Laulava Kylätohtori 13.08.2013 11:30:51 (muokattu 13.08.2013 11:32:15) | |
---|
jniska: Mulla on Boss RE-20. Siinä on sekä reverb että delay. Tohtori, pistä koodia tulemaan, postikuluilla saat testiin. Koodia laitettu. Hyviä ehdotuksia, Tohtori kiittää. Jos kokeilisi ihan uutta metodia ja testaisi ja tutustuisi laitteisiin ennen ostoa. Tosin se on vaikeaa, kun asuu ns. Tapion tanhuvilla kaukana sivistyksestä... Keskustelu jatkukoon sillä aikaa, kun katsotaan, mistä Boss on tehty... Tuo Mad Proffan Reverb olisi epäilemättä hyvä, mutta pitäisi sitäkin kokeilla ennen kuin alkaa kauppoja tekemään. Liikaa hyviä vaihtoehtoja... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
johanssen 13.08.2013 12:25:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: http://www.guitarplayer.com/article/1373 perusteella Bossin FRV-1 ei jää jalkoihin ollenkaan. Ja toisaalta itse pidän paljon Fenderin jousikaiusta, mutta toisaalta ei ole kauheasti kokemusta reverbeistä noin muutenkaan. Mulla on ollu toi FRV-1 laudassa jo vuosia ja pysyy edelleen, vaikka Dustyn cleani-puolella onkin oma kaiku. Mulla on toi vahvarin eessä vikana ketjussa jatkuvasti päällä hyvin miedoilla säädöllä, jotta se on just ja just havaittavissa soundissa. Lenkissä sitte hommaa hoitaa EHX Holy Grail nano. Näillä mie pärjään hyvin ja homma toimii, mutta näähän on niin mielipide ja korvajuttuja, jotta kukin tyylillään. Niin ja heviä en soita, kovaäänistä rokkia kylläkin. Hienoohan se olis aina päästä testaan purkit kunnolla ennen ostopäätöstä. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
komero 14.08.2013 11:19:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: -- Tuo Mad Proffan Reverb olisi epäilemättä hyvä, mutta pitäisi sitäkin kokeilla ennen kuin alkaa kauppoja tekemään. Liikaa hyviä vaihtoehtoja... Kokeilin jo sun puolesta :) Ja ostin. Tämä on oikeasti hyvä reverb. Esimerkiksi tästä videosta saa aika hyvän kuvan: http://www.youtube.com/watch?v=FgUkQnI3SeM |
komero 14.08.2013 17:08:48 (muokattu 14.08.2013 18:52:57) | |
---|
komero: Kokeilin jo sun puolesta :) Ja ostin. Tämä on oikeasti hyvä reverb. Esimerkiksi tästä videosta saa aika hyvän kuvan: http://www.youtube.com/watch?v=FgUkQnI3SeM Täytyy hieman korjata: MP SSR on ihan järjettömän hyvä kaiku! Aika monenlaiseen juttuun taipuvakin. Vaikka kaiku ois isolla, se ei puske mitenkään sävelten yli, vaan tukee niitä. Kun testailin Kitarapajalla tuota, niin unohdin testaavani kaikua, soitin vain kitaraa. Siitä juuri tykkään kun efektin ottaa pois päältä niin vasta sitten huomaa sen edes olleen mukana. E: typo |
Gabe 14.08.2013 18:29:48 | |
---|
komero: Täytyy hieman korjata: MP SSR on ihan järjettömän hyvä kaiku! Aika monenlaiseen juttuun taipuvakin. Vaikka kaiku ois isolla, se ei puske mitenkään sävelten yli, vaan tulee niitä. Kun testailin Kitarapajalla tuota, niin unohdin testaavani kaikua, soitin vain kitaraa. Siitä juuri tykkään kun efektin ottaa pois päältä niin vasta sitten huomaa sen edes olleen mukana. Mad Professor pedaalit ovat kyllä vaarallisen koukuttavia. :) |
Laulava Kylätohtori 28.08.2013 14:51:13 | |
---|
Bossin RE-20 testattu (kiitos jniskalle). Reverb on tosiaan vähän ehkä erilainen, mitä itse olen hakemassa. Omalla tavallaan kyllä hyvä, mutta ehkei kuitenkaan itselle se sopivin. Delay on monipuolinen. Säätövaraa on jo liikaakin itselle, koska huomasin, että itse käytän delayta sinänsä aika lyhyillä ajoilla tuomaan 'syvyyttä' soundiin. Tap tempokin tuossa on, mutta en ole oikein saanut siitä mitään irti. Pitää vielä jatkaa opettelua. Eri delay asetuksia on reilusti ja niiden kanssa jää helposti "leikkimään", mutta todellista käyttöä ei oikein löydy. Vika ei siis ole Bossissa, vaan omissa soittotottumuksissa. Delay on parempi kuin tällä hetkellä käytössä oleva Red Repeat. Boss on jotenkin jouhevampi, luonnollisempi ja vähemmän keinotekoinen, vaikka tuo Red Repeatkin on mielestäni hyvä delay. Pitää nyt katsoa tyytyykö tuohon Red Repeatiin, ainakin toistaiseksi. Sen verran vähän käyttöä delaylle, että en tiedä, onko järkeä pistää valtavia summia siihen... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 28.08.2013 21:57:24 (muokattu 28.08.2013 21:57:31) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sen verran vähän käyttöä delaylle, että en tiedä, onko järkeä pistää valtavia summia siihen... Sinun pitää ajatella ihan toisin! Tässä kohtaa pitää satsata nimenomaan laatuun, ettei mieltä valtaa armoton vitutus joka harva kerta kun sen polkaisee päälle. Delay Llama on mukavan mieto ja luonnollinen delay, lo-fi:maisuuskaan ei ole niin häiritsevää loopissa kuin vahvistimen edessä (jos se siis ei ole toivottava ominaisuus). |
LaMotta 28.08.2013 22:05:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sen verran vähän käyttöä delaylle, että en tiedä, onko järkeä pistää valtavia summia siihen... Itse laskin, että käytän settien kolmestakymmenestä piisistä delayta yhdessätoista piisissä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 29.08.2013 10:26:16 | |
---|
LaMotta: Itse laskin, että käytän settien kolmestakymmenestä piisistä delayta yhdessätoista piisissä. Mulla ei ole yhdessäkään cover-biisissä delayta. Eikä tällä hetkellä omissakaan. Johonkin sooloihin tai johonkin voisi kuitenkin yrittää, jos sen kaltainen biisi sattuisi jostain kehittymään. Toisaalta touhu on enemmän sellaista vapaata jamittelua kuin oikeaa biisin tekoa, mutta jospa se siitä muuttuisi.. Tässäpä se ongelma oikeastaan onkin. Koskaan ei tule oikeasti käytettyä (paitsi kotona harvakseltaan sellaista leikkimistä), mutta mielikuvissa on huikeita visioita, että johonkin sitä olisi kiva pistää. Ehkä se ei kuitenkaan ole riittävä syy. Ja sama reverbissä.. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |