Aihe: Uusi säröpedaali mietoon menoon
1 2 3 4 5 6 7
jukej
05.03.2008 18:50:36
Olitko jo testannut sen BB Preampin?

Itse en ole Xoticin pedaaleja vielä päässyt testaamaan, mutta kovasti kiinnostaisi. Ajattelin huomenna käydä Little green wonderia testaan LTD:n kanssa rinnan.

Ja ketjun alottajan testaamista pedaaleista ei ole tietoa, jos siitä oli kyse..
StevieRayVehkakoski
05.03.2008 19:32:34 (muokattu 05.03.2008 19:33:03)
No mä en oo koejanut kuin vakio SD-1, Iba TS-9 reissue ja nyt Full-Drive II. SD-1 oli ihan liian Lo-Fi tähän touhuun, samoin tubescreamer. Full-Drive on ensimmäinen mikä ei kuulosta ihan puhelimelta, mutta ei kyllä oikein sekään vielä ole sitä mitä tarvitsen. No, ens viikon reissussa ja sitten täytyy tosiaan käydä testimässä eri vaihtoehtoja. Toi Sparkle-Driven Blend on mun mielestä todella järkevän tuntuinen idea. Onkos tollasta blendiä missään muussa pedaalissa?

Varmaan toi säropedaali on väärä sana sille mitä haen, koska tosiaan säröä ei tarvita juuri nimeksikään vaan sellasta lämpöä ja kevyttä kompressiota mutta sitten tosi runttauksella saa vähän jo rasahtaa.
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Jucciz
05.03.2008 19:34:31 (muokattu 05.03.2008 19:35:00)
Jos StevieRayVehkakoski liikut Tampereella, poikkea kahville ja testailemaan: mulla on sekä OCD että Sparkle Drive ja vertailuvehkeeksi käsintehty TS-808. Tervetuloa!
Detox
05.03.2008 20:04:43

Jos StevieRayVehkakoski liikut Tampereella, poikkea kahville ja testailemaan: mulla on sekä OCD että Sparkle Drive ja vertailuvehkeeksi käsintehty TS-808. Tervetuloa!

Kylläpä täällä liikutaan hyvässä hengessä. Juurikin näin pitää toimia!!! Plussaa tuosta.
Mesa 4 Life!
StevieRayVehkakoski
05.03.2008 20:31:07

Kas! Suurkiitos tarjouksesta, täytyy ilmoitella seuraavan kerran kun tulee Tampereelle asiaa.
Jungleman
05.03.2008 20:45:09 (muokattu 05.03.2008 20:46:41)
Varmaan toi säropedaali on väärä sana sille mitä haen, koska tosiaan säröä ei tarvita juuri nimeksikään vaan sellasta lämpöä ja kevyttä kompressiota mutta sitten tosi runttauksella saa vähän jo rasahtaa.

Tämä soitti kelloja. Sehän on Little Green Wonder, joko Mad Professor tai sitten alkuperäinen BJF-versio. Molemmat toimivat juuri kuvailemallasi tavalla, minulla on tuo BJF-versio.

OD-pedaaleja on ollut ja mennyt monta vuosien varrella. Vanhat TS9, TS808, TS10, kolme erilaista Full-Drive kakkosta, Boss SD-1, Barber Direct Drive SS, MEK TD-2 Tube Drive ja jokunen muu. Pitkäaikaisemmin käyttöön on jäänyt Banzai Fireball 2, joka ei ole mitenkään erityisen neutraali tai ultrasmooth, vaan juuri sopivan rujo minun korvaani.

LGW saattaa myös jäädä pysyvästi käyttöön. Monta vuotta vastustelin BJF-hypetystä (koska pedaalit ovat niin tolkuttoman hintaisia ja lisäksi rumia, minusta) mutta LGW auttoi valaistumisessa. Tahtoo lisää noita purkkeja...

