Aihe: Mitä ei kannata ostaa
1 2 3 4 5 6 7
Antti1
29.06.2009 09:44:56 (muokattu 29.06.2009 09:48:21)
GuitarLife: Mutta tämä ei olekkaa perseestä!! Hinta/Laatu suhde on tosi hyvä.

Ainahan ne niissä omissa kamoissa on. Ei vaan suhteellinen laadukkuus paljoa auta, jos se kuitenkin on halpa rupelo... ;)

Ja sitten vielä niitä thomannin ssnake kaapeleita eivät kestä kauaa

Hmm, vanhin näkyvä tilaus tuolta on vuodelta 2002, mutta ennen sitäkin olen kyllä kamaa tilaillut. Oiskohan vuodelta 2001 ensimmäinen Thomann-tilaukseni ja edelleen mulla on nippu täysin ehjiä Ssnake-kaapeleita siltä ajalta. Ne ovat olleet aikoinaan melko aktiivisessakin käytössä, jopa keikoilla, nykyisin satunnaisesti käytössä. Ehkä ne ei vielä "ennenvanhaan" tienneet olevansa perseestä ja sen vuoksi eivät tajua hajota vieläkään? Ei raukat oo päässeet vaihtamaan kuulumisia nuoremman sukupolven kanssa, kun ne on jääneet Saksaan.

Sit mulla on/oli nippu 20cm patcheja. Yksi lahosi, toinen vähän rähisi pyöritellessä. Hajonnut taisi mennä roskakoppaan, mutta se rätisevä piuha korjaantui mystisesti ja on toiminut viimeisen 5 vuotta sittemmin ihan moitteetta. Äänenlaadusta en mene sanomaan mitään, enkä oikeastaan kestävyydestäkään, kun sen 5 vuotta ne nyt on olleet melkolailla käyttämättöminä. Kyllä ne ainakin kaapelilaatikossa ehjinä säilyvät. :)

Miksi ihmeessä ihmisillä on ylipäätään niin paljon kaikkea huonoa? Miksi ostatte omiin tarpeisiinne huonoja laitteita? Tosta kun katon omia myymiäni laitteita, niin pari turhempaa tulee vaan mieleen:
-Boss GE-7 (ei huono vehje sinänsä, tuli vaan vaihtokaupassa ja oli tarpeeton)
-Korg AX1G (aikaansa sidottuna varsin kelvollinen perusvatkula aloittelijalle)
-Marshall VS15R (eka vahvari ja siinä kontekstissa toimi ihan ok, isäukko osti)

Noita kolmea kenties lukuunottamatta kaikki kamoista on sellaisia, jotka voisin ottaa uudelleen käyttöön ilman sen suurempaa harmittelua.

EDIT: En mä koita siis mitenkään moralisoida, tai mitään. Lähinnä vaan ihmetyttää, etteikö porukka sitten testaa ja tutki härveleitä tarpeeksi ennen ostopäätöstä, vai mistä on kyse?
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
GuitarLife
29.06.2009 10:47:40 (muokattu 29.06.2009 11:54:43)
Antti1: Ainahan ne niissä omissa kamoissa on. Ei vaan suhteellinen laadukkuus paljoa auta, jos se kuitenkin on halpa rupelo... ;)

No, sanotaanko sitten näin että se on mun omaan käyttöön tarpeeksi hyvä.PISTE.

Hmm, vanhin näkyvä tilaus tuolta on vuodelta 2002, mutta ennen sitäkin olen kyllä kamaa tilaillut. Oiskohan vuodelta 2001 ensimmäinen Thomann-tilaukseni ja edelleen mulla on nippu täysin ehjiä Ssnake-kaapeleita siltä ajalta. Ne ovat olleet aikoinaan melko aktiivisessakin käytössä, jopa keikoilla, nykyisin satunnaisesti käytössä. Ehkä ne ei vielä "ennenvanhaan" tienneet olevansa perseestä ja sen vuoksi eivät tajua hajota vieläkään? Ei raukat oo päässeet vaihtamaan kuulumisia nuoremman sukupolven kanssa, kun ne on jääneet Saksaan.

Ne vanhemmat on varmaa sitte parempilaatusia. Puhuin nyt näistä uusista.
(varmaa tästäki tulee joti kommentia kun en sitä silloin maininnut ku kirjoitin, sori vaa siitäki).
Antti1
29.06.2009 11:08:02 (muokattu 29.06.2009 11:08:22)
GuitarLife: No, sanotaanko sitten näin että se on mun omaan käyttöön tarpeeksi hyvä.PISTE.

