Aihe: Minkä paksuiset kielet?
1 2 3 4 5 6 7 8
Minushuman
13.02.2010 14:18:10
Kannattasko kokeilla myös tota Ernie Ballin 11-54 settiä? 11-15-22-30-42-54. Mulla toimii hyvin LP:lla standardi vireessä.
"And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!"
cross
13.02.2010 20:05:10
Minushuman: Kannattasko kokeilla myös tota Ernie Ballin 11-54 settiä? 11-15-22-30-42-54. Mulla toimii hyvin LP:lla standardi vireessä.

Tuo setti mulla nytkin on, ollut jo tovin, drop-C:ssä tosin :)

Tuo punottu G vaan kuulostaa niin mainiolta että kyllähän se testata täytyy.
"AMON" belongs to "THEM"
Minushuman
13.02.2010 20:43:33
Oolrait. Mä en oo oikein koskaan päässyt sinuiks ton punotun geen kanssa. Bendailua harrastan suht palio ja tota punottua geetä saa bendata melkolailla.
"And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!"
YGoo
13.02.2010 20:52:41
Mulla käytössä Dean Markleyn Vintage Reissue 11-52. E-vireessä soitetaan, välillä Drop-D tai Eb. Toimii telessä hyvin. Setissä on muuten kaks G kieltä punottu 20 tai punomaton 18, itellä punomaton käytössä. Kokeilin punottua, mutta juuri bendausten takia käytössä punomaton. Mun mielestä hyvät ja halvat kielet!
aristoteles666
13.02.2010 21:03:09

Terry Pantheras: Mulla myös nikkelialgeria, kitaristille perin veemäinen pala haukattavaksi... :( Olen havainnut parhaaksi Blue Steelit, mutta joudun kasaamaan setin CGCFAD-vireeseen kahdesta pakkauksesta: 11-52 ja 13-56 seteistä, eli punotut 56-setistä. Punomattoman G:n otan 11-setistä, koska punottu G ei ole mun judanssi.

Thomanilta saa kohtuuhintaan kun tilaa köntässä, Helsingissä en ole noihin paksuuksiin törmännyt missään liikkeessä...

käyttäkää sitten ihan stainless steel kieliä, blue steelit ei auta.
kaverilla on kanssa nikkeli algeria ja ainoa mikä tehoaa on stainless steel.
aristoteles666
13.02.2010 21:03:51

Minushuman: Oolrait. Mä en oo oikein koskaan päässyt sinuiks ton punotun geen kanssa. Bendailua harrastan suht palio ja tota punottua geetä saa bendata melkolailla.

paitsi se ei kestä bendailua.
McNulty
13.02.2010 21:04:42
Terry Pantheras: Mulla myös nikkelialgeria, kitaristille perin veemäinen pala haukattavaksi... :( Olen havainnut parhaaksi Blue Steelit, mutta joudun kasaamaan setin CGCFAD-vireeseen kahdesta pakkauksesta: 11-52 ja 13-56 seteistä, eli punotut 56-setistä. Punomattoman G:n otan 11-setistä, koska punottu G ei ole mun judanssi.

Thomanilta saa kohtuuhintaan kun tilaa köntässä, Helsingissä en ole noihin paksuuksiin törmännyt missään liikkeessä...

Suosittelen Saitenkatalog.de sivustoa. Dean Markleyt on järkevän hintaisia ja saat myös irtokielinä Blue Steelejä. Yli 100 euron lähetykset postikuluitta kotiovelle + 2% extra-alennus.
The one who used to be known as bonecrusher
Kunnallisjäte
13.02.2010 21:04:44

Mulla on nää Lespassa:
http://www.thomann.de/fi/ghs_david_gilmour_signature_string_02.htm

Vähän tietty täytyy myöntää, että olin markkinamiesten uhri, mutta skeba on noihin säädetty ja tosi hyviltä ovat tuntuneet jo puoltoista vuotta. Vire on perus E.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Minushuman
13.02.2010 21:08:18
aristoteles666: paitsi se ei kestä bendailua.

Voi olla. En oo paljon jaksanut perehtyä kestävyyteen, kun en sitä käytä.
McNulty
13.02.2010 21:30:01
Minushuman: Voi olla. En oo paljon jaksanut perehtyä kestävyyteen, kun en sitä käytä.

Kyllä se punottu G-kieli KESTÄÄ bendailun, mutta sitä on vain kettumaisempi bendata kuin punomatonta. Tosin, jos mennään riittävän paksuun settiin, ei se punomaton paksu G-kieli kuulosta fiksulta. Silloin punotulla saadaan järkevämpi lopputulos soundillisesti. Tuntumaan ja soitettavuuteen sillä voi olla samaan aikaan täysin käänteinen eli negatiivinen vaikutus.
Terry Pantheras
13.02.2010 21:41:18
aristoteles666: käyttäkää sitten ihan stainless steel kieliä, blue steelit ei auta.
kaverilla on kanssa nikkeli algeria ja ainoa mikä tehoaa on stainless steel.

Joko Blue Steelit on nikkelittömiä, tai sitten homma toimii placebo-pohjalta, koska ihottumaa ei niillä tule sen enempää kuin stainless steel-kielillä - esim. d'addarion xls:llä...
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Terry Pantheras
13.02.2010 21:42:01
McNulty: Suosittelen Saitenkatalog.de sivustoa. Dean Markleyt on järkevän hintaisia ja saat myös irtokielinä Blue Steelejä. Yli 100 euron lähetykset postikuluitta kotiovelle + 2% extra-alennus.

Hmm, ok! Danke schöhn - pitääpä tsekata!
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
aristoteles666
13.02.2010 22:02:17

Terry Pantheras: Joko Blue Steelit on nikkelittömiä, tai sitten homma toimii placebo-pohjalta, koska ihottumaa ei niillä tule sen enempää kuin stainless steel-kielillä - esim. d'addarion xls:llä...

ei , kyllä blue steeleissä on nikkeliä, ehkä olet vain siedättänyt kätesi algeerittomiksi, hyvä hyvä. helpottaa elämää.
Minushuman
14.02.2010 07:31:47
McNulty: Kyllä se punottu G-kieli KESTÄÄ bendailun, mutta sitä on vain kettumaisempi bendata kuin punomatonta. Tosin, jos mennään riittävän paksuun settiin, ei se punomaton paksu G-kieli kuulosta fiksulta. Silloin punotulla saadaan järkevämpi lopputulos soundillisesti. Tuntumaan ja soitettavuuteen sillä voi olla samaan aikaan täysin käänteinen eli negatiivinen vaikutus.

Heh. Mulla on ollut akkarissa miltei 2,5 vuotta samat Elixirit joissa punottu g. Ei oo katkennu. Kunhan taas vaan kuittailen.
aristoteles666
14.02.2010 14:00:32

McNulty: Kyllä se punottu G-kieli KESTÄÄ bendailun, mutta sitä on vain kettumaisempi bendata kuin punomatonta. Tosin, jos mennään riittävän paksuun settiin, ei se punomaton paksu G-kieli kuulosta fiksulta. Silloin punotulla saadaan järkevämpi lopputulos soundillisesti. Tuntumaan ja soitettavuuteen sillä voi olla samaan aikaan täysin käänteinen eli negatiivinen vaikutus.

no, mä venytän usein kaksi sävelaskelta jolloin punottu g kieli on jo poikki ollut jonkin aikaa, punomaton kestää, mutta onpa ydinlankakin hiukan ohuempi punotussa.
Lilli
14.02.2010 14:53:53
Jucciz: Mun tapauksessa:
1) parempi soundi
2) parempi tuntuma
3) pidempi käyttöikä

D'Addariot paskoittuivat hetkessä mulla ja vaikka en koskaan ole ollut erityisen kova katkomaan kieliä, D'Addarioita kyllä katkesi silloin tällöin muutama - Blue Steelejä ei toistaiseksi ole tainnut katketa ainuttakaan.

Lisäksi paketissa tulee aina mukana molemmat G:t ja hieno tarra, jonka voi liimata säläcasen kylkeen. Kokeile itse ja innostu.

Samoja tuntumia. Jostain syystä D'Addariot tuppasivat katkeilemaan, joskus jo heti asennuksen jälkeen. Dean Markleyt tuntuvat kestävän katkeamatta vaihtoon saakka. Paskottumisesta en sano mtn.

Tuossa edellä joku himoitsi haluavansa koklailla punottua G:tä. Anna osoittesi niin pistän kirjekuoressa tulemaan, itse en niistä oikein perustanut. Siis 11-52-satsin punottuja 22-kieliä.
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Lilli
14.02.2010 14:54:16 (muokattu 14.02.2010 14:54:56)
Tuli dublad. Oho.
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
RekoS
14.02.2010 16:18:31
Minä käytän .70 paksuimpana kielenä C-vireessä. Tosin soittotyylini on runnoa niitä kieliä kaikin voimin saadakseni mahdollisimman jämäkkä, erottuva saundi ja kaikki nyanssit erottumaan, joten kaikki ohuemmat setit ovat olleet liian ohuita. Lisäksi sormiin tulee kivasti voimaa kun käyttää paksua settiä.

Tämän lisäksi talla on minulla melko korkealla, joka toimi erittäin hyvin kombinaationa paksun setin kanssa. Näiden kanssa olen todennut toimivammaksi middlepainotteisen murinasaundin mahdollisimaan vähällä säröllä.

Suosittelenkin kaikille samaa, jos oman bändin kanssa vetää nopeita riffejä joissa pitää erottua jokainen nuotti tarkasti.
aristoteles666
14.02.2010 16:22:20

mamaze: Minä käytän .70 paksuimpana kielenä C-vireessä. Tosin soittotyylini on runnoa niitä kieliä kaikin voimin saadakseni mahdollisimman jämäkkä, erottuva saundi ja kaikki nyanssit erottumaan, joten kaikki ohuemmat setit ovat olleet liian ohuita. Lisäksi sormiin tulee kivasti voimaa kun käyttää paksua settiä.

Tämän lisäksi talla on minulla melko korkealla, joka toimi erittäin hyvin kombinaationa paksun setin kanssa. Näiden kanssa olen todennut toimivammaksi middlepainotteisen murinasaundin mahdollisimaan vähällä säröllä.

Suosittelenkin kaikille samaa, jos oman bändin kanssa vetää nopeita riffejä joissa pitää erottua jokainen nuotti tarkasti.

11-52 normaali vireessä, !3-64 Eb:ssä, jos mä soittaisin C vireessä niin 70 olisi helvetin ohut.
McNulty
14.02.2010 16:28:04
aristoteles666: 11-52 normaali vireessä, !3-64 Eb:ssä, jos mä soittaisin C vireessä niin 70 olisi helvetin ohut.

Ei välttämättä... tai siis riippuu soittimen skaalan pituudesta. Esim. .070 27" skaalalla on suht jämäkkä :). Minullakin 11-52 normivireessä (24,75" ja 25,5" skaalaisissa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)