EDIT: ja niin tosiaan, saahan tuota (ja muitakin polkimia) tulla testailemaankin. Tampereella asutaan.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
jukej
06.03.2008 14:58:20
Kävin tänään testaamassa Mad professorin little green wonderia ja hankkimaani Barberin LTD silveriä. Täytyy sanoa, että kyllä se Little green wonder on mun seuraava spedu. Monipuolinen, särö ei mene tukkoon ja soundaa tooosi hyvältä. Soitin liikkeessä Fenderin mexico stratolla ja Englin combolla. Omituista oli, että myös LTD kuulosti hieman paremmalta liikkessä. (Itsellä Epin valve jr., ehkäpä johtuu siitä...) Mutta kyllä LGW:n särö oli LTD:hen verrattuna mielestäni luonnollisempi, jotenkin putkimaisempi. Ja se on jännän "body"-namiskan ansiosta monipuolisempikin. Hieno vekotin. :)
horseface
06.03.2008 15:22:28
Juu, ääni Mad Professorin Little Green Wonderille.
Oli miten oli, näin on!
Jucciz
06.03.2008 19:17:00 (muokattu 06.03.2008 20:00:22)
Tässäpä lupailemiani Les Paul -pätkiä Fulltone OCD:stä.

Vahvistimena toimi Marshall Super Bass 100W-nuppi ja kaappina Marshall 1960TV Celestion Greenbackeillä. Mikitys Sennheiser e606:lla ihan etuverkosta. Kitarana käytin Gibson Les Paul '57 Reissueta, mikkeinä käsinkäämityt Sheptone PAF Tribute -humbuckerit (7,63k / 8,12k). Soitto on ihan hirveätä kuraa, mutta pedaalia tämän on tarkoituskin esitellä...

Vahvistimen säädöt pysyvät samana koko pätkän ajan, luonnollisesti: presence klo 3, bass klo 12, middle täysillä, treble klo 2 ja molemmat volumet sen verran auki, että soundi on kutakuinkin tasapainoinen (ei kovin paljon, kerrostalo...)

OCD:n säädöt olivat: Volume ja Tone keskellä, Drive-potikkaa kokeilin kolmessa eri asennossa ja tein kustakin asennosta kaula- ja tallamikkitestin sekä LP- että HP-asennossa (LP-asento on kutakuinkin "flat", HP-asento korostaa selvästi ylämiddleä, minkä johdosta soundi on ärhäkämpi ja voimakkaampi).

Testipätkä täältä, tällä kertaa yhtenä tiedostona.
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/lp_test.mp3
Alla selitys, mitä tapahtuu missäkin kohtaa.

0:00 Puhdas soundi (pedaali bypassilla)

"low-gain"
0:22 - Drive klo 9, LP-moodi, kaulamikki
0:57 - Drive klo 9, LP-moodi, tallamikki
1:29 - Drive klo 9, HP-moodi, kaulamikki
2:02 - Drive klo 9, HP-moodi, tallamikki

"mid-gain"
2:25 - Drive klo 12, LP-moodi, kaulamikki
2:50 - Drive klo 12, LP-moodi, tallamikki
3:13 - Drive klo 12, HP-moodi, kaulamikki
3:36 - Drive klo 12, HP-moodi, tallamikki

"high gain"
3:59 - Drive klo 3, LP-moodi, kaulamikki
4:27 - Drive klo 3, LP-moodi, tallamikki
4:51 - Drive klo 3, HP-moodi, kaulamikki
5:16 - Drive klo 3, HP-moodi, tallamikki

Pätkien volume-erot ovat todellisia, eli kun Drive lisääntyy, kasvaa hiljalleen myös äänenvoimakkuus - samoin vaihdettaesta LP-moodista HP-moodiin. Toivottavasti tämä selvensi edes vähän, millaisesta mööpelistä on kyse.
Artist
06.03.2008 19:24:01

Just hyvää pätkää.
"I'm a hypocrite, I dish it out but I can't take it I know you think it's wrong And maybe you're right but this is my song"
StevieRayVehkakoski
06.03.2008 22:05:26
Hyvältähän se kuulostaa, ei mahda mitään. Mutta ei ole sinne päinkään mitä mä olen hakemassa =) Toi low-gain-osastokin menee pahasti pitkäks siitä mitä mä tarviin.

Onkos joku testannut Full-tonen Fat-Boost 2?
http://www.fulltone.com/FB.asp

Toi taitais olla aika paljon saman tyylinen kuin little green wonder, mutta on vähän inhimillisemmän hintainen.

