Aihe: Hughes & Kettner (yleistä keskustelua)
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
-Cale
15.06.2010 21:13:17
aristoteles666: ei putken vaihto muuta oleellisesti soundia jollei jompi kumpi, vaihdettava tai se uusi, ole rikki.

Niin no, enkös minä jotakuinkin näin asiaa ilmaissut viestissäni? Onhan noissa eroja saundillisesti, mutta ei kuitenkaan ihan mahdottoman suurta.
aristoteles666
15.06.2010 22:26:31

-Cale: Niin no, enkös minä jotakuinkin näin asiaa ilmaissut viestissäni? Onhan noissa eroja saundillisesti, mutta ei kuitenkaan ihan mahdottoman suurta.

mähän vain myötäilin
Jouni Antero
16.06.2010 12:39:04
aristoteles666: ei putken vaihto muuta oleellisesti soundia jollei jompi kumpi, vaihdettava tai se uusi, ole rikki.

Itseasiassa etuasteen putkimalliakin voi hyvin vaihtaa, esim 12AU7 on huomattavasti "puhtaampi" jo - erot alkaa ollakin jo todella merkittäviä. Itse asim. sain vanhan Chandlerin putkietusen käyttökelpoiseksi vaihtamalla vähemmän gainia omaavaan etusputkeen (juuri 12AU7). Muutoin säröt oli jo kolmosella death-metallia

Muistaakseni malleja on (säröytyvästä vähemmän säröytyvään):

12AX7 (tämä on yleensä aina oletuksena vahvistimissa)
12AV7
12AU7
Rumpuja täytyy soittaa siten, että virveliin osutaan säännönmukaisesti!
aristoteles666
16.06.2010 16:19:51

Jouni Antero: Itseasiassa etuasteen putkimalliakin voi hyvin vaihtaa, esim 12AU7 on huomattavasti "puhtaampi" jo - erot alkaa ollakin jo todella merkittäviä. Itse asim. sain vanhan Chandlerin putkietusen käyttökelpoiseksi vaihtamalla vähemmän gainia omaavaan etusputkeen (juuri 12AU7). Muutoin säröt oli jo kolmosella death-metallia

12AX7 (tämä on yleensä aina oletuksena vahvistimissa)
12AT7
12AU7

korjasin tuon keskimmäisen oikeaksi.

ja kyllä, etuasteputkityyppiä vaihtamalla saa huomattavia soundi eroja, mutta
täytyy muistaa että ne on suunniteltu toimimaan 12AX7:lla joten tyypin vaihto voi aiheuttaa vahinkoa, yleensä ei, mutta kuitenkin.
kossuossi
16.06.2010 19:59:35

Joo määkin oon joskus katsellut tollasta putkiasteíkkoa, jossa on eri vahvistusasteikkoja eri putkille. löytyykö tietäjää tai diagrammeja joista vois päätellä kuinka noi eri putket käyttäytyy yläpäässä?

Täytyy sanoa, että nää keskustelut muistuttaa joskus Espanjan jalkapallomaajoukkuetta. Liikuttavan sympaattisesti hierotaan asian ympärillä mutta kukaan ei osaa tehdä sitä ratkaisevaa siirtoa. älkää ny ottako itteenne tästä, tää on vaan tällänen pelin jälkeinen kommentti. Mutta hyvä avaus noista putkista. Miten sää Aristoteles luulet noitten vähemmän vahvistuskerrointa omaavien putkien rikkovan vaffaria?

Minkälaisilla säädöillä sää aristoteles käytät sen et:n säröpuolta. Mun on myönnettävä, että olen ollut vähän laiska tsekkaamaan särökanavaa koska tuolta kliiniltä on tullut niin maukasta äänimaailmaa. En ole jaksanut hakeen ton kliinin ja särön välistä balanssia vielä, ehkä täytyis työstää. Kotona ja kämpällä kun on eri olosuhteet. Kotona on aikaa, mutta ei voi soittaa kovaa, kämpällä taas ei viitti rasittaa muita saundin hakemiseen. Toi säröpuoli on mulla ainakin aika tumman puoleinen mutta helvetin persoonallinen saundiltaan. Täytyy ehdottomasti alkaa tutkimaan enemmän sitä.
vänkylä
16.06.2010 20:27:12
kossuossi: Joo määkin oon joskus katsellut tollasta putkiasteíkkoa, jossa on eri vahvistusasteikkoja eri putkille. löytyykö tietäjää tai diagrammeja joista vois päätellä kuinka noi eri putket käyttäytyy yläpäässä?

Toi säröpuoli on mulla ainakin aika tumman puoleinen mutta helvetin persoonallinen saundiltaan. Täytyy ehdottomasti alkaa tutkimaan enemmän sitä.

