tsekkilista hopealautasella eteen tarjotaan ja siit seuraa viis sivua paskanjauhantaa, ni kyl tos jo basistivitsit vaihtuu kitaristivitseiksi alta aikayksikön. One kind of music only - the good kind | |
![]() 27.01.2011 23:43:20 | |
aristoteles666: harvassa piuhassa on enää nykyään koaksiaalivaippaa joka on paljon parempi häiriösuojaukseltaan, ainakin teoriassa. jos te haluatte kunnollisen piuhan häiriöitä vastaan, te asennatte impedanssimuuntajan kitaraan ja alatte käyttämään xlr piuhoja, siinä on valovuosien ero tavalliseen piuhaan. Eli toisin sanoen DI-boksi. Jos tarkoitat tuolla koaksiaalivaipalla tuplasuojausta eli ylimääräistä alumiinifoliota tms. sen maapunoksen lisäksi, niin tuolla saattaa olla isokin vaikutus esim. korkeataajuushäiriöiden vaimennuksessa. Yleensähän nuo ovat video/antenni yms. piuhoja ja saattavat olla aikamoista rautalankaa, ettei ehkä sovellu aina kitarakäyttöön. | |
![]() 28.01.2011 00:05:30 | |
jhietala: Yleensähän nuo ovat video/antenni yms. piuhoja ja saattavat olla aikamoista rautalankaa, ettei ehkä sovellu aina kitarakäyttöön. Mogami 2524. Soveltuu aikas mukavasti. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman | |
![]() 28.01.2011 00:07:37 | |
rintapek: basistivitsit vaihtuu kitaristivitseiksi alta aikayksikön. kun mä olin nuori, ne oli vielä silloin rumpalivitsejä. | |
![]() 28.01.2011 00:15:25 | |
aristoteles666: kun mä olin nuori, ne oli vielä silloin rumpalivitsejä. Joo, minäkin muistan. Rumpali, muusikon paras ystävä, mut ne oli vanhoja jo ennen ko mä ryhdyin rumpuja soittamaan. One kind of music only - the good kind | |
![]() 28.01.2011 00:58:41 | |
mul on hyviä piuhoja ja huonoi piuhoi laudassa, bossin sd-1, ibanezin thrashmetal, bass cry baby, normi cry baby, ibanezin phaser, schallerin tremolo, ernie ball volume spedu, joku viritin en muista merkkiä mut hyvä kuiteski, ibanez sound tank sarjaa chorus. kaiken perässä hushspedu... tirinä ja pärinä ei oo ilman hushia mikään mieletön mut hush vaimentaa kaiken kivasti. soundiin vaikuttaa mut ei silleen etten pystyis elämään sen kans. summa summarum; spedut on varmaan jo sellaset mitä aikuiset ei hyväksy,mua kiinnostaa ku kiviä se. kitarana gibsonia erilaisilla laatumikeillä ja vahvistan kaikennäkösillä kivoilla putkareilla. soundi vois aina olla parempi mut spedulaudasta se ei sinänsä johdu...se tärkein lähtee aina styrkkarista. eli voisin puhua hushin puolesta...kokeile ite...ihan jees peli...bossin en oo testannu enkä muitakaan. toi oli halpa ja teki tehtävänsä...alunperin ostin siks ku yks eq teki vitun huonon suhinan ja lopulta osottautu pois päälltä ollessaan jo soundia niinn pahasti vievä et helvettiin vaan. hushi jäi viemää yli määräset sotkut Bigger man is ALWAYS better than the little man... | |
![]() 28.01.2011 07:09:23 | |
rintapek: Kaksi sanaa: 1. Voi 2. Vittu Suurinpiirtein ensimmäisessä vastauksessa on kerrottu mitä kandee tehdä. Loppuketju sit syystä jota en ymmärrä on väittelyä aiheesta: - ullakolle tippuu vettä, mikä ois paras ämpäri? Vihreä Sarvis- punainen Sarvis, eiku sinkkiämpäri- Kun oikeesti kerrotaan, et kandeis paikata se reikä, ennenko lähtee ämpärikauppaan. Noisgatelle ny varmasti on paikkansa, hunppaliiterien sähköt on arpanoppahommaa. Mut jos valmis tsekkilista hopealautasella eteen tarjotaan ja siit seuraa viis sivua paskanjauhantaa, ni kyl tos jo basistivitsit vaihtuu kitaristivitseiksi alta aikayksikön. Tässä tapauksessa ei mitään reikää ole ollut. | |
![]() 28.01.2011 11:03:13 | |
