Kontiak 12.05.2010 18:08:37 (muokattu 12.05.2010 19:02:58) | |
---|
ibnz: Sittenhän Ultex Sharp on hyvä valinta - Jazzin terävyys ja Ultexin grippi (ja koko). 1.40-millisellä mättää aivan samoin kuin Jazz XL:llä, mielestäni. Oli mennyt jostakin syystä tuo Sharp-malli ohi edit: , vaikka JeKo on sitä tässä ketjussa minulle näköjään ehdotellutkin. Tuo Sharp-mallinen voi olla kyllä Se Oikea. :D |
Jee jee 16.05.2010 20:16:19 | |
---|
Minä olen käyttänyt jotain kallista V-Picks:in valmistamaa 0,8mm Ultra Lite plektraa. Taivu ei pätkääkään ja vuoden soiton jälkeen ei tunnu missään! Varmaan menisi seuraavat viisi vuotta ellen sitten hukkaa sitä jonnekkin. Tuppaavat olemaan melko huomaamattomia esim. matolla jos sinne vahingossa tiputan (ovat värittömiä ja läpikuultavia plektroja, luulin harmaiksi mutta kuva valehteli Thomannilla). Ovat liukkaita pitkän soiton jälkeen, ja plektran muodon tottumiseen meni hiukan aikaa, mutta nyt käyttö onnistuu kuten entisellä plektralla. |
JOPPA 16.05.2010 22:41:13 | |
---|
En pysty enää soittamaan "normaalikokoisilla" plektroilla. Ne Jazz III on vaan niin parhaita. Etenkin tällä hetkellä käyttämäni Jazz III Ultexit. Äskeinen kirjoitus ansaitsee plussan. |
jussi1976 16.05.2010 23:36:01 | |
---|
Joko 1mm tai 1.14mm. Viime aikoina olen vallan käyttänyt ESP:n karheapintaista , vaaleansinisiä plektroja, joissa on ESP:n teksti valkoisella, karhealla pinnalla. Pysyy hyvin kädessä ja sopivan jäykkä. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
JIRPPI 27.05.2010 20:44:50 | |
---|
Vihreillä 0.88 mm paksusilla tortexeilla oon jo jonkin aikaa soitellut. |
tender.insanity 27.05.2010 20:46:23 | |
---|
jussi1976: Pysyy hyvin kädessä ja sopivan jäykkä. Niinku kikkeli! Khihihii |
Klezberg 27.05.2010 21:39:49 (muokattu 27.05.2010 21:41:34) | |
---|
Tietääkös kukaan täällä mikä on Min'd Pick ? Tukevin plektra minkä tiedän. Ostin omani joskus -81 Tukholmasta, kun olin siihen asti nähnyt siitä mainoksia Guitar Playerissa. En koskaan innostunut sillä soittamaan, kun muutenkin suosin ohuita plektroja. Kumma kyllä se on tallella edelleen -kokeilin sitä juuri akkarin kanssa ja tuntui kivalta, paitsi että tahtoi tulla semmoinen outo sivuääni alkuun. Kyseessä on siis jostain kivilaadusta (agaatti?) tehty plektra. Tuo nimikin on ilmeinen sanaleikki. Edit: Tuolla olevassa kuvassa http://www.premierguitar.com/Magazi … sue/2010/May/Picky_Picky_Picky.aspx ylärivissä toinen oikealta on semmoinen huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Tommittaja 27.05.2010 22:04:34 | |
---|
itte en pysty soittaa ilman mun 0,71 paksuista (tortex?) plektraa, jossa on todella tylppä kärki. itte leikkelen ne aina tylpiksi, koska niillä saa paremman tatsin ja pinchit esiin helpommpi. http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php |
joku muu sikko 27.05.2010 22:18:02 | |
---|
Dunlop 0.96 tai 1.0, se jauhoisen tuntuinen tai sileä, molemmat pitää tosiaan sitä paremmin mitä hikisemmät sormet. The Almighty Marshall. |
koponen 27.05.2010 22:39:48 | |
---|
Dunlop Tortex 1.14. Sopiva paksuus ja materiaali meikäläiselle + tykkään myös niitten soundista. I'm endorsed by Marshall |
Sakmongkol 28.05.2010 00:06:17 | |
---|
Mulla on ollu sama 6 kpl:n setti Jazz III:a jo muistaakseni n. 2 vuotta. Eivät ole vielä kuluneet pahemmin, vähän on ehkä kärki pyöristynyt. Monenlaisia muitakin olen kokeillut, esim. Ultex Jazz III sekä XL-versio, mutta silti käytän lähes yksinomaan noita tavan Jazz III:a. Joskus kun tuntuu että tarvii vähän ohuempaa niin olen käyttäny Gels medium-vahvuista. Oli joskus useampi näitä mutta nyt enää yksi tallella, ei ole sekään mennyt miksikään vaikka muistaakseni samaan aikaan Jazz III:n kanssa ostin. |
