Aihe: Tesla -mikkien kimppatilaus käynnissä huoneessa 834
1 2 3 4 5 6 7
darrell
20.10.2009 18:42:04
juki68: Helpointa ois kun osapuolet haistattas vitut toisilleen ja lopettas ton monta sivua kestävän julkisen jaarittelun aiheesta, jota oli jo kohtuu riittävästi tuolla huoneen puolella.

Oikeesti, ketä muita kiinnostaa?

Kyllä ainakin mua kiinnostaa, koska olen ollut jo monessa kummankin osapuolen vetämässä kimpassa mukana, ja tälläkin hetkellä on pari "lottokuponkia" sisässä.

Mua kiinnostaa mm. siksi, että tämän pitäisi olla hauskaa ja hyödyllistä yhteisöllistä toimintaa. Jos tässä käy niin, että loppujen lopuksi aika pienet asiat kärjistyy ja suhteellisuudentaju katoaa, niin hyvät kimpat loppuu kokeneiden vetäjien vetäytyessä pois (pitäkää tunkkinne -ilmiö). Kukaan ei viitsi vetää kimppaa, jos siitä saa henkilöön käyvät vittuilut kaupanpäälle, varsinkin, kun joissain kimpoissa on ollut vielä selkeä henk.koht.. taloudellinen riski.

Siksi mun mielestä tämä asia ois hyvä puida ny valmiiksi, että kimpat voisi jatkua hyvässä hengessä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
efunkelist
20.10.2009 19:47:20

Sensonic:
1. kimppatilaus: saatu kimppatilauspalkkio yhteensä - itse kimpasta hankittu/hankitut soitin/soittimet.

Siitä palkkiosta ei voi vähentää ostoksia. Sitä "omaa kitaraa" on pidetty suhteuttajana vetopalkkion muodostamisessa.

Tai ehkä ei sittenkään...
Ihan turhaa.

"Todistelu on epärehellisiä varten" on minusta ihan hyvin sanottu.
Ja todistustaakka yleensä on myös syyttäjä-osapuolella, sitäpaitsi.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Dunga
20.10.2009 19:52:47
Eikö nämä pikku hiekkalaatikkoleikit sun muut kinastelut voisi hoitaa siellä huoneen puolella? Ei taida keskustelu enää koskea tesla-mikkejä? Kamapalsta on jo muutenkin niin täynnä turhaa sontaa.
War... war never changes.
Sensonic
20.10.2009 20:27:42
darrell: Kyllä ainakin mua kiinnostaa, koska olen ollut jo monessa kummankin osapuolen vetämässä kimpassa mukana, ja tälläkin hetkellä on pari "lottokuponkia" sisässä.

Mua kiinnostaa mm. siksi, että tämän pitäisi olla hauskaa ja hyödyllistä yhteisöllistä toimintaa. Jos tässä käy niin, että loppujen lopuksi aika pienet asiat kärjistyy ja suhteellisuudentaju katoaa, niin hyvät kimpat loppuu kokeneiden vetäjien vetäytyessä pois (pitäkää tunkkinne -ilmiö). Kukaan ei viitsi vetää kimppaa, jos siitä saa henkilöön käyvät vittuilut kaupanpäälle, varsinkin, kun joissain kimpoissa on ollut vielä selkeä henk.koht.. taloudellinen riski.

Siksi mun mielestä tämä asia ois hyvä puida ny valmiiksi, että kimpat voisi jatkua hyvässä hengessä.

Olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
Sensonic
20.10.2009 20:38:18
Miikathebest: Mutta asiahan muuttuukin täysin siinä vaiheessa kun hommat menee jälleen kerran kihartimiksi.

Noista kihartimista muuten vielä sen verran, että esitin pari-kolme vaihtoehtoa potentiaalisille tilaajille ja enemmistö äänesti tuon "kiharrinfirman" puolesta. Tehtiin sinne sitten kimppatilaus, jossa meitä huijattiin tosi pahasti. Mutta kirjoitin ennen ostopäätöksen tekemistä, että en ota vastuuta siitä, miten kimppa menee, vaan kaikki tilaajat ovat yhteisvastuusta tilauksen tuloksesta. Noh, sitten kävi niin kuin kävi, eli kaikki menettivät kimppaan panostamansa rahasumman, minä vielä sen lisäksi pankin tilinsiirrosta veloittaman tilinsiirtomaksun.

