Aihe: Eka sähkis
1 2 3 4 5 6 7 8 9
KurtCobain
22.05.2007 15:41:28
Ja hei ku kobain sano et tossa on ne pienet naarmut, ni onko mitää millä sais peitettä ne? Jotain "pakkelin" tapasta..ku noi on kerra nii pieniäki

Heiälä ny ala stressaan jostin pikku naarmuista. sellaset naarmut mitä siinä on nii on joka kitarassa, jos sillä on vähänkin soittanu. ne on sellasia ihan pikku naarmuja, joita ei edes huomaa, paitsi jos kohdistaa jotain valoo niihin naarmuihin.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
KurtCobain
22.05.2007 15:43:26
Mut en kyl oikein kehtais mennä kokeilee jotain tyylii ukkonooaa ja smoukia niin kalliilla kitaralla. Tarvis tosi monen vuoden kokemuksen et kehytais mennä.

älä ny tosta stressaa :)
KurtCobain
22.05.2007 15:52:05
Ja kun geffeni sano, et ei mitään efektejä tarvi, niin kyllä siinä multiefektissa on niitä efektejä kuten tremolo, phaser sun muut, mut siitä saa ihan minkä saundin oikeastaan vaan. esim sellanen ac/dc särö, hevi särö, kerma lead hevi särö, heleä akustinen, akustinen jossa pientä chorusta jne. jne. Ja vaikka kaikki ylistää tota microcubee, niin mun mielestä sen särö kanava on kyl ihan paska. cleanit on ihan OK, mut joka tapauksessa on tuo hyvä hintaisekseen. ite pistäisin jonkun podin siihen perään :)
pulliha
22.05.2007 16:41:41
en noit podei kestä mut kuutio toimii hyvin boss me50 kanssa. ja siihen testaukseen haluun viel muistuttaa et sää maksat edelleenki ja ne on sun komennossa. se o niille basicly ihan sama vaik löisit sen kitaran heti rikki kuhan vaa ostat sen eli soittotaidol ei oo mitään merkityst :D
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
KurtCobain
22.05.2007 16:48:56
en noit podei kestä

Niin.. en itsekkään luultavasti ostais podia, koska siinä on vaan kauheeta säätöö, eikä oo poljinta mis voi vaihtaa niitä presettejä jne. nii jos oisin sää, ja haluisin jonkun multiefektin, nii päätyisin johonkin bossin me50 tai gt-6 ja mitä ny noita on :D
-Cale
22.05.2007 16:53:56
Niin.. en itsekkään luultavasti ostais podia, koska siinä on vaan kauheeta säätöö, eikä oo poljinta mis voi vaihtaa niitä presettejä jne. nii jos oisin sää, ja haluisin jonkun multiefektin, nii päätyisin johonkin bossin me50 tai gt-6 ja mitä ny noita on :D

Säätöä kyllä. Onhan noita floorpodejakin, jossa siis polkimet itsessään, ja näihin munuaisiinkin saa erikseen floorboardeja, jotka ovat kylläkin aika hintavia... Aluksi en hirveästi tykännyt podista, mutta kun on oppinut säätämään niin kyllä sieltä sitä saundiakin löytyy, ainakin omiin tarpeisiini.
fuzz
22.05.2007 19:05:28
Ja sitten vielä, jos olisin itse kauppias, varmaan paremmin ymmärtäisin ekaa skebaansa hankkivan Smoke on the Waterit kuin toisen samanlaisen tyypin sanovan "Joo en mä tässä ala soittamaan. Mä shreddaan niin nopeesti, että tän kielet sulaa.".

Hehe. Kyllä näin on. Tuskin kukaan on ekaa kitaraansa kaupassa katellessa ollut mikään Hendrix. Testaa sen minkä osaa ja ottaa homman huumorilla...
fuzz
22.05.2007 19:13:02
Se ei yleensäkään ole vahvistinta valitsessa huono asia soitattaa myös jollakulla muulla.

Ei tosiaankaan. Kuulee pelin äänen paremmin (varsinkin jos heebo on itseä parempi soittamaan)
Geffen
22.05.2007 20:00:36

Ota joku kaveri mukaan, ja sano sille että soittaa.

Se ei yleensäkään ole vahvistinta valitsessa huono asia soitattaa myös jollakulla muulla.

Siis olis mulla yks sopiva kaveri mut se on tän osaamis pelon alkuperä. Se kerto et siä koitellaan tyyliin 200e kitaroita ja tarvis taitoa et kokeilis kalliimpaa. Ku pää ajatuksena
on et koitan ainakin epin lespa ku näillä näkymin oon ostamassa to kurtkobainin myynnissä olevan kitaran.
Nice boys don't play rock n' roll
Geffen
22.05.2007 20:03:23

Niin et ite ajattelin rikkoo sen myytin et on taidottoman noloo mennä koittaa noinki kallista kitaraa liikkeeseen^^
Nice boys don't play rock n' roll
Ziggy Bubba
22.05.2007 20:06:53

Luulo ei muuten ole tiedon väärti... Nimittäin se hehkuttamanne V-Amp 2 on pitkälti _suora_ kopio Pod 2:sta, että ei ne sen kummempia vehkeitä tosiaan ole. Säädon määrä on varmasti sama. Nuo uudemmat Podit (XT) päihittää pitkälti nuo vanhemmat mennen tullen, niin efekteissä kuin vahvistinmallinnuksissakin. En silti sano ettei noi vanhat pelit olisi oikein käyttökelpoisia vehkeitä, onhan ne.

