Tomtom 22.12.2014 14:12:50 | |
---|
Räbbänä: Ei ne nauhojen välit pienene nauhoja lisäämällä. Skaala siihen vaikuttaa, mutta eipä se ero suuren suuri ole perus 25,5" Fenkkuskaalan ja 25" PeRSuksen välillä, vain vajaat 1,3cm. 24 ja 22 välillä varmaan suurin tekjiä on kaulamikin siirtyminen aavistuksen lähemmäs tallaa 24-nauhaisessa kitarassa. On tuolla pieni vaikutus tuolla reilulla sentilläkin. Sitä en kylläkään osannut tajuta että otelauta voi (tietty) olla pidempi 24-nauhaisessa. Mähän yritän siis etsiä vertaistukea mahdollisimman kannustavia ja relevantteja kommentteja miksi sijoittaa 2,5K+€ kitaraan jota ei periaatteessa tarvitse. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
iec 22.12.2014 14:38:20 | |
---|
Tomtom: On tuolla pieni vaikutus tuolla reilulla sentilläkin. Sitä en kylläkään osannut tajuta että otelauta voi (tietty) olla pidempi 24-nauhaisessa. Mähän yritän siis etsiä vertaistukea mahdollisimman kannustavia ja relevantteja kommentteja miksi sijoittaa 2,5K+€ kitaraan jota ei periaatteessa tarvitse. Oman kokemukseni perusteella sen eron kyllä huomaa käytännössä jo 25" ja 25,5" välillä (Joppejoo palastrato vs PRS SE Eg). Omiin käsiin 25,5" skaala ei tunnu mukavalta, mutta 25"-skaala onkin jo sitten ihan soitettava. Voi olla, että omiin kouriini paras olisi 24,5" tai 24,75". PRS:ltä löytyy myös tuo 24,5"-skaala. Kyllä Pärssisiä kannattaa testata. Niistä voi löytyä se itselle juuri optimaalinen kitara. Ilman testaamista sekään asia ei selviä :) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Tomtom 22.12.2014 14:41:57 | |
---|
Joo, testattu on vajaa kymmenkunta ja pari ollut omiakin, emmie sillä. SC (24,5") ei nyt ole tähtäimessä vaan nimenomaan 25" ja nuo mainitut mallit. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
LaMotta 22.12.2014 16:03:05 (muokattu 22.12.2014 17:07:39) | |
---|
Räbbänä: Mutta eipä se ero suuren suuri ole perus 25,5" Fenkkuskaalan ja 25" PeRSuksen välillä, vain vajaat 1,3cm. 25" vs 25 1/4" erokin tuntuu selvästi. Tomtom: Mähän yritän siis etsiä vertaistukea mahdollisimman kannustavia ja relevantteja kommentteja miksi sijoittaa 2,5K+€ kitaraan jota ei periaatteessa tarvitse. Riittääkö 'hyvä kitara' perusteeksi? Tuolla budjetilla saisi britteinsaarilta aika hyvän valikoiman käytettyjä mistä valita. Olen omistanut kymmeniä ja kymmeniä sähkökitaroita ja voi sanoa, että käytetty USA PRS on julmetun hyvä hankinta. Jenkki PRSt ei olleet yhtä lukuun ottamatta viimeistelyltään, laadultaan tai soitettavuudeltaan pettymyksiä. Ja se yksi pettymys liittyi mikkien epästabiiliin gainiin punottujen vs punomattomien kielten kesken syytä tai toisesta. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Ziggy Bubba 22.12.2014 19:31:20 | |
---|
Ite kyllä huomaan eron kun siirryn Custom 22:n 25" skaalasta Teleen tai Stratoon. Ei se ongelmia tuota, mutta taidan olla enemmän tottunut nyttemmin näihin lyhyempiskaalaisiin, eli Jaguarin 24":sta Gibsonien 24,75":n kautta Persun kaksvitoseen. |
Ziggy Bubba 22.12.2014 19:33:45 (muokattu 22.12.2014 19:37:35) | |
---|
Tuolta (Hollannista) tilasin oman Cussen tarjoushintaan, näköjään siellä on oikureita nytkin tiputettuun hintaan. Suosittelen, erittäin asiallinen kauppa: https://www.tfoa.eu/en/shop Hilpan halvempaa kuin vaikka Thompalla näköjään taas.. E: linkki fiksattu.. |
Gary the pine 22.12.2014 22:26:37 (muokattu 22.12.2014 22:27:05) | |
---|