Minä tykkään kanssa sellaisesta tumman puoleisesta särösoundista ja tosta ET:stä en ainakaan minä löytänyt sellaista.Statesmanista se taasen löytyi helposti.Minä otan myös särön vahvistimesta itestään koska sellaista särö purnukkaa ei oo vielä tullut vastaan joka kuulostaisi paremmalta kuin vahvistimen(statesman,switchblade) oma särö.Unohda putkien ostelu koska et sinä saa sillä niin paljon muutosta aikaan että vahvistimen oma soundi muuttuisi totaalisesti.

PS:Torilla näytti olevan pari Statesmania myynnissä....
-Cale
16.06.2010 20:46:23 (muokattu 16.06.2010 20:50:57)
kossuossi:

Minkälaisilla säädöillä sää aristoteles käytät sen et:n säröpuolta. Mun on myönnettävä, että olen ollut vähän laiska tsekkaamaan särökanavaa koska tuolta kliiniltä on tullut niin maukasta äänimaailmaa. En ole jaksanut hakeen ton kliinin ja särön välistä balanssia vielä, ehkä täytyis työstää. Kotona ja kämpällä kun on eri olosuhteet. Kotona on aikaa, mutta ei voi soittaa kovaa, kämpällä taas ei viitti rasittaa muita saundin hakemiseen. Toi säröpuoli on mulla ainakin aika tumman puoleinen mutta helvetin persoonallinen saundiltaan. Täytyy ehdottomasti alkaa tutkimaan enemmän sitä.

Vaikka multa ei kysyttykään, niin sanon silti, että jos säröpurkit clean -kanavassa sirisee ja pörisee, niin itse särökanava murahtelee, ja vielä paremmin noiden purkkien kanssa, näin kärjistettynä. Ei kannata tosiaan alkaa vaihtelemaan vahvaria jos ei ole kunnolla tutkinut edes sen omia mahdollisuuksia.

Edit: Minä otan myös särön vahvistimesta itestään koska sellaista särö purnukkaa ei oo vielä tullut vastaan joka kuulostaisi paremmalta kuin vahvistimen

Aivan näin!

kossuossi: Täytyy sanoa, että nää keskustelut muistuttaa joskus Espanjan jalkapallomaajoukkuetta. Liikuttavan sympaattisesti hierotaan asian ympärillä mutta kukaan ei osaa tehdä sitä ratkaisevaa siirtoa.

Sitä taas ei kukaan voi tehdä sun puolesta, vaan se on tehtävä sun itse.

:)
McNulty
16.06.2010 20:57:22 (muokattu 16.06.2010 20:58:57)
vänkylä: Minä otan myös särön vahvistimesta itestään koska sellaista särö purnukkaa ei oo vielä tullut vastaan joka kuulostaisi paremmalta kuin vahvistimen oma särö.

Mie kuulun kastiin, joka käyttää 90% ajasta vaffarin omia säröjä, mutta käytän myös joskus pedaaleja. Esim. Fuzzia on vaikea moderneista styrkkareista repiä ilman pedaalia. Samoin tuo Lovepedal Les Lius tuottaa meikäläisellä Fenderin tweed-tyyppistä säröä.

Trilogysta revin siis pääosin kaiken, lukuunottamatta näitä kahta poikkeusta. Ainahan toki sitä vaffarin omaa säröä voi ryydittää esim. boosterilla tai OD:lla.
end of this disease-ridden world
kossuossi
16.06.2010 21:09:03
Sitä taas ei kukaan voi tehdä sun puolesta, vaan se on tehtävä sun itse.

Tässä joku hipaisee Torresia jalkaan ja äijä alkaa valittaan tuskissaan. Hymiö!

Oot kyllä oikeassa, ja mun laiskuudesta saakin vinoilla, siihen toi mun vaimonikin on erikoistunut.

Tarkoitin alussa, (huonosti), että en haluasin välttämättä buustata apinalla vaan murouttaa puhtaalla ihan rehellisesti siinä rajalla kliinillä, ja sen treblepiikki häiritsee. Se on nyt vasta tullut uusien miikien myötä ongelmaksi. Uusista mikeistä löytyy paljon muuta mitä vanhoista ei, joten haluaisin ne pitää kitarassa.

Keep on gooooooolin'
-Cale
16.06.2010 21:17:32
Kitaran toneillakin saa joskus ihmeitä aikaan ;)
McNulty
16.06.2010 21:20:50
-Cale: Kitaran toneillakin saa joskus ihmeitä aikaan ;)

Jaa se ylimääräinen ja täysin turha nupikka kitaran kyljessä? Mä olenkin aina miettinyt, mikä mahtaa olla sen funktio :))
end of this disease-ridden world
vänkylä
16.06.2010 22:29:37
McNulty: Jaa se ylimääräinen ja täysin turha nupikka kitaran kyljessä? Mä olenkin aina miettinyt, mikä mahtaa olla sen funktio :))

Nyt tiedät,se on se ihmeiden tekijä.
Osteri
16.06.2010 22:36:24
Voisiko joku sammuttaa nuo siniset valot, please.

