![]() 18.02.2008 15:03:21 | |
---|---|
En tykkää pedaalien ruuvailusta yhtään (hyvä niin, on edes yksi osa-alue, millä ei gasita ikinä mikään). Mieluiten laitan jonkun GT8:n tai X3:n luuppiin, ja otan ne pakolliset chorusdelayreverb-muljutukset kerralla sieltä. Kaverilta sitten joku overdrive lainaan, jos on pakko. "These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!" | |
![]() 18.02.2008 15:51:03 | |
Ei liian hyvä, mutta särkee vaan liikaa... Pitäähän sitä ruttuakin löytyä! Eri pedaalit sitten miedompaan menoon. | |
![]() 18.02.2008 20:00:44 | |
Yks pufferipedaali mikä ei saanu virtaa. Vihdoinkin kuulostin hyvältä. | |
![]() 18.02.2008 21:41:19 (muokattu 18.02.2008 22:01:47) | |
Hankala verrattaa omaa phaseriä muihin, koska se on eka sellainen pedaali, johon olen törmännyt. Se on myös hyvin erilainen kuin UX2:n (= GearBoxin) ja DigiTechin phaserit. Ei se ehkä sopisi sellaiselle, jolla täytyy olla 50 nappulaa, mitä vääntää. Yksi riittää mulle. Oho. Onpas tommosella arvoa "parhaimillaan": http://www.superostis.net/efektit.php?tuote=2 "Ibanez PhaseTone - Harvinainen ja hyväkuntoinen! Vuodelta 1974 - 1976 - Hinta: 369,-" Merkki ja tyyppi osui kyllä oikeaan, hinta on "vain vähän" yläkanttiin. | |
![]() 18.02.2008 21:51:31 (muokattu 18.02.2008 21:59:21) | |
... löytyvät laudastani. http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta11.jpg Miksikäs muuten ne siinä olisivat? (Kyllä, tarvitsen neljä eri säröä ja kompuran, jotta löytyy kaikki eri vaihtoehdot murhasirkkelin ja kristallinkirkkaan cleanin väliltä...) Laudan ulkopuolelle jäävät vielä molemmat Tube King:it (särö ja kompura), DIY-TS-808, Coron Distortion 10 ja joitain muita... ei makeaa mahan täydeltä, vaikka ähkyksi toki syödäänkin. | |
![]() 18.02.2008 23:44:46 (muokattu 18.02.2008 23:49:24) | |
... löytyvät laudastani. http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta11.jpg Miksikäs muuten ne siinä olisivat? (Kyllä, tarvitsen neljä eri säröä ja kompuran, jotta löytyy kaikki eri vaihtoehdot murhasirkkelin ja kristallinkirkkaan cleanin väliltä...) Laudan ulkopuolelle jäävät vielä molemmat Tube King:it (särö ja kompura), DIY-TS-808, Coron Distortion 10 ja joitain muita... ei makeaa mahan täydeltä, vaikka ähkyksi toki syödäänkin. Törkeen siisti lauta. Käytkös sie keikoilla ollenkaan? ...vai pitäsköhän munkin tehdä jokin muukin puhdistusoperaatio kuin laudan kääntäminen ylösalaisin pakatessa että kengänpohjaryönät ja lasinsirut sentään jäävät laudan ulkopuolelle=) E: Toi Bossin FV-500L-volaspedu on aika kiva. Enkä ymmärrä, miten joskus pärjäsin ilman saman firman TU-2ta. Ja onhan Dunlopin perusCryBaby kulkenut matkassa jo yli kymmenen vuotta, vaikka käyttötiheys vaihtelee kovasti. I rather be a jerk than being hip like you. | |
![]() 18.02.2008 23:46:10 | |
ibanezin turbo tubescreamer ja tavallinen crybaby wah on tullut jäädäkseen. Wahi ollukin kohta 4 vuotta ja hyvin toimii... | |
![]() 18.02.2008 23:57:06 | |
