Aihe: Bugera TRIREC
1 2 3 4 5 6
vvaltsu
15.01.2011 11:35:59
Onko Suomessa Bugeran jälleenmyyjää enää? Sitten kun tuo kapistus tulee markkinoille, niin olis mukava käydä testimässä jossain.
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
F_Lame
15.01.2011 11:40:33
vvaltsu: Onko Suomessa Bugeran jälleenmyyjää enää? Sitten kun tuo kapistus tulee markkinoille, niin olis mukava käydä testimässä jossain.

Miksi tuota hinnoittelua verrataan koko ajan Dual Rectoon. Onhan se toki ollut trirecin esikuva mutta trirec tuskin tulee kuulostamaan täsmälleen samalta.

Tarkoitan sitä että jos joku halua Dual Recton soundin, sen ei kannata harkita trireciä sen takia että siinä saa saman soundin halvelmmalla..vai?
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
M4ss3 m/
15.01.2011 11:42:03
Jos tuo kerran pohjautuu Dual Rectifieriin nin miksi nimi sitten viittaa Triple Rectifieriin?
....ieeesssssss
F_Lame
15.01.2011 11:43:45 (muokattu 15.01.2011 11:46:21)
M4ss3 m/: Jos tuo kerran pohjautuu Dual Rectifieriin nin miksi nimi sitten viittaa Triple Rectifieriin?

Paha mennä sanomaan, mutta tehot ovat samat kuin dualissa.

E:typo
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
trih
15.01.2011 11:51:52 (muokattu 15.01.2011 11:53:51)
M4ss3 m/: Jos tuo kerran pohjautuu Dual Rectifieriin nin miksi nimi sitten viittaa Triple Rectifieriin?

No siinä on kolme eri tasasuuntausvaihtoehtoa eli rectifieriä. Tri = 3, dual = 2. Kohta mesa tekee quattro tasasuuntajan 400w teholla. Kaikissa vahvistimissa on rectifier, se ei ole mikään mesan oma juttu vaikka ovat nimen omineet.

Lisättäköön vielä että mesan triple rectossa ei ole kolmea rectaus vaihtoehtoa, vaan kaksi eli se on enemmänkin dual rectoilija.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Juicy
15.01.2011 15:39:15 (muokattu 15.01.2011 17:46:44)

Eikö noita halpis "Recto-kopioita" ollut muitakin, mm. Fame/Yerasovilta? B-52 muistaakseni myös teki jotain tiettyä mallia, jota monet vertaili Mesan Rectoihin, nyt ei pääse ollenkaan niiden kitaravahvistinsivuille... Olisko ollut AT-100?
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
LesPaul70
15.01.2011 16:07:14
trih: Kaikissa vahvistimissa on rectifier, se ei ole mikään mesan oma juttu vaikka ovat nimen omineet.

Juu, kaikissa tasavirtakäyttöisissä vahvareissa on, yllätys yllätys, tasuri. :)

Se mikä kuitenkin OLI Mesa Boogien "keksintö" oli "Dual Rectifier" eli käyttäjän mahdollisuus valita, haluaako käyttää diodi- vai putkitasasuuntausta. Tämä siis ei alun perin liittynyt niinkään mihinkään hevistimeen vaan kokonaiseen tuoteperheeseen, joissa tuo valinnanmahdollisuus löytyi. Ilmeisesti Mesan alkuperäinen ajatus olikin, että tasurityypin nyanssivaikutus soundiin kiinnostaisi enemmänkin roots/blues/jazz-muusikoita kuin "kaikkikybällä"-hevareita. Tuoteperheestä sattumoisin jäi elämään vain Solo Head, joka oli alun perin tarkoitettu pitkätukkatiluttajille, mutta musiikkimuotien muuttuessa 90-luvun alussa pikaisesti muunnettiinkin löysempisoundiseksi grunge/numetal-komppimyllyksi (revisiot F/G). Muita "Dual Rectifier" -sarjan vahvareita olivat mm. Maverick ja Heartbreaker. Nämä kuitenkin lienevät vieraampia nykynuorille, joille Rectifier = Dual/Triple Rectifier Solo Head = Mesan highgain-hevikone.