Tomtom: On tuolla pieni vaikutus tuolla reilulla sentilläkin. Sitä en kylläkään osannut tajuta että otelauta voi (tietty) olla pidempi 24-nauhaisessa. Mähän yritän siis etsiä vertaistukea mahdollisimman kannustavia ja relevantteja kommentteja miksi sijoittaa 2,5K+€ kitaraan jota ei periaatteessa tarvitse. Itehän olen soitellu suurimman osan soitoista 25,5 Jaskoilla / Charveleilla, Strato ei oo koskaan kolahtanut, vaikka oikein on yritettykin. Ja hyvilläkin Stratoilla. Lessukka on ollut aina semmonen melkein itekseen soittava omissa käpälissä, jotenkin on tuntunut helpolta tuo lyhyt skaala kun nakit on nippu kyrpiä. Vaan nyt tuo PRS on kyllä ollut semmonen tajunnan räjäyttäjä, 25" tuntuu omaan käpälään aivan ideaalilta, soundi on hunajaa ja tatsi taivaallinen ja kun ei tuo varsinaisesti satu silmiinkään katella, niin en tiedä mitä muuta sitä kepukalta kaipais. Paitsi toista eri väristä... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Ziggy Bubba 23.12.2014 00:26:40 (muokattu 23.12.2014 00:28:01) | |
---|
Gary the pine: Vaan nyt tuo PRS on kyllä ollut semmonen tajunnan räjäyttäjä, 25" tuntuu omaan käpälään aivan ideaalilta, soundi on hunajaa ja tatsi taivaallinen ja kun ei tuo varsinaisesti satu silmiinkään katella, niin en tiedä mitä muuta sitä kepukalta kaipais. Paitsi toista eri väristä... Samat sanat. Tätä kattelin vähän aikaa, kun "ois se kampikin sitten" - ja 10-toppi: https://www.tfoa.eu/en/shop-product … rtoise-shell-pattern-birds-trem-new E: Silloin se oli noin 250e halvempi tosin. |
Gary the pine 23.12.2014 10:14:04 | |
---|
Mulla on kans joku fiksaatio tohon Tigeriin, törkeen hieno väri! Tosin multa taasen seuraavasta sais se kampi puuttua :-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
Tomtom 23.12.2014 10:58:24 | |
---|
Komia on. Itte joutuu kyllä meilkein selaamaan iibeitä ja ettimään käytettyjä, sen verran suolasia on hinnat uutena. Tosin ameriikassa tuntuu olevan ainakin ebayn osalta aikamuinen hintakupla (on kyllä ollut jo useamman vuoden) erityisesti niiden kustomeiden osalta joissa on vähänkään siistimpi kansi tai jotain muuta erikoista. Myin itse oman 10-top McCartyn muistaakseni jollain 1800€:llä (tosin maksoinkin siitä vähemmän) mutta ei nuo hinnat nyt ainakaan laskussa ole näiden osalta. Sitten kun vielä omat kriteerit on värin ja speksien osalta aika tarkat niin eipä se ihan helppoa ole. Pitäis saada halvalla just tietyt speksit. (kuten aina) "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Juhani_t 25.12.2014 13:25:55 | |
---|
Ei järki eikä lompakko kestä ostaa 4 tonnin luuttua lähinnä koristeeksi. Onko näistä S2:sta kokemuksia? PRS ei näköjään edes tee rumia kitaroita, mutta onko S2:n laadussa jo tingitty koko rahalla? "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." |
iec 27.12.2014 11:52:33 | |
---|
Juhani_t: Ei järki eikä lompakko kestä ostaa 4 tonnin luuttua lähinnä koristeeksi. Onko näistä S2:sta kokemuksia? PRS ei näköjään edes tee rumia kitaroita, mutta onko S2:n laadussa jo tingitty koko rahalla? Minua kiinnostaa myös kokemukset S2-malleista. Ovat lähempänä lompakon sallimaan hintaluokkaa, joten sellainen voisi olla harkitsemisen arvoinen. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Gary the pine 27.12.2014 15:35:12 | |
---|
Juhani_t: PRS ei näköjään edes tee rumia kitaroita Tekee, Santana näyttää siltä niinku sillä olis paha olla... Tulin, näin, paskoin housuun. |
aimoo 28.12.2014 09:56:47 | |
---|