nyt 5 päivää jo testanneena tuota EHX metal muffia... pakko kyllä todeta että eipä ole parempaa säröä tähän mennessä vielä vastaan tullut soundit saa pikku rutusta semmoseen kissantappo heviin että kyllä ainakin omiin tarpeisiini riittää (eipä tämä nyt ihan 5150 omaa säröä kuitenkaan voita) mutta aika lähelle jo menee sekin. voin suositella kaikille jotka etsii särö purkkia josta saa melkein mitä tahansa pihalle ja hintakaan ei ole paha (88e) - ja onpahan siinä vielä boostikin! ugh! Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 19.02.2008 00:04:19 (muokattu 19.02.2008 00:07:42) | |
Törkeen siisti lauta. Käytkös sie keikoilla ollenkaan? Kiitosta. Just eilen tulin neljän päivän kiertueelta Lapista taas. Eli ihan keikkakäyttöön tuo on rakennettu: kotonahan soitan lähinnä kitara-piuha-vahvistin -meiningillä. Harvoin jaksaa polkimia kaivaa esille muuten kuin laudan uudelleenrakennusta varten, jos on tullut hommattua jotain uutta ja kivaa... ...vai pitäsköhän munkin tehdä jokin muukin puhdistusoperaatio kuin laudan kääntäminen ylösalaisin pakatessa että kengänpohjaryönät ja lasinsirut sentään jäävät laudan ulkopuolelle=) ...tietty kun viime aikoina keikat ovat olleet lähinnä tangokuninkaallisten taustabändeissä, on homma aika sisäsiistiä siinä mielessä, että paskaiset lenkkarit jätetään hotellihuoneeseen ja lavalle astellaan siistit kengät jalassa, jolloin lautakin pysyy puhtaana. :) Rokkikeikoillekin tosin varmaan vaihtaisin lavalle jalkaan eri kengät (esim. jotkin siistipohjaiset tennarit) kuin ne, joilla kävelen ulkona. | |
![]() 19.02.2008 01:21:42 | |
...tietty kun viime aikoina keikat ovat olleet lähinnä tangokuninkaallisten taustabändeissä, on homma aika sisäsiistiä siinä mielessä, että paskaiset lenkkarit jätetään hotellihuoneeseen ja lavalle astellaan siistit kengät jalassa, jolloin lautakin pysyy puhtaana. :) Ihanaa duunia, heh. Itseasiassa vois olla varsin mielenkiintoistakin, vaikka mä en niin moisesta musasta diggaakaan. Rokkikeikoillekin tosin varmaan vaihtaisin lavalle jalkaan eri kengät (esim. jotkin siistipohjaiset tennarit) kuin ne, joilla kävelen ulkona. Mä oon pyrkinyt myös pitämään keikoilla eri kenkiä lavalla. Jo ihan siksikin, että on ihan mukavaa vaihtaa kuivat kengät keikan jälkeen jalkaan... Kun tulee suht sopivasti hikoiltua niin ei tarvi sit kosteet ja haisevat kengät jalassa olla lopun iltaa. Vaikka meneehän se niinkin toisinaan. Mulla on yhdet aivan sairaan mukavat kengät joita haluis pitää lavallakin, mut ei huvita pilata niitä siellä kun ne on mukavat jalassa muutenkin. Tööt. Josko aiheesta jotain sitten(vai olinko mä jo kirjottanut tähän ketjuun jotain?). :-) Hot Cake on mun yksi parhaista ostoksista, se on pysynyt mulla siinä missä muut pedaalit ovat lähteneet. Toki tykkäsin Fulltonen fulldrivesta fiesta red-värityksellä, mutta siitä jouduin rahapulassa luopumaan. Haluisin moisen vempeleen joskus takaisin. Samaten tuo RMC:n wahi on osoittautunut toistaiseksi parhaaksi wahiksi mitä on tullut poljettua. Joko muuten, Jucciz, olet saanut tehtyä äänipätkiä tosta OCD:stä? Fuzzista kiinnostaisi myös kuulla, samaten miten Sparkle Drive futaa Buddan kanssa. Siitä tosin sulla taisikin joku pätkä olla jos oikein muistan. Juu, tulee katsottua tuota sun mp3-sivua aina välillä ja kuunneltua sitä ihan silkasta ilosta, ja samalla saa nauttia tyylikkäästä soitosta :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 19.02.2008 08:45:15 | |