SkittaBöy 28.05.2010 08:40:00 | |
---|
koponen: Dunlop Tortex 1.14. Sopiva paksuus ja materiaali meikäläiselle + tykkään myös niitten soundista. Sama täällä. Ohuempaa en pysty käyttämään, sillä vihaan sellaista ylitaipuvaista plekua. Paksumpi menee, mutta 1.14 taipuu juuri sopivasti: ei paljoa, mutta kuitenkin taipuu. |
dr_solo666 28.05.2010 09:28:13 | |
---|
koponen: Dunlop Tortex 1.14. Sopiva paksuus ja materiaali meikäläiselle + tykkään myös niitten soundista. Samoin 1.14 mistä tahansa merkistä kunhan on tuollainen Tortexin tyylinen jauhoisella pinnalla. Itse soittelen Intune -merkkisillä nykyään. http://www.intunegp.com/ Tuolta tilattiin joskus parin jampan kanssa 144 plekua per nokka. Hyvin on riittänyt varmaan kolme vuotta. Ja hinnaksi tuli jotain 60e silloisella taalan kurssilla toimituksineen ja omalla printillä. |
nannne 28.05.2010 10:24:17 | |
---|
Klezberg: Tietääkös kukaan täällä mikä on Min'd Pick ? Tukevin plektra minkä tiedän. Ostin omani joskus -81 Tukholmasta, kun olin siihen asti nähnyt siitä mainoksia Guitar Playerissa. En koskaan innostunut sillä soittamaan, kun muutenkin suosin ohuita plektroja. Kumma kyllä se on tallella edelleen -kokeilin sitä juuri akkarin kanssa ja tuntui kivalta, paitsi että tahtoi tulla semmoinen outo sivuääni alkuun. Kyseessä on siis jostain kivilaadusta (agaatti?) tehty plektra. Tuo nimikin on ilmeinen sanaleikki. Edit: Tuolla olevassa kuvassa http://www.premierguitar.com/Magazi … sue/2010/May/Picky_Picky_Picky.aspx ylärivissä toinen oikealta on semmoinen Mie oon tykästyny tämmösiin Wegeneihin : http://www.wegenpicks.com/ . Niillä on kiva raapia ja pysyvät tosi hyvin sormissa eivätkä lipsu. |
StJerky 28.05.2010 11:43:43 | |
---|
Hopeinen bassoplekun kokoinen pleku on mieluisin, mutta jos ei löydy niin kolikko kelpaa mieluummin kuin muovinen. |
Icy-Sun 28.05.2010 18:12:25 | |
---|
Punaisia jazz III:sia käytän. Hyväntuntoisia ja kuuloisia ja jos tippuu lavalla niin väri näkyy. Beyond here lies nothing... |
RamoQ 28.05.2010 19:58:13 | |
---|
Icy-Sun: ...ja jos tippuu lavalla niin väri näkyy. Juu tiedän tunteen.. Itellä on kanssa kaikki plekut kirkkaan värisiä juurikin tuon takia.. Aloitan yleensä eräällä merkittömällä plekulla (Ohut, kova, sahalaita toisessa reunassa) Ängen sitten lisäksi monta Dunlopin 0.88 plekua pleksin alle jotta "pääplekun" pudotettuani soitto ei hirveästi kärsisi... (Soittotyylilläni menee usein 2 tai 3 plekua per. kappale...) "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
9292 28.05.2010 22:01:44 | |
---|
Icy-Sun: Punaisia jazz III:sia käytän. Hyväntuntoisia ja kuuloisia ja jos tippuu lavalla niin väri näkyy. Kokeileppa niitä ultexeja. Niitä ei löydä edes keikan jälkeen kun ne kerran tippuvat. Ovat melkein läpinäkyviä |
nypdjaz 29.05.2010 02:18:29 | |
---|
Jazz kolmosista mustissa on paras soundi, ultexeissa paskin, punainen siltä väliltä. Semmonen paska nitkuttava ätäkki niissä ultekseissa. Parhaan tuntuset kyllä sormissa |
Sakmongkol 29.05.2010 03:11:47 | |
---|
nypdjaz: Jazz kolmosista mustissa on paras soundi, ultexeissa paskin, punainen siltä väliltä. Semmonen paska nitkuttava ätäkki niissä ultekseissa. Parhaan tuntuset kyllä sormissa Jaa onkos mustissa ja punasissa ihan selkeää eroakin? Olen luullut että eri värisiä vaan ovat. En ole kokeillut punasia tavan Jazzkolmosia mutta XL mallia mulla on punasena. Melko samanlaiselta vaikuttaa materiaalin ja soundinkin puolesta mustan pienemmän mallin kanssa. Jännä jos eroa kuitenkin on, pitää kokeilla. =) Ultexit olen itsekin todennut huonoiksi. Kun ei kulukaan ollenkaan niin se ei muotoudu silleen kivaksi niinkun normaalit. |