Aihe: Marshall Haze Series
1 2 3 4 5 6 7 8
s8na
26.07.2010 14:26:18

Toihan nyt on vähä sellanen kone et joutaa kokeilemaan kuhan joku eka nopee sellasen torille työntää kohtuuhintaan. :)
www.mikseri.net/peppiyhtye/
Antti1
26.07.2010 14:27:13 (muokattu 26.07.2010 14:27:42)
s8na: Toihan nyt on vähä sellanen kone et joutaa kokeilemaan kuhan joku eka nopee sellasen torille työntää kohtuuhintaan. :)

Samaa ajattelin. Joskin sais olla snadisti enempi tehoa mun makuun, ehkä. Treeniskäyttöön kun kiinnostaisi pikkunuppi kuitenkin ja ei voi ihan täysin puhdastakaan unohtaa rokkimenossa.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
s8na
26.07.2010 14:27:49

Antti1: Samaa ajattelin. Joskin sais olla snadisti enempi tehoa mun makuun, ehkä.

Jep, jos ois se 30W ni vois vähä turvallisimmin mielin hommailla.
www.mikseri.net/peppiyhtye/
Juzo95
15.08.2010 10:08:06
Miten tähän laitetaan efekti pedaali kiinni?
Kitara pedaaliin -> pedaali vahvariin?

Tuossa linkissä on sivulla 4. kuva takapaneelista niin katso kohdat 6-7.
http://www.marshallamps.com/downloads/files/Haze%20handbook%20_ENG.pdf

Pitääkö pedaali laittaa niihin kiinni?
Pitääkö sitä viereistä nappulaa painaa tai jtn samalla (num. 5 kuvassa)?
Grugi
15.08.2010 10:22:10 (muokattu 15.08.2010 10:22:45)
Juzo95: Miten tähän laitetaan efekti pedaali kiinni?
Kitara pedaaliin -> pedaali vahvariin?

Tuossa linkissä on sivulla 4. kuva takapaneelista niin katso kohdat 6-7.
http://www.marshallamps.com/downloads/files/Haze%20handbook%20_ENG.pdf

Pitääkö pedaali laittaa niihin kiinni?
Pitääkö sitä viereistä nappulaa painaa tai jtn samalla (num. 5 kuvassa)?

Riippuu pedaalista ja miten ite tykkään, joko kitaran ja vaffarin väliin vaan tai sitten tonne looppiin eli loopin sendistä pedaaliin ja pedaalista returniin.

niin ja pitää painaa päälle se looppi jo sinne pedaaleja laitat.
SDMF
bfoc
15.08.2010 10:38:00
Grugi: niin ja pitää painaa päälle se looppi jo sinne pedaaleja laitat.

Eikä laittaa sinne säröjä...
sutiojrikellA
Juzo95
15.08.2010 11:57:15
bfoc: Eikä laittaa sinne säröjä...

siis hä... selvennystä?
Grugi
15.08.2010 12:04:25
Juzo95: siis hä... selvennystä?

Makuasioita, toiset ei halua laittaa lenkkiin säröjä vaan nupin eteen.
SDMF
Juzo95
15.08.2010 14:09:05
No mää löysin huoneestani tommosen Zoom G1:sen ja ajattelin testata.
Kiitti vastauksista.

Vielä semmonen että jos laittaa kitaran ja vahvarin väliin niin pitääkö se "loop" nappula painaa pohjaan vai ainoastaan jos laittaa sinne takapaneeliin kiinni?
Grugi
15.08.2010 14:15:28
Juzo95: No mää löysin huoneestani tommosen Zoom G1:sen ja ajattelin testata.
Kiitti vastauksista.

Vielä semmonen että jos laittaa kitaran ja vahvarin väliin niin pitääkö se "loop" nappula painaa pohjaan vai ainoastaan jos laittaa sinne takapaneeliin kiinni?

Juu se nappi on on/off sille loopille.
SDMF
TimOlli
30.09.2010 19:55:14 (muokattu 30.09.2010 19:58:04)
Kirjoittelinkin tuossa taannoin tästä Haze 40 -kaapin ostamisesta ja pikku pulmista.
Ajattelin jakaa loputkin asiasta...