Tomtom: On tuolla pieni vaikutus tuolla reilulla sentilläkin. Sitä en kylläkään osannut tajuta että otelauta voi (tietty) olla pidempi 24-nauhaisessa. Mähän yritän siis etsiä vertaistukea mahdollisimman kannustavia ja relevantteja kommentteja miksi sijoittaa 2,5K+€ kitaraan jota ei periaatteessa tarvitse. Miksi ei sijoittaa jos kiinnostaa ja on mahdollista? Tuskin tulee takkeihin jos ostat 2nd hand mallin m-net torilta, eikös näistä eroon pääse m-net torilla? Tosin, ellet ole ikinä omistanut/hypistelly prs-kitaroita, niin koita mennä paikan päälle jonnekkin liikkeeseen, tai jos on 2nd hand malli lähellä myynnissä tms, sokkona en itse tilaisi ton hintaista tuotetta uutena johon ennen en ole tutustunut, tai siis omistanut. Mulla oli koeajossa toi prs chris hendersson malli. saundit ja ulkonäkö hunajata, mutta wide fat kaula oli mulle deal killer. olen siis jackson / ibanez7 ystävä. 25" Skaala oli ok mulle ainaskin. Hienoja kitaroita, uskon että vielä matkaani tarttuu prs muttei wide fat kaulalla. |
Tomtom 28.12.2014 10:23:10 | |
---|
No kun rahalle on muutakin harrastuskohteita ja mulla on jo pari ihan hyvää sähkistä akustisten lisäksi. Ja kuten olen tässä jo muutamaan otteeseen maininnut, olen omistanut pari PRS:ää joista toinen wide fat- kaulalla ja toinen wide thin. Silloin WF tuntui inan liian paksulta kun taas WT oli liian lättänä.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Laulava Kylätohtori 28.12.2014 11:39:18 | |
---|
Tomtom: No kun rahalle on muutakin harrastuskohteita ja mulla on jo pari ihan hyvää sähkistä akustisten lisäksi. Ja kuten olen tässä jo muutamaan otteeseen maininnut, olen omistanut pari PRS:ää joista toinen wide fat- kaulalla ja toinen wide thin. Silloin WF tuntui inan liian paksulta kun taas WT oli liian lättänä.. Ainahan rahalle on muitakin sijoituskohteita, mutta mitä sitten? Et voi ostaa ikinä mitään, jos noin ajattelet. Sitä paitsi kaksi hyvää sähkistä on yksi liian vähän, jos haluaa kolme hyvää sähkistä. Vaje kompensoituu vain realisoimalla gas. Turha sitä on syitä miettiä. Se riittää syyksi, jos haluat sen. Ja jos et halua, niin silloinhan ei kai mitään ongelmaa olekaan... Eli menepäs siitä nyt PRS-kaupoille, hop hop hop... :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Tomtom 28.12.2014 21:05:43 | |
---|
Kiitos kannustuksesta, lupaan yrittää parhaani! "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Lepinkäinen 30.12.2014 12:11:56 | |
---|
Tomtom: No kun rahalle on muutakin harrastuskohteita ja mulla on jo pari ihan hyvää sähkistä akustisten lisäksi. Ja kuten olen tässä jo muutamaan otteeseen maininnut, olen omistanut pari PRS:ää joista toinen wide fat- kaulalla ja toinen wide thin. Silloin WF tuntui inan liian paksulta kun taas WT oli liian lättänä.. No, mutta sittenhän valinta on helppo. Regular-profiilia vaan kehiin :) |
LaMotta 30.12.2014 12:32:18 (muokattu 30.12.2014 14:57:57) | |
---|
Kaulan suhteen saattaa mieltymys muuttua ajan myötä. Itsellä on nakkisormet mutta en välttämättä pidä widefatkaulaa mitenkään erityisen ongelmallisena kriteerinä. Oikeastaan tuo kaulaleveys on melko kohdallaan niin ettei reunimmaiset kielet muljahtele helposti otelaudan reunan yli. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Thyvon 30.12.2014 12:46:07 | |
---|
Lepinkäinen: No, mutta sittenhän valinta on helppo. Regular-profiilia vaan kehiin :) Ero Pattern/WideFat ja Pattern Regular/Regular kauloillahan ei ole suuren suuri, Pattern Regularin satula on 1/32 tuumaa eli 0,79375 milliä kapeampi kuin Patternin. Kaulan leveys bodyn päästä ja kaulan paksuus on sama molemmissa profiileissa. |