nahkahuppu: Terse. Mikähän purnukka poistaisi kohinan muttei paljoa leikkaisi singnaalia? Boss NS-2. Toimii hyvin tuohon tarkoitukseen. Toki nuo Juccizin mainitsemat asiat pitää olla kunnossa. Monet nimekkäätkin hevijormat käyttää kahta noise suppressoria; ensimmäisenä ja viimeisenä. Tuollai saa tehokkaasti homman toimivaks eikä pätki häntiä pois. Kovalla volumella tuo pienikin sihinä ja suhina ärsyttää, varsinkin jos on tottunut äänettömyyteen biisien välissä. Keikalla kun on monenmoista virtalähdettä, valoa yms. siinä vieressä, niin tahtoo tulla kaikkea turhaa välillä kaiuttimesta. Miedompiin meininkeihinhän tuota ei tarvi, yleensä. "Jag har gammal faster, som heter Ingeborg..." | |
![]() 28.01.2011 17:47:17 (muokattu 28.01.2011 17:48:28) | |
nahkahuppu: Tässä tapauksessa ei mitään reikää ole ollut. No ei tietenkään. Ongelmahan ilmeni, kun hankit eku- polkusimen. Sit rupes kohisemaan. Eli onko toi eku nyt sit sitä enemmän kohisevaa mallia, vai löytyiskö semmoinen, mikä ei kohise noin kauheesti? Olihan se virransyöttö polkusimille kunnossa? Tossa meinaan just kaverilta hurinat lähti kuin kuppa Töölösta hankkimalla muuntajan, mis oli muistaakseni kuusi erillistä, erotettua ulostuloa. Polkulauta siistiytyi kans ulkoisesti. Onhan ne kamat kiinni yhdessä ja samassa maadoitetussa pistorasiassa? Meinaan, et jos soittopeleistä kuuluu hurinoita ja surinoita häiriöksi asti, niin kyl se yleensä tarkoittaa sitä, et kaikki ei o menny ihan niinkuin Strömsöössä. One kind of music only - the good kind | |
![]() 28.01.2011 19:45:08 | |
rintapek: No ei tietenkään. Ongelmahan ilmeni, kun hankit eku- polkusimen. Sit rupes kohisemaan. Eli onko toi eku nyt sit sitä enemmän kohisevaa mallia, vai löytyiskö semmoinen, mikä ei kohise noin kauheesti? Olihan se virransyöttö polkusimille kunnossa? Tossa meinaan just kaverilta hurinat lähti kuin kuppa Töölösta hankkimalla muuntajan, mis oli muistaakseni kuusi erillistä, erotettua ulostuloa. Polkulauta siistiytyi kans ulkoisesti. Onhan ne kamat kiinni yhdessä ja samassa maadoitetussa pistorasiassa? Meinaan, et jos soittopeleistä kuuluu hurinoita ja surinoita häiriöksi asti, niin kyl se yleensä tarkoittaa sitä, et kaikki ei o menny ihan niinkuin Strömsöössä. eq, varsinkin kun korostaa ylä-taajuuksia, lisää kyllä kohinaa automaattisesti, ja saa vahvistimen tuottaman kohinan kuulumaan selvemmin, eli lose-lose tilanne. ei siihen auta kuin joku kohinanpoistaja tai pedaalin poisto. sit jos sitä käyttää leikkaamiseen, sillä jopa saa kohinaa pois. mutta kyllä eq luonteestaan johtuen korostaessa lisää kohinaa, riippumatta valmistajasta. | |
![]() 28.01.2011 23:04:47 (muokattu 28.01.2011 23:05:57) | |
aristoteles666: mutta kyllä eq luonteestaan johtuen korostaessa lisää kohinaa, riippumatta valmistajasta. Tottapa töriset. Mut ei toikaan me niinko Strömsöössä. Jos se eku on skitan ja styrkan välissä, ni ei se ny mun mielestä kauheesti styrkan surinoihin vaikuta. Jos se on loopissa, nit sit enempi. Mut jos taas ekua miettii..., ni en mä ny mikserin persuksiin viittis kytkeä semmoista lelua, mikä pelkän kytkemisen perusteella nostaa tyhjäkäyntikohinaa eksponentiaalisesti desibelitolkulla. Enempi haittaa ko hyötyä. Vissiin makuasioita, enkä mä niistä kiistele. One kind of music only - the good kind | |
![]() 03.02.2011 23:09:27 | |