Huumorintajuttomuus? PISTE?

Ne vanhemmat on varmaa sitte parempilaatusia. Puhuin nyt näistä uusista.
(varmaa tästäki tulee joti kommentia kun en sitä silloin maininnut ku kirjoitin, sori vaa siitäki).

Tuskin on vanhemmat yhtään parempilaatuisia. Ylipäätään lähestulkoon kaiken kulutuskaman kestävyys riippuu melko pitkälti käyttäjästä. Parempi on parempi tottakai, muttei mun kokemuksieni valossa Ssnaket ole kestävyydeltään mitenkään poikkeuksellisen huonoja.

Edit: Mikshän nuo kaikki tuli tol vihreel? Ei ainakaa pitäny

Teit lainauksen hakasulkeilla vähän väärin. Lainattu pätkä pitää aina pistää sulkeisiin, jos kirjoitat omiasi väliin.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Krice
29.06.2009 11:11:36 (muokattu 29.06.2009 11:12:40)

Antti1: Miksi ihmeessä ihmisillä on ylipäätään niin paljon kaikkea huonoa? Miksi ostatte omiin tarpeisiinne huonoja laitteita?

Hinta on varmaan yksi aika tärkeä tekijä. Tunnustan itse olevani sellainen tyyppi, joka yrittää aina löytää hyvää halvalla, ja aika usein se kyllä epäonnistuu ja sitten on nurkissa 10 huonoa säröpedaalia, joihin yhteensä on mennyt enemmän rahaa kuin yhteen loistavaan pedaaliin. Toinen merkittävä asia on gas, jossa ostotapahtuma ja uusien laitteiden kokeileminen on tavallaan tärkeämpää kuin oikeasti hyödyllisen tavaran hankkiminen. Lisäksi kaikki ihmiset eivät asu kaupungeissa lähellä soitinliikkeitä, joten aina ei ole mahdollista päästä testaamaan kaikkea, vaan on luotettava arvosteluihin ja demoihin, jotka ikävä kyllä eivät aina anna kovinkaan tarkkaa käsitystä laitteesta.
erikiva
29.06.2009 11:19:47
Vielä näistä kärmesss-piuhoista pakko mainita, että ovat mulla kestäneet kolmisen vuotta aika brutaalia abusea. Siis nämä riemunkirjavat patch-narut. Treeniksen lattialla ovat pyörineet miten sattuu ja parilla hassulla keikallakin joskus pyörähtäneet. Hyvä tsägä varmaan käynyt.

Pitkään on pitänyt kyllä päivittää tuo osasto, mutta saamattomuuttani en ole kyennyt.
How Could I Care?
GuitarLife
29.06.2009 11:53:43 (muokattu 29.06.2009 11:54:01)
Teit lainauksen hakasulkeilla vähän väärin. Lainattu pätkä pitää aina pistää sulkeisiin, jos kirjoitat omiasi väliin.

kiitti.
s8na
29.06.2009 14:06:52 (muokattu 29.06.2009 14:13:50)

Nii sitä ostaa sellasta mihin on varaa. Opiskeluaikoina ei ollu hilloja laittaa ku nelisensataa kitaranostoon ja kälynen keppihän sieltä tuli. Yamaha AES-620. Kehuttu peli piti olla, mutta tuossa vehkeessä joku mätti, nauhatyö ilmeisesti. Soundit olivat ihan hyvät ja laadukkaan oloinenkin oli muuten.

Lisätääs vielä yks:
EMG Afterburner. Boostia kitarasta, ja paljon surinaa. Tonepotikka tuli myöhemmin tarpeellisemmaksi.
Mr. Speed
29.06.2009 16:27:54
s8na: Nii sitä ostaa sellasta mihin on varaa. Opiskeluaikoina ei ollu hilloja laittaa ku nelisensataa kitaranostoon ja kälynen keppihän sieltä tuli. Yamaha AES-620. Kehuttu peli piti olla, mutta tuossa vehkeessä joku mätti, nauhatyö ilmeisesti. Soundit olivat ihan hyvät ja laadukkaan oloinenkin oli muuten.

Lisätääs vielä yks:
EMG Afterburner. Boostia kitarasta, ja paljon surinaa. Tonepotikka tuli myöhemmin tarpeellisemmaksi.

