MJS 24.10.2009 23:00:30 | |
---|
Mr. Speed: Sitäpaitsi, paska kitara kyllä kuuluu läpi kunnon vahvarista.
Täysin oikein mutta MUNSTA kunnon kitara totaalisen paskasta vahvarista on vielä toivottomampaa. Fakta lienee se että näin sitä ajaudutaan kamarunkkauksen polulle, aina on jotain parannettavaa, vaikka olisi kymppitonnin kamat, nää on arvostuskysymyksiä. Tervetuloa kerhoon viestin aloittajalle! |
blithe6x 24.10.2009 23:03:15 | |
---|
Painajaismainen: Kepiksi vaikka Ibanez, LTD-Deluxe tai Japsi-Jackson-osastoa jolloinka kamat ovat melkoisen hyvin tasapainossa ja varmasti musiikkityylin koodin mukaiset. ;o En ollutkaan huomannut esim. tuota deluxe M-1000 keppiä, onko http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m1000_sw.htm minkä laatuinen, ja entäs tuo floikka? SL3MG, vai LTD M-1000? (nyt vain tälläinen pika kysymys) |
Miikathebest 24.10.2009 23:03:18 (muokattu 24.10.2009 23:03:57) | |
---|
Painajaismainen: Mielipideasioitahan nämä, mutta minun kokemusten mukaan 150€ uutena maksava kitara harvemmin on tyydyttävä. Terävät nauhojen päät, tumput ja kiertoherkät mikit, heikohko viimeistely, arveluttavat materiaalit ja merkitön lapa eivät kiinnosta minua ainakaan. Terävät nauhojen päät viilataan. Tumput ja kiertoherkät mikit vaihdetaan. Viimeistelyä jatketaan itse. Merkitön lapa ei vaikuta soitettavuuteen tai sointiin. Arveluttavat materiaalitkaan eivät suoranaisesti vaikuta mihinkään. Jos kitara soi hyvin ja kestää kasassa, ei materiaaleissa ole mitään arveluttavaa. Liikaa säröä! |
blithe6x 24.10.2009 23:04:19 | |
---|
MJS: Täysin oikein mutta MUNSTA kunnon kitara totaalisen paskasta vahvarista on vielä toivottomampaa. Fakta lienee se että näin sitä ajaudutaan kamarunkkauksen polulle, aina on jotain parannettavaa, vaikka olisi kymppitonnin kamat, nää on arvostuskysymyksiä. Tervetuloa kerhoon viestin aloittajalle! Totta, mutta en usko että tuo minun Fenderikään täysin paska on, tiedä sitten kun ei ole mihin verrata. Mutta ennemmin hyvä kitara ja huono vahvistin imo. |
pietari-poika 24.10.2009 23:06:40 | |
---|
blithe6x: SL3MG, vai LTD M-1000? (nyt vain tälläinen pika kysymys) Noista kahdesta sanoisin että se kumpi sulle istuu paremmin kätöseen. |
blithe6x 24.10.2009 23:10:30 | |
---|
pietari-poika: Noista kahdesta sanoisin että se kumpi sulle istuu paremmin kätöseen. Pfff. Taas pitäisi päästä kokeilemaan. Onko ne tuolla toomannilla ihan ilosena vaihtamassa jä lähettelemässä kitaroita edestakas tuon 30 pv palautusoikeuden varjolla? |
MJS 24.10.2009 23:12:49 | |
---|
blithe6x: Totta, mutta en usko että tuo minun Fenderikään täysin paska on, tiedä sitten kun ei ole mihin verrata. Mutta ennemmin hyvä kitara ja huono vahvistin imo. Onko sulla siis Fenderin Frontman tms? Ei se nyt vielä niin paska sentään ole että pitäisi toivoaan heittää. Tottakai pitää tehdä valintoja niinkuin itse kokee parhaaksi, arvostuksia, kuten sanoin. Ja hyvä kitara + huono vahvistin on myös ymmärrettävissä, itsekin soitan 99 % ilman vahvaria jolloin kitaran hyvyys korostuu ( paskahan sekin mulla toki on) , koska vahvistin on niin epäkelpo. |
blithe6x 24.10.2009 23:14:02 | |
---|
MJS: Onko sulla siis Fenderin Frontman tms? Mulla on Fenderin Stage 112SE 150W |
HTMono 24.10.2009 23:15:02 | |
---|
blithe6x: Pfff. Taas pitäisi päästä kokeilemaan. Onko ne tuolla toomannilla ihan ilosena vaihtamassa jä lähettelemässä kitaroita edestakas tuon 30 pv palautusoikeuden varjolla? Postikulut joudut ainakin itse makselemaan, varsinkin jos haluat palauttaa sen juurikin noin 'muuten vaan'. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
Painajaismainen 24.10.2009 23:18:02 | |
---|