Ja Pod XT Livessä on muuten poljin, kuten on noissa Floor Podeissakin, että näin :)
Myspace.com/Crookmachine
-Cale
22.05.2007 20:07:08
Siis olis mulla yks sopiva kaveri mut se on tän osaamis pelon alkuperä. Se kerto et siä koitellaan tyyliin 200e kitaroita ja tarvis taitoa et kokeilis kalliimpaa. Ku pää ajatuksena
on et koitan ainakin epin lespa ku näillä näkymin oon ostamassa to kurtkobainin myynnissä olevan kitaran.

Heh, älä suotta jännitä tuollasia. Kävelet suoraan liikkeeseen ja voit ystävällisesti vielä kysäistä myyjältä että saatko kokeilla haluamaasi kitaraa, näin olen itse menetellyt. Joissain liikkeissä on kylttejäkin joissa lukee että "Testaus ainoastaan myyjän luvalla", että sikäli hyvä kysyä. Soittotaidolla ei ole mitään merkitystä siihen kuinka kalliita kitaroita saa testata, itsekin kerran otin Top Soundin seinästä neljän tuhannen euron straton, hiplailin sitä ja kysyin että paljonko maksaa. Kun kuulin hinnan laitoin sen hyvin varovasti takaisin :) Kyllä myyjätkin luultavasti ymmärtää että kun ekaa kitaraa olet testaamassa niin ei soittotaito voi vielä olla huipussaan. Ja jos joku myyjä naljailee tai muuta epämukavaa, voit aina vaihtaa liikettä asiallisempaan jos mahdollisuus on.
KurtCobain
22.05.2007 20:11:40
Luulo ei muuten ole tiedon väärti... Nimittäin se hehkuttamanne V-Amp 2 on pitkälti _suora_ kopio Pod 2:sta, että ei ne sen kummempia vehkeitä tosiaan ole. Säädon määrä on varmasti sama. Nuo uudemmat Podit (XT) päihittää pitkälti nuo vanhemmat mennen tullen, niin efekteissä kuin vahvistinmallinnuksissakin. En silti sano ettei noi vanhat pelit olisi oikein käyttökelpoisia vehkeitä, onhan ne.

Ja Pod XT Livessä on muuten poljin, kuten on noissa Floor Podeissakin, että näin :)

Juu ittellä on tuo v-amp, ja on hemmetin hyvä laite, ja hintaa vaan sen 100e. onhan se pod "eri maata" mutta en ole vielä tässä vaiheessa valmis pistämään 300e efekti hösseleihin :D
Ziggy Bubba
22.05.2007 20:15:56

Juu ittellä on tuo v-amp, ja on hemmetin hyvä laite, ja hintaa vaan sen 100e. onhan se pod "eri maata" mutta en ole vielä tässä vaiheessa valmis pistämään 300e efekti hösseleihin :D

Juu kyllähän noilla pelittää jo ihan mukavasti, hauska kuulla että olet tyytyväinen.

Omasta V-Amp 2:sta rupesi tuossa taannoin yksi nappula pätkimään, on tosin jäänyt muutenkin vähälle käytölle... Ostakaas joku pois, halvalla lähtee ;)
Myspace.com/Crookmachine
pulliha
23.05.2007 20:28:27
boss me 50 on paras hintalaatu suhteessa noi podit on ensinäki ihan lelun näkösiä ja tarttee niitä säätöpolkimia mut makunsa kullakin
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
-Cale
23.05.2007 20:33:40
boss me 50 on paras hintalaatu suhteessa noi podit on ensinäki ihan lelun näkösiä ja tarttee niitä säätöpolkimia mut makunsa kullakin

Ei vaan kannata antaa ulkomuodon hämätä. Tai joillekkin se näemmä merkkaa enemmän kuin laitteen sisältö. Ootko edes testannu Podia? Mulla on se halvempi peruspodi, ja mielestäni oikein hyvä vehjes, mitä onkaan XT... Ja kuten sanottu niin saahan noita podejakin lattiamallisina, jos ei halua erillisiä polkimia tai munuaisen ulkomuoto ei miellytä.
Tietysti Pauligin
23.05.2007 21:26:43

Tätä niin usein toitotat, mutta montako noista "kilpailijoista" olet testannut?
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Twinkle
23.05.2007 22:29:07
Tyypillinen m.net -tyylinen keskustelu. Itse en oikeasti ymmärrä, mitä se aloittelija soittimestaan tajuaa vaikka se sitä testaakin. Kitara kuin kitara on melkoinen halko alussa eikä siitä oikeasti osaa sanoa mitään, varsinkin jos ukkonooa on parasta mitä osaa. Sitä paitsi, kitaralla kuin kitaralla oppii soittamaan jos soittopeli on ehjä ja edes jotakuinkin kunnossa.