Tuotakin kyllä ihmettelen, ettei opiskeluaikana ole varaa laittaa kitarakamoihin paria satasta enempää. En tiedä kuinka leveästi olette eläneet, mutta eipä mulla ole ollut opiskeluaikana mitään suurempia ongelmia kamojen rahoittamisessa. Tietysti. Valintojahan nää on.. Kuppilassa käynti ja vaikka tupakointi vs. uusi kitara.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Abraham
29.06.2009 20:15:16
Otsikkoon viitaten: muovisia pedaaleja. Laitetta, jonka mekaaninen toimintaperiaate perustuu biomassan ja kengän alle jäämiseen, ei pitäisi tehdä muovista.

R.I.P. Zoom 2020... muovia oli runko ja saundit sen...
s8na
29.06.2009 23:52:20 (muokattu 29.06.2009 23:55:12)

Mr. Speed: Tuotakin kyllä ihmettelen, ettei opiskeluaikana ole varaa laittaa kitarakamoihin paria satasta enempää. En tiedä kuinka leveästi olette eläneet, mutta eipä mulla ole ollut opiskeluaikana mitään suurempia ongelmia kamojen rahoittamisessa. Tietysti. Valintojahan nää on.. Kuppilassa käynti ja vaikka tupakointi vs. uusi kitara.

No kyllä mun aikaan se 400 e oli aika paljon opiskellessa, töitäkun tuli tehtyä vain kesäisin paskalla palkalla. Ja pitäähän sitä nuorenmiehen muistaa juhlia (kiljulla) ja naisia jahdata.
Pico
30.06.2009 04:09:37
Nää anttilan williams kitarat. Tulee haavoja käsiin ku soittaa :)
t('__' t )
Twinkle
30.06.2009 09:46:40
Mr. Speed: Tuotakin kyllä ihmettelen, ettei opiskeluaikana ole varaa laittaa kitarakamoihin paria satasta enempää. En tiedä kuinka leveästi olette eläneet, mutta eipä mulla ole ollut opiskeluaikana mitään suurempia ongelmia kamojen rahoittamisessa. Tietysti. Valintojahan nää on.. Kuppilassa käynti ja vaikka tupakointi vs. uusi kitara.

Riippuu missä asuu ja paljonko haluaa elää velkarahalla. Itselläni ei ollut mitään ongelmaa, asuin jossakin muualla kuin isoissa kaupungeissa niin rahaa jäi opintotuen jälkeen säästöönkin. Jos olisin vielä nostanut opintolainankin, niin silloin olisi voinut elää juuri niin leveästi kuin mieli tekee. Sen jälkeen kun muutin espooseen, asunto yllättäen maksoikin sen verran että opintotuki ja asumistuki yhdistettynä eivät olisi vielä riittäneet edes vuokrien maksuun. Siitä ylijäävästä negatiivisesta osuudesta ei todenteolla irroteta hiluakaan ylimääräistä kitarakamoihin.

Tässä mielessä tuo kuppilassa käynti ja tupakointi on vähän huonoja selityksiä. Itse en ole ikänäni harrastanut kumpaakaan ja siltikin tulo oli pitkään negatiivisen puolella.
Silppuri
30.06.2009 10:15:56 (muokattu 30.06.2009 10:16:55)

Kaverillakin oli opintotuki sen 400 ja vuokra 450 euroa, niin ei siinä välttämättä ihan kamalasti tule tonnin putkia osteltua. Ite sain jonkin verran kesätöillä aina säätöön rahaa loppuvuotta varten, mutta kyllä se parinkympin piuha aina liikkeeseen kuitenki jäi... Kesän jälkeen aina Thomannille isotilaus, ja niillä kamoilla sitte vuosi eteen päin.
"I havent slept since I woke up."
s8na
30.06.2009 10:44:17 (muokattu 30.06.2009 10:45:57)

Nii, ite koitin tosiaan tehä muutakin kun en niin ässä ollut soittamaan enkä ole vieläkään. Ihan harrastetoimintaa tuo rimputtelu, tosin vakavuus ja kiinnostusaste on noussut tässä aikojen kuluessa. Opiskeluaikana oli paljon hyviä tsempaloita, reissuja ja ulkomailla-asumistakin välillä. Kyllä siinä tuppas aina rahat olemaan finaalissa vaikka koitti kuinka suunnitella seuraavan vuoden menot kesätyörahoista.

Eikä sitä oikein ois voinu ees pändikavereille perustella et ostinpa tonnin kepin, koitetaas sitä punkkipiisiä vielä kerran ku ei oikein taivu :D Tosin olen kyllä aina ajatellut, että ei piä antaa mitään tasotusta paremmille soittajille, hommataan ainaki kunnon kamat jos taidot ei riitä.
Coprobasso
30.06.2009 11:21:56

No, nää on omia mielipiteitä..