Miikathebest: Terävät nauhojen päät viilataan. Tumput ja kiertoherkät mikit vaihdetaan. Viimeistelyä jatketaan itse. Merkitön lapa ei vaikuta soitettavuuteen tai sointiin. Arveluttavat materiaalitkaan eivät suoranaisesti vaikuta mihinkään. Jos kitara soi hyvin ja kestää kasassa, ei materiaaleissa ole mitään arveluttavaa. Otitko huomioon, että kysyjä todennäköisesti haluaa täysin soittovalmiin kitaran jota voi tarvittaessa esitellä vähän kavereillekin makuuhuoneen ulkopuolella. Jotta kitaralla tekisi mieli treenata ja soittaa, siinä kitarassa täytyy todennäköisesti lukea jotain muutakin kuin se Made in Indonesia/mikälie leima siellä lavan takana. Mojoseikoilla on useimmille merkitystä, niin outoa kuin se onkin. Tottakai mikit ovat vaihdettavissa ja nauhoja voi viilata, olen tehnyt niin omille kitaroillenikin, mutta lähtökohtaisesti tällaisten perusasioiden tulisi olla kunnossa, varsinkin soittajan ensimmäisten kitaroiden kohdalla. Merkitön lapa ei vaikuta soitettavuuteen tai sointiin, mutta soittoinnostuksen kohdalla asia voikin olla eri. Jos kitara soi hyvin ja kestää kasassa, its all fine. Jos kitara on tehty kuivattamattomista puista ja alkaa elää ensimmäisen talven aikana, niin jokin mättää. Luotan siihen, että "länsimaiset" firmat satsaavat enemmän laadun tarkkailuun ja yleiseen materiaalien kontrollointiin. No joo, eipä tässä muuta ole kuin minun henkilökohtaista mutuilua ja paskanjauhantaa. Siirryn television pariin ja jätän hiekkalaatikon teille. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
blithe6x 24.10.2009 23:22:12 | |
---|
Joo olisi kyllä mukavaa että kitara olisi kaupasta ostettuna soittovalmis. Onko mitään muita kommentteja kyseisestä LTD M-1000 / SL3MG kitaroista? Olen jo katsellut haulla ja googlella niistäkin, mutta lisä mielipiteet on aina plussaa. |
Miikathebest 24.10.2009 23:24:18 | |
---|
Painajaismainen: Mojoseikoilla on useimmille merkitystä, niin outoa kuin se onkin. Mojoa tuo ne omat modaukset ja korjaukset. Jos kitara on tehty kuivattamattomista puista ja alkaa elää ensimmäisen talven aikana, niin jokin mättää. Sekös vasta mojoa tuokin! Liikaa säröä! |
MJS 24.10.2009 23:27:39 | |
---|
Miikathebest: Mojoa tuo ne omat modaukset ja korjaukset. Sekös vasta mojoa tuokin! Tämä on niin totta, mulla ei ole yhtäkään vermettä jota en olis jollain tavalla itse "parannellut" XD |
blithe6x 24.10.2009 23:50:16 (muokattu 24.10.2009 23:52:09) | |
---|
Vielä kommentteja tästä ESP LTD M-1000 / Jackson SL3MG? Molemmat sopivat silmälle, Espissä taitaa olla lisenssifloikka, soloistissa FRT-O2000. Onkos nämä jo suht koht laadukkaita, pitävät vireen jne? Onko paljon väliä onko 81/81 vai 85/81? |
Miikathebest 25.10.2009 00:06:13 (muokattu 25.10.2009 00:09:46) | |
---|
Liikaa säröä! |
pietari-poika 25.10.2009 00:08:46 | |
---|
blithe6x: Vielä kommentteja tästä ESP LTD M-1000 / Jackson SL3MG? Molemmat sopivat silmälle, Espissä taitaa olla lisenssifloikka, soloistissa FRT-O2000. Onkos nämä jo suht koht laadukkaita, pitävät vireen jne? LTD:ssä (huom ei esp) on FRT-O1000, eli Floyd Rose 1000-sarjan floikka. Jaskassa taas on toi FRT-O2000. Se miten ne eroavat toisistaan on väri. 2000 = musta, 1000 = kromi. 3000 taasen olisi kulta. |
blithe6x 25.10.2009 00:15:18 | |
---|
|
Juicy 25.10.2009 00:22:13 | |
---|
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
Trendkeel 25.10.2009 00:47:00 | |
---|
Se taitaa mennä niin, notta mitä enempi miettii sitä vähemmän soittaa. Jos kokeilematta tilaat se on se ja sama kumpi se loppujen lopuksi on. Tuut pääkaupunkiseudulle testaamaan ainakin LTD:n. Jacksonia tuskin Suomesta löytyy, mutta toki niitä halvempia malleja voi huvin vuoksi kokeilla, jos niistä saa jotain osviittaa (Jackson DXMG/mikälie). Tää tämmönen spekulointi on aika turhaa ja hädin tuskin täyttää keskustelun kriteerit. Ei ole osoitettu kellekään pahalla jne plaaplaa, nukkukaa hyvin. :) Huomioin toki omat rölölööt ja häivyn. Kiitos. Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1 |
Eemil 25.10.2009 02:03:21 | |
---|
Mikäli aloittaja ostaa sen SL3:n niin tuskinpa siihen tulee pettymään. En tosin itse aikoinaan testatessa huomannut mitään laadullista eroa esim DK2 mallin ja tuon välillä. Ei se neckthrukaan tuonut lisää sustainia vaan lähinnä painoa. |