Mutta turha muistella noita epäonnistuneita kimppoja, sillä valitettavasti onni ei riitä loppumattomiin siinä vaiheessa, kun napsitaan kimppatilaustavaraa useammista (uusista meille tuntemattomista) firmoista. Tai sitten rahtifirma laskuttaa ihan poskettoman terminaalimaksun, valuuttakurssi muuttuu meille epäedulliseen suuntaan tms.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
saastara
21.10.2009 09:40:32 (muokattu 21.10.2009 09:54:35)
efunkelist: siitä vaan vetämään kimppaa! eipä ole moni niitä vetäny ja kaikki ovat olleet sitä mieltä tilaajista että organisoijat ovat palkkansa ansainneet!

Voi jeskamandeera.

Enkö mä juuri sanonut, että mulle on erittäin fine, ja pelkästään mielyttävä juttu jos joku saa tosta touhusta vähän vaivanpalkkaakin..? Ja jos multa kysytään, mielummin noille vetäjille mä soisin sen "vitunmoisen tukon rahaa" kuin sitä pientä vaivanpalkkaa, mitä nyt käteen jää. Ei se ole mitenkään multa pois, niitä muutamia lateja lukuunottamatta.

Mut joo, ei ollut mulla faktat hallussa tän asian suhteen, joten meni vähän turhaksi päänaukomiseksi tän palkkiosysteemin suhteen.

Kateellisen puheita moiset.

Eihän mulla ole mitään syytä olla kateellinen jos jätkät tästä massia tienaisivat, helvetin hyvä homma vaan mun mielestä. Enemmän vaan massia vetäjille niin onpahan sitten porukoilla intoa lähteä vetämään isompia ja monimutkaisempia kimppoja (= isompia eriä = halvempia hintoja = more fun for me).

Enemmän mua vituttaa tämmöinen kuoleva joutsen-akti, kaikkien tasa-arvon ja antikapitalismin nimeen. Hieno homma vaan jos joku rohkelikko tästä itselleen ylimääräiset juustosiivut saisi.

Niitä hyviä ja halpoja ( ja todennäköisesti myös laadukkaampiakin) tuotteita on maailmassa kimppatilaushuoneen ulkopuolellakin. Tarviiko siitä nyt alkaa pillittämään jos joku vinkuintian tehdas ei myy meille enää perseettömän halvalla semihalpisskeboja, ihan-jees-pedaaleita ja hintaisekseen-oikein-kelvollinen-mikrofooneja, vaan me joudutaan maksamaan niistä jatkossa samaa hintaa kuin muistakin semihalpistuotteista?

Joku varmaan voi sen perään itkeä, mutta ei se mun yöunia kyllä vie.

E: Ja mulle on myös ihan sama kuinka paljon vedetään välistä ja kuka kusee silmään ketäkin, vaikka se olisi sitten minä se kusetuksen kohde hinnoissa. Jos mä saan sen tuotteen mitä olen halunnut, sillä hinnalla mistä on alunperin sovittu, niin mulle on ihan yksi lysti vaikka kimpan järjestäjä kavaltaisi mitä ja rahoittaisi niillä Nairobin pedofilistä kansanpataljoonaa.
Hitler used Telefunkens.
efunkelist
22.10.2009 11:07:32

Kärjistäen kyllä noin :)
Ei näihin kimppoihin kyllä pitäisikään yhdistää mitään muka-ideologiaa koska ihan oikeasti, kyse on vain siitä että jokainen saa itselleen enemmän.

Minusta Sensonic pelkäsi menettävänsä kimppavasurinsa radixilta jos Twinkle olisi saanut täydellisen yksinoikeuden heidän tuotteisiin Suomessa - siinä on ihan turha puhua mistään kimppahyvästä tai indonesialaisten työllistämisestä tai mistään sellaisesta. Mutta onhan noilla ideologisilla sivukriteereillä hyvä pönkittää omaa asiaansa, eikö?
Siitä tosin voisi luopua, on se sen verran läpinäkyvää kun toisessa kimpassa ajetaan "yhteistä hyvää" ja toisessa kimpassa "omaa hyvää"

Pysytään vaan niissä omissa hyvissä. Ihan alunperinkin, siinä ensimmäisessä kitarakimpassa, tuo "oma hyvä" toi yhteistä hyötyä lopulta.