Soitan baritonia 014-setillä..
-Kokeilin välissä tätä ZakkWylden "superlujaa" settiä, parit setit, ihan tuuttaa!.. Ne kesti tasan ne treenit ku ne laittoi kiinni, sen jälkeen joka treeneissä kieli poikki. Päädyin D'addarion 014-baritonisettiin, tuntuu kestävän kunnes joutuu soundin takia vaihtamaan.

-Elixirin nanowebit saa unohtaa, niistä irtoaa mulla plekuttaessa se pinnote, ja jää roikkumaan hämähäkinverkkona kielistä. Tämä enempi ongelma bassolla.

-Floikalliset kitarat. Ei yksinketraisesti mikään divebomb tai tremolo oo sen säätämisen arvoista. IMHO. varsinkin se että kielen katketessa koko pasha menee käyttökelvottomaksi vaikka keikalla on tasan hanurista.

-Mitään multipuppaloa keikkakäyttöön. Liikaa elektroniikkaa, tappaa dynamiikan, piste.
Valtton
05.07.2009 19:57:56
Antti1: En mä koita siis mitenkään moralisoida, tai mitään. Lähinnä vaan ihmetyttää, etteikö porukka sitten testaa ja tutki härveleitä tarpeeksi ennen ostopäätöstä, vai mistä on kyse?

Joo... Tompan sivuilta on kiva kuolata ja youtubesta on helppo ottaa loppuniitti tilauspäätökselle koneen ääressä ja KAS KUMMAA postimies pate tuo paketin himaan. About näin tuli tilattua melkolailla hetken mielijohteesta "butique" tasoinen Fuzz pedaali ja about 20min testauksen jälkeen oli jo pakko todistella itsellekkin että: juu no hätä testataan tätä vaan toisella vahvarilla niin kyl se tästä..... Niin se sitten jäi palauttamatta ja köllöttää edelleen kaapissa josta se aina välillä kaivetaan testailtavaksi........
First Class In The WhiteTrash
ReBeat
11.04.2013 18:19:57

Krice: Seymour Duncan Power Grid ansaitsee ison vilkkuvan varoitusmerkin. Täyttä tuubaa, huonompi kuin behkun 20 euron säröpedaalit.

Onko toi oikeasti noin huono? Youtubessa kuulosti parhaimmillaan ihan rapealta.
Krice
11.04.2013 19:32:30

ReBeat: Onko toi oikeasti noin huono? Youtubessa kuulosti parhaimmillaan ihan rapealta.

On ainakin minusta. Myös SD:n Twin tube mayhem oli huono, mutta sen täytyi olla maanantaikappale. SD ei ilmeisesti ole pedaalien valmistajana mikään kovin hyvä firma. Kaikkihan haluaa osansa kakusta tekemällä oman pedaalisarjan, mutta aina se ei oikein onnistu.
mpekkanen
12.04.2013 01:39:52
Mun mielestä mitään sellaista ei kannata ostaa jolla ei tee mitään. Joku flanger on esim. hyvä esimerkki purkista jolla ei ole,minulle,mitään käyttöä. Tähän voisi listata kyllä paljon muitakin pedaaleja ja laitteita jne.
Ikäväähän se on,mutta soittotaito ei kovinkaan paljon parane uusista vekottimista/soittimista. Jos nyt puhutaan tapauksista jossa henkilöllä on soittokelpoinen kitara. Uusi soitin/vekotin voi tuoda kyllä jotain uuttakin soittoon,mutta vain siinä tapauksessa että osataan soittaa.

Mulle on kyllä ihan sama mihin kukin rahansa laittaa,että antaa mennä vaan jos siitä tulee parempi mieli.
nakedzen
12.04.2013 06:13:57 (muokattu 12.04.2013 06:15:32)
Pitkään mietin että mikä on täysin turh vehje mitä on tullut käytettyä eikä millään tullut mitään mieleen. Mutta keksinpä; noise gate.

ISP Decimator, varsinkin hypensä takia, on paskin vehje mitä olen omistanut. Laite tuotti niin kovaäänisen huminan päällä ollessaan että setti oli hiljaisempi ilman sitä.

Kytkin oli myös todella huonolaatuinen (haurasta muovia), se kun hajosi korjauskelvottomaksi kevyellä treenikäytöllä lyhyessä ajassa. Vielä kun oli jenkeistä tilattu vehje niin eihän sillä mitään takuuta ollut.

Muutenkin huomannut että järkevillä asetuksilla, kunnon piuhoilla ja mikeillä ei humise eikä kierrä vaikka kuinka yrittää, niin on jäänyt se noise gaten tarve pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)