Jotenkin tätä keskustelua lukiessani en saa tuota Trilogya mielestäni enää ollenkaan ja unet menee..... Tuossahan on kaikki sellainen mitä käsitykseni mukaan tarvitsen. Hemmetti, mitä on tapahtunut, pitääkö mennä kauppaan ? Onko tämä nyt se gas ? :)
"She didn't allow me to sign....damn...."
jpg
17.06.2010 07:34:17
onkos kellään kokemusta tästä Tube Edition 25 th:sta?pystyykö tämmösellä vetään sektorin CCR-AC/DC-coverit?tai enämpi kuiteski HardRock-tyylin musaa.joskus kun noita keikkoja on todella pikkupaikoissa.
vänkylä
17.06.2010 08:27:31
jpg: onkos kellään kokemusta tästä Tube Edition 25 th:sta?pystyykö tämmösellä vetään sektorin CCR-AC/DC-coverit?tai enämpi kuiteski HardRock-tyylin musaa.joskus kun noita keikkoja on todella pikkupaikoissa.

Sehän on juuri tommoiseen musiikkiin kuin luoto eli pystyy ja pitääkin.
msormune
17.06.2010 14:44:40
McNulty: Jaa se ylimääräinen ja täysin turha nupikka kitaran kyljessä? Mä olenkin aina miettinyt, mikä mahtaa olla sen funktio :))

Itse olen miettinyt, että jos laittaisi huumorimielessä siitä riippumaan pullonavaajan.
CanYouStayStill
17.06.2010 15:11:47

vänkylä: Nyt tiedät,se on se ihmeiden tekijä.

Jaa mikä tone? Ei mulla ole edes tuollaista! :D

Tossa vähän juttelin yhden musaliikkeen myyjän kanssa jolla itsellään on switchblade. Kuulemma ihan huolella välillä kohtelee kaltoin (on pudonnut lattialle jne.) jotta voisi sitten pistää palautetta ylöspäin. Vielä ei ole mitään kuulemma käynyt. Saksalainen siis kestää :D
Ihmetteli myös tuota meikäläisen vikaa, mutta noh, aina voi käydä mitä tahansa.
aristoteles666
17.06.2010 16:30:24 (muokattu 18.06.2010 07:54:49)

CanYouStayStill:Tossa vähän juttelin yhden musaliikkeen myyjän kanssa jolla itsellään on switchblade. Kuulemma ihan huolella välillä kohtelee kaltoin (on pudonnut lattialle jne.) jotta voisi sitten pistää palautetta ylöspäin. Vielä ei ole mitään kuulemma käynyt. Saksalainen siis kestää :D
Ihmetteli myös tuota meikäläisen vikaa, mutta noh, aina voi käydä mitä tahansa.

kävin tänään studiossa katsomassa triamppia jossa piti olla vikaa, otin varaputkia mukaan, mutta perillä ei tarvinnut kuin tarkistaa että putket ovat hyvin kiinni ja taas äsken rutiseva huonosoundinen kanava oli kuin uusi, ei mitään vikaa enään.
sekin oli yhden kaverini triamp ja senkin etuaste putket ovat alkuperäiset, eli 11 vuotta vanhat.

putkivahvistinta siirrellessä tuollaista voi tapahtua joskus.

edit. niin ja tämäkin on tippunut kovaa kun kaveri liukastui kantaessaan sitä.
mutta mitään ei mennyt rikki.
aristoteles666
18.06.2010 07:52:58

kettnerin "omat" putket ovat kyllä varmoja, koska ne käy erittäin rankan testin läpi ennenkuin saa sinisen leiman kylkeensä.
aristoteles666
18.06.2010 08:22:52 (muokattu 18.06.2010 08:25:42)

kossuossi:Minkälaisilla säädöillä sää aristoteles käytät sen et:n säröpuolta. Mun on myönnettävä, että olen ollut vähän laiska tsekkaamaan särökanavaa koska tuolta kliiniltä on tullut niin maukasta äänimaailmaa. En ole jaksanut hakeen ton kliinin ja särön välistä balanssia vielä, ehkä täytyis työstää. Kotona ja kämpällä kun on eri olosuhteet. Kotona on aikaa, mutta ei voi soittaa kovaa, kämpällä taas ei viitti rasittaa muita saundin hakemiseen. Toi säröpuoli on mulla ainakin aika tumman puoleinen mutta helvetin persoonallinen saundiltaan. Täytyy ehdottomasti alkaa tutkimaan enemmän sitä.

gain klo 9-3, riippuen mitä(ja missä) soitan, treble klo 1 middle klo 5 bass klo 5
tai t 3 m 10, b 5,mutta omat mikit eivät ole mitkään kovin vahvat (fralinin) mutta hyväsoundiset eikä ole pahaa yläpää piikkiä.

kokeile myös mikkien säätämistä, se piikki voi hävitä sillä helposti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)