Heipsan kaikki! Hämmennetään vähän vielä vanhaa soppaa. En antanut asian olla, koska olen pahapäinen. Keskutelin minua kohdanneesta ongelmasta hyvän ystäväni sähköverkkojen suurvisiirin kanssa. Hänellä oli koko asiaan täysin eri näkökulma. selvitin koko tämän sepustuksen mitä tännekkin vuodatin, ja vastaus tuli kuin ammuttuna. Näin hän kertoi - Vaihda nuo energiansäästölamput tavallisiin hehkulamppuihin tai sammuta ne ainakin kun soitat. Ota tuo loisteputki vittuun treenikämpän katosta ja laita normaali valaisin tilalle. jos hifistelemään alat niin puno pedaalien virtapiuhat yhteen nippuun niin pitkälti kun mahdollista. ne pakkaa toimimaan anteeneina itsekseen, joten näin punottuna ne kumoaa toistensä häiriöitä. - Niin nuo energiansäästölamput pukkaa muuttamaan siniaaltoa kulmikkaaksi mikä on varsinkin putkistygelle huono juttu. Vetäisin talon sähkökuvat eteen ja huomasin että samassa ketjussa on: Ulkovalot, puuliiteri, autotallin valot ja pistorasiat, treenikämpän valot ja pistorasiat. Kaikissa kohteissa on joko loisteputki tai energ.säästöpoltin. Kokeilin asiaa ja kun tänään olin soittamassa ei ollut ulkovaloja päällä, ei ollut autotallissa valoja, treeni kämpän valaisin loistputken sijaan parilla spotilla jotka laitoin pistorasioihin. Spedujen piuhoja en vielä punonut. Tulokset olivat hämmentävät noin 50% kohinasta oli tiessään. Laitoin kaikki tutut tuikut jälleen päälle ja kas kummaa kohina lisääntyi sen 50%. Eli ongelma on ollut aina olemassa, mutta nyt se tuli häiritsevästi esiin kun singl.ketjuun tuli uusi purnukka. | |
![]() 03.02.2011 23:18:06 | |
nahkahuppu: Heipsan kaikki! Hämmennetään vähän vielä vanhaa soppaa. En antanut asian olla, koska olen pahapäinen. Keskutelin minua kohdanneesta ongelmasta hyvän ystäväni sähköverkkojen suurvisiirin kanssa. Hänellä oli koko asiaan täysin eri näkökulma. selvitin koko tämän sepustuksen mitä tännekkin vuodatin, ja vastaus tuli kuin ammuttuna. Näin hän kertoi - Vaihda nuo energiansäästölamput tavallisiin hehkulamppuihin tai sammuta ne ainakin kun soitat. Ota tuo loisteputki vittuun treenikämpän katosta ja laita normaali valaisin tilalle. jos hifistelemään alat niin puno pedaalien virtapiuhat yhteen nippuun niin pitkälti kun mahdollista. ne pakkaa toimimaan anteeneina itsekseen, joten näin punottuna ne kumoaa toistensä häiriöitä. - Niin nuo energiansäästölamput pukkaa muuttamaan siniaaltoa kulmikkaaksi mikä on varsinkin putkistygelle huono juttu. Vetäisin talon sähkökuvat eteen ja huomasin että samassa ketjussa on: Ulkovalot, puuliiteri, autotallin valot ja pistorasiat, treenikämpän valot ja pistorasiat. Kaikissa kohteissa on joko loisteputki tai energ.säästöpoltin. Kokeilin asiaa ja kun tänään olin soittamassa ei ollut ulkovaloja päällä, ei ollut autotallissa valoja, treeni kämpän valaisin loistputken sijaan parilla spotilla jotka laitoin pistorasioihin. Spedujen piuhoja en vielä punonut. Tulokset olivat hämmentävät noin 50% kohinasta oli tiessään. Laitoin kaikki tutut tuikut jälleen päälle ja kas kummaa kohina lisääntyi sen 50%. Eli ongelma on ollut aina olemassa, mutta nyt se tuli häiritsevästi esiin kun singl.ketjuun tuli uusi purnukka. Tämäpä mielenkiintoista, en osannut ajatella vaikutuksia ihan noin merkittäviksi. Jonkin ajan kuluttua on aikomus teettää kotona remontin ohessa sähköjä uusiksi, täytyypä pitää mielessä. | |
![]() 03.02.2011 23:19:52 | |
nahkahuppu: Heipsan kaikki! Hämmennetään vähän vielä vanhaa soppaa. Ei toi mitään hämmennä. Ny jos luet ton jukkiksen ekan vastauksen, ni huomaat, et melko kivasti on mainittu noi asiat siin tsekkilistassa. Noin se vaan on. One kind of music only - the good kind | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)