Aihe: säröpedaalit
1 2 3 4 5 6
koponen
07.12.2008 19:56:59
Toi on liian kallis...

Sanoppa muuta. Ehkä kuuskööt voisin itsekin moisesta maksaa.
I'm endorsed by Marshall
K3babi
08.12.2008 19:15:42
Mimmonen spedu sopis tuon Mesa Boogie Mark IV:n kylkeen.
Soittelen paljolta Black sabbathia, W.A.S.P:ia, Lamb Of Godia, Metallicaa yms.
Thrash-, heavy-, groove metallia.
Spedu sais maksaa maksimissaan n.200
McNulty
08.12.2008 19:27:24
Kokeile jollain overdrivellä boostata sitä Mesaa. Samalla saat lisäkompressointia joka tiivistää kivasti soundia LoG tms. tyyliseksi. Eli vaikkapa perinteinen Tube Screamer tahi sen miljoonat johdannaiset, esim. Voodoo Lab Sparkle Drive, T-Rex Möller (tai Twin Boost), Digitech Bad Monkey jne jne. Näitä on tosiaan se miljoona erilaista.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
K3babi
08.12.2008 19:40:26
Mitenkäs tollanen Ibanezin tube king? onko se pedaali vai etuaste? ja toimiiko sellanen?
Detox
08.12.2008 22:06:37

Mimmonen spedu sopis tuon Mesa Boogie Mark IV:n kylkeen.
Soittelen paljolta Black sabbathia, W.A.S.P:ia, Lamb Of Godia, Metallicaa yms.
Thrash-, heavy-, groove metallia.
Spedu sais maksaa maksimissaan n.200

Joko sä oot ostanut ton Mark IV:n?
Jos sä et ole vielä soitellut sillä niin turhaan tuhlaat rahojas ylimääräiseen speduun, se ei nimittäin ihan välttämättä tarvitse mitään boosteria...
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
K3babi
08.12.2008 22:32:19
M'kay thank's fot the advice! :D
K3babi
08.12.2008 22:32:58
mut toi mxr gt-od sopis siihe tosihyvin antamaan vain ihan hieman lisäpotkua ja lämpöä soundiin.
Hillboy
08.12.2008 23:52:11

Onkoos kellään kokemusta tästä VOXin Satriani signaturesta... Satchurator. (?)

Kun olen muutenkin tohon Satrianin soundiin tykästynyt niin tosta sais ehkä hyvän välineen lähestyä aihetta... Vai miten on? Ääninäytteiden ja videoiden perusteella ainakin vaikutti mun korvaan aika hyvältä.
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
H.Corruption
09.12.2008 02:01:17

Kun olen muutenkin tohon Satrianin soundiin tykästynyt niin tosta sais ehkä hyvän välineen lähestyä aihetta... Vai miten on? Ääninäytteiden ja videoiden perusteella ainakin vaikutti mun korvaan aika hyvältä.

Lontoon reissulla tuli moinen hankittua. Kaverin BC Rich EMG81/85 ja PA-2 pisti spedun nikottelemaan ilman booteriakin ja PAD-kytkimestä ei ollut kovinkaan paljoa hyötyä.

Kotiin palattuani sai todeta EMG:n aktiivimikit ja SD:n Blackoutsit aivan liian kuumiksi spedulle. Meni helposti räkivästi tukkoon.

Passiiveista DM:n D Activatorit, SD:n JB, 59 ja Jazz ovat toimineet sitä vastoin mukavasti. Särön määrä on pikku rososta tosi runsaaseen kermaan. Tone säätö on hyvin tehokas. Ainoa mikä on jäänyt mättämään on spedun ulostulotaso. Se on täysillä, jolloin suora signaali ja särö ovat yhtä suuret. More kytkin tukevoittaa soundia, mutta suuremmilla gain-asetuksilla sen vaikutus pienenee olennaisesti.

Muuten ihan hyväsoundinen all round säröspedu. Ei nyt välttämättä kaikkien makuun oli Satch diggari tai ei.
Jucciz
09.12.2008 02:13:42

Kitaramaikka osti ton sokkona ja eipä se oikeen mitään erityisiä tunteita muutaman minuutin testin perusteella ainakaan herättänyt kun testailtiin: ei sen enempää suoranaista harmitusta kuin riemunkiljahduksiakaan. Riippuu varmasti paljon siitäkin, millaiseen vahvistimeen tuon tyrkkää ja mikä on käytössä oleva kitara. Custom Shop Nocasterin ja Peavey Classic 30:n välissä siis testasimme ja en itse ainakaan siltä istumalta pistänyt tilaukseen.
Hillboy
09.12.2008 16:07:50 (muokattu 09.12.2008 16:11:45)

Kitaramaikka osti ton sokkona ja eipä se oikeen mitään erityisiä tunteita muutaman minuutin testin perusteella ainakaan herättänyt kun testailtiin: ei sen enempää suoranaista harmitusta kuin riemunkiljahduksiakaan. Riippuu varmasti paljon siitäkin, millaiseen vahvistimeen tuon tyrkkää ja mikä on käytössä oleva kitara. Custom Shop Nocasterin ja Peavey Classic 30:n välissä siis testasimme ja en itse ainakaan siltä istumalta pistänyt tilaukseen.