Vahvistimena toimi Marshall Super Bass 100W-nuppi ja kaappina Marshall 1960TV Celestion Greenbackeillä. Mikitys Sennheiser e606:lla ihan etuverkosta. Kitarana käytin Gibson Les Paul '57 Reissueta, mikkeinä käsinkäämityt Sheptone PAF Tribute -humbuckerit (7,63k / 8,12k). Soitto on ihan hirveätä kuraa, mutta pedaalia tämän on tarkoituskin esitellä...

Vahvistimen säädöt pysyvät samana koko pätkän ajan, luonnollisesti: presence klo 3, bass klo 12, middle täysillä, treble klo 2 ja molemmat volumet sen verran auki, että soundi on kutakuinkin tasapainoinen (ei kovin paljon, kerrostalo...)

OCD:n säädöt olivat: Volume ja Tone keskellä, Drive-potikkaa kokeilin kolmessa eri asennossa ja tein kustakin asennosta kaula- ja tallamikkitestin sekä LP- että HP-asennossa (LP-asento on kutakuinkin "flat", HP-asento korostaa selvästi ylämiddleä, minkä johdosta soundi on ärhäkämpi ja voimakkaampi).

Testipätkä täältä, tällä kertaa yhtenä tiedostona.
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/lp_test.mp3
Alla selitys, mitä tapahtuu missäkin kohtaa.

0:00 Puhdas soundi (pedaali bypassilla)

"low-gain"
0:22 - Drive klo 9, LP-moodi, kaulamikki
0:57 - Drive klo 9, LP-moodi, tallamikki
1:29 - Drive klo 9, HP-moodi, kaulamikki
2:02 - Drive klo 9, HP-moodi, tallamikki

"mid-gain"
2:25 - Drive klo 12, LP-moodi, kaulamikki
2:50 - Drive klo 12, LP-moodi, tallamikki
3:13 - Drive klo 12, HP-moodi, kaulamikki
3:36 - Drive klo 12, HP-moodi, tallamikki

"high gain"
3:59 - Drive klo 3, LP-moodi, kaulamikki
4:27 - Drive klo 3, LP-moodi, tallamikki
4:51 - Drive klo 3, HP-moodi, kaulamikki
5:16 - Drive klo 3, HP-moodi, tallamikki

Pätkien volume-erot ovat todellisia, eli kun Drive lisääntyy, kasvaa hiljalleen myös äänenvoimakkuus - samoin vaihdettaesta LP-moodista HP-moodiin. Toivottavasti tämä selvensi edes vähän, millaisesta mööpelistä on kyse.
Jucciz
06.03.2008 22:12:32
Hyvältähän se kuulostaa, ei mahda mitään. Mutta ei ole sinne päinkään mitä mä olen hakemassa =) Toi low-gain-osastokin menee pahasti pitkäks siitä mitä mä tarviin.

Joo: tossahan sen selvästi huomaa, että yksikelaisilla mikeillä (Strato, Tele jne) dynamiikkaa on vaan hirveen paljon enemmän. Pienilläkin asetuksilla tuo säröytyy toki paljon voimakkaammin kaksikelaisilla mikeillä, mutta sama meininkihän se on oikean vahvistimenkin kanssa, jos siihen humbuckereilla varustetun Les Paulin tökkää. :)

Se on rokkenrollia se.
forrester
06.03.2008 23:33:55
Morjens. Pari omaa huomiota keskustelluista pedaaleista:

Soitan stratoa Englin Screamer-combon kanssa. SparkleDrive on ollut puhtaissa päällä pitkään melkein oletusarvoisesti (Drive 11:00,Tone 12:00,Clean11:00jaVolume11:00) -haussa lisää dynamiikkaa ja pientä rosoa komppaukseen. Ja tykkään John Mayeristä... Hyvä pedaali, mutta mun mielestä särön sävy saisi olla kirkkaampi. Tonea avaamalla ei hyvää kirkkautta saa, asinoastaan ylämiddlepiikkiä. Saman blend-säädön kun saisi muihikin pedaaleihin... Ei ole korvaajaa tälle löytynyt vaikka ei mulle paras pikkurosopedaali olekaan.