En alkuunkaan usko että Sensonicciä haittaisi jos Twinkle saisi itselleen duunin kitarakimpoista. Miksi ihmeessä se haittaisi? Kysehän oli vain siitä että S haluaa itselleen vielä niitä vasuriradixeja pari puuttuvaa mallia omasta kokoelmastaan, mahdollisimman halvalla tai ettei ainakaan siitä hinnasta menisi kenenkään muun suomalaisen taskuun mitään. Tuon mahdollisuuden menettämisestä ne karvat nousi pystyyn, tai siis pelko sen mahdollisuuden menettämisestä. Right?
Kaikki muu höpinä ties mistä kuiteista tai talkoohommista on ollut vain "pökköä pesään" - joskin melko tuloksetonta sellaista. Onhan Twinkle eniten todistettavasti tehnyt juuri tuota TALKOOTYÖTÄ jota niin kovin kiillotetaan ja eniten kuitteja julkaissut huoneessa.
Vai pystyykö joku tähän väitteeseen esittämään vasta-argumentteja?

Sensonic, onko analyysini lopulta oikea? KHL:ltähän et enää halunnut lisää kitaroita niin mitäpä sen on väliä jos Twinkle sieltä on satoja kitaroita tänne sen JÄLKEEN kimpannut? Luulisin että kunhan oot haluamasi radixit saanut niin senkin jälkeen voisi radixin "vapauttaa" sun "varauksista"?

Teslallekin olisi kysyntää ollut ajat sitten mutta sun vetämänä sinne lähti uutta tilausta nyt vasta kun heiltä tuli julki uusia malleja joita sä olit odottanut.
Eikä siinä mitään väärää ole että ajaa kimppaa omilla motiiveillaan. Minä oon aina tehnyt tasan niin eikä kukaan ole tullut syyttelemään. Ei ole syytä... Aivan kuten Saastara kärjistäen esitti... Kunhan kaikki saa omansa.

Kas. Pääsinkö lopulta kääntämään tätä keskustelua kohti otsikkoaan?! ;)
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Miikathebest
22.10.2009 13:01:23 (muokattu 22.10.2009 13:02:44)

efunkelist: ..
Sensonic, onko analyysini lopulta oikea?

Jopa minäkin voin kertoa ettei ole. S olisi voinut hankkia haluamansa tavarat T:n kimpoista, jos se olisi ollut pelkästään tavaran haluamisesta/tarpeesta kiinni.

Twinkle astui Sensonicin varpaille.
Kyse on kunniasta ja ylpeydestä.
Ilman voittoa ei ole sopua.

Siitä (kimppahyväideologiasta) tosin voisi luopua, on se sen verran läpinäkyvää kun toisessa kimpassa ajetaan "yhteistä hyvää" ja toisessa kimpassa "omaa hyvää"
Tuollaisen ajattelun täytyy tapahtua tiedostamattomasti, tai sitten sitä ei ajatella - se vaan tapahtuu.
Liikaa säröä!
Sensonic
22.10.2009 13:15:02
Minä en halua enää vatvoa tätä asiaa, sillä eiköhän sitä ole väännetty jo tarpeeksi, mutta pari seikkaa haluaisin tuoda esille:

1) Se on ilmeisesti ihan "OK", että joku omaa TALOUDELLISTA etuaan ajatellen yrittää saada yksinoikeuden johonkin tiettyyn kimppakohteeseen kaupallistaakseen toiminnan ja häntä vieläpä kannustetaan sen jälkeen kyseiseen hommaan? Eli periaatteessa kimppatilaushuoneessa saa tehdä ihan mitä tahansa, eikä se siltikään ole moraalisesti väärin? En ole itse lainkaan samaa mieltä.

2) Kun tässä threadissa kysyttiin syytä siihen, miksi m.netissä on kaksi kimppatilaushuonetta, minä vastasin juuri siihen kysymykseen että miksi. Sen jälkeen homma ohjattiin sitten "sivuraiteille" alkamalla syyttämään pieleen menneistä kimpoista tms. skeidasta, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi m.netissä on tällä hetkellä kaksi kimppatilaushuonetta.

En myöskään katso hyvällä sitä, että toisen huoneen omistaja mustamaalaa selän takana toisen huoneen omistajaa kimppatilaustarvikkeiden luovutustilaisuudessa, sillä olen kuullut tällaisesta kahdenkin tilaajan kautta, joten tuskin jauhan tässä ihan p*sk**k**n. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin vedetään omia kimppoja rauhassa toisten puuttumatta niihin ja jos sitten täytyy jauhaa asioista, niin tehdään se julkisesti OK?