Ostamani Marsu kävi kolmesti huollossa, eikä tullut koskaan kuntoon. Siinä oli niitä kylmäjuotoksia vaikka miten, ja lisäksi jotakin muuta, joka ei koskaan selvinnyt. Huoltoliike oli valtuutettu ja takuu toimi. Lopulta maahantuoja vihelsi pelin poikki ja lähetti minulle kokonaan uuden Marsun. Siinä oli päällisin puolin pieniä eroja ja suurin ero oli tietysti se, että se toimii.

Uskallan ottaa keikalle tämän versio kakkosen, mutta edellistä en.

Olen tietysti repinyt hiuksiani tuon ekan Marsun kanssa ja olisin odottanut maahantuojalta jotakin pientä korvausta kaikesta vaivastani, mutta ei. Liike, joka Marsun myi, oli hyvinkin asiallinen ja pikkuhuomiota sieltä sainkin.

Summa: Hyvä peli pikku-Marsuksi. Minulle vain osui huonoa tuuria.
bfoc
30.09.2010 20:30:28 (muokattu 30.09.2010 20:33:03)
Grugi: Makuasioita, toiset ei halua laittaa lenkkiin säröjä vaan nupin eteen.

Ei aina ihan makuasia. Marshallin setä on kyllä ainakin TSL:n manuskassa sitä mieltä että signaalia vahvistavia efektejä ei pidä laittaman etuasteen ja päätteen väliin ollenkaan.

Note: The loops are in parallel mode until the mix controls are at 10
when the loop converts to series mode. Also, remember that as the loops
are between the preamp and the power amp, this is NOT the place for
distortion type effects units.

Ei ole tarkoituksenmukaista että omatoimisesti vahvistetaan sitä signaalia etuasteen ja päätteen välissä. Voi vaikka tulla pipi sinne päätteeseen.

Myönnettäköön että en tuota Hazen manuaalia ole tavannut. Kai noihin olisi mahdollista rakentaa joku limitteri.
sutiojrikellA
rheinone
30.09.2010 22:03:38
TimOlli: Olen tietysti repinyt hiuksiani tuon ekan Marsun kanssa ja olisin odottanut maahantuojalta jotakin pientä korvausta kaikesta vaivastani, mutta ei.

Hieno homma että sait toimivan laitteen lopulta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Minkälaista pientä korvausta olisit odottanut; kyylakärkikynää, marshall-pipoa vai kenties toista haze-komboa varalle?
TimOlli
01.10.2010 23:18:17 (muokattu 01.10.2010 23:18:51)
Ihan mielenkiinnosta kysyn: Minkälaista pientä korvausta olisit odottanut; kyylakärkikynää, marshall-pipoa vai kenties toista haze-komboa varalle?

No vaikka pelkkä yhteyden otto ja pieni pahoillaan olo tai vaikka pipo.

Koko hommaan meni noin puolivuotta. Sinä aikana minulla oli lainavahvari (ei Haze) musaliikkeen avuliaan myyjän ansiosta. Maahantuoja ei ollut missään vaiheessa minuun mitenkään yhteydessä. Itse soitin sinne sitten, kun kaikki oli jo hoidettu. Kaveri oli jossakin messuilla, eikä ehtinyt oikein olemaan mitään mieltä.
En sano, että jäi huono maku, mutta ei hyväkään.

Olisitko valittamatta, jos kauan kaipaamasi ja viimein saamasi laite menee rikki puolessa tunnissa ja homma korjaantuu puolessa vuodessa? Minä olin. En tiedä olisiko pitänyt, mutta olin.

Mitä sinä olisi tehnyt tai vaatinut/odottanut?
Kivijalka
01.10.2010 23:32:35
TimOlli: Mitä sinä olisi tehnyt tai vaatinut/odottanut?

Vaatinnut kaupan purkamista siihen paikkaan. Jos ensimmäinen pönttö hajoaa puolessa tunnissa niin kyllä mielestäni silloin on nähty ihan tarpeeksi kyseistä vahvistinta, oli tarjolla uusi kone tilalle tai ei. (Pois lukien putkirikko tai vastaava pikkujuttu jolloin vaatisin vain epäkelvon osan vaihtoa.)
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
rheinone
02.10.2010 00:10:30
TimOlli: No vaikka pelkkä yhteyden otto ja pieni pahoillaan olo tai vaikka pipo.

Koko hommaan meni noin puolivuotta. Sinä aikana minulla oli lainavahvari (ei Haze) musaliikkeen avuliaan myyjän ansiosta. Maahantuoja ei ollut missään vaiheessa minuun mitenkään yhteydessä. Itse soitin sinne sitten, kun kaikki oli jo hoidettu. Kaveri oli jossakin messuilla, eikä ehtinyt oikein olemaan mitään mieltä.
En sano, että jäi huono maku, mutta ei hyväkään.

Olisitko valittamatta, jos kauan kaipaamasi ja viimein saamasi laite menee rikki puolessa tunnissa ja homma korjaantuu puolessa vuodessa? Minä olin. En tiedä olisiko pitänyt, mutta olin.

Mitä sinä olisi tehnyt tai vaatinut/odottanut?

Ei, kyllä reklamaatiosi oli erittäin paikallaan. Ja varmastikin olisin ollut vähintään yhtä vittuuntunut tilanteeseen. Hienoa olisi ollut pieni yhteydenotto, samaa mieltä olen, vaikka interface loppuasiakkaaseen päin onkin jälleenmyyjä, joka veti kuvauksesi mukaan esimerkillisen roolin.
Freewheeler
02.10.2010 00:38:51
Mulla on Haze 40 toiminut moitteettomasti keväästä asti. Jotenkin tuntuu siltä, että jos joku laite jollain käyttäjällä hajoaa se verme on varmastikin ihan skeidaa.

Automaailman vertaus: Peugeotkin on ollut "virallisten" vikatilastojen hännillä ja silti ostin sellaisen... Ja hyvin toimii.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Juzo95
08.01.2011 19:31:55
Kun tässä molemmille kanaville sa valita eri efektit niin että ne "tallentuu", niin onko EQ .lle sama? Mun mielestä ei mutta haluan varmistusta täältä
Jos et tiedä mitä soittaisit, soita mitä tiedät...
Tami
09.01.2011 10:50:28

Juzo95: Kun tässä molemmille kanaville sa valita eri efektit niin että ne "tallentuu", niin onko EQ .lle sama? Mun mielestä ei mutta haluan varmistusta täältä

Hmm..jessus tätä internetin aikakautta...
Mä vastaan: tottakai ne tallentuu, ja tätä asiaa voi pitää totena, koska luit sen netistä...

TIETYSTI: toinen vaihtoehto voisi olla:
Laita sinulla oleva vahvistin päälle
Käännä clean-kanavalla eq sillai että kaikki säädöt ovat minimissä
Vaihda sitten särökanavalle ja käännä kaikki säädöt maksimille.

Kun nyt vaihdat takaisin clean-kanavalle niin mille vahvistin kuulostaa??? Onko eq:n säädöt cleankanavan vai särökanavan mukaiset...?

No korvasi kertovat varmaan jotain, mutta koska olet netistä lukenut jotain muuta, et voi olla aivan varma...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Juzo95
09.01.2011 18:48:01 (muokattu 09.01.2011 19:16:51)
Tami: Hmm..jessus tätä internetin aikakautta...
Mä vastaan: tottakai ne tallentuu, ja tätä asiaa voi pitää totena, koska luit sen netistä...

TIETYSTI: toinen vaihtoehto voisi olla:
Laita sinulla oleva vahvistin päälle
Käännä clean-kanavalla eq sillai että kaikki säädöt ovat minimissä
Vaihda sitten särökanavalle ja käännä kaikki säädöt maksimille.

Kun nyt vaihdat takaisin clean-kanavalle niin mille vahvistin kuulostaa??? Onko eq:n säädöt cleankanavan vai särökanavan mukaiset...?

No korvasi kertovat varmaan jotain, mutta koska olet netistä lukenut jotain muuta, et voi olla aivan varma...

Missä sanoin että luin netistä EQn tallentumisesta mitään?

Kysyin vaan kun tuli tollanen päähänpisto eikä ollut vahvari silloin käden ulottuvilla.

E: EQ ei tallennu...
Jos et tiedä mitä soittaisit, soita mitä tiedät...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)