Annan ääneni Bad Monkeylle. Loistava pedaali buustailemaan vahvistimen omaa säröä, mutta toimii kyllä myös kliinilläkin. ;) | |
![]() 19.02.2008 14:50:08 | |
(Kyllä, tarvitsen neljä eri säröä Tarvitset Danelectro Black Paisleyn:) | |
![]() 19.02.2008 16:17:00 | |
neljä säröä on ihan jees (mullakin on), varsinkin vähän erityyppisiä pedaaleja yhdistelemällä saa tosi hyviä saundeja. tyyliin fuzz+od (ja vahvistimesta vähän). ja aiheesta, big muff on omassa luokassaan legenda, sorakaivuripörinä vailla vertaa, zoomin ultra fuzz oli kiva paitsi häiriintyneissä saundeissa myös muffia hillitympään ei ihan fuzz-saundiin. sellaiseen soolovalliin. nykyisin hallussa olevista hyviä on jekyll&hyde (se punainen kanava on mahtava gain ja eq minimissä, vaikka aika kompressoitu, kiva sotkea TS:n kans) ja venäjän herrojen small stone (kiva säätää sitä mielettömän kokoista potikkaa lennosta jalalla). TS-tyyliset on kivoja varsinkin bändin kans, middlepotku, basson leikkautuminen ja kompressointi on aliarvostettuja ominaisuuksia (toimii bändin seassa kuin häkä). ja seymour duncanin tweak fuzz on yllättävänkin hyvä, aika sivistynyt mutta silti fuzz (eli vaatii volaa ja ruttua alle että toimii niin kuin pitää). oho, tulipa pitkä. lisää pitäis hommata jossain välissä. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen | |
![]() 19.02.2008 17:36:15 | |
Ihanaa duunia, heh. Itseasiassa vois olla varsin mielenkiintoistakin, vaikka mä en niin moisesta musasta diggaakaan. Itse asiassa humppakeikoilla (etenkin tangokuninkaallisten taustabändissä) saa kokemuksieni mukaan soittaa monipuolisempaa musaa kuin melkein missään. Okei, äärimetallia ei tule (ei kyllä kiinnostakaan), mutta sentäs swingin kautta vanhaan rokkenrolliin, humpasta lattarien kautta kantriin ja rock-klassikoiden ja vanhan Kirkan kautta rautalankaan, tangoon ja rumbaan tarjoaa mun mielestä jo aika monenlaista temmellyskenttää ja mahdollisuuksia kokeilla erilaisia soundeja ja eri kitaroiden soveltuvuutta eri tyyleihin. Ja lisäksi kun kanssamuusikot ovat oman soittimensa todellisia taitajia, on yhteissoitto parhaimmillaan tuottanut semmoisia onnistumisen tunteita, ettei vuosiin... eipä olisi uskonut, että humpan kautta päästään tämmöisiin fiiliksiin. :) Joko muuten, Jucciz, olet saanut tehtyä äänipätkiä tosta OCD:stä? Fuzzista kiinnostaisi myös kuulla, samaten miten Sparkle Drive futaa Buddan kanssa. Kaikista noista on tulossa pätkiä, kunhan vähän tilanne rauhottuu: aika hektistä on ollut taas pari viime viikkoa ja kohta puskee hiihtoloma päälle, eli joskus parin viikon päästä voisi ehkä katsella ... OCD:lle löytyi tuossa pari viikkoa sitten aika mukava testailualusta, mutta en vielä paljasta mikä se on... pidän hetken jännitystä yllä. ;) | |
![]() 19.02.2008 17:38:31 | |
OCD:lle löytyi tuossa pari viikkoa sitten aika mukava testailualusta, mutta en vielä paljasta mikä se on... pidän hetken jännitystä yllä. ;) Sano vaan suoraan, että se Bogner löytyi. | |
![]() 19.02.2008 17:41:06 | |