Radixista sen verran, että niin kauan kun kenelläkään ei ole yksinoikeutta firman keppeihin, niin kuka tahansa voi vetää sinne kimppatilauksia. Enpä ole ainakaan vielä nähnyt kenenkään muun vetävän kimppoja sinne päin, sillä silloinhan voitaisiin katsoa, kuinka paljon kukin yrittäisi taloudellisesti hyötyä moisesta asiasta, sillä käsittääkseni kaikkien tilaajien pitäisi olla kitaroiden hinnoittelun osalta samalla viivalla, kun tilauksia tehdään tilauskohtaisesti, eikä uskotella valmistajalle vielä tulevaisuudessa tilattavan kymmeniä kitaroita lisää.

Radixin löysin aikanaan suhteiden kautta, eli firman edustaja, jonka olin aikaisemmin löytänyt ja vetänyt kimppoja kyseiseen lafkaan, suositteli firmaa minulle. Syy tuollaisen firman etsimiseen&löytämiseen oli yksinkertainen: kyseinen firma on halukas valmistamaan yksilöllisiä soittimia ilman, että samanlaisia soittimia pitäisi tilauksessa olla 3-12 kpl ja sen lisäksi pitäisi vielä vääntää tilattavien kitaroiden spekseistä muiden tilaajien kanssa, eli hakea tilaukseen kompromissia. OK, kaikki kitarat poislukien omien piirustusten mukaan valmistettuja customeita ovat eräänlaisia kompromisseja, mutta silti tuo firma oli huomattavasti joustavampi kimppatilausten kannalta kuin aikaisemmat tilauskohteet. Homman nimihän on kuitenkin se, että yleensä tilaajat haluaisivat tilata aivan erilaisia kitaroita muihin tilaajiin verrattuna, joten tuollainen kohdehan on mitä otollisin kimppatilauksiin.

Radixilla ei myöskään ole minimimäärää soittimien valmistamiselle ja toimittamiselle. Heidän yhteyshenkilönsä kertoikin minulle, että useasti he ovat aloittaneet yhteistyön tilaajatahon kanssa valmistamalla ja lähettämällä ainoastaan yhden soittimen. Eli tämäkin on mahdollista, tosin rahtikulut ovat sitten hieman suuremmat.

Kimppakohteiden etsintä ja löytäminen on yleensäkin perustunut siihen, että sattuu näkemään jossain jotain kivaa tavaraa, johon itsellä olisi tarvetta ja sitten tulee kysyttyä muiltakin, olisivatko he kiinnostuneita kyseisistä tuotteista. Tuskin sitä kukaan alkaa vetämään kimppaa kohteeseen, jonka tuotteet eivät itseä kiinnosta, siis ainakaan siinä mielessä, että voisi sieltä saada itselleen kohtuuhintaisia musiikkituotteita, jotka vielä päättäisi itse pitää ja jopa käyttääkin niitä.

Radixin esittelin kimppatilaushuoneessa siksi, että ajattelin kimppatilaushuoneen jäsenten olevan kiinnostuneita tilaamaan yksilöllisempiä soittimia, joiden spekseistä ei tarvitsisi vääntää muiden tilaajien kanssa. Toki olisin voinut tilata tuolta itsellenikin pelkästään yhden kitaran kerralla, rahtikulujen ollessa hieman suuremmat kuin kimppatilattaessa noita kitaroita useampia kappaleita. Kitaroiden hinnat olisivat kuitenkin olleet samoja.

Ja jotta ei eksyttäisi aiheesta aivan täysin, huoneessa 834 on tällä hetkellä käynnissä kaksi kimppaa:

1) Tesla -kitara- ja bassomikkien kimppa, josta jokainen voi kohtuuhinnalla saada itselleen kitara- ja bassomikkejä,

2) Cherub -kimppatilaus, josta on mahdollista tilata itselleen mm. Pocket PODin kaltainen pieni efektilaite, jonka tehdashinta on ainoastaan 22 USD / kpl.
calluna
22.10.2009 13:29:34
Mikä on "lopullinen hinta" tuolle "pocket POD:n kaltaiselle"?
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
oiva tumpeloinen
22.10.2009 13:31:50 (muokattu 22.10.2009 13:36:09)
Sensonic: 1) Se on ilmeisesti ihan "OK", että joku omaa TALOUDELLISTA etuaan ajatellen yrittää saada yksinoikeuden johonkin tiettyyn kimppakohteeseen kaupallistaakseen toiminnan ja häntä vieläpä kannustetaan sen jälkeen kyseiseen hommaan? Eli periaatteessa kimppatilaushuoneessa saa tehdä ihan mitä tahansa, eikä se siltikään ole moraalisesti väärin? En ole itse lainkaan samaa mieltä.