Mesa itse meni rikkomaan oman nimeämislogiikkansa juuri tuon Triple Rectifierin kohdalla. Bugera tässä suhteessa johdonmukaisempi. :)

Toisaalta taisi Blue Angelissakin olla vain putkitasasuuntaus ja silti luki paneelissa "Dual Rectifier".
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Twinkle
15.01.2011 17:38:46
Minä olen ite asiassa aina kuvitellut että single, dual ja triple rectifier viittaisi tasasuuntausputkien määrään, mitä on singlessä yksi, dualissa kaksi ja triplessä kolme. Toki en tiedä onko se sitten pelkästään nimi, koska niillä on myös Rectifier Preamp, jossa ei taas ole tasureita ollenkaan saatika sitten mahdollisuutta vaihtaa.

Tämä on vähän tätä että miettii täysin epäolennaisia.
trih
15.01.2011 17:49:49
Juicy: Eikö noita halpis "Recto-kopioita" ollut muitakin, mm. Fame/Yerasovilta? B-52 muistaakseni myös teki jotain tiettyä mallia, jota monet vertaili Mesan Rectoihin, nyt ei pääse ollenkaan niiden kitaravahvistin sivuille... Olisko ollut AT-100?

Yerasov tekee Venäjällä Bulldozeria joka on recktokopsu, myydään Fame-brändillä Musicstoressa. Bulldozer otti esikuvakseen ekan DR:n eli 2-kanavaa löytyy.
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR … T4EnrmfoQQHnvSutEyPerdcoZu4TG06yew=
B-52 ei ollut rectokopsu vaan siinä sai valita mitä rectoa käyttää.
LesPaul70
15.01.2011 18:00:19 (muokattu 15.01.2011 18:10:56)
Twinkle: Minä olen ite asiassa aina kuvitellut että single, dual ja triple rectifier viittaisi tasasuuntausputkien määrään

Ei, kyllä se alun perin tuli juuri tuosta, minkä sanoin. Firma vaan itse pian luopui alkuperäisestä logiikasta samoin kuin muista kuin Solo Headiin pohjautuvista Dual Rectifier -malleista. Tänä päivänä Mesan omassakin jargonissa Rectifier näyttää viittaavan tiettyyn särösoundiin eikä tasasuuntausvaihtoehtoihin. Ainakin silloin kun se on sillä tietyllä fontilla kirjoitettu. :)

E. Niin muuten Single Rectifierissähän ei ole yhtään tasasuuntausputkea.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
aristoteles666
15.01.2011 18:28:53

Twinkle: Minä olen ite asiassa aina kuvitellut että single, dual ja triple rectifier viittaisi tasasuuntausputkien määrään, mitä on singlessä yksi, dualissa kaksi ja triplessä kolme. Toki en tiedä onko se sitten pelkästään nimi, koska niillä on myös Rectifier Preamp, jossa ei taas ole tasureita ollenkaan saatika sitten mahdollisuutta vaihtaa.

Tämä on vähän tätä että miettii täysin epäolennaisia.

eipä se tasasuuntausputkien määrän lisääminen muuta soundia minnekään, kun se on tasasuunnattu, se on tasasuunnattu eikä toinen tasasuuntausputki voi tehdä sille enää mitään.

se on eri asia käytetäänkö tasasuuntaamiseen putkea tai diodia.
Twinkle
16.01.2011 10:18:05
aristoteles666: eipä se tasasuuntausputkien määrän lisääminen muuta soundia minnekään, kun se on tasasuunnattu, se on tasasuunnattu eikä toinen tasasuuntausputki voi tehdä sille enää mitään.

Ei se ennenkään ole laitteiden nimeämisessä, markkinoinnissa ja hinnoittelussa merkinnyt mitään, että onko sillä jotakin merkitystä.

se on eri asia käytetäänkö tasasuuntaamiseen putkea tai diodia.

Aika vähän silläkin on mitään merkitystä, niin ikään loppupeleissä. Olen kokeillut parillakin laitteella: MesaBoogie Roadkingissä sitä voi vaihtaa pelkästään kytkimellä lennossa ja sitten minulla on Princeton reverbbiin olemassa putkenkantaan menevä tasasuuntaussilta. Muutos putken ja diodien välillä on aika mitätön.
aristoteles666
16.01.2011 10:56:35

Twinkle:
Aika vähän silläkin on mitään merkitystä, niin ikään loppupeleissä. Olen kokeillut parillakin laitteella: MesaBoogie Roadkingissä sitä voi vaihtaa pelkästään kytkimellä lennossa ja sitten minulla on Princeton reverbbiin olemassa putkenkantaan menevä tasasuuntaussilta. Muutos putken ja diodien välillä on aika mitätön.

totta

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Mikko L
20.01.2011 00:29:49

Oulun soitin ja tarvike on sellainen paikka missä ainakin on Bugeraa. Kyllä tuo halppis Mark IV kiinnostaisi...
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
-leka-
27.03.2011 18:00:25

Näitä näyttäisi nyt olevan saatavilla http://www.dv247.com/guitars/bugera … finium-valve-guitar-amp-head--84966 . Onko kukaan vielä uskaltautunu tilailemaan?
trih
27.03.2011 20:27:21
-leka-: Näitä näyttäisi nyt olevan saatavilla http://www.dv247.com/guitars/bugera … finium-valve-guitar-amp-head--84966 . Onko kukaan vielä uskaltautunu tilailemaan?

Ne on varastossa vasta joskus. Näähän on jo nähty eli sieltä tulee mesan recto-sarjan tyylistä soundia kiinahinnalla. Toi hintahan on tippunu eli about puolet käytetyn esikuvan hinnasta. Tosin bugera ei ole kopioinu 1:1 mitään eli se on hieman eri ja bugerassa enempi toimintoja.
Neponen
26.06.2011 15:15:29

-leka-: Näitä näyttäisi nyt olevan saatavilla http://www.dv247.com/guitars/bugera … finium-valve-guitar-amp-head--84966 . Onko kukaan vielä uskaltautunu tilailemaan?

640e näyttäisi olevan nyt dv247.
Onko jollain jo kokemuksia tästä?
trih
26.06.2011 16:04:55
Neponen: 640e näyttäisi olevan nyt dv247.
Onko jollain jo kokemuksia tästä?

Marraskuussa vasta, sanotaan bugerasta:
http://www.youtube.com/watch?v=B-iYS_xgcFM
Shredder96
13.12.2013 16:28:47

Meinasin alottaa uuen langan tästä vahvistimesta mutta täällä löytyki jo. Vanhahan tää tosin on.

Mutta joo, tietäskö kukaan saako tätä vahvistinta enää mistään? Käytettynäkään ei näkyny (täällä mnetissä, tarkistan vielä muita myyntipaikkoja netistä) Ois mielenkiintonen testata tätä että mahtaisko olla mistään kotosin verrattuna mun 6262:een. Jos on kokemusta tästä nii kertokaa risuja ja ruusuja mitä tässä teidän mielestä on.
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
Tami
13.12.2013 19:16:11

Shredder96: Meinasin alottaa uuen langan tästä vahvistimesta mutta täällä löytyki jo. Vanhahan tää tosin on. Jos on kokemusta tästä nii kertokaa risuja ja ruusuja mitä tässä teidän mielestä on.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=217148&o=0

Tuossa ketjussa muutama sivu kokemuksia. Mielenkiintoinen vekotin jota olisi kiva päästä testaamaan...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)