![]() 02.07.2009 16:25:40 | |
---|---|
jujuju: Suositteletteko ennemmin set-in vai pulttikiinnityskaulaa. Entäs kannaattaako olla mahonki vai mahonki/leppä runko? Onko nuo ESP lh-150 humbuckerit, vai epiphonen mikit paremmat? Noissa les paul-mallisissa nyt mielummin mun mielestä liimakaulalla, paremman sustainin takia (en väitä, etteikö pulttikaulaisista kitaroista löytyisi hyvän sustainin omaavia kitaroita). Ja noista puista, se on varmaan enempi makuasia, pelkällä mahongilla kitaran sointi on tummempi Hiljaisuus on usein parasta musiikkia | |
![]() 02.07.2009 18:55:51 | |
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ex400ow.htm Luulempa tuon olevan aika kaulapainoinen, ainakin halvempi 50 sarjalainen oli eivätkä taida olla korjannut vikaa uudempaa mallia suunnitellessa. Itsellä ainakin kyrsi sen verraan kaulapainoisuus että uuden soittimen ostin sen takia. | |
![]() 09.07.2009 21:12:10 | |
Eli, nyt on tullu sit kateltua nuita käytettyjä oikein olan takaa ja päätynyt pariin skittaa kokeilun ja katsonnan kautta. Jackson dinky, eli dk2, tai mahdollisesti sustainiac malli dk2s. Sekä Ibanez xpt-700. Kummassakin lisenssifloikka. Eli kertokaas vähän omia kokemuksia, onko miten luotettavii kepukoita, ja kun kaverilla testin tuota dk2 , niin otti heti korvaan, kaikki kielet särisivät nauhoja vasten. Onko tämä ihan "perusta" kaikissa dinkyissä, vai johtuuko vain säädöistä?(kaveri oli vasta saanut kys. kitaran) Sitten nuista floikista, onko miten, tuota ibanezin floikasta sen verran että huonosti säädettynä kieltenkatkoja blääh blääh paskpaska yms. vastaava, sitten taas vastaavaa, että hyvä ja kestävä, parempi kuin monet muut lisenssit. Jacksonin , jt580, sen verran että jt590 olen kuullut kehuttavan, mutta miten tuon laita? | |
![]() 09.07.2009 21:46:20 | |
FrozenMelody: Eli, nyt on tullu sit kateltua nuita käytettyjä oikein olan takaa ja päätynyt pariin skittaa kokeilun ja katsonnan kautta. Jackson dinky, eli dk2, tai mahdollisesti sustainiac malli dk2s. Sekä Ibanez xpt-700. Kummassakin lisenssifloikka. Eli kertokaas vähän omia kokemuksia, onko miten luotettavii kepukoita, ja kun kaverilla testin tuota dk2 , niin otti heti korvaan, kaikki kielet särisivät nauhoja vasten. Onko tämä ihan "perusta" kaikissa dinkyissä, vai johtuuko vain säädöistä?(kaveri oli vasta saanut kys. kitaran) Sitten nuista floikista, onko miten, tuota ibanezin floikasta sen verran että huonosti säädettynä kieltenkatkoja blääh blääh paskpaska yms. vastaava, sitten taas vastaavaa, että hyvä ja kestävä, parempi kuin monet muut lisenssit. Jacksonin , jt580, sen verran että jt590 olen kuullut kehuttavan, mutta miten tuon laita? Tuossa Ibanez XPT:ssä on Edge III, joka on kaikista huonoin Ibanezin floikista. Kannattaa siis tuohon hintaan etsiä 1xxx, 2xxx, 5xx, 6xx tai 7xx-sarjan RG:itä, tai S-sarjalaisia joissa on ZR-talla. Jacksonin talloista sen verran, että JT590 tosiaan on Schallerin(valmistaa nykyään OFR:t) tekele, ja on oikein laadukas. Tuo JT580 on sitten ihan eri maata. Eli melkoista kuraa, ja itse en tuohon paskaan astuisi(anteeksi voimakas ilmaisu). Kootut ratkaisut: -Ibanezin edellä mainitut RG, joissa siis joku näistä talloista: Edge, Edge-Pro, Lo-Pro Edge ja Edge-Zero. Tai sitten S-sarjalainen ZR-tallalla. -Joku vanhempi Jackson tai Charvel JT-590 tallalla. Torilla muutama tälläkin hetkellä, jotka kyllä mahtuisivat budjettiin. Myös jos suunnikkaan haluat,niin RR24 käytettynä lienee oikein pätevä vaihtoehto. -ESP LTD 1000 - sarjalaiset. Niissä on oikein oivat tallat, vaikkeivat nykytiedon mukaan aivan OFR:iä ole. Tämä siis tallojen perusteella. Mikit saa aina vaihdettua, ja kaulaprofiili ja muu yleinen soittotuntuma täytyy kuitekin testailla itse. Noista valkkaat suosikit soitettavuudelta, ja ei muuta kuin kyttäilemään, tinkimään, ja kauppoja tekemään :) Se on kivaa! Kaikkia noista mun edellä mainitsemista löytyy tälläkin hetkellä torilta, ja vielä kohtuu hinnoissa! Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 11.07.2009 12:12:25 | |
Niin tähän vielä se että 500e on aika pakko raja, ja noita 1000 ei kyllä siihen hintaan ollu.(floikallisia) Entä sitten, mitä kiinteätallaisia tohon hintaluokkaan suosittelisitte?(käytettyjä) | |
![]() 11.07.2009 12:14:23 | |
FrozenMelody: Niin tähän vielä se että 500e on aika pakko raja, ja noita 1000 ei kyllä siihen hintaan ollu.(floikallisia) Entä sitten, mitä kiinteätallaisia tohon hintaluokkaan suosittelisitte?(käytettyjä) Onhan tuohon hintaan (hyviä) floikallisia Ibanezeja ja Charveliakin löytyy. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 11.07.2009 14:53:25 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=334037 Tuossa ois Japanin RG kovalla laukulla ja hinta reilusti alle 500e! | |
![]() 11.07.2009 22:57:15 | |
http://www.thomann.de/fi/schecter_hellraiser_solo_006_wh.htm ja tuolta lisä tietoa http://www.schecterguitars.com/ risut ja ruusut kitarasta kiitos. tai ylipäätään schecterin heavy kitaroista. jos ajatellaan haarukka 800-1000€ niin vaihtoehtojakin saa laittaa. eli perus kitaraa raskaaseen alavireiseen metalli musiikkiin kiinteällä tallalla. Se oli jo rikki ennen kuin mä vedin sen paskaks!!! | |
![]() 15.07.2009 18:37:19 (muokattu 15.07.2009 18:37:50) | |
Kellään kokemuksia tuosta (esp) ltd deluxe sarjan mh 1000? (floikattomasta) Tai sitten ibanezin rg 1570?(tai muista prestigeistä joita sais reilusti alle 600e?) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)