Sano vaan suoraan, että se Bogner löytyi. Eikä kun Jucspis postaa pari mehevänkuuloista Harley Benton-pätkää ja viikon päästä kaikilla muusikoiden.nettiläisillä on sitten Harrikka alla. ;) I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. | |
![]() 19.02.2008 17:51:26 | |
Eikä kun Jucspis postaa pari mehevänkuuloista Harley Benton-pätkää ja viikon päästä kaikilla muusikoiden.nettiläisillä on sitten Harrikka alla. ;) Joo ja mun harrikassa on pakki, toisin kuin keskivertomalleissa. Nojoo, Bogneria ei talosta (vielä) löydy. | |
![]() 19.02.2008 18:04:18 | |
Itse asiassa humppakeikoilla (etenkin tangokuninkaallisten taustabändissä) saa kokemuksieni mukaan soittaa monipuolisempaa musaa kuin melkein missään. Okei, äärimetallia ei tule (ei kyllä kiinnostakaan), mutta sentäs swingin kautta vanhaan rokkenrolliin, humpasta lattarien kautta kantriin ja rock-klassikoiden ja vanhan Kirkan kautta rautalankaan, tangoon ja rumbaan tarjoaa mun mielestä jo aika monenlaista temmellyskenttää ja mahdollisuuksia kokeilla erilaisia soundeja ja eri kitaroiden soveltuvuutta eri tyyleihin. Ja lisäksi kun kanssamuusikot ovat oman soittimensa todellisia taitajia, on yhteissoitto parhaimmillaan tuottanut semmoisia onnistumisen tunteita, ettei vuosiin... eipä olisi uskonut, että humpan kautta päästään tämmöisiin fiiliksiin. :) Näin olen kuullut kyllä, juu. Mä vaan tykkään siitä oman bändin vapaudesta tehdä keikalla melkein mitä vaan. Tarkoittaen jotta jos huvittaa niin voin juosta päättömästi eestaas, näyttää hyvältä tai vaihtoehtoisesti pelleltä, kiivetä jonnekin, lyödä laulajaa, härnätä basistia ja sotkea rumpalia. Toki tietäen että näin voidaan myös meikäläiselle tehdä :-) Toki, siinä sitten jumittaa semmosten soittajien kanssa, jotka eivät välttämättä ole todellisia taitajia... Tai sitten muut bändistä jumittaa yhden semmoisen kanssa... Toisaalta, tällä ei juur rahoiksi lyö. Kaikista noista on tulossa pätkiä, kunhan vähän tilanne rauhottuu: aika hektistä on ollut taas pari viime viikkoa ja kohta puskee hiihtoloma päälle, eli joskus parin viikon päästä voisi ehkä katsella ... OCD:lle löytyi tuossa pari viikkoa sitten aika mukava testailualusta, mutta en vielä paljasta mikä se on... pidän hetken jännitystä yllä. ;) Erittäin hienoa, kertoile toki osotetta sitten, näytti tulleen mp3-sivuille hitusen muutoksia ja en päässyt kuuntelemaan, höh. Ymmärrän toki. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 19.02.2008 18:14:08 | |
näytti tulleen mp3-sivuille hitusen muutoksia ja en päässyt kuuntelemaan, höh. Ymmärrän toki. Vain Budda-hakemiston osalta, kun löysin torilta myynti-ilmoituksen, jossa myytiin Buddan Superdrive 30 -comboa ja ilmoituksessa oli pokkana linkki mun tekemiin pätkiin. Voishan sitä edes luvan kysyä, ois tavallaan kohteliasta. Tilanne normalisoituu kyllä. | |
![]() 19.02.2008 18:16:15 | |
Vain Budda-hakemiston osalta, kun löysin torilta myynti-ilmoituksen, jossa myytiin Buddan Superdrive 30 -comboa ja ilmoituksessa oli pokkana linkki mun tekemiin pätkiin. Voishan sitä edes luvan kysyä, ois tavallaan kohteliasta. Tilanne normalisoituu kyllä. Jotain tämmöistä ajattelinkin. Ihme että ei ole enemmänkin käytetty sun tekemiäs pätkiä, tai, mistäs mä tiiän. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)