Passiiveista DM:n D Activatorit, SD:n JB, 59 ja Jazz ovat toimineet sitä vastoin mukavasti. Särön määrä on pikku rososta tosi runsaaseen kermaan. Tone säätö on hyvin tehokas. Ainoa mikä on jäänyt mättämään on spedun ulostulotaso. Se on täysillä, jolloin suora signaali ja särö ovat yhtä suuret. More kytkin tukevoittaa soundia, mutta suuremmilla gain-asetuksilla sen vaikutus pienenee olennaisesti.

Hmmm... seelvä. Itellä pääasiallisina kamoina JCM900 ja Ibanezin S Prestige... ainakin vielä DM/Ibz vakiomikeillä... Varmaan Fred ja Tone Zone menee hankintaan joskus tulevaisuudessa... lähellä tai kaukana...
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
jyrki_i
27.10.2009 23:38:20
Huom! Olet kirjoittamassa yli 322 päivää vanhaan ketjuun!
Kohtaloa uhmaten...

Oli taannoin kyberavaruudessa joku kotimainen nettisivusto, jossa oli säröpedaalien tietokanta ääninäytteiden kera. Löytyykö vielä ja mistä?
Jucciz
28.10.2009 11:35:59
jyrki_i: Kohtaloa uhmaten...

Oli taannoin kyberavaruudessa joku kotimainen nettisivusto, jossa oli säröpedaalien tietokanta ääninäytteiden kera. Löytyykö vielä ja mistä?

Kivi teki aikanaan Guitar Fan -lehden sivuille ison vertailun, mutta jostain syystä en nopealla googlaamisella enää löytänyt sitä.
zuppermuhle
28.10.2009 11:43:35
kingnothing: Niin mitenkäs, onko tuosta Bossin HM-3 kokemuksia, ilmeisesti legendaarisen HM-2 seuraaja? Onko mitään toivoa saada samantyyppistä ääriröpöä?

http://www.myspace.com/totaldevastationband tuostapa hyvöä HM-2 pörinää asiasta innostuneille! komean kuuloista aijai.

HM-3 minulla on ollut. Ei ole korvaaja. Soundi pysyy liian hyvin kasassa kun kaikki on täysillä
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
reverend
28.10.2009 11:58:31
jyrki_i: Kohtaloa uhmaten...

Tätäkö hait: http://www.pedalarea.com/
Pallo-Kala
01.11.2009 00:43:12 (muokattu 01.11.2009 00:49:22)
Neuvokaas nyt avutonta, tartteis vintage henkistä särö/fuzz pedaaalia.
Soundista toivoisin sellaista että, ei mitään sirkkeleitä vaan sellaista mukavaa ruttua tuollaiseen perus rok riffitelyyn ja bluesiin. kitarana toimii telecaster.

Tuo kaverin fulltone ocd kuulosti kyllä maukkaalta, mutta käyettynä tuskin liikkuu paljoa.

E: hinta saisi olla 100e ja ensisijaisesti käyteettynä etsin.
Pallo-Kala
01.11.2009 00:46:01 (muokattu 01.11.2009 00:46:35)
-

Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
Ziggy Bubba
01.11.2009 01:00:09

Jos enemmän fuzz-fiilistä haet, niin MI Audion Neo Fuzz on aivan omiaan rehellisen ja kihinättömän rutun tuottamiseen. Tämän hommaamisen jälkeen en enää fuzzeja ole jaksanut bongailla.

OCD on sitten ihan eri henkinen peli, enemmänkin tuhdista OD-tyylisestä spedusta puhutaan - tai sitten se "marshall-in-a-box". Kumpaa haet?
The Crookmachine Project
Pallo-Kala
01.11.2009 01:10:27
sikki-six: Jos enemmän fuzz-fiilistä haet, niin MI Audion Neo Fuzz on aivan omiaan rehellisen ja kihinättömän rutun tuottamiseen. Tämän hommaamisen jälkeen en enää fuzzeja ole jaksanut bongailla.

OCD on sitten ihan eri henkinen peli, enemmänkin tuhdista OD-tyylisestä spedusta puhutaan - tai sitten se "marshall-in-a-box". Kumpaa haet?

Periaatteessa se juttu mitä haen on sellainen ''mieto'' fuzz.
Olen kyllä kieltämättä kaasutellut tuota neo fuzzia. Onko tuota edes Suomessa testattavissa? Custom shop?
Pallo-Kala
01.11.2009 01:15:04
Tuo Voodoo Labin Superfuzz vaikuttaa myös mielenkiintoiselta. Kyllä se on lähdettävä helsingin reissulle custom shoppiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)