Mä en ainakaan näe mitään ongelmaa taloudellisen edun hakemisessa, jos siitä ei ole mitään haittaa kimppatilaushuoneelle. Tässä tapauksessahan siitä ei ongelmaa olisi ollut, kuten ei ole ollut Woodo- ja Worna-kitaroidenkaan suhteen. On täysin eri asia, jos tuota kautta haetaan itselle bisnes ja kielletään leikit sitten muilta. Näinhän tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut käymässä. Kimppatilaushuoneen ideahan oli alun perin saada toimivaa tavaraa halvalla. Jos se toteutuu jatkossakin, niin en mä näe ainakaan mitään ongelmaa, vaikka joku sillä tekisikin (tai ainakin yrittää) rahaa jossain muualla.

k151754: Mikä on "lopullinen hinta" tuolle "pocket POD:n kaltaiselle"?

Ei sitä pysty pennilleen sanomaan. Siihen vaikuttaa kuitenkin tilaajien määrä (rahtikulut) ja dollarin kurssi. Mutta jos lasket 22 taalaa verojen jälkeen euroiksi ja jokunen euro rahtikuluja, niin varmaan 30 euron pinnassa ollaan, veikkaisin. Jos ei tavaraa tuoda lentorahtina, mikä on taasen vähän kalliimpaa.
Sensonic
22.10.2009 13:59:43
oiva tumpeloinen: Mä en ainakaan näe mitään ongelmaa taloudellisen edun hakemisessa, jos siitä ei ole mitään haittaa kimppatilaushuoneelle. Tässä tapauksessahan siitä ei ongelmaa olisi ollut, kuten ei ole ollut Woodo- ja Worna-kitaroidenkaan suhteen. On täysin eri asia, jos tuota kautta haetaan itselle bisnes ja kielletään leikit sitten muilta. Näinhän tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut käymässä. Kimppatilaushuoneen ideahan oli alun perin saada toimivaa tavaraa halvalla. Jos se toteutuu jatkossakin, niin en mä näe ainakaan mitään ongelmaa, vaikka joku sillä tekisikin (tai ainakin yrittää) rahaa jossain muualla.

Hyvä kirjoitus.

Niin, tällä asiallahan pystyisi spekuloimaan vaikka kuinka paljon, mutta sitähän ei kukaan voi sanoa, olisiko siitä ollut haittaa kimppatilaushuoneelle vai eikö, koska kyseistä hommaa vielä ei ole tapahtunut. Siitä on kaksi näkökantaa: joko siitä olisi ollut haittaa tai sitten ei. Ja jokaisella on tietysti siitä omat mielipiteensä, ei siinä mitään.

Ja joku voi tietysti julkisesti väittää ihan muuta kuin mitä kahdenkeskisissä keskusteluissa on käyty. Siinä on sitten vain se juttu, että kun useampi lukee sen julkisen version ja muodostaa siitä oman mielipiteensä ja keskustelun toinen osapuoli kertoo täällä tuosta kahdenkeskisestä keskustelusta, niin hän onkin vain kaveri, joka on pelännyt omien vasurikitaratilauksiensa loppumista tms...

KHL:hän ei tee eksklusiivisia sopimuksia kenenkään kanssa, vaan kaikki halukkaat voivat ostaa sieltä 12 kpl minimitilauserän soittimia. Eli se ero noissa Woodossa ja Wornassa on. He eivät ole halunneet tehdä eksklusiivista sopimusta KHL:n kanssa ottamalla yhteyttä firmaan niissä merkeissä. Eli oli soittimien markkinointi millaista tahansa, se ei missään tapauksessa ole pois kimppatilaajilta, jos tällaista ajatusmaailmaa voisi soveltaa.
rosberg
22.10.2009 17:31:45
tää sirkus jäi taas näkemättä!
Aina sladdissa.
Twinkle
22.10.2009 17:42:50
Ilmoittelen nyt tännekin, että se anomus yleisen kimppahuoneen siirtämisestä efunkelisille on aloitettu. Siirtynee sitten kun ylläpito joutaa sen tehdä.

rosberg: tää sirkus jäi taas näkemättä!

No siinähän se sirkus on kaikkien katottavana, vaikkei siihen osallistukaan niin yhtä avartavaa tämä varmaan on.
oiva tumpeloinen
22.10.2009 17:49:37
rosberg: tää sirkus jäi taas näkemättä!