Toinen homma on nuo naarmut. Kyllä ne joitakin saattaa ottaa päähän ja en kyllä ymmärrä mikä into tietyillä ihmisillä on tulla kertomaan, että itseä ei juuri nyt haittaa vaikka kansi olisi halki. Niin kauan kun soittimensa omistaa, niin sille saa tehä mitä haluaa. Vaikka pitää kuin kukkaa kämmenellä, koska naarmuton soitin kertoo kyllä enemmän huolellisuudesta kuin turhamaisuudesta.

vrt. mersusta kämmenen kokoinen maaliton läikkä kyljessä, Armanin puvussa luodinreikä selässä. Ottaisi kyllä päähän.
-Cale
23.05.2007 22:45:26
Tyypillinen m.net -tyylinen keskustelu. Itse en oikeasti ymmärrä, mitä se aloittelija soittimestaan tajuaa vaikka se sitä testaakin. Kitara kuin kitara on melkoinen halko alussa eikä siitä oikeasti osaa sanoa mitään, varsinkin jos ukkonooa on parasta mitä osaa. Sitä paitsi, kitaralla kuin kitaralla oppii soittamaan jos soittopeli on ehjä ja edes jotakuinkin kunnossa.

Kyllä varmasti jotain. On siinä selvä ero kenelle vaan jos käteen lyödään lespa ja sen jälkeen strato, ja kyllä niistä pitäisi osata valita miellyttävämpi jos kitaraa koskaan on vähääkään hiplaillu.

Toinen homma on nuo naarmut. Kyllä ne joitakin saattaa ottaa päähän ja en kyllä ymmärrä mikä into tietyillä ihmisillä on tulla kertomaan, että itseä ei juuri nyt haittaa vaikka kansi olisi halki. Niin kauan kun soittimensa omistaa, niin sille saa tehä mitä haluaa. Vaikka pitää kuin kukkaa kämmenellä, koska naarmuton soitin kertoo kyllä enemmän huolellisuudesta kuin turhamaisuudesta.

Naarmuinen mutta toimiva kitara viestittää mulle usein sitä, että se on ollut ahkerassa käytössä, ja eipä silloin voi naarmuilta oikein mitenkään välttyä. Sen sijaan kitara joka on täysin naarmuton saa aikaan epäilyksiä että onko se niin huono että sillä ei ole soitettu, jos puhutaan nyt vaikka parikymmentä vuotta vanhoista kitaroista. Mieluummin valitsisin sen naarmuisen, sillä on luultavasti todennäköisempää että se toimii vielä vuosia eteenpäinkin kun on kymmeniä vuosia jo pelittänyt. Toivottavasti joku ymmärsi pointtini, älkääkä vetäkö herneitä nekkuun jos ette ole samaa mieltä!

vrt. mersusta kämmenen kokoinen maaliton läikkä kyljessä, Armanin puvussa luodinreikä selässä. Ottaisi kyllä päähän.

Nämä nyt ovat aivan eri asioita.
Twinkle
23.05.2007 23:06:44
Kyllä varmasti jotain. On siinä selvä ero kenelle vaan jos käteen lyödään lespa ja sen jälkeen strato, ja kyllä niistä pitäisi osata valita miellyttävämpi jos kitaraa koskaan on vähääkään hiplaillu.

En voi kyllä olla samaa mieltä. Aloittelijoiden menoa on katsottu enemmänkin eivätkä ne mitä minä olen opettanu näe hirveästi eroa Ibanezin tikkuwizardeissa ja Lespan kaulassa, yhtä vaikeaa sen soinnun ottaminen on kummalla hyvänsä.

Naarmuinen mutta toimiva kitara viestittää mulle usein sitä, että se on ollut ahkerassa käytössä, ja eipä silloin voi naarmuilta oikein mitenkään välttyä. Sen sijaan kitara joka on täysin naarmuton saa aikaan epäilyksiä että onko se niin huono että sillä ei ole soitettu, jos puhutaan nyt vaikka parikymmentä vuotta vanhoista kitaroista. Mieluummin valitsisin sen naarmuisen, sillä on luultavasti todennäköisempää että se toimii vielä vuosia eteenpäinkin kun on kymmeniä vuosia jo pelittänyt. Toivottavasti joku ymmärsi pointtini, älkääkä vetäkö herneitä nekkuun jos ette ole samaa mieltä!

viestittää itse kullekin mitä ikinä viestittääkään, minulle naarmuinen kitara merkkaa sitä ettei omistaja hirveästi välitä mahdollisesti arvokkaastakin omaisuudestaan. Kääntämällä voidaan ajatella, että jos kitara on naarmuilla ja kärsinyt, voidaan olettaa että se on niin paska ettei siitä kannata paljoa välittää.

Nämä nyt ovat aivan eri asioita.

Eivät ole, samaa kamaa loppupeleissä. Käyttötuotteita joilla on myös iso statusarvo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)