OCD (mullaV2) puolestaan syrjäytti uskollisen Marshallin vanhan Guvnorin laudasta. Olen vasta nyt alkanut siitä pitämään. Käytän kovempiin säröihin Les Paulin kanssa. V2ssa on aika kova bassoboosti LP-asennossakin. Kuitenkin mulle eka pedaali, jolla saa oikesti käyttökelpoisia soundeja kitaran volaa pienentämällä.

Niin ja SparkleDrive toimii hienosti myös boostina sekä Guvnoriin että OCD:hen.
...siis per naama? -Yhteensä.
Numb
07.03.2008 10:41:40 (muokattu 07.03.2008 13:55:36)

Kuinkas hyvin nuo Barberin Direct Drive ja/tai LTD toimivat boosterina? (Boostauksella tarkoitan vahvistimen etuasteen potkimista vähän kipakampaan menoon.) Kun vähän mieluilisin semmoista spedua, joka pelaisi boosterina ja säristimenä. Bad Monkey boostaa hyvin, mutta en minä siitä sen säröstä niin perusta.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Flaser_Phanger
07.03.2008 13:27:53

Tässä ois muutamien overdrive purkkien ääninäytteitä, yritän parannella äänenlaatua kunhan ehdin, mutta jonkinlaista yleiskuvaa erilaisista purkeista toivon mukaan antaa.

http://www.elisanet.fi/flaser_phanger/overdrives.htm
ei se siitä!!
koponen
07.03.2008 14:58:11 (muokattu 07.03.2008 15:04:36)
Tässä ois muutamien overdrive purkkien ääninäytteitä, yritän parannella äänenlaatua kunhan ehdin, mutta jonkinlaista yleiskuvaa erilaisista purkeista toivon mukaan antaa.

http://www.elisanet.fi/flaser_phanger/overdrives.htm

Hyviä pedaaleita sulla ja Xotic BB Preamp alkoi kyllä kiinnostamaan. Intoa lannisti ainoastaan se, että melkein kaikki klipit oli hirmuisessa vaihevirheessä.

Itselle tuli tänään sattuneesta syystä verkonpainoiksi marsun Guv'nor, Blues Braker, Jackhammer ja Echohead, joitten kanssa pelleilen nyt vähän aikaa. Onneksi ei näitten muutaman koticombon ryydittäjistä tarvitse olla niin kamalan kranttu.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Socialite
07.03.2008 15:18:02
Hyviä pedaaleita sulla ja Xotic BB Preamp alkoi kyllä kiinnostamaan.

Suosittelen kyllä lämpimästi! Ainut pedaali tähän mennessä josta voin melko varmasti sanoa etten ikinä luovu. Monipuolinen laitos ja boostina varsinkin just passeli.
Detox
07.03.2008 16:06:28

Joo olen samaa mieltä, ei ihan vakuuttanut minuakaan...

Onkos joku testannut Full-tonen Fat-Boost 2?
http://www.fulltone.com/FB.asp

Mä luulen että tuo jää mun osalta testaamatta kun FD2 ja tuo hehkutettu OCD eivät millään tunnu pärjäävän omistamilleni BB Preampille ja Maxon 808:lle

Toi taitais olla aika paljon saman tyylinen kuin little green wonder, mutta on vähän inhimillisemmän hintainen.

Tuo LGW kiinnostaisi kyllä... pitänee käydä testaamassa jossain.
Mesa 4 Life!
oiva tumpeloinen
07.03.2008 17:52:12
Tuo LGW kiinnostaisi kyllä... pitänee käydä testaamassa jossain.

Ainakin jonnin aikaa sitten moinen oli Custom Shopin hyllyssä.

Kiinnostaisi kovasti muakin, mutta nyt mun täytyy tyytyä Timmyyn, mikä kolahti postiluukusta tänään. Sunnuntaina pääsee sitä koemaistamaan treenikämpälle enemmän.

Tähän aiheeseen liittyen: Jos jollain on Timmyn saatekirjelmää, mä olisin kovin kiinnostunut kopiosta, tai edes mahdollisuudesta lukaista moinen. Kulut korvaan ja vaivannäönkin, Stadin kulmillä toimin vielä juoksupoikanakin.
Numb
07.03.2008 18:00:46 (muokattu 07.03.2008 18:02:42)

Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)