Luuletko sä, että tuo taas auttaa jotain? Nämä asiat selvästikin häiritsee joitakin, eikä niitä saada koskaan käsiteltyä pois, koska täällä on aina samat naamat itkemässä näitä onelinereita. Se aiheuttaa ainoastaan sen, että näitä sirkuksia on enemmän, koska asiasta ei koskaan tule valmista. Jos niistä nyt muutenkaan on valmista tulossa. Mutta eipä noi ainakaan asiaa auta. Saa aikaiseksi vain tämmöistä turhaa kitinää.
Tuomoo
22.10.2009 19:14:16
Tämä nyt menee edelleen Off-topiciks mutta mua on jo jonkin aikaa kiinnostanut tämä "kiharrinkimppa". Niin vähän aikaa oon ollu näissä kimpoissa ite mukana etten tiedä sen perusteella enkä oikeen ole osannut tietoa etsiäkään, mutta voisiko joku edes aivastuksen verran selvittää mistä tässä on ollut kyse? Sensonic jotakin jo selitti, mutta lähinnä meikäläistä kiinnostaisi että mikähän firma on ollut kyseessä, että tietäisi vältellä tulevaisuudessa _jos_ tarvetta on...
Omistan 3 kitaraa, mutta vain 2 kättä ja voin soittaa vain yhtä instrumenttia kerrallaan, enkä sitäkään osaa...
Twinkle
22.10.2009 19:37:55
Tuomoo: lähinnä meikäläistä kiinnostaisi että mikähän firma on ollut kyseessä, että tietäisi vältellä tulevaisuudessa _jos_ tarvetta on...

Joku tämmöinen kuin "Shanghai Yi-Ping Computer Designs Fabrications". Siihen tuskin törmää kukaan, se on alibabasta löydetty, sittemmin kun hakee nimellään googlesta niin tulee eteen paljonkin noita huijausjuttuja mitä samalla nimellä on tehty.
Miikathebest
22.10.2009 20:30:14

Tuomoo: Tämä nyt menee edelleen Off-topiciks mutta mua on jo jonkin aikaa kiinnostanut tämä "kiharrinkimppa". Niin vähän aikaa oon ollu näissä kimpoissa ite mukana etten tiedä sen perusteella enkä oikeen ole osannut tietoa etsiäkään, mutta voisiko joku edes aivastuksen verran selvittää mistä tässä on ollut kyse? Sensonic jotakin jo selitti, mutta lähinnä meikäläistä kiinnostaisi että mikähän firma on ollut kyseessä, että tietäisi vältellä tulevaisuudessa _jos_ tarvetta on...

kyseesähän oli tämä: http://muusikoiden.net/huoneet/viestit.php?c=611&t=7661
Liikaa säröä!
Seba
22.10.2009 23:15:48

Sensonic: Onneksi m.netissä ei kuitenkaan saa harjoittaa kaupallista toimintaa, ja sehän riittää jo kaupalliseen toimintaan, että kimppatilauksia vetävällä henkilöllä on käytössään Y-tunnuksen omaava firma.

En nyt muuta jaksa kommentoida ettei mene jankkaamiseksi joka ei johda mihinkään, mutta tuolle olisi kiva kuulla perustelut.

Olenko mielestäsi harrastanut kaupallista toimintaa kun olen vetänyt esim 126 kimpan ja parit thomannin pikkukimpat yksityishenkilönä kun mulla sattuu olemaan y-tunnus?

Mitä sääntöä tai lakia olen siinä rikkonut, kun en ole yritystä käyttänyt mitenkään hyväksi, saati kuitteja sinne tunkenut.

Ainoa jossa joutui y-tunnusta väläyttämään oli kiinasta laivarahdin hinnan kysyminen suomesta DHL:ltä, koska eivät yksityisten kanssa asioi, ja siitäkään ei tullut mitään kun hinta olisi ollut moninkertainen tätä kautta.

Kyllä yrittäjäkin voi toimia yksityishenkilönä, tai jos ei voi, niin eikös noiden kuittien pitäisi sitten löytyä mun kirjanpidosta?

Jos olen väärässä, olen rikkonut sääntöjä ja mut tulee potkia m.netistä pihalle sitten kai?
Les Fender
23.10.2009 00:50:59
On siellä ihan hyviäkin kimppoja...
"Living is